Gå til innhold

NÅ er jeg tilbake igjen! (Og krysser fingrene for at det ikke blir flere avbrekk :-))


Gjest katkvinn

Anbefalte innlegg

Etter et par avbrekk og lite overskudd etter selskap og sykdom og alt som småbarnsmødre er utsatt for så er jeg tilbake IGJEN.

Og denne gangen skal ingenting stå i veien for meg!

 

Denne gangen har jeg også lagt en plan som jeg vet at jeg skal klare å holde.

 

Mat:

Mest mulig grønt, magert kjøtt og fisk. Brødmat skal være knekkebrød, eller et par skiver av grovt brød.

Salat før middag, ikke pasta, ikke poteter, og frukt som mellommåltid. Ikke snacks annet enn popcorn og et par glass lettbrus i helgene.

 

Trening:

30 minutter på stepmaskin hver dag

1 time sykling i ca 23 km/t hver dag

gå tur 1 time/halvannen time så lenge været holder seg. Et par dager til eller noe sånn :-P

 

Drikke mest mulig vann, og passe på at fettet jeg får i meg er sunt vegetabilsk fett :-)

 

Har som mål å komme ned i 60 kg, og det ser ut til at jeg skal få det til nå. Med det opplegget jeg har lagd nå har jeg faktisk mistet en hel kilo på en uke, og jeg er kjempefornøyd! Spesiellt med tanke på at jeg bare har 8 kg igjen, og da går det vel litt seinere for de fleste.

 

Så da krysser jeg fingrene, og skal prøve og være flink å oppdatere dere sånn at jeg kan sparke meg selv bak litt :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Hei!

 

Høres ut som en bra plan du har :-)

 

Jeg har vært her inne på tråder før, og klarte meg ganske bra. Helt til jeg fikk jobb som avdelingsleder på Big Bite. Å jobbe med mat er jammen meg ikke enkelt. Noe av det vanskelige er at jeg skal smake på pålegget, så jeg vet at det er god kvalitet på det.

 

Men! det vanskeligste er at man spiser lunsj på jobb.. altså i butikken, dvs. uten for butikken, men man har jo personalmat.

 

Så, jeg satser på salaten til Big Bite. Den er god. og kan være veldig sunn, alt etter hva man gjør den til. Jeg velger bort dressing for eksempel. Spiser ikke brød til.

 

Ellers spiser jeg for lite. Det er det som har blitt det andre problemet mitt. Kroppen går i sparepluss, og sparer på fettet mitt for harde livet. Det står helt stille.

 

Min plan er å klare å spise nok mat først og fremst. Sunn mat. Unngå fristelser på kveldene i hverdagen og kose meg med måte i helgene. Men jeg skal ha en kveld i helgen der jeg kan spise hva jeg vil, med måte :-)

 

Målet er å sykle eller gå tur to ganger i uken i første omgang. Siden jeg står og går i butikken i 7 timer hver dag, så er jeg ganske sliten i kroppen når jeg kommer hjem. Så jeg begynner forsiktig og kommer sterkere med etterhvert.

 

Hvordan går det med deg?

 

Jeg skal ned 10 kg. Begynner i dag. Har fra før gått ned 28kg, etter å ha gått opp 38kg i svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg skulle jo oppdatere her jevnlig, men slik gikk det visst ikke :-) Jaja, samme det sier vi ;-)

 

Har klart meg veldig bra egentlig. Har holdt meg til grønnsaker til lunch og salat før middag osv, og bare spist knekkebrød utenom den ene dagen jeg hadde glemt å kjøpe inn nytt. Da ble det vanlig brød, men det tåler jeg vel, hehe.

 

Ellers så har jeg gått to veldig lange og intense turer i starten av uka, og med kløe i halsen så gav jeg meg lov til å holde meg til akkurat det de dagene. Når jeg ikke har fått sjans til å sitte en hel time på trimsykkelen så har jeg heller tatt meg en veldig intens halvtime i 26 km/t/++. Det virker nok bra det også tenker jeg :-) Og stepmaskinen bruker jeg stort sett hver dag, en halvtime av gangen. Mulig jeg trapper opp varigheten der når jeg ikke blir så sliten av den. Det er tungt!

