Gå til innhold

NÅ er jeg tilbake igjen! (Og krysser fingrene for at det ikke blir flere avbrekk :-))


Gjest katkvinn

Anbefalte innlegg

God morgen :-)

 

I dag er det jobb igjen. I går var det fjelltur som gikk mest rett opp. Det var så deilig. Vi grillet pølser i slåbrok og drakk kaffe da vi kom på toppen. Fantastisk utsikt!! VI reiste inn til Dyrkolbotn og satt bilen fra oss med ett vann. Så gikk vi opp på fjellet derfra. Kjenner det litt i lårmuskulaturen i dag, men det er godtvondt :-)

 

Etterpå skulle vi til middag hos foreldrene mine. Der fikk vi raspeballer. Jeg holdt meg til en raspeball og litt kjøtt. Det er jeg fornøyd med. Det ble et lite kakestykke til kaffe også. Men jeg er godt innenfor kaloriinntaket mitt i går likevel med både raspeball og sjokoladekake.

 

I helgen vet jeg ikke hva vi skal, men blir det fint vær så skal vi passe på å komme oss ut.

 

Ha en deilig helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Hei, og god ettermiddag!

 

Tydeligvis så har jeg ikke noe veiedag lengre, men jeg kan jo fortelle hva vekta stod på likevel. I dag viste den 67,2 kg, og det er ned 500 gram siden forrige veiedag (hva nå det var). Er ganske fornøyd med det siden vi hadde lasagne til middag i går og det har vært litt masete her de siste dagene.

Høre ut som om du klarer deg bra igjen nå når sykdommen er ute av kroppen, og det er fantastisk! Godt at du kommer deg ut i aktivitet igjen med en gang det er over, det er jammen ikke lett :-)

 

Nå er det helg, og jeg skal kose meg med taco til middag i dag, og hjemmelaget pizza til middag imorgen, og litt rødt i glasset i kveld og i morgen kveld. Litt helgekos må man unne seg selv om man er på slanker'n ;-)

 

Ha en fortsatt fin helg! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Full rulle denne uken, også kom sneen også i dag. Det liker jeg ;)))

 

Ned 0,5kg. Det må jeg si meg fornøyd med. :-)

 

Ellers merker jeg at jeg leeengter etter brødmat for tiden. Men jeg prøver å være sterk og ikke spise for mye av det.

 

Ellers kommer utfordringen min nå som sneen kommer og det er kaldt. SÅ godt å være inne med en kopp kakao.. te.. kaffe.. skal klare å gå meg en tur eller to til neste onsdag.

 

Du da? Går det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Har vært litt slapp her inne den siste uka. Minste jenta på 11 mnd har vært syk og jeg har ikke hatt sjans til å spise (rett) når hun har kastet opp hele tiden og sutret osv, og nå begynner jeg å kjenne at halsen klør og hodet dunker innimellom. Er så kjekkt atte ;-)

Og snøen kom her også for et par dager siden, og da blir det jo fristende med en kopp kakao og sånn, men så glad systemet mitt er i melkeprodukter så må jeg nok holde meg unna :-(

Maten har jeg egentlig klart meg ganske godt med, og har vel ikke sklidd nevneverdig ut, og jeg holder meg så godt i aktivitet som jeg kan. Så venter jeg spent på tirsdagen og den nye veiedagen min. Jeg gav opp å sjekke det hver eneste dag siden jeg glemte ut hva som var den ordentlige dagen, så da drøyet jeg det likegodt til tirsdagen og "begynte på nytt" ;-)

 

Ha en fortsatt fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på laaang tur. I skog og mark og på fjellet.. Det gjorde underverker for kroppen og hodet. Så deilig når man kommer hjem igjen og har fått tatt en laaang varm dusj. Og byttet til varme klær. :-)

 

Nå er jeg klar for en ny uke. Det blir ikke noe aktivitet på tirsdag eller onsdag i allefall. Skal jobbe 0900-2030 tirsdag og 1100- 2030 onsdag.

 

Spent på vekten på onsdag.. :-)

 

Hvordan går det med deg? Er lillejenta frisk igjen?

 

Smart å holde seg til en dag i uka ang å veie seg. Blir spennedes å følge med. Selv har jeg jo gått ned 2,3kg nå. Har 5,2kg igjen til jul nå da. Det burde gå tror jeg. Utfordringen blir å ikke legge på seg igjen i romjulen.

 

Gleder meg til advent og jul. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg veide meg i dag morges så viste vekta 65,5 kg, og det er hele 1,1 kg ned!

Er så utrolig fornøyd! Hadde ikke trodd at det viste noe særlig igjen med tanke på hvordan uka som gikk var, så dette var en gledelig overraskelse :-)

 

Jenta er frisk igjen vettu, og gutten har blitt skikkelig forkjøla med slimhoste og alt som hører til. Selv måtte jeg ta knekken på kløende hals med isbiter, hostesaft, og iskrem (selv om jeg er laktoseintolerant), og det problemet er også løst :-)

 

Har vært litt stressende med studiene jeg holder på med også, men når det løsnet så var alt så mye bedre ;-) Blir jo ikke særlig motivert av å sitte og stirre på en tom skjerm eller av å måtte rive i stykker kladdearkene hele tiden, og det kan jo også gå utover mat og treningslysten. Men til tross for det så klarte jeg meg ganske godt denne uka også altså ;-)

 

Jeg begynner å se tydelige resultater, og liker egentlig speilbildet fra siden. Når jeg snur meg mot speilen derimot... For å si det slik: Det er ingen tvil om at det er kanter på magen som gjenstår. Så da må jeg begynne å planlegge en ny form for trening for de siste 5 kg som ikke bare forbrenner men også strammer opp mage og rumpe. Så skulle jeg være i mål :-)

 

Ha en fortsatt fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ikke vært noen god helg for meg. Ikke på grunn av mat eller noe sånn, men fordi jeg ble lagt inn på sykehus med akutt galleblærebetennelse, og har vært der 3 dager.

Jeg har mistet en