Gå til innhold

Epler og høy puls i svangerskapet


Gjest crazynorway

Anbefalte innlegg

Gjest crazynorway

Etter en uke med svake blødninger og stadig fære symptomer har jeg nå vært på invendig ultralyd. Og ungen døde midt i uke 9 og en halv. Den hadde altså vært død i en halv uke. Viste det på en slags måte alt på lørdag så det var egentlig en lettelse og fått det bekreftet det selv om jeg håpte i det lengste at det var bare hysteri.

Neste gang vil jeg spy og ha symptomer slik at alt blir ulikt dette. Selv om legen sa at kvalme eller ingen kvalme er oddsen like stor.

Så kommer nok ikke til og skrive så mye her, men kommer til og kikke innom og se hvordan det går med dere. Så får dere ha lykke til å så er jeg kanske tilbake om 2 månder med nytt forsøk. God sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar
Gjest snarttobarnsmor

Neeei så trist Crazynorway:,( Men som du sier så er det ok å få det bekreftet/avkreftet at noe er galt når du har følt slik på det....

Håper at dere blir fort gravide igjen, har hørt om mange som bli gravide kjempefort etter noe sånt, håper du og samboeren din finner masse støtte i hverandre, stor klem fra meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

Dette var så vondt og når så mange opplever det føler jeg at det burde være mer der ute enn akkurat den sørgelige slutt. Så her er historien fra start så får dere velge selv om dere er intresert. Lykke til videre jenter. Drikker vin for dere og i kveld. Her er bloggen min,

 

http://spirenogdenjegmistet.blogspot.com/2010/07/dette-er-min-svagerskapsdagbok.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Så nydelig skrevet Crazynorway, og du har helt rett, det er dumt det ikke er mer å finne der ute i dataverdenen om å miste... Håper dagene snart blir lettere for dere og krysser fingrene for at ett lite frø snart finner veien til dere og blir der i 9mnd... Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Å, jeg kom akkurat hjem fra en uke på sjøen, og har derfor ikke fått lest det du har skrevet før nå. Jeg må si jeg fikk et stikk i magen og kjente det på kroppen når jeg leste dere hadde mistet... Jeg vil si at jeg vet akkurat hvordan du har det, samtidig kan det oppleves forskjellig fra person til person. Men jeg forstår hvis du sørger, det gjorde jeg også. Og jeg er helt enig, det er alt for få som snakker om hvor vondt det er å miste.. Det er liksom tabu, mens det egentlig er så viktig å snakke om det. Jeg kommer dessverre ikke inn på linken din CrazyNorway, prøvde flere ganger. Men jeg ville i hvert fall bare si at jeg tenker på deg og ønsker dere lykke til om noen måneder! Håper det går fort, sånn var det for min søster, to måneder etter var hun i gang igjen! Men ikke bli stresset hvis det går fire eller flere måneder heller, det går uansett til slutt! Jeg ble veldig trøtt og lei meg når det hadde gått en stund og følte det gikk for "alle andre" , men det er ikke alltid sånn. Men la oss håpe du er en av de fruktbare vi kjenner!!

 

God klem fra meg også!

 

ps: husk å snakk med mannen eller gode venner eller familie de dagene du føler dte tomt og trist, det er godt å få det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

Håper du hadde det fint på sjøen Trimmetrynet.

I dga er første dagen jeg føler meg ok. Hele uken fra 2 dager før jeg fikk beskjeden om at Frøet var dødt til og med i går har alt vært bare tårer og meningsløst, men når jeg våknet i morest kjente jeg meg fin. Vet ikke om det er hormoner som har klaret ut eller om at det kun er mulig å sørge så dypt i en uke.

 

I følge legene er man vannligvis helet i kroppen slik at man kan prøve på nytt 6 uker etter en MA så nå skal jeg sette som mål å veie under 70 kg den 18 august da jeg skal kunne prøve igjen. Ikke misforstå jeg syns stadig det er trist å ikke være gravid, men det føles ikke som om jeg aldri blir lykkelig igjen.

