Gå til innhold

Epler og høy puls i svangerskapet


Gjest crazynorway

Anbefalte innlegg

Gjest Trimmetrynet

Hei! jeg har liksom ikke vært helt på den siste uken eller noe,jeg! Beklager det, har vært inne noen ganger å kikke så vidt, men ingen av dere skrev så jeg tenkte kanskje tråden var "død".. Men så glad jeg ble for at dere fortsatt er her!

 

Så morsomt at moren din fant ut av det CrazyNorway! Typisk mødre, de ser alt når man helst vil skjule. Gurilan, da veier jo ikke akkurat du skremmende mye, du kan være godt fornøyd med at du fant en vekt da :-) Ikke noe å være redd for! Også så spennende med 19.juli, det er ikke lenge, det kommer til å gå bra!!

 

Jeg er fortsatt imponert over vekt og trimming på deg Snarttobarnsmor! Du inspirerer meg altså!

 

Jeg har vært ganske så kvalm, brekt meg og spydd litt den siste uken og dermed fått trimmet mindre enn vanlig, har ikke syklet til jobb heller :-( Men har heldigvis gått noen få turer innimmellom. Til min store overraskelse ( og glede) har jeg heller ikke gått opp så mye som jeg trodde. Har spist akurat det jeg har kommet over når jeg har hatt lyst på mat, og det har inkludert en del chips og andre salte ting.. Jeg går i tillegg på 200mg jern daglig, siden jeg var lav på det, og det gjør ikke akkurat kvalmen eller magen bedre! MEN jeg er litt mer våken da, det er fordelen! Jeg veier nå 69.2/69.4 - ikke helt sikker på vekten, og har regnet at jeg har gått opp rundt to kilo. Forbausende lite til å være meg, kan nesten ikke tro det er sant. Men så kommer vel flere på ettersom jeg er såpass stillesittende om dagen.. Jeg er nå 11 uker og 2 dager, og det føles såå godt! Vi har bestemt oss for å dele nyheten med familien på st.hans aften etter ultralyd nr. 3 - hvis den er like fin som den forrige. I uke 10 var det skikelig liv i knotten, den hoppet og "tøyset" for oss, så mannen min fikk liksom litt mer inntrykk av at det faktisk ER liv inni der! Veldig gøy!

 

Har allerede fortalt det til en svigerinne og bror som jeg stoler helt og fullt på ikke sier det videre, og de ble så glade på våre vegne at de gråt av glede! Da er det gøy å fortelle!

 

Var nesten ved å dele nyheten til min søster som var på besøk i helgen, da hun fortalte at hun er gravid, og ikk er mindre enn akkurat like langt som meg og vi har samme foreløpige termindato! Var ikke det litt spesielt!? Jeg mistet nesten munn og mæle, men klarte heldigvis å holde meg! Tenkte hun skulle "få" denne helgen til å fortelle familien, så ikke jeg ødela de øyeblikkene for henne! Hun får snart vite det likevel!

 

Livet er fint tross kvalmen, ukene går i hvert fall fremover...!!!

 

Hvordan går det for dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar
Gjest snarttobarnsmor

Nei er helt enig med Trimmetrynet at vekta di ikke er ille i det hele tatt Crazynorway:)

 

Hihi, så moro at din søster har termin samtidig, jeg hadde ALDRI greid å holde meg, men det er jo ikke lenge til st.hans, er helt sikker på at det er like mye liv i knotten nå som i uke 10:) Håper formen din blir bedre snart, men jeg syns du er flink som går tur selv om formen er laber!!

 

Her har jeg siste uken greid å gått opp 1kg, selv om jeg er så flink med maten som aldri før, trimma kjempemye har jeg også, så da er det nok babyn som vokser og gror.. Etter uke 24 så stagnerer vektoppgangen litt som regel, for da vokser ikke babyn så fort som mellom uke 18-24, det stagnerte sist gang også, selv om jeg da var 8kg!! tyngre i uke 25:P Her er det masse liv og røre i magen, syns aldri at han sover, bortsett fra på natten heldigvis, magen er som gele som buler hit og dit og det sparkes til og med oppi ribbeina:)

Håper dere å babymagene har det supert, idag har jeg fri, å barnepassen på 3T er stengt så vi skal nyte dagen hjemme med trilletur å kos:) Jobba seint hver dag forrige uke så er litt deilig med noen dager fri i uka her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

Er jo bare 162 cm høy så er litt mer en anbefalt, men ikke noe jeg bekymrer meg så mye over. Begynte i sommerjobben i går kjenner snodig nok at jeg er er mer våken i dag og i går enn jeg har vært så langt i svangerskapet.

