Gå til innhold

NÅ er jeg tilbake igjen! (Og krysser fingrene for at det ikke blir flere avbrekk :-))


Gjest katkvinn

Anbefalte innlegg

Forresten så gikk jeg ned 0,6kg denne uken som gikk, men jeg venter med å juble før jeg har veid meg på onsdag igjen. Siden jeg tror at det kan bli ett litt annerledes resultat da. Matlysten kom ikke helt tilbake før torsdag denne uken. Så jeg har ikke fått spist riktig eller kroppen har ikke fungert normalt etter jeg var syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Hei! Det er jo bra gjort når du har hatt så mye annet å gjøre :-)

Jeg har stresset en del med både eksamenslesing og siste rest av julehandelen, så jeg har vel ikke vært så veldig flink med treninga. Og så har tanta kommet på besøk for et par dager, så da blir det jo litt vanskeligere av en eller annen grunn.

På grunn av den tror jeg faktisk at jeg hadde ligget på det samme denne uka, men nå var det altså opp 400 gram. Men fort på betyr fort av, så det orker jeg ikke å plage meg selv med :)

 

Hvordan har det gått med deg nå da? Har du klart å fått presset inn litt trening i alt stresset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Her har det ikke blitt noe trening i det hele tatt. Jeg er så sliten for tiden. Butikken tar alle krefter jeg har. Så har jeg feiret julaften med vesla i går, fordi hun skal være hos faren sin. Det var veldig koselig. Tante og onkel, besteforeldre og oldemor i lag med oss tre.

 

Jeg lar vekten være vekt frem til etter nyttår og holder heller fokus på sunt kosthold og kose meg med måte. Det blir mye tråkking i romjulen tenker jeg. Vi skal til strømsund, der han er fra. Minus 37 grader er det der oppe nå.. kaldt.

 

Brudekjolen er komt i hus og den passer akkurat. så jeg henter litt motivasjon der kan man si :-) :-) En helt fantastisk følelse!

 

Du da? Ja er det ikke rart hvordan enkelte mennesker får den påvirkningen på oss.. eller at vi lar dem få det. Jeg har slike mennesker jeg også rundt meg.

 

I kveld skal jeg til en venninne og feire bursdagen hennes på forhånd. Hun har bursdag 22.des. Hun er heldigvis også opptatt av kosthold. Så jeg føler meg rimelig trygg på i kveld :-)

 

Nei, nå skal jeg stelle meg litt og slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, nå er det over, og jeg har klart å holde vekten på 64 kilo :-) Den kan jeg være fornøyd med, spesiellt siden det har vært et lite selskap her også. Jula tar vi som det kommer. Slapper egentlig ganske godt av i forhold til det, kan jo ikke leve på totalt fettfri mat da når pinnekjøtt, ribbe, og spekemat er på bordet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest katkvinn

Fremdeles 64 kg her. Eller rettere sagt 64,3 kg. Har altså gått opp hele 300 gram etter jula og nyttår, men det er helt greit :-)

 

Når jeg er ferdig med eksamener for halvåret som har gått skal jeg ta en rensekur og begynne med blanke ark. Jeg har tenkt å bruke Metho Drain (20 dager), og håper at den holder alt den lover, og at jeg har like bra effekt av den som andre har hatt.

 

Hvordan har det gått med andre gjennom jul og nyttår da? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har ikke vært på vekten, men klærne er like passelige. Jeg har fått ny jobb og prøver å komme i rutine igjen. Julen ble helt ok. Litt kos :-)

 

Det var 35 minus i sverige, så man fikk holde seg inne. Men det har gått bra likevel.

 

Snart fyller jeg 30 også, så neste fredag blir det venninnemiddag, torsdag 20.jan blir det familie middag,

 

Der da? flink du har vært :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det helg. Følte meg så flink i dag helt til raspeballe middagen til mamma kom. Men jeg spiste kun to raspeballer i stedet for tre eller fire, som jeg lett kunne gjort. Litt kjøtt og gulrøtter m en liten klatt smør til.

 

Så alt i alt skal jeg vel være fornøyd :-)

 

Til uka har jeg som mål å komme meg i aktivitet på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katkvinn

Hei hei!