Dumt at du ikke klarer å lese bloggen min

Satser på at ny spire sitter på første forsøk siden legen påsto kroppen var mer fruktbar enn ellers. Neste blir en levedyktig en.

Kos dere så skrives vi sikkert snart igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Jeg var innom tråden din nå, har ikke vært det på lenge, for jeg måtte oppdatere meg på hvor langt du er kommet og sånn. Herlighet, du er jo "snart i mål",du! Juli og augst går fort, og vips så er september der! Så hvilken uke er du i nå da? Jeg synes forrresten du burde "skamme" deg litt når du skriver at du er lei deg for vektoppgang, du har jo faktisk gått ned masse kilo i begynnelsen av svangerskapet, jeg forstår nesten ikke hvordan du har klart det! Du har vært KJEMPEflink, hører du det!!?? :-) Ville bare oppmuntre deg litt, for du står jo sånn på med å trene! Min form for trening blir bare korte eller lange gå eller sykkelturer, så jeg føler du er virkelig flink og disiplinert som trener på treningsstudio, og i hvert fall på sommeren!!

 

Jeg må si jeg har mistet litt motivasjonen på å holde vekten eller i hvert fall på å gå ned - gurilan, det kan jeg jo bare drømme om!! Syns det er så deilig å kose seg litt og, også er dte litt sånn at jeg har jo og får jo litt mage uansett liksom.. uff, trenger motivasjon! Sist uke satt jeg stille i båten hele uken og da gikk jeg opp en kilo, og sånn kan det jo ikke fortsette. Så jeg gikk tur både i går og forgårs og akter å komme med ut en tur hver dag denne uken, det må jo hjelpe litt. Skriver ikke kalorier, men prøver å ha små forholdsvis sunne måltider sånn jeg lærte på kurs, så får vi satse på at det bremser den verste vektoppgangen.

 

Leste i en gammel svangerskapsbok at man helst ikke skulle ha lagt på seg mer enn 2 kg når man er ferdig med fjerde månede i svangerskapet! Uæh, da sliter jeg! Trøster meg med at denne boken kanskje er litt "utdatert".. ?? Slik ser oppgangen ut for meg:

 

Uke 4: 67,8

Uke 6: 68,8

Uke 7: 69,2

Uke 8: 69,0

Uke 15+: 71,6

 

Har altså ikke registrert vekten hver uke, selv om jeg absolutt følger med hele tiden. Glemmer bare å skrive det ned. Ok, ser på klokka og tror jeg må hive meg ut på tur hvis det skal bli noe av det i dag! So long!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Kommet hjem fra ferietur nettopp, vært på jentetur me lillejenta mi, ei vennine å jenta hennes, storkost oss, har ikke ofra vekta en tanke, deilig:D

 

Ja jeg er snart i mål, og kansje enda kjappere enn 3 oktober, for ble henvist til ny UL siste kontroll, for målene mine er fortsatt høye, og ligger enda mer utom det som er normalt, så det blir spennende...

Skal oppdatere den vekttråden min litt, for det er ei stund siden sist, jeg er i uke 29 nå, tiden går så fort..

Håper du finner motivasjonen din igjen, kansje når sommervarmen gir seg litt så blir det bedre å trene for deg? Hvordan er formen din? Er du i uke 15 nå? Tiden går så fort, er ikke lenge til ordinær ul for deg, gleder meg;)

 

Jeg tørka skikkelig støv av racersykkelen min i forrige uke før vi dro på tur, så da ble det sykla 16km en dag, 8 en annen og 35km en dag, pluss to kvelder på 3t:)

 

2kg:O hørtes lite ut i forhold til andre tabeller over vektoppgang i svangerskapet, det varierer jo så sinnsykt fra kvinne til kvinne, og du har vært flink som ikke har gått opp så mye, 4 kg er jo ingenting, du er jo snart halvveis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest snarttobarnsmor

Hvor har det blitt av deg da trimmetrynet?:D Er spent på formen din å hvordan det går med deg ellers jeg..