Stadig svært få symptomer hadde det ikke vært for mangelen på mens og såre bryster ville jeg lurt på om strek nummer to på testene var ønsketenkning.( Min kjære så den og:-) ) Så artig at det blir så jevnaldrende søskenbarn. Er jo bare 5 dager til faren for spontan abort for deg anses som over da dette blir jo helt sikkert bra.

 

Dumt at du føler deg så kvalm, men går vel sikkert snart over.

Vet du hva du får snarttobarnsmor? Hva er symfysemål?

Fri dager på ukedager er så herlig.

Hvordan er første svangerskaps kontroll er det kun fokus på mor eller er det litt om babyen også? Tenker på det og ha min kjære med er det om babyen så vil jeg jo ta han med, men hvis det bare er min helse det går på veit jeg ikke om det er vits hva gjør dere?

 

Bra at dere enda er her syntes tråden så litt død ut når jeg kom tilbake fra ferien ja. Bestilte oss oppvaskmaskin i går på coop tilbud. Er greit og ha når vi skal bli 3. Ting blir kanskje ikke fysisk rennere av det, men temp blir atskillig høyere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Denne gangen blir det en liten gutt, symfysemål er hvor høyt livmoren ligg fra skambenet, jormor måler det som regel etter uke 18 her.. Jeg lå an til å egentli skulle være i uke 27/28, og var 24 uker da;) Men har egentli vært innstilt på at han kommer før tiden som sin søster, så er forsiktig med å kjenne på kroppen når det er nok..

 

På første svangerskapskontroll så er det mest fokus på mor, veiing, blodprøver, blodtrykk å terminsetting, litt spørsmål om deg selv, samboer og livssituasjon:) Min kjære har ikke vært med på noen kontroller, føler det ikke er behov for det, for han får jo tilbakemelding fra meg etterpå.. Men om han hadde hatt fri så hadde det stilt seg litt annerledes..

 

Ååå, ett lite tips jenter, har hatt masse vann i kroppen i det siste, men etter at jeg har begynt å drikke mer vann er det mye bedre, jeg drikker 2l, pluss for hver kaffekopp, brus eller annen vanndrivende væske drikker jg tilsvarende mengde vann:D

 

Føler meg rimelig teit som sitter innpå vektklubben å koser meg med grandiosa å pepsi max, kjære jobber seint så her er det husmorpleie på gang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Hei igjen dere!

Koselig at vi alle sammen holder "liv" i tråden! Jeg er jo sykemeldt noen dager hver uke fortsatt, så når jeg ikke er alt for dårlig kommer jeg til å stikke innom her :-)

 

Et spørsmål før jeg glemmer det: ( er så fryktelig glemsom om dagen, lider dere av det også?) Mannen min og jeg pratet litt om det kanskje ikke er lurt å spise sånn dansk salami-pølse når man er gravid? Hadde såå lyst på det i går når det lå i kjøleskapet, og det er jo ikke så mye jeg har så lyst på noen dager, så da var det litt synd å ikke kunne hive seg over den.. Vi tenkte på dette vi har lest et sted at gravide ikke skal ha speke-skinke.. humm, gi meg gjerne noen tips, og GJERNE et klar-signal, he,he :-) * Er litt lei av leverpostei pga jernmangel*

 

Vi er like høye vi da CrazyNorway, eller lave som jeg bruker å si..he,he! Tror ikke de fleste har med mennene på disse oppfølgings-greiene hos jordmor og lege slik jeg har skjønt, selv om vi har vært på det meste sammen. Men det er nok fordi det har passet slik pga mannen jobber turnus, også har vi hatt behov for å stå tettere sammen om det siden vi har prøvd en stund og det har gått galt og alt det der. Også har han jo lyst til å være med, og da synes jeg det bare er koselig! Men jeg tror ikke jeg drasser ham med til jordmor etterhvert, det blir liksom sikkert mest fokus på mor og barn slik jeg har skjønt. Det er vel utralyden og slikt mannfolka synes er mest interessant sikkert!

 

Hvordan vet du at det blir gutt snarttobarnsmor? Vært på utralyd nå? Takk for forklaring på symfysemål, har også lurt på det, men forstår ennå ikke hvor skambenet er.. Leter fortsatt etter det, he,he!