Jeg har vel ikke akkurat vært dn mest aktive her nå når jeg holder på med eksamensstyr, men etter torsdagen så er det på 'an igjen ;-) Har prøvd å være flink med maten, men når jeg skal pakke med meg niste så blir det jo brød med enkelt pålegg. Kjenner at jeg ikke reagerer helt bra på det, men så lenge det er fullkorn så går det stort sett greit. Vekta har jeg ikke merket noen særlig endring på selv om jeg har vært mye i ro de siste ukene, men uansett så regner jeg med at fort på betyr fort av igjen ;)

Imorgen er det veiedag, så da får vi se hvor mye det er snakk om, enten på eller av :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katkvinn

Hei igjen :-)

I uken som har gått har jeg merkelig nok klart å gå ned 400 gram uten å egentlig bevege meg nok (etter min mening ihvertfall). Men jeg har vært forsiktig med maten da, så det har nok hjulpet på :-)

Hvordan går det med deg nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Med meg går det greit. Prøver å kontrollere maten. Merker jeg begynner å få lyst på salater.. så da blir det nok noe slikt neste gang jeg skal handle.

 

Blir 30 på torsdag. Det blir kyllingfilet til middag med gulrotmos og dampede poteter til. Og varm frukt med vaniljeis til dessert.

 

Skal prøve å kutte ut brus helt. Har ikke drukket så mye av det før heller, men føler jeg må ha en detox nå. Skal på hotell i helgen med sambo, så holder på å tenke på hvor og hva vi skal spise.

 

Ellers går jeg mye på jobben, og kjenner at nå som det går an å sette beina på bakken ute å seile av sted så kjenner jeg lysten etter å gå tur komme snikende.

 

Vekten har jeg ikke veid ennå. Må få fingen ut å gjøre det en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katkvinn

Så flott! Er utrolig godt å se resultater hver uke. Er ikke mye motiverende om de ikke er der...

Jeg har revurdert kostholdet ørlite grann nå. Jeg fokuserer på å få i meg mest mulig proteiner, både når det kommer til middag og lunch. Brødmat blir jeg jo så oppblåst og treg i magen av at det har jeg bestemt meg for å kutte helt ut. Så nå spiser jeg magert kjøtt og mest mulig grønnsaker. Havregrøt til frokost, salat til lunch, noe med fisk, kylling eller kjøtt til middag, og til kvelds tar jeg kanskje en banan eller et eple eller noe annet godt ;)

Er ikke mye kos å stå å skjære opp alt til salat, men det blir vel en vane som går av seg selv til slutt :-) Ellers så har helga gått sin vante gang, så det er ikke noen sprekker eller andre utskeielser å snakke om der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katkvinn

Hei hei .-)

 

Salatspisingen (og ikke minst kuttingen!) går mye lettere nå, og jeg kjenner at jeg blir stappmett av selv så lite. Det er ihvertfall godt å merke ;)

Siden sist har jeg gått ned til 63,4 kg, og det er ned 400 gram til siden sist jeg veide meg.

 

Går det bra med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!!

 

Jeg har gått ned 200gr siden sist. Fikk oppskriften på et lavkarbo brød der man kan spise to brødskiver i stedet for en. Så jeg tenkte at jeg skal prøve det. :-)

 

Ellers så har jeg fokus på sunt kosthold i ukene og har klart meg uten sjokolade i to uker nå :-) :-)!! Hurra! For det er min største svakhet og innimellom sprekker jeg på det. Men jeg har begynt å kjøpe disse posene fra Bama med sukkerterter i. Det hjelper en hel del. Ellers går det i knekkebrød på jobb. Og til frokost.

 

Men i dag har vi faktisk bestilt en liten pizza på deling til middag. Jentungen er syk og bilen må på verksted.. dårlig unskyldning, men jeg har heller ikke noe mat i hus.

 

Men det er artig å handle klær i allefall.. 3 nye bukser har det blitt :-)

 

Ellers kan jeg bli bedre på mosjon ja.. det blir heldigvis mye tråkking på jobb om det ikke blir helt det samme.

 

TIl helgen blir det slektstevne. Da er det lasange til middag og kaker etterpå. Jeg tenker å spise ett kakestykke. Krysser fingre for at jeg klarer å holde meg til det.