Her går dagene i ett, jobb, trening og sommerkos med snuppa:) Har lavt blodsukker for tida så sliter litt med å være uopplagt, men det går bedre nå som jeg spiser litt oftere:) Var på ultralyd forrige uke, å da ba jordmor oss være forberedt på at han kom før tiden som sin søster for han var i godt hold allerede, så her er ikke ventetiden så veldig lang, ni uker igjen, å blir det som sist gang så er det bare 5:D Håper du stikker innom her igjen snart.. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Hei snarttobarnsmor!

Sorry at jeg har vært litt treg med å klikke meg inn her i det siste.. Man sniker seg liksom litt unna når ting ikke går som man håpet.. altså med vekta! Alt annet er forhåpentlig bra med den lille :-)

 

Nå er det jammen meg ikke lenge igjen for deg da, kanskje bare halvannen måned! Å, så spennende!!! Hvordan vet jordmor at babyen kommer tidligere enn termin, er det bare fordi den har vokst seg større fortere enn forventet liksom? Jeg merker jeg har så lite peiling på hva som venter meg, er litt rart, men litt deilig og, jeg kan jo liksom ikke styre med annet enn å bare vente! Så FLINK du er som fortsatt spiser sunt og trener! Kan jeg spør hvilken uke du er i og total vektøkning fra starten? Jeg trenger å høre igjen og igjen hvor flink du er for å minne meg selv på at jeg faktisk ikke trenger å være så sløv... For jeg er ganske sløv nå, spiser smågodt eller is omtrent hver dag! Heldigvis er det ikke mengder og de andre måltidene følger jeg sånn åasse sunt, men likevel, en dårlig uvane. Jeg begynte på jobb igjen forrige mandag, så de siste to ukene har jeg syklet til jobb to eller tre dager i uken, og det er 2,2mil hver dag jeg gjør det, så jeg er fornøyd med å holde meg litt i bevegelse. Kunne nok vært litt flinkere til å tatt en gåtur når jeg ikke hadde syklet.. for de dagene blir det mye stillesitting, men,men! Jeg er som sagt ikke så flink med kosten, orker ikke å begynne å telle kalorier selv om det sikkert hadde vært lurt... nå er jeg i uke 18 og veier 73kg, har altså lagt på meg 5,2kg. Syns det høres mye ut, men kikker stadig på den der gjennomsnittslisten jeg fikk av deg over vektøkning, og blir oppmuntret! Selv om den viser jo 14kg på slutten da, og DET er ALT for mye!

 

Ok, nok om vekt! Til onsdag skal vi på ultralyd og torsdag skal jeg til jordmor, så det blir en koselig uke. Har ikke kjent noe liv ennå, trooor jeg.. så det skal bli fint å se at den lille har det bra. Har tendenser til å bekymre meg litt for det om dagen..

 

Når begynner du din permisjon? Jeg teller ned uker til min, og det er jo ikke før i desember!.. Er bare litt lei av å jobbe.. og føler meg gansk trøtt etter jobb noen dager. Men det er vel bare sånn det er. Nå skal jeg til byen på cafe med venninner! Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Godt å høre at alt er bra med deg å den lille, det blir spennende når du skal på UL, og jeg er sikker på at jordmor vil være fornøyd me hvor lite du har lagt på deg;)

Lillegutt i magen vokser og er større enn gjennomsnittet, så det ligner svært på storesøsters forløp, jeg har ganske kraftige kynnere også..