 

Det er ikke noen skam å spise pizza av og til da, gurilan - vi skal kose oss og! Jeg gidder ikke å ha dårlig samvittighet for sånt noe, og du som omtrent ikke legge rpå deg noe trenger jo ikke tenke på det! Jeg var i bryllup i helgen og benyttet anledningen til å ta flere ekstra kakestykker når de andre drakk mer vin! Var så deilig å ha lyst på sjokolade og kaker igjen, så jeg dyttet innpå!! He,he, digg å kose seg litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Takk for tips om det å drikke mer vann, det er nok kjempelurt, men syns det er så vanskelig å få i seg nok vann, blir så kvalm av det om dagen! Og tidligere kunne jeg bare pøse på! Ble du kvalm av det i begynnelsen snarttobarnsmor? Håper det går over, så får jeg prøve å drikke vann med litt kullsyre i mellomtiden, og juice og melk og alt det der. Jeg tenker at all væske teller for min del som jeg ikke spyr opp igjen :-)

 

Og Crazynorway, jeg vet du sikkert er lei av å høre det, men du ER veldig heldig som ikke har noen særlige symptomer! Jeg var kun littebitt kvalm i de to siste svangerskapene og mest trøtt, og hadde såå lyst på mere symptomer da.. følte liksom ikke at jeg var gravid! Men nå skulle jeg gjerne blitt kvitt det! Men jeg forstår deg veldig godt, det er så uvirkelig at en liten strek liksom skal forandre hele tankegangen om de neste årene for oss!! Hvor langt er du kommet nå igjen, glemmer litt her som sagt??

 

Og,ja det er gøy og uvirkelig at det bare er dager til "den magiske grensen" er nådd, men jeg klarer liksom ikke forstå det, og heller ikke glede meg over det. I og med at jeg ikke har gått opp så mye mener mannen min at ingen kan se noe på meg, og han har lyst til å vente ennå noen uker med å fortelle det til folk. Vi hadde egentlig bestemt oss til st.hans, men nå ble også litt usikker.. Jeg "føler" jo at mange har forstått det allerede, men det er nok sant som han sier at ingen ser det.. Hva ville dere gjort? Det er jo ingenting i veien med å vente, i hvert fall ikke hvis man ikke har glede av det når man forteller det? Humm.. vet ikke hva som har sjedd med oss, vi burde jo vært helt giret for at dagen snart er der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

Du bør ikke spise salami da det ikke er full godt varmebehandlet og kan gi listeria.

Verken norsk eller dansk salami er anbefalt. Oddsen for og få det er selvsagt lav, men det er den på spekemat og upasteurisert ost og så det er best å være på den sikre siden. Ble litt paff når jeg leste dette i eksamens forberedelsene da jeg ike enngang hadde tenkt på det.

 

Drikkker vann i mengder bestandig jeg.

Var flekk vis kvalm i dag så litt merker jeg jo men ingenting og skrive heim om.

Grandis og brus må jo være lov av og til det er jo normal kostholdet som gjelder så så lenge det ikke er 4 ganger dagen er all mat lov bortsett fra spekemat og upasterusiert ost og rå fisk.

 

Er på 7+2 i dag så ikke så voldsomt langt , men siden jeg hadde flere symptomer i uke 3 enn en de siste 4 ukene tilsammen føles det som jeg har gått og ventet på symptomer i en evighet. Leste også at folk som føler kvalme er mindre utsatt for spontan aborter så derfor hadde jeg syntes det hadde vært greit med denslags forsikring hadde sikkert ønsket det motsatte hvis jeg var kvalm hverdag, men dette går jo bra flertallet av ganger så det er nå mest bare og glede seg.

 

Kan hende du og mannen er blitt litt imune det kommer vel sterkere gledesfølelser når dere er tryggere på at dette faktisk skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Skambenet er det benet som ligger ned mot det kvinnelige kjønnsorganet, fint forklart..

 

Skjønner at mannen din vil vente litt Trimmetrynet, når det har vært endel skuffelser, men det kan jo hende at det forandrer seg etter neste ul?

 

Ja vi har vært på nok en ul, å der var det en usjenert gutt som villig viste fram utstyret sitt;) Veldig moro siden vi ikke visste sist gang..

En skal vel unngå salami ja, liten risk men med store konsekvenser om det skulle skje..

 

Angående å drikke mye vann, jeg greide først etter kvalmen var borte ca uke 20 å drikke mer, er kjempefælt med mye vann når en er kvalm, men drikk det det du makter:)

 

Uka her har jeg hatt supermye energi jobber 75-100%, trent tre dager allerede på 3t, skal i morgen også på pulsstep, etterfulgt av en sykkeltur med jenta i sykkelvogn med en vennine:) Fredag bli det vel egentrening vil jeg tro:)

 

Jo det er lov å kose seg, men i går spiste jeg for 10 menn tror jeg, aldri fullt i magesekken, følte meg som trollet i Espen Askeladd eventyret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

I helgen har jeg gjort svært lite.

Hadde helt glemt hvor slittsomt det er å stå på bena 8 timer om dagen.

På fredag var det grilling hos moren til min kjære. Så da fortalte vi det like godt til henne siden hun hadde en vin dunk hun trudde jeg og hun skulle drikke.