 

Har endelig klart å lukke både knappen og glidelåsen i den buksa jeg hadde som mål å komme nedi før bursdagen til sønnen min, men er ikke helt fornøyd med at den føles litt trang over baken og at jeg har en liten magerull som lurer seg over der. Så det skal vekk :-)

Jeg tenkte at jeg skulle ned 8 kg til, fra 68 til 60, men vi får se hvordan det ser ut etterhvert. Jeg har ihvertfall satt det som maks, så får vi se det an. Mannen er jo livredd for at jeg skal bli et sånn beinrangel som han kaller det, hehe.

 

Høres ut som om du har et godt opplegg også da. 7 timers tråkking hver dag omtrent er trening nok ofte så lenge en spiser sunt :-)

Og svangerskapskiloer er absolutt ikke lett å få bort. Det er andre gangen jeg prøver å få vekk alt fødselsoverskuddet som jeg kaller det, så jeg vet hvilket pes det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er med å være i bevegelse og trening.

 

Jeg er ikke så aktiv ennå, men gikk en god tur i går. Ergometersykkelen står ute i boden, jeg vurderer å selge den. Jeg har hoppetau og strikk som jeg tenker å bruke. Tidligere har jeg vært medlem på treningsstudio i 9 år sammenhengende. Men meldte meg ut etter jeg ble skadet i ryggen på jobb. Nå er jeg bra igjen, så nå klør jeg veldig i fingrene etter å melde meg inn i igjen. Men det er så dyrt. Også vet jeg jo at man kan gjøre mye hjemme selv.

 

Ellers har det gått bra her også. Blir to salater for dagen, frokostblanding med forskjellige kornsorter og tørket frukt til frokost, middag og kvelds. Holder meg mellom 1300 til 1600 kalorier dagen.

 

Mitt mål er å komme ned til 60kg også. Min mann er likedan, hehe, redd for at jeg skal forsvinne helt. Men jeg tror nok ikke det er noen fare for det :-) Har alt for stor personlighet, haha.

 

Helgen er utfordringen føler jeg.. men det skjer mye denne helgen så med god planlegging skal nok det gå bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Helgen er utfordringen føler jeg.. men det skjer mye denne helgen så med god planlegging skal nok det gå bra :-)

 

Har vært mye her også denne helgen. Har hatt barneselskap, så fredagen, gårsdagen, og denne dagen er ikke blitt SÅ sunn for å si det mildt. Men jeg veier opp med å være flink og spise frukt og begrense porsjonene når jeg spiser kaker da. Så er jeg jo laktoseintolerant så det er jo grenser for hvor mye jeg spiser av det uansett.

 

Får ta igjen med sykkelen ikveld tenker jeg, hvis jeg ikke er helt utslitt etter helga da. Har vært litt besøk i dag også, så det kan godt være at jeg unner meg selv å bare sløve foran tv'en. Men men, man skal ikke slite seg helt ut heller :-P

Og etter en helg med kakebaking, kakespising, og midlertidig utmattelsessyndrom får jeg heller tenke "ny uke, nye (u)muligheter". Tror de der små trollene kalt kalorier ser på meg som ganske så umulig ihvertfall ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :-)

 

En og annen slik helg kommer jo noen ganger i året. Man må bare ta det med seg for hva det er :-) Knappe 4,5mnd til det er min tur med en slik helg.

 

Det skjer en hel del denne høsten av runde dager. Så jeg prøver å huske på dem. Motiverer meg litt til å holde ut i hverdagen og helgene. Denne helgen gikk det tåelig greit synest jeg, men det er helt klart rom for forbedring.

 

Samtidig er jeg opptatt av å kunne ha et avbalansert forhold til mat. Ikke bli helt nazi. Men starten på denne uka har vært ok. På onsdag er det veie dag. Grugleder meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :-)

Fikk skikkelig dårlig reaksjon etter helga igår, så hele opplegget gikk i vasken for gårsdagen ihvertfall.

Tydeligvis så tåler jeg ikke å ha kuttet ut melkeprodukter totalt til vanlig, så jeg lå og hadde så utrolig vondt i magen og var så kvalm hele gårsdagen at det ble verken noe fysisk aktivitet eller særlig sunn mat. Er fremdeles oppblåst og ekkel, og vekten har faktisk flydd opp en kg nå :-(

Det ble 20 minutt på steppen da, det var der jeg holdt på å ramle av når magesmertene begynte :-O

 

Men jeg vet jo at bare "giften" går ut av kroppen så kommer resultatet til å vise, så jeg stresser ikke noe særlig med dette. I dag skal jeg ihvertfall ikke la noe hindre meg i å følge planen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

 

Æsj så kjedelig da. Er ikke noe gøy når det blir slik. Håper du snart er bra igjen.