Jeg er ikke SÅ flink med å spise sunt, men jeg holder meg til det som er anbefalt ca 2400 kalorier pr dag og trener fortsatt så mye jeg orker, merker at formen er dårligere, blir så fort sliten av ingenting... Var faktisk på pulsstep torsdagen og ble ikke så mye mer sliten enn før jeg var gravid så det håper jeg er ett godt tegn til etter fødsel, pluss at jeg fortsatt øker kg på vektene når jeg trener med frivekter:)

Jeg har nå gått fra 85 som var startvekten min, å veier nå 89, 4 kg opp, håper å stoppe på maks 92, jeg gikk ned 17 kg på 3mnd etter snuppa å da veier jeg plutselig 75 etter fødsel, bare tre kg unna drømmevekt..

Du er jo rå til å sykkle da, 2.2 MIL, det er mye, flinka:)

Her er det endelig frihelg, vi skal i bryllup å lillemor skal sove borte, det blir tredje gangen siden hun ble født, 8mnd siden sist, liker best å ha tuppa vår hjemme hos oss vi..

Go helg til deg også:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Trimmetrynet

Hei hei!

Innså at det var en stund siden sist jeg var innom her! Ja, sist uke var vi altså på ultralyd igjen og alt å bare bra ut, heldigvis! Det begynner såvidt å gå opp for meg at det går mot et barn i mine armer rundt nyttår! Wæææh, what have I done!? Men fortsatt er det ganske uvirkelig dessverre.. håper jeg kjenner litt liv om en uke eller to, alle driver å spør om det siden jeg snart er i uke 20, men jeg er usikker på hva som er liv og hva som er luft og hva som er sånn smerter som begynte i lysken, sånn utvidelses-greier.. Jeg var hos jordmor i dag og fikk høre hjertelyden og forstod endelig hvor skambenet var osv.. Da ble jeg litt rørt, ehe, ikke over skambenet - men hjertelyden! Jeg er litt treeg på sånne inni kroppen greier, så jeg kan lese meg grønn om uker og fødsel og skamben og vekt og livmro, men husker lite rett etterpå og forstår ikke alt liksom, så det var litt godt å prate med jordmor i dag og forstå litt mer. :-)

 

Snakket med henne om vekt og, jeg syns jeg har lagt på meg mye, 6 kg.. men jeg vet jo egentlig at det er ganske greit, det er bare det at jeg blir stresset når jeg er i en sånn spisegodteriogmassemathverdag-sirkel! På en måte har jeg lyst til å bare blåse i det og gørr-kose meg, på den annen side vet jeg at jeg må skjerpe meg litt. Så nå skal jeg ha fokus på godter i helgen, og mye frukt og grønt og fiber samt turgåing i ukedagene.. Det blir bra! Kanskje jeg kan stå stille litt på vekten en uke eller to, hadde ikke gjort noe! Åssen går det med deg? Ikke si at du forsatt trener både styrke og kondis.?? Du eeeeeer sååååååååå fliiiiiiiiink!! Inspirerer meg! Apropo kosthold, he,he.. jeg driver akkurat nå og lager boller og muffins.. får sånn kose meg inne følelse og at det lir mot høst når jeg gjør det ;-) Men det skal ikke spises spesielt mange av dem i kveld, heldigvis er det til et arrangement på jobb de fleste av dem!

 

Åssen er formen, er du trøtt og tung? Mett eller sulten når du er kommet så langt?

 

Koselig å høre fra deg snart, fødselen din /deres nærmer seg med stormskritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Hei, så deili å få bekreftet at alt er bra på UL, å du vil helt sikkert få bekreftet fra gullet i magen med litt sterkere spark at han/hun er der.. Husker fra første svangerskap så kjente jeg ingenting ordntlig før i uke 22, så det kan ta tid..

Nei nå trener jeg ikke lngre, trente masse fram til forrige uke, men måtte inn på føden pga en liten blødning og at slimproppen gikk, så nå er det treningsforbud og jobbforbud:( Kjeder meg enormt, men blir da litt trim med ei snuppe på snart 1.5 år hjemme... Formen er ikke veldig bra, sliter med kynnere som stjeler masse energi og jeg føler jeg aldri får spist nok, men det tror jeg at jeg gjør for vekta går fort oppover... Får du mye vann i kroppen nå som det er så varmt?