Så nå skulle hun vist begynne å strikke. Vi lurer også på om hans bestemor er mistenksom siden min kjære plutselig fik beskjed når han var hos sin bestemor om at babysengen han brukte når han var liten står på loftet hennes.

Har nå fått en borrtdovnet tå. I går var vi ute og spiste da ble jeg smertefult mett.

Håper dere har hatt en fin helg.

 

Kos dere folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Hei igjen dere!

Så gøy å vite at det er en gutt da snarttobarnsmor! Dere har ei jente fra før, ikke sant? Hvor gammel er hun igjen? Jeg blir fortsatt svært imponert over hvor mye du trener til å ha kommet så langt i svangerskapet, når jeg blir "stor" skal jeg bli som deg! :-)

 

Så koselig egentlig å si det til svigermor crazynorway, selv om en vil vente er det likevel mest behagelig og greit å bare få sagt det, så slipper man hele tiden å smålyve og vri seg unna når man kommer i sånne situasjoner. Jeg føler jeg har lyvd i tre måneder nå, og det er litt ubehagelig! Men i morgen er dagen!! Er så spent på u.l og om alt fortsatt er greit! Da har vi bestemt oss for å dra rett til svigermor, deretter en tur til mamma også til gode venner på kvelden, så da sprer det seg fort. Min mann uttrykker at han ikke er fullt så entusiastisk som meg på å fortelle det, men han har nå likevel tenkt på hvordan han skal legge det frem for svigermor. ( nemlig at han nettopp har snakket med sin bror som er singel på tlf og at hun skal bli bestemor.. he,he, det blir gøy å se hva hun tror, om det er svogeren min eller vi liksom..) Så han syns nok det blir litt gøy likevel tenker jeg!

 

For meg er det bare så praktisk, trenger ikke lyve om hvorfor jeg gjesper hele tiden, og hvorfor jeg plutselig bare ikke takler laks eller kylling eller makrell i tomat som jeg spydde opp her om dagen.. Jeg gleder meg mest til det, åbare bable og bable med venninner om alle "jenteting" rundt graviditeten. Vi trenger jo det vi jenter, ikke sant det ikke bare er meg? ( Min mann ler litt av meg når jeg sier de,t for han tror jeg er ekstrem på det med å ville fortelle.. men jeg tror heller han er unormal..)

 

Helgen var kjempekoselig og veldig bra, vi var på en konferanse med masse oppmuntrende seminarer og gøye folk, så jeg e rlitt giret om dagen. I tillegg er det deilig å merke at kvalmen og trøttheten i hvertfall slipper littebit tak..

 

Ok, skrive rnok mer i løpet av uken etter jeg har fortalt folk..

 

Hvordan går det med mat og trim for dere forresten? Jeg merker jeg legger på meg, har vel snart gått opp tre kilo tilsammen nå, tippet over 70kg her om dagen tror jeg. Og har ikke fått trimmet så mye som jeg pleier, men jeg begynte igjen i går, og skal jammen meg ikke bli sittende i sofaen fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

Vi er noen skrotnisser.

På vei hjem i dag gikk vi forbi søppelkontainere da vi la merke til at det sto en barnevogna ved siden av kontaineren sammenpakket og helt klart forlat. Dette måtte vi jo selfølgelig undersøke grundig vi fant da ut at vognen var i fin stand så vi tok den. Lurer nå på hvorfor folk ikke plasserer sånt utenfor fretex kontaineren, men uansett yay en ting mindre og kjøpe. Håper alle har det fint selv har jeg nå flekkvis kvalme, men stadig ikke noe og beklage seg over, men kjenner at jeg finner mer og mer roen og troen. På jobb har jeg faktisk møtt et av disse mytisk vesnene som ikke oppdager svangerskapet før i 5 månede riktignok er det den vordende far, men syns alikavel det er gøy og se at de faktisk ekstisterer som annet enn at en venn av en venn kjenner noen som kjenner noen.

tenk så kort ventetid de får kjenner nesten jeg blir litt misunelig her jeg går og trør trudde aldri det skulle være så vanskelig å vente.

Kos dere med båltening jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Så bra at dere hev dere over den barnevogna crazynorway! Kult, jeg hadde sikkeet gjort det samme, jeg sitter på finn og leter etter gratis eller billige ting innimellom og! Hvorfor skal man la alt koste så himly mye hvis man kan få det rimelig og like greit? Jeg mener ikke at man ikke skal handle inn litt koselige ting og gjøre litt stas på både seg selv og nurket, men likevel.. la oss være litt økonomiske tross gleden! :-)

 

Ja, jeg forstår hva du mener, nesten irriterende når andre "plutselig" er i 3 eller. 4.måned eller ennå lenger. Forstår ikke åssen de klarer å ikke legge merke til at de ikke har mensen lenger eller alle andre symptomer! Jeg har fulgt med på syklusen min daglig i tre og et halv år, så jeg forstå godt hva du mener.. dette tar laang tid! Men, ikke så lenge til 12.uke som du tror crazynorway, plutselig er du der!