 

Jeg gikk kun ned 100 gram forrige uke, men alt er bedre enn ikke noe :-) Satser på bedre resultat neste uke. Har laget meg en plan frem til jul. Håper å gå ned mellom 4-5kg fram til da.

 

Er kun 15 uker til jul forresten. Allerede nå forbereder jeg hodet mitt på romjulen. Høres jo helt sprøtt ut, men jeg vil være forberedt så jeg ikke går opp igjen alt det jeg gikk ned før jul.

 

Ellers er det en ny dag og nye muligheter. Håper dagen din blir fin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig fått opp energien igjen etter den mindre koslige reaksjonen :-) Den varte bare den ene dagen, men jeg følte meg så utmattet i går at jeg ikke klarte noe da heller. Er utrolig slitsomt å ha slike syke dager som det der.

 

Nå har jeg nettop hatt meg 40 minutt på stepmaskinen og tenker på om jeg kanskje skulle tatt noen situps og armhevinger samtidig slik at jeg får begynt å jobbe med magen litt også. Hvis "rullen" over bukselinningen skal vekk så må jeg jo stramme opp litt også ikke bare forbrenne :-) Blir ikke det så godt som punktslanking forresten? Å gjøre øvelser som strammer opp enkelte områder mener jeg?

 

Dette blir en fantastisk flott dag, det har jeg bestemt meg for ;-)

I jula så kommer jeg til å slite litt, er altfor glad i ribbesvor ;-) Pinnekjøttet klarer jeg ikke fettet på uansett, så det blir vel ganske så proteinrikt for min del samme hva det kalles ;)

Men jeg får heller holde meg vekke fra julekaker osv så skal det vel gå bra tenker jeg. Min største skrekk når det kommer til jul er heller det rushet rett før jul når ALLE skal ut på shopping, hehe.

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ja, ikke snakk. Vi skal ha kveldsåpent söndag 19. desember. ALLE skal jo handle för jul. Skrekk og gru. ;-)

 

Så bra t du er frisk igjen. Jeg har feber og vondt i halsen. Tung i hodet og hele kroppen. Skal ha mellomvakt på jobb i dag. Jobbe i morgen. Så er det helg. Så jeg orker ikke ut på tur eller noe nå. Det får jeg ta igjen når jeg er frisk igjen.

 

Ellers går det bra i matveien, men i går falt jeg for fristelsen for dessert etter middag. karamelliserte plommer og vanije is. Det som overrasket meg mest var at det ikke inneholdt så mange kalorier som jeg trodde det gjorde. Selv om det ikke er sunt. Men jeg passet på å kun kose meg litt.

 

I dag har jeg ikke lyst på noe mat, så jeg skal tvinge ned en salat på jobb. Vi har slik personalmat der. Jeg styrer unna baguetten så godt jeg kan. 200gr veier en hel baguett, og 100 gram ett halvt. Uansett blir det for mange kalorier synest jeg til å sise det hver dag.

 

Jeg vet ikke hva som kalles punkttrening, men man kan kalle det styrketrening også :-) Flink du er!

 

Ha en deilig dag!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-)

KJenner godt til den effekten av å nesten være syk. Orker ikke mat, og ihvertfall ikke noe sunn mat! Når jeg er syk så spiser jeg det som gir mest energi på kortest mulig tid. Utrolig dumt, men er man syk så er man syk ;-)

 

Jeg og gutten var i Bergen igår, og det ble en god del gåing da i pøsregnet, så jeg synes ikke at de to hjemmelagde baguettene med baguettsalat og kylling + grønt var så galt da ;-) Ikke middagen på Burger King heller, hehe. Fra 9 til 15 synes jeg at jeg gikk nok til å veie opp for akkurat det uansett ;-)

 

Sånn utenom det så har jeg kjøpt meg CLA kapsler. Har brukt akkurat denne sorten tidligere, og det fungerte helt utmerket :-) Fant en ganske enkel og grei forklaring på hva det er her:

http://www.lommelegen.no/331305/hva-er-cla

 

Har hatt en snik-veiing nå, og etter jeg var dårlig av kakene så veide jeg 69,9 kg :-( Opp hele 1,9 kg bare pga oppblåsthet osv etter kaker... I går veide jeg meg igjen, og da var jeg nede i 68,4kg igjen :-D Er veldig fornøyd med at jeg har klart å få det vekk allerede (stort sett), slik at det ikke blir så vanskelig å fortsette pga en slik filleting.