 

Så deilig å få høre hjertelyden, det er alltid like moro, å jeg tørker alltid en tåre for blir jo så rørt;)

 

Syns fortsatt at dine 6kg ikke er mye, du var jo normalvektig til å begynne med så da kan du godt legge på deg opptil 14kg:)

 

Hvordan er formen din da? Du går vel inn i den perioden en har masse energi snart og får lyst å gjøre klart alt til babyn kommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Oj, kjære deg, ligger du på sykehuset nå om dagen? Fikk vondt av deg når jeg leste det du skrev! Er det farlig med kynnere og at slimproppen er gått så tidlig?? Har du ikke nevnt før ,at du fikk nr 1 tidligere enn termin...? Kanskje det er det som er i ferd med å skje nå og..? Ønsker bare at du klarer å slappe av og nyte de siste ukene, ikke tenk så mye på kosthold nå, av og til må man bare "slippe strevet " litt, og heller ta det opp igjen når man har overskudd!

 

Godt å høre at du heller ikke kjente liv så fort med din første, det beroliget med litt, orker ikke stresse med å kjenne etter hele tiden heller..

 

Må bare si at denne uken har gått mye bedre for meg med kosthold og trening, har syklet til jobb tre dager og i tillegg ikke spist kveldsmat og annet snacks på kveldene. Klarte til og med stå over kake på jobb på torsdag! I dag er det fredag og jeg har kost meg, men merker at sukkersuget heldigvis ikke er så sterkt som da jeg dyttet i meg godt hver dag i en periode. Kjøpte en smash pose sist helg med vilje, la den i skapet og ville teste meg selv om jeg klarte å vente til freda/ helg med å spise den, og det har jeg! Hurra! Har nok ikke holdt meg unna nok kalorier i brødmåltider og middag, men jeg er på vei tilbake til "gamle, sunne trakter!" Hurra, det virker med motivasjon fra deg ( og jordmor) samt å være litt streng med seg selv for så å ha et "kose meg snart -mål"!

 

Men nok om meg, nå må du virkelig tenke på deg selv og samle krefter de siste ukene! Får du hjelp til å ta vare på lillejenta av mannen din, eller?

 

God og ROLIG helg til deg - snaaart tobarnsmor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Så forresten at jeg ikke svarte på alt du spurte om.. Nei, jeg har ikke fått mye vann/ hevelser i kroppen ennå. Tror alle kiloene og bulene kun skyldes mitt eget kosthold dessverre.. ikke noe annet å skylde på ;-) Og, ja og nei på det du spurte om med energi! Det veksler! Noen dager er jeg skutt og må legge meg tidlig, mens andre dager er jeg helt giret! ( som i dag -oppe til nesten kl.01 - det er jo utrolig!)

 

Forresten så var jeg nok ikke normalektig før jeg startet svangerskapet heller, vil gjerne en gang komme i "riktig! BMI-klasse, altså mellom 25 og 22 et sted. Tror jeg vil ha som mål å gå ned til 63 kg når jeg er ferdig med amming osv. Før neste bikini-sesong kanskje! Da har jeg en normal BMI hvis jeg gjør det, og det betyr mye for meg at jeg er innenfor normalvektig -klassen! Du har vært så flink denne gangen at noen få kilo nå på slutten vil nok ikke hindre deg fra å nå match-vekten om noen måneder!! Du har jo en så god vane inne med å trene og det er jo bare å ta opp igjen når formen er god! Mitt motto er blitt at det aldri er for sent å "snu" - altså kostholdet og trenings-nivå! Det er bare å begynne der enn er, og fortsette på den riktige veien ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Så fint å høre at du er kommet inn i gode vaner, og at du har litt energi til tider ihvertfall, nyt det så lenge det varer, har du fått babymage nå? Her er magen sprengt ihvertfall, de gamle strekkmerkene har fått strekt seg på nytt igjen, men strekkmerker bryr jeg meg lite om for det er en liten pris å betale for å få ett vidunder:D