 

Vi fortalte den glade nyhet til familien i går eter at vi hadde vært på en lang ulundersøkelse for å forsikre oss om at alt er ok! Vi til og med beskjed om at vi er lenger enn forventet, 13.uke kan jeg skrive nå! Hurra! Det kom mange koselige reaksjoner :-)

Gled deg, crazynorway!! :-) Hvor er det forresten blitt av snart to barnsmora? Hun trener kanskje for harde livet..?? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Jeg er ikke borte, har bare vært på aktivitetsferie denne uka med brukere fra boligen jeg jobber i, travel uke, å forferdelig for en mamma som nesten aldri har vært borte fra snuppa si:( Så godt å endelig ha røpt hemmeligheten etter en vellykket ul Trimmetrynet, så moro å være lengre enn forventet..

 

Skjønner det er irritabelt med folk som plutseli er gravid, her prøvde vi i 7mnd før lillegutt satt, laaange mnd, spesielt når folk rundt oss ble gravide bare de så på hverandre, men det var nok ammeslutt som gjorde susen for oss:) Moro med brukte ting..

 

Jenta vår er 16 mnd nå, tiden går så altfor fort, og jeg er snart 6mnd på vei, og magen vokser kjempefort, begynner å strekkes godt de gamle strekkmerkene, og far i huset syns jeg trener mer enn nok, å påpekte at det er bra at barnepassen på treningsenteret trapper ned til to dager i uka nå i sommer når jeg begynner å bli så stor.. Men da er det bare å benytte noen kvelder:P

 

Snart er du også Crazynorway over den magiske grensa, etter det går tiden fort:) Planer for helga da damer? Her kommer min oldemor og skal tilbringe helga ilag med tippoldebarnet sitt, blir koslig, og på sødag kommer det 16stk hit for å feire meg og samboern min sin fødselsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

Nå har min far og min besteveninne fått beskjeden alt jeg klarer bqare ikke å holde meg. Min kjæres far får beskjed i kveld så da vet alle vordende besteforeldre det.

Vi klarer bare ikke og dy oss. Svigermor er helsearbeider så hun har jo sine meninger så hun lurte på om vi hadde vært på ultralyd og syntes vi burde betale for og ta en før den i uke 18 da det er mye som kan gjøres for den lille hvisman oppdager sykdom tidlig så nå har vi bestilt ultalyd og svangerskaps undersøkelse hos medicus, har dere noe erfaring med disse/private kliniker?

 

Gratulere med å ha kommet så langt nå er det bare å senke skuldrene rette blikket framover trimetrynet. Regner med det ble jubbel i heimen når du fortalte det.

Det er vel som regel sånne som har svært uregelmesig mens som opplever sånt.

Må jo ærlig inrømme at hadde det ikke vært for fraværet av mens og at mitt lille frø er plannlagt hadde jeg nok ikke merket noe. Har flere symptomer på graviditet når jeg går på p-piller eller p-ring enn nå når jeg er gravid. Kvalme på p-piller og humørsvingniger på ring.

 

Greit at du ikke vil så mye op i vekt snart tobarnsmor, men er lov og slappe litt av.

Var det fint med aktivitets ferie eller er det mest ekstra arbeid. Sikkert godt får far og være lit alene med prinsessen også vil jeg tru.

 

I helga skal jeg pase på at sofaen ikke stikker av. Har noen av der ondt i halebenet?

God helg folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Så moro å dele nyheten med de aller nærmeste Crazynorway:D

Turen med brukerne var koslig, masse flott opplegg, men slitsomt da det kreves MYE tålmodighet og psykisk energi, frisk til beins men ikke ellers...

Jeg var hos Medicus i uke 14, for å bekrefte at alt var bra, var verdt 850 kroner for å få senka skuldrene litt, så det anbefales:)

Jeg har vondt i halebeinet innimellom, men det er vel bekkenet vårt som krangler innimellom, jeg får som oftest mest vondt i rygg å bekken om jeg sluntrer unna trening, så jeg trener mye for å vedlikeholde rygg og stabilitet både for før og etter fødsel:)

Vær trygg, jeg slapper av, koser meg alt for mye med mat for tiden, men holder meg til 2000-2500 kalorier pr dag, ettersom aktivitetsnivået er bra, høres det mye ut? Jeg må vel bare innse at jeg går opp nå, har jo nådd startvekten nå så da er det vel ingen vei tilbake:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Hello ladies :-)

 

Så koselig det må være tilbake igjen snarttobarnsmor. Jeg beundrer deg for å reise på aktivitetsleir med brukerne! Jeg jobbet med psykisk utviklingshemmede i studietiden og var med på en sånn leir, og i etterkant kalte jeg det bare for "helvetesuka", det var sååå krevende både fysiskog psykisk å være på jobb 24timer i døgnet!