 

I kveld blir det jo pizza og kanskje noe chips, men LITT kos er lov i helgene, ihvertfall etter en såpass hektisk dag som vi hadde igår tenker jeg.

Ha en flott helg videre, og lykke til med helgekosen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :-)

 

Nå er jeg nesten fit for fight igjen. Hangler bare litt. Vekten viste ned 1,1 kg i dag. Det var utrolig deilig. Nå gjelder fokus på neste uke.

 

Min mann reiser hjem til svigers en tur på torsdag, så jeg og jenta blir igjen hjemme. Må jobbe fredag.

 

Så da danser musene på bordet når katten er borte, hehe.. få to venninner på middag. Det gleder jeg meg til.

 

Bergen var jo rette stedet å tråkke rundt i regnet på. Koselig by selv om det regner. Ble nok en god trim da ja.

 

Jeg fikk trimmet i går også.. med 150 mopper og x antall liter vann i butikken.. to ganger på en dag!! Det var vannlekasje på natten, så det mötte meg et hyggelig syn da jeg kom på jobb. Rörlegger var der og fikset, jada, tok tre timer så sa det bare poff!! Vannpumpen som forsyner isbitmaskin, oppvaskemaskin og alt annet med vann rök. Så to ganger på en dag kom rörlegger med vannsuger og sugde opp alt vannet.. ellers hadde jeg aldri fått vannet opp fra gulvet.. mopper taper jo lett den kampen..

 

Det var mye vann.. lenge siden jeg har vasset i vann.. rant gjennom veggen og inn i blomsterbutikken.. så jeg fikk moppet gulvene og töye og böye der også..

 

Kunder som ikke forstod at jeg ikke kunne servere de mat og drikke i flere liter vann opp over tärene.. jeg blir nesten litt brydd. De tenker ikke mye på hygiene da nei.. men skal du servere de en brus og har tatt i en rein klut med desinfeksjonsmiddel på, så stiller de spörsmål om du er ren på hendene.. man skal selvfölgelig sprite seg på hendene, eller vaske seg, men skjönner du poenget mitt??

 

jaja, fikk ny vannpumope, så nå får jeg ta gymnastikken min en annen plass :-D

 

Ha en deilig dag!! hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så bra resultat da :-) Gratulerer!

 

Jeg er i full gang igjen etter den dårlige uka med bivirkninger etter de hersens kakene, og var jo som sagt nede i 68 kg igjen. hva jeg er over helga, eller om en uke er ikke godt å si. Får bare jobbe hardt så ser jeg vel resultatene fysisk i tillegg til på vekta :-)

 

Det var en ganske så fuktig opplevelse å være på dagstur, men det er jo som du sier. Bergen er koselig uansett vær. Faktisk så er det vel den eneste byen en blir skuffet i om det ikke regner ;-)

Har lagt merke til at jeg blir litt oppblåst av hveteprodukter, så jeg kommer til å endre litt på matinntaket i forhold til det. Bytte ut tacolefsene med tacoskjell f.eks. Er litt redd for å nærme meg lavkarbo-standard her, men det skal vel gå fint. Jeg er overbevist om at det er den mest usunne dietten en kan gå på, så da skal jeg ikke være i nærheten av den ihvertfall :-P Jeg heller vel mest mot psmf-dietten, siden jeg spiser mest proteinrik mat og passer på å bare spise sunt fett osv. Men så lenge det funker uten uvisse bivirkninger på et senere tidspunkt så er jeg fornøyd :-)

 

Skjønner godt hva du mener mtp kundene og hygiene. Har jobbet både med profesjonell vasking og i kantine, så jeg har sett mye rart i forhold til mat, og vet veldig godt hva som kan være farlig og ikke når det kommer til vaskemidler og hva som kan skjule seg i vann. Men det er vel bare noe som henger i hodene til folk at vann er rent, og derfor ufarlig. Det er jo det vi lærer stort sett fra vi er små.

 

Jeg merker at CLA-kapslene virker nå i form av at jeg blir varmere av aktiviteter som jeg tidligere nesten ikke reagerte på. Det virker som om kroppen forbruker mer energi, og det er jo helt fantastisk.

Buksene er blitt litt pløsete rundt beina også nå, så da er det snart på tide å prøve ut den buksa jeg har som mål å komme inn i. Er ikke helt fornøyd med hvordan magerullen lurte seg over den, så jeg har sagt som så at jeg passer ikke i den ennå, hehe.