 

Nei jeg ligger ikke på sykehus, for livmorhalsen er fortsatt lang å da er det ikke fare for fødsel med det første, men skal være i ro å lytte til kroppen når nok er nok, minstejenta kom 4 uker før så du husker rett ja, men hun var 3300g så hun var mer enn stor nok, å gullet i magen ligger 15% over gjennomsnittet så om han kommer litt før så er det nok ikke krise:) Men rolige dager blir det nok ikke helt for mannen er på jobb, og med ei på 1.5 år hjemme så blir det nok ikke stillesitting, men ikke fullt så energisk mamma som før er jeg nok ikke, men jeg prøver å ikke la det gå utover snuppa for det syns jeg blir feil, så da tar jeg heller tidlig kveld istedet:) Nå skal hun begynne i barnehage to dager i uken, for å treffe flere barn å da får jeg slappa av litt:)

 

Fikk dere vite kjønn på UL forresten, eller vil dere holde det hemmelig? Bare slapp av å ikke let for mye etter tegn til liv i magen, for om du vil at babyn skal gi tegn fra seg så gjør den det ikke, sånn har det alltid vært her, sparker masse også skal noen kjenne å da blir det stille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Hei!

Er så spent på om det skjer noe mer med deg... alt kan jo liksom skje når man er så nærme som deg føler jeg.. ?? Håper du skriver hvis det skjer noe! :-)

 

Ellers så er jeg bare heeelt kakemoms om dagen! Ach, var akkurat sånn jeg var hver dag før jeg gikk på GR kurs, hadde liksom ingen hemninger. . er litt skuffet over meg selv.. det med sunt i ukene og godt i helgene gikk bra sist uke, men helgen blir så fort forlenget.. det er ikke det at jeg spiser mengder godt hver dag, men en is eller et kakestykke liksom.. denne uken hadde jeg ikke motivasjon til å sykle mandag og tirsdag som jeg pleier, så jeg tok meg selv i nakken og syklet i dag, målet er å sykle tur-retur jobb i morgen og fredag og. Så har jeg i hvert fall gjort det om jeg ikke klarer å holde meg unna godter.. Irriterende at man skal havne i sånne "dumper" som man må styre så for å komme på godt spor igjen altså.. Jaja.. nok om det, men hiver du inn litt motivasjon til meg her en dag blir jeg ikke sur altså.. :-) Trenger det!

 

Om jeg har fått mage nå..? Humm.. ja, jeg føler virkelig at jeg ser litt mer gravid ut nå, men jeg får sånne dager hvor speilet bare viser at jeg er feit, sånn som jeg var for ti kilo siden liksom, og det er litt deprimerende.. Hadde det bare vært en skikkelig KUL kul liksom.. ( men den kommer nok..) Er ikke så flink til å kle meg så jeg ser sånn elegant gravid ut som et par andre kolleger på jobb, de er liksom bare struttende og fine.. snufs.. neida, nok syting! Jeg må prøve å blåse litt i utseende og, bra det du sa om strekkmerker, for det som vi har i vente er jo masse verdt alt sammen! Og du så glad jeg er for å ikke være kvalm lenger, og jeg har mase overskudd nå - tror ting går så av seg selv at jeg nesten ikke tenker på det. Er bare så i høst-modus at jeg vil kose meg hele tiden, være inne, bake, ha middagsgjester osv..

 

Har du lidd av noe diare/ vansker med å komme på do? Jeg går jo på jern ennå, og jeg har liksom sånne merkelige toalett-vaner syns jeg. . Ok, siden vi er igang på det litt mer intime område lurer jeg på om du bruker truseinnlegg daglig? Jeg får plustelig utflod og det er så mye av gangen. Jordmor mente det var normalt, så jeg bør vel være så lur å alltid ha på/med meg innlegg tror jeg.