 

Flink du er som spiser så sunt. Jeg har begynt å få kramper i magen den siste tiden etter jeg har spist.. prøver å kutte ut ting med hvetemel, men krampene er der for det om. Det nye brødet består av 3 forkjellige typer frø med hasselnøtter i. Og light cremefresh. Det smaker utrolig godt!

 

Hvordan går det med deg og salatene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Denne uken stod jeg stille. Det er i allefall ikke opp :-)

Brødet jeg bakte smaker kjempe godt! Og jeg blir mett etter en skive. Man kan spise to fordi karbohydrat innholdet er så lavt, men jeg orker bare en.

 

Ellers så har jeg ikke spist sjokolade denne uken heller. Det er jeg kjempe fornøyd med. På tirsdag spilte jeg fotball i 45.min med jentungene på trening. De er raske disse små, så man fikk virkelig løpt fra seg.

 

Ellers så ble målene til brudekjolen tatt, og jeg har i allefall ikke gått opp i cm. Målte meg sist før jul. De er akkurat det samme, selv om jeg har gått ned. Synest det er rart. Men nå var det en venninne som målte meg, sist var det jeg selv. Man måler jo forskjellig. Men jeg var jo mindre rundt lårene da.. så noe har jo skjedd.

 

Tenker å holde fokuset og stå på videre :-) Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg har visst ikke vært så flink til å oppdatere her, men uka som har gått har vært veldig hektisk.

Forrige helg var jeg på seminar på hotell, og der var det jaggu mye godt å ta av :o Så jeg slurva littegranne med maten i form av desserter, men jeg tror ikke det har utgjort så mye.

På søndag så klarte jeg å bulke bilen fordi det var glatt og det ikke var saltet på veiene, så uka startet med forsikringsselskap og finne verksted. Og så har det vært mye annet rart som har dukket opp av små distraherende tulleting, så jeg har faktisk glemt ut hele veiedagen og ikke minst å være veldig sunn.

Men på mandag så sier vi ny uke - nye muligheter, og starter med ikke så alt for flekkede ark ;-)

 

Jeg har merket forskjell etter rensekuren jeg startet på, og det er i form av at fordøyelsen er mye bedre. Og det er jo et godt tegn. Det vil vel være en fordel for de siste kiloene også.

Jeg planlegger å starte med oppstrammingsøvelser i form av rockering, stepmaskin, situps, osv. Kan være greit å ta det på mandagen også? ;-) Jeg har fremdeles mine 3 kg. De vil jo ikke av. Så oppstrammingsøvelsene tror jeg er en fordel :-)

 

Hvor mye har du igjen før du er fornøyd forresten? Har du et bestemt mål før du er gifteklar, eller tar du det som det kommer? Så spennende å planlegge og glede seg!

 

Ha en fortsatt flott helg, så snakkes vi om ikke så alt for lenge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! Høres ut som du har mye å henge fingrene i. Her har det vært hektisk også. Så nå har jeg kun fokus på å klare å holde meg innenfor gode rammer når det gjelder mat.

 

Det har gått tåelig greit i mat veien. Jeg har ikke noe mål for tiden, men prøver så godt jeg kan å få nålen nedover på vekten. Tenker at når jeg har prøvd brudekjolen og fått gjort siste justeringer så blir det å holde vekten stabil. Så kan jeg fortsette nedgangen etterpå hvis jeg vil.

 

Hvordan har det gått med deg?

 

Nå er jeg på vei til svigers. Så vi skal fly nå klokken åtte. Det blir min utfordring i helgen. svigermor lager så god mat :-)

 

ha en deilig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :-)

Er litt treg for tiden, men nå ser det endelig ut til at ting kan begynne å roe seg litt.

I dag kom jeg meg endelig på vekta, og den viste 63,2 kg, og det er faktisk det laveste den har vist siden jeg begynte!

 

Har begynt å planlegge enda flere endringer i kostholdet nå etter råd fra legen. Jeg fikk jo akutt galleblærebetennelse, og jeg begynte å kjenne symptomer igjen for en måneds tid siden, og legen mente at jeg burde holde meg unna alt for mye fett av alle sorter, og at jeg ellers må holde meg unna mat jeg evt. har problemer med.

Så jeg kan ikke holde meg unna kun laktoseholdige produkter, men jeg må holde meg unna hveteprodukter siden jeg ikke fordøyer dem så godt, og stort sett alt som inneholder fett uten å komme under betegnelsen lettprodukt.