 

Men nå er det vel på tide å sette igang med dagens gjøremål. Og begynne å tenke på å ta frem stepmaskinen i tillegg. Snart sovetid for minsta, så da er det treningstid for mamma :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :-)

 

Så var det helg. I går hadde jeg to venninner på besøk. Vi spiste bakt squash til middag, og jordbær dyppet i after eight til dessert. Veeeeeldig godt!

 

I dag har jeg og jentungen vært ute og syklet. Vi har kost oss i solen og bare tatt det rolig. Nå skal hun i selskap snart. Så da skal jeg til foreldrene mine og slappe av mens hun er der.

 

Ellers synest jeg at det går tåelig greit. Spent på veiingen på onsdag. Om jeg har gått opp eller ned. Tenker litt sånn at jeg kanskje gikk så mye ned siden jeg var syk.. det pleier man jo som regel og få på igjen etterpå.

 

Men krysser fingre for at jeg har gått ned litt til.

 

De store utskeielsene har det ikke blitt, så det burde gå greit.

 

Nei, nå skal vi nyte solen og varmen resten av helgen. Ha en deilig helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi ville så gjerne sykle i dag :-) Så gjorde vi det. Det ble noen kilometer fram og tilbake. Jeg fant fram pulsklokken min og byttet batteri i den. Festet beltet under bhkanten og satt klokka på armen, slo den på og så syklet vi av gårde.

 

1 time og 10 minutter effektiv sykling viste klokka da vi kom hjem. Vi hadde en liten pause på bensinstasjonen, og så måtte vi gå noen få bakker som ble for tøffe for jentungen. med pausene og gåingen var vi ute i 1 time og 57min. Og ikke kjøpte jeg noe på brensinstasjonen heller.

 

727 kaloroer forbrente jeg på turen :-) :-) :-) Det må jeg si meg veldig fornøyd med!! Glad for at jeg brukte tid på å få pulsklokken opp å gå. Den skal jeg bruke fremover når jeg sykler eller går. Det gir meg masse motivasjon.

 

Nå blir det middag. Ytrefilet av edelgris med pomfri stekt i stekovnen. uten fett.

 

Håper det blir flere helgen med sol og blå skyfri himmel. Det gir energi og lysten til å komme seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :-)

Har vært rolig fra meg nå i det siste, men jeg har gjort mitt beste til tross for trassanfall fra eldste og mye styr med studiene. Maten har jeg klart å være flink med, og syklingen har gått fint. Pga at jeg har måttet ta igjen litt med studier så har jeg måttet vente litt med stepmaskinen, men jeg merker at det er endringer på klærne ihvertfall:-)

På lørdag så var det ihvertfall en gåtur på en time frem og tilbake med vogn når det var åpen dag på brannstasjonen, og det ble jo mye rusling rundt der også, så jeg har vært flink i helga ihvertfall. Tror jeg :)

Skal veie meg imorgen så ser vi hvordan det står til med vekten. Det er ihvertfall synlige resultater, og da er jeg fornøyd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

 

Det høres ut som at du har gjort det bra :-)

 

Jeg ble overrasket over resultatet i dag. Samboeren min hadde bursdag igår. Så det ble et kakestykke og en vaffel.

 

Vekten min viste ned 700gram. Så det er jeg veldig fornøyd med. Nå er det bare å brette opp ermene for neste ukes mål. Målet er 0,5 kg ned. TIlsammen har jeg gått ned 1,8kg på to uker. Det synest jeg er veeeeldig levelig. Så det gjelder å jobbe på for det kommer til å flate ut etterhvert. Jeg håper det flater ut på 0,5 :-)

 

Nei, nå må jeg på jobb. HA en deilig dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER veldig fornøyd med de synlige resultatene nå, og jeg veide meg før jeg kom på at det var ikke idag det var veiedag likevel, og vekta viste 67,7. Ikke verst egentlig, med tanke på at jeg har gått ned 10 kg siden mars nå :-)

 

Venter spent på fredagen for å se hva det skikkelige ukesresultatet er :-) Er da det skal registreres her ihvertfall, så da sier vi det sånn ;-)

 

700 gram i uka er jo flott, jeg stoppet jo helt opp en periode uansett hva jeg gjorde, så å flate ut på 700 er absolutt ikke til å forakte.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gretulerer med 10 kg!!! :-) Kjempe bra jobbet :-)

 

I morgen skal jeg veie meg og jeg må si jeg er skikkelig spent denne gangen. Tror ikke jeg har gått ned noe særlig. Men vi får se hva vekten viser i morgen. Mistet litt fokus den siste uka. Har hatt mye å tenke på. Da hender det at jeg glemmer hva jeg har spist i løpet av dagen. Redd for at jeg ikke har fått med alt.