 

Vi vet ikke om det er gutt eller jente, vi har bestemt oss for å vente med å vite det. Kanskje litt kjedelig, men sånn er et bare blitt. Vi snakker om navn om dagen, men er litt vanskelig når vi ikke vet.. Har dere funner navn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Såklart gir jeg beskjed om noe skjer, så fort lillegutt er ute å jeg har kommet meg hjem så skal jeg inn å oppdatere deg, er 34 uker på vei idag nå, og skal til jordmor senere idag, så det blir spennende..

 

Synes du er flink jeg som sykler for å veie opp for litt is eller kake, du spiser jo ikke mengder hver dag så da gjør det jo ingenting.. Kansje du kan prøve å telle litt kalorier en dag, bare for å se hvordan du ligger an på en helt normal dag? Kansje du ser at du ikke spiser så mye som du tror?

 

Jeg spiser endel usunt hver dag nå, føler meg aldri mett om jeg ikke spiser noe søtt, huff får håpe d snur etterhverhvert...

 

Kjenner meg igjen når du sier at du føler deg bare feit på magen noen dager, men bare vent til den kommer for fullt, da er det ingen tvil lenger.. Jeg har brukt mye tights og svarte gode bukser som ikke strammer med en trang singlett med farge på og en genser eller en singlett over, da vises ikke håndtakene på siden så godt og du får vist fram magen..

 

Ja huff, du spør om magetrøbbel, jeg er avhengig av å spise havregrynsgrøt hver morgen for å holde magen igang, men nå når jeg er gravid så er det full stans mange dager, så gleder meg til jeg er ferdig og dogåinga blir bra igjen.. Men vet du at når du er gravid så tar tarmen 80% mer vann enn når du ikke er gravid, så det er ikke rart at en er forstoppet innimellom..

 

Utflod har jeg ikke vært så mye plaget med, men husker jeg brukte endel truseinnlegg da jeg gikk gravid første gangen, det er visst helt normalt å ha mer utflod enn vanlig, men du kan jo ta en soppkur bare for å være sikker, jeg har tatt det nå som det nærmer seg fødsel, har ingen symptomer på sopp men har hørt at sopp kan gjøre huden i underlivet skjørt så da tok jeg en kur for sikkerthets skyld;)

 

Her har vi bestemt navn for lenge siden, men det er hemmelig for resten av verden helt til han kommer ut, vi visste ikke hva det ble første gangen, å det er jeg glad for, morro å ikke vite noe, å det betydde så lite når hun kom ut, det tok ett kvarter etter at hun hadde kommet ut før noen av oss spurte om hva det faktisk ble;)

 

Så deilig at kvalmen er over, jeg gleder meg også til høsten, mørkt om kveldene, tenne lys å kose seg inne:D Ha en fortsatt fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Tusen takk for mange gode tips og oppmuntring! Det har gjort susen! Jeg har Kledd meg annerledes og følt meg litt mer pyntet de siste dagene, tross "flesket". Jeg datt helt ut på matveien i går, men har begynt å skrive ned her inne alt jeg spiser, selv om jeg går over. Har ikke regnet noe, men tenker jeg skal ligge på rundt 2000kcal, så får vi se åssen det går. Ig år ble det 2800!.. så det er ikke så lett, men jeg skal ikke gi meg før jeg er inne i en god "stim" igjen! I dag har jeg laget hjemmelaget fiskesuppe og er stolt som en hane ove rå ha laget den selv, og i tillegg noe som er sunt! :-) Stort gliis! :-)

 

Uff, jeg forstår du ikke klarer å spise helt riktig hele tiden, du har jo bare vært driitgod hele tiden, så du har lov å skeie ut litt du! Åssen er formen, skjer de tnoe??

 

Må skrive mer en annen dag.. snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...