Men det er jo til mitt eget beste, så da kan jeg ikke akkurat klage heller ;-)

 

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei!

 

Her går det fint. prøver å holde motivasjonen oppe. I dag hadde jeg trening med jenter 02 som vanlig. I dette nydelige vestlandsværet vårt :-) Det var en VÅT opplevelse, men ganske deilig å få være ute selv om det høljer ned og blåser ute.

 

Leter etter en crosstrainer eller orbitreck. En halv time til time på en slik hver dag er ikke å forakte. I tillegg til vanlige turer i skog og mark.

 

I matveien har jeg sklidd helt ut for en liten periode, men nå på vei tilbake til normal standard :-) Vekten er den samme. Helt greit i utgangspunktet.

 

Hva spiser du egentlig når du ikke kan spise hvetemel og fett i maten? Noe fett må det jo være vanskelig å komme seg unna? ?

 

 

Håper alt står bra til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katkvinn

Hei igjen :-)

 

Har ikke vært så aktiv her i det siste. Jenta har vært syk siden forrige onsdag med omgangssyken, men nå er det ihvertfall ikke helt flytende det som kommer, så det er på bedringens vei.

Så da har det blitt til at jeg har spist det jeg har hatt tid til når jeg har hatt tid, men tror jeg har klart meg fint likevel da. Har jo hatt hvete, fett, og melk i tankene til tross for det. Jeg må spise mer salat, omelett, havregrøt, frukt, og rent kjøtt. Hva jeg skal gjøre med sauser aner jeg ikke, så langt har jeg ikke kommet i planleggingen enda. ;-) Har funnet oppskrift på veldig grove og mettende knekkebrød her inne så da har jeg ihvertfall tilgang til noe korn.

 

Var på sykehuset på mandag, og da fikk jeg beskjed om at jeg har tegn til steiner som vandrer rundt inni her, så jeg skal operere bort galleblæren. Enten blir det veldig snart, eller så blir det ikke før i midten av juni. Så får vi se hvordan formen er til vi skal på ferie i slutten av juli.. Det er den jeg er mest bekymra for akkurat nå.

Men til tross for alt dette her så har det gått veldig bra da! Jeg har holdt vekten nesten nøyaktig lik, på mandag var jeg 63,4 kg, og det er vel opp 200 gram såvidt jeg husker, hehe. Gullfisk hukommelse, det er meg ;-)

 

Flott å se at du også har klart å holde vekten selv om du har sklidd litt ut da! Er jo godt å få se at ting går fint selv om en ikke er for streng. Er jo en liten ekstra bekreftelse på at en har vært flink det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest katkvinn

Hei hei :-)

 

har vært et lite avbrekk en nå dessverre på grunn av sykdom. Først var det lille jenta som fikk omgangssyken og var syk i nesten 2 uker, og så var det min tur. Har akkurat fått tilbake energi og innsatsvilje, så nå er det bare til å legge seg i selen. Hvis det hjelper så har jeg ihvertfall TENKT mye på hva jeg skal gjøre fremover ;-)

 

Var på vekta i dag, og den viste 63,1 kg. Det er jo ikke verst med tanke på hvordan den siste mnd har vært med mye stress og mat som er raskt og enkelt når det passer.

Har bestemt meg for å bruke rockering 3 dager i uka og stepmaskinen 2 dager. Nå skal jeg bli skikkelig streng med meg selv og stramme opp skikkelig frem mot sommeren. Når våren har begynt å komme her så kjenner jeg faktisk at panikken brer seg litt ;-)

 

Jeg har begynt å lage knekkebrød selv, og de er knallgode. Spiser ikke vanlig brød mer :-) Trenger ikke ha pålegg på dem heller, og det er utrolig godt å spise de med banan ved siden av!

Har også begynt å legge om forsiktig til veldig mager mat pga galleblæren. Jeg skal operere i Juni (tror jeg), og etter det så blir det hele 3 mnd uten fett i det hele tatt, så dette må jeg gli sakte inn i, hvis ikke blir det alvorlige bivirkninger av det. Det er jo den som fordøyer fett, så når den er borte så må jeg virkelig legge om radikalt, til og med i forhold til nå.

 

Hvordan går det med deg da? har du klart å fortsette med de gode matvanene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...