 

Men i dag har jeg vært flink.

 

Klar for en ny uke i allefall. Og har planer om å gjøre det bra den neste uken.

På lørdag skal jeg på en utstilling lenger ute på øya. Da kan jeg gå ut dit. Et par kilometer en vei.

 

Ellers har jeg en syk liten jente her, så jeg tror jeg skal fokusere på å gå mye og lenge når jeg kan denne uken.

 

Men det er jo dette som er hverdagslivet ikke sant? Klar jeg får bra resultater neste uke :-)

 

Hvordan går det med deg? Synest du er flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katkvinn

Hei!

Blir spennende å se hvordan hverdagen har preget deg da ;-)

 

Jeg merket etter helga at jeg ble litt oppblåst (igjen) og uvel, og det viste jo igjen på vekta også. Rett under 69 kg viste den på mandag :-( Men nå etter et par dager hvor jeg har kommet meg over denne oppblåste perioden så viste den 67,7 kg, så det er da ihvertfall LITT resultater her :-)

Jeg skal prøve å bytte ut hvetemel med spelt eller noe liknende så får vi se hvordan det vil påvirke vekta. Det verste som kan skje er jo at jeg blir littegrann mer sunn ;-)

Ellers har det vært en del gåing, og stepmaskinen har gått varm et par ganger, så treningen er det ikke noe å si på ihvertfall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stod stille denne uka. Har latt dagene gå som de går. Er blitt syk igjen.. datteren min har vært syk, så da slapp ikke jeg unna heller. Har hatt feber og forkjølelse siden onsdag. Ska jobbe mandag så har jeg fri i tre dager. Det gleder jeg meg til.

 

Ellers prøver jeg å styre unna fristelser. I dag gikk jeg meg en liten tur bare for å komme meg ut i sola. Det var veldig deilig.

 

Ellers ser jeg at det finne Zumba gratis for alle hver fredag i Nordhordalandshallen i Knarvik.. kanskje jeg skal prøve meg på den innimellom ?? Jeg skal i allefall finne noe nytt å gjøre i tillegg til å gå turer og å sykle.

 

Skal på julebord 19.november. Så begynner å forberede meg til det allerede nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-)

Da var helga over, og jeg har prøvd å endre meltypen med stort hell!

Magen er mye bedre nå enn etter andre helger, og fungerer faktisk akkurat som den skal. Jeg prøvde glutenfritt mel siden cøliaki ofte kan henge sammen med laktoseintoleranse, og skal prøve å bare halvere det vanlige forbruket neste helg. Det vil si at jeg prøver meg på å ikke spise hvetetortilla til tacoen og heller tar tacotubs, men lager pizzabunnen med vanlig mel.

Om det blir problematisk eller ubehagelig etter det, så får jeg bestille en legetime og få tatt en prøve og to.

 

Ellers så har jeg hatt en syk gutt som har måttet ha full tilgang til badet, så jeg har holdt meg unna treningen i helga for å ikke oppta badet for lenge ved å ta lengre dusjer f.eks enn når jeg ikke har trent.

 

Utrolig hva en finner ut av når en holder et øye med hva en spiser! Ellers så har jeg veiedag på onsdag, og jeg GLEDER meg virkelig til å se resultatet denne uka :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å finne ut av det med maten. Det styrer jo hele hverdagen ens. Mat.

 

Jeg er godt på bedringens vei, og i dag gikk jeg meg en rolig tur. Det gjorde godt. Hadde med meg jenta mi, og på veien fant vi steiner som fungerte som kritt. Så vi stoppet opp og tegnet en stundt på fortauet.. på slutten av turen ville hun leke "skritt leken".. så vi gikk 30 skritt hver i store skritt, sidelengs skritt og små skritt etc.. i oppover bakke. Så jeg ble faktisk litt svett må jeg si.

 

I morgen skal vi ut på tur og grille pølse i slåbrok. Det blir gode ting. Liker høsten når det er opphold og man kan finne på ting ute.

 

Jeg er klar for ny dyst og er strålende fornøyd med at vekten har holdt seg. For matinntaket har det blitt så som så med mens jeg var syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...