 

Sååå koselig Crazynorway at du har fortalt! Det er bare så gøy å fortelle når man får gode tilbakemeldinger. Jeg hadde nok fortalt noen før jeg og, hvis ikke det hadde vært for mannen min som hadde vært så skeptisk. Angående dette med regelmessig eller uregelmessig mens så forstår jeg deg hvis du ikke har regelmessig. Men for meg som har hatt samme styret så pålitelig som ei klokke siden jeg var 14, så er det likevel uforståelig.. Jeg har som sagt følt med på alt de siste årene. Men graviditetssymptomer er ganske like til menssymptomer ( har det hvertfall vært for meg) de første månedene, så jeg har innbilt med det ene svangerskapet etter det andre jeg, men mensen kom jo alltid når den skulle likevel..

 

Jeg må ærlig si at jeg har hatt en litt kjip dag i dag. Deilig vær, fri og ikke fullt så kvalm, men likevel.. Jeg har blitt litt skuffet over at familie og venner ikke syns dette er fullt sååå gøy som oss liksom. Jeg hadde nok litt forventning til at mamma skulle ringe og "bable" litt en dag eller to etter, eller i hvert fall søsteren min som har termin samtidig.. Men, men. Fikk fortalt det til mannen min da han kom hjem fra jobb og heldigvis hadde han fått masse positive tilbakemeldinger fra sin side. Hans side blir besteforeldre og olderforeldre for første gang, men siden jeg er minst i en søskenflokk på fem, blitt mitt barn nr. 10 i rekken av barnebarn, det har nok litt å si.. Jeg er nok litt ekstra hormonell også om dagen, så jeg får bare prøve å ikke bli skuffet mer enn nødvendig. Uff, nå klager jeg litt, for når jeg tenker meg om så var vennene vi fortalte det til virkelig glade og støttende :-) Hvordan reagerte deres venner og familie når dere fortalte??

 

I helgen skal vi også bare slappe av og kanskje ta en båttur i finværet. Bortsett fra søndagen - da er jeg frivilig på en festival her, og får gratis festivalpass for det etterhvert. Så det er jo ok, men er litt spent på om jeg orker jobben de setter meg til, vet ikke hva det er ennå. Vi har allerede kost oss og "feiret" feriestart med pizza og godis. Deilig! Merker jeg har mere matlyst, så nå bør jeg vel begynne å være litt mer kritisk til hva jeg putter i meg for å holde vekten.. :-) God helg, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

..Og, ja crazynorway, jeg ville også tatt en undersøkelse på ptivat klinikk hvis jeg var deg, men jeg tror du kan få det hos en offentlig gynekolog også hvis du forteller legen at du er bekymret eller noe.. ( Uke 8 er veld u i nå, og det går o fint an å se noe da!) Vi har jo som sagt fått tre UL tilsammen allerede. Den som var på onsdag var hos privatpraktiserende gyn., men det var bare fordi min vanlige hadde ferie. Jeg syns min vanlige gyn. er like flink og tar like gode bilder og sånn, men syns likevel privat for kr. 500,- per time var verdt det siden han andre var på ferie. Lykke til, så spennende!! :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

Mamma sin reaksjon var og smile lurt riste på hodet og si eg ska bli bestemor flere ganger for dag. Og å lure på om jeg haddde vært hos lege. Svigermor sin reaksjon var og kaste seg rundt halsen på sin sønn og hvine skla jeg bli BESTEMOR!!! åh så artig. For deretter spørre om vi hadde vurdert å betale for en tidlig konsultasjon for og sjekke at alt var fint. ( disse mødrene er litt opptatt av dette med å kontrolleres tidligst mulig.

Pappa er en mann av få ord så han sa å så koselig(pappa har 7 unger der den yngste er 8 år så en baby er ikke så stort.

Faren til vår kjære smilte ristet litt på hode og syntes at han var for ung til og bli bestefar. Samtlige besteforeldre er under 50. Mamma har bare meg og min kjære er enebarn på begge kanter så dette blir den første.

Da jeg ikke ville ut å drikke med søstren min sa hun hæ er du gravid og hun begynte jo å hyperventilere av lykke så jeg føler at dette barnet er ønsket av flere enn meg og min kjære.

 

Men du skal ikke se bort fra at foreldrene dine blir mye mer entusiastiske når den lille kommer. Hvis de ikke vet at du har plagdes med dette og alle andre har klart det utenn problemer så er det kanskje ikke så lett for dem å se miraklet som er en baby. Du må no kos deg på festival. Jeg har også vært regelmesig, men kjenner endel som går på mens fortrengende prevensjonsmidler eller har sykdommer som ekskluderer mens og selv om disse teoretisk sett ikke skal bli gravide hender det jo at sånne blir gravide.

Er lett og tru på seg en graviditet selv når vi ikke prøvde og brukte alt vi skulle fikk jeg behov for testing i flekkene spesielt når P-ringen min fortrengte mensen uten at det sto at den kunne gjøre det. Sluttet raskt med den synes mensen er en fin indikasjon på hva som skjer og ikke skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Fysj, dagen startet med at frokosten kom i retur da jeg sto bøyd litt for lenge, begynner vel å bli dårlig med plassen der nede... Men har vært endel kvalm de siste dagene, kan jo være fordi jeg er litt forkjølt så får håpe det er raskt forbigående...

 

Skjønner godt at du er litt skuffet Trimmetrynet, sånn er det med meg også, har en mor som er svært opptatt av å ha det verre enn alle andre bestandig så det har ikke vært mye støtte å hente der da jeg var dårlig første tiden, å lite entusiasme, men det endrer seg når den lille kommer, da får de ett annet fokus:D Så deilig med båttur, så får vi håpe dine oppgaver ikke bli så altfor krevende...

Så godt å få slike raksjoner fra familien Crazynorway, du skal se de bli bare mer å mer ivrig etterhvert som tiden nærmer seg for den lilles ankomst:) Gleder meg fælt til dere to skal på ultralyd jeg nå, nysgjerrig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Hihi, neida, bare litt utålmodi etter oppdatering fra dere:)

 

Gikk på vekta selv i mårrest, som dere ser i vektoppgangstråden min så er det masse opp på kort tid:( Må nok gå ned litt i kalorier pr dag, for en kg i uka er for mye altså!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

Stadig like få symptomer. Orker ikke å trene etter 8 timer på bena på jobb så ikke stort og skryte av der. Trøster meg med at den dagen jeg hadde pulsklokke på fra morgen til kveld nåde jeg opp i 2200 kalorier så det er jo ikke så ille da.

Klarer å holde meg til vannlig mat spiser mye frukt, de setter frukt fat frem i lunsjen på jobb er jo så godt.

 

Har ultralyd neste fredag gleder meg som en unge regner med at jeg blir mindre bekymret for mangelen på symptomer når jefg får sett den lille der inne.

Skriver lite for tiden fordi det ikke er så mye info om dere her.

Prøver å ungå å lage en jeg, jeg og meg tråd av dette har en svangerskaps dagbok som handler bare om meg. Er nå 9+3 vil altså se min lille for første gang på 10+4.

 

Når det gjelder vekt så har vi faktisk kjøpt oss vekt på ikea.

Dermed kan jegf melde ingen oppgang ingen nedgang.

 

Du har nå hatt så lite oppgang til nå tobarnsmor at du må nå ikke være streng med deg selv. Har dere begynt å tenke på navn ennå?

Jeg og min kjære har nå funnet et guttenavn og et jente navn som tilfredstiller våre kriterier vi er litt raske med å tenke på sånt kanskje.

 

Håper dere har det fint kanskje dere har litt bedre vær enn hva vi har i trondheim også.

Så håper jeg familien til Trimmetrynet har tatt seg sammen og vist litt entusiasme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Så moro med ultralyd da, da blir det hele mye mer virkelig:)

 

Ja vi får håpe familien til Trimmetrynet viser mer entusiasme over det store vidunderet som kommer...

 

Vi har bestemt navn for lenge siden, men det er hemmelig helt til lillegutt kommer, slik var det med snuppa også, selv om vi ikke visste kjønnet da:)

Er deres babynavn hemmelige da?

Oi, du forbrenner jammen meg mye kalorier på jobb da, det bli jo masse tilsammen for resten av dagen:)

Vet jeg er streng med meg selv, men det føles ikke som at jeg "bare" har lagt på meg en kg når jeg da egentlig fra drømmevekta mi er 13kg...

 

Ja vi får satse på at sommeren kommer til oss i Trondheim også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

Siden vi ikke vil at barnet skal gå i en klasse der 5 andre heter det samme har vi valgt navn som under 200 har. Som høres norsk lydende ut men ikke ineholder æøå Tenker vi Ravn og Lerke.

Vi er litt sære når det gjelder navn, men ikke alle kan hete Kristin Og Martin.

Skjønner at dere velger å holde navnet hemmelig, men hadde dere noen sære kritterier når dere grublet.

Er bare 5kg fra drømmevekta en drømme vekt på 68 kg når jeg bare er 162 høy høres kanskje mye ut, men jeg har stor bein byggning. Vi tenkter mye på navnet Loke også. Mne får jo se når barnet blir født ut kanskje navnet ikke passer i det helle tatt.

Begynner å bli lenge siden trimmetrynet stakk hodet inn her håper hun har det fint.

I dag ewr det sol ute jippi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Hei,hei jenter! Har ikke glemt dere altså! Har vært på Hovefestivalen på Tromøya hele uken, hvis dere har hørt om den! Var 22tusen besøkende første dagen, så det har vært litt av et kjør, puh! Vi har overnattet i campingvogn nesten hele uken, derfor inegn nett-tilgang. Og for mange gode konserter til at jeg rakk å sitte på nett de timene vi var hjemom for å dusje og sånn :-) Jeg er så mye bede i form! Nesten ikke kvalm, og har lyst på både det ene og det andre! Mest lakris og paprikapotetgull da, he,he! Har spist akkurat det jeg har hatt lyst på denne uken, og det har vært så deilig! Men vi har jo labbet og labbet til og fra konserter hver dag, så jeg har nok forbrent mange kalorier uten å tenke over det! Digg, for vekta har ikke gått opp mer enn et par hundre gram eller så, altså nå ca 3 kg oppgang tilsammen i 14.ende uke, og jeg er ikke så alt for misfornøyd med det, det er vel ganske normalt tror jeg? Men kan nok ikke ta helt av fremover, da må jeg i tilfelle være like flink til å trimme!

 

Så koselig at dere har savnet meg! Jeg har savnet dere og, gleder meg til å høre hvordan ultralyden går crazynorway!

 

Navn ja, har dere bestemt det allerede begge to? Vi har liksom funnet et navn de to andre gangene, og føler kanskje vi bør finne på noe nytt nå, men er usikre. Det er mest jentenavn jeg har tenkt på før, vet ikke hvorfor, men sikkert fordi jeg er jente selv! Men denne gangen føler jeg at det er en gutt.. hem, merkelig, men tror liksom bare det! Vi vil ikke vite det hvis vi får muligheten, vil bevare spenningen, men navn er ennå vanskelig å sette synes vi.

 

Når det gjelder entusiasme fra familie, så har det kommet litt mer signaler, min slster ringte her om dagen og det samme med mamma, så det hjelper litt. Men tror jeg bare må venne meg til at det er litt sånn.. På min manns side får jeg uansett mye oppmerksomhet på det, min svoger som bor på Jamaica og kommer hjem ca annenhvert år har allerede bestemt seg for å komme hjem og ha en laaang juleferie for når han skal bli onkel for første gang kan ikke ti ville hester holde ham unna ifølge ham selv. Det er jo veldig koselig! Svigermor vil spandere mammabukser på meg, siden jeg nevnte i en bi-setning at ting begynner å bli trangt. Så jeg er heldig på den siden :-)

 

Ok, etter en uke med inn og ut av døra her, og mest på campingen, har jeg en del klær å vaske og noen timer søvn å ta igjen, så jeg får rive meg løs fra pcen. Også må jeg komme meg til byen å kjøpe en bukse som ikke strammer i livet :-) Mamma hadde kjøpt bukser i str 34 og 36 her for et par måneder siden for å oppmuntre meg etter jeg hade gått ned ti kilo! Men de passet jo bare i en uke eller noe!He,he! Åssen er det med dere, skifter ut garderobe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Da har vi kommet hjem fra tur, vært på slektstreff å kost oss, bagen er pakka ut å huset er shina, lillemor har lagt seg, sliten etter tur og masse inntrykk så hun var i seng 17.00!!!

Angående navn, har vi valgt ett som vi syns er fint, som kansje har vært litt populært, men betyr litt for samboern min ettersom svigermor alltid har hatt lyst på en gutt med det navnet;)

Så moro med festival da Trimmetrynet, hørtes gøy ut, og godt at svigerfamilien din er litt engasjert, svigermor hørtes herlig ut:)

 

Jeg har ikke byttet ut så mye i garderoben enda, bukser passer enda, men i det siste så har jeg ikke brukt dongribuksene for de er ubehagelig med knappen igjen.. Topper å slikt bruker jeg det samme som før, det eneste jeg har byttet ut er bh-er, fra B til E!!!!

 

Gleder meg til å trimme litt i uka her før det blir ny tur neste uke, selv om jeg har godtatt litt mer at vekta skal gå opp litt framover, etter denne turen er det nok en kg på tror jeg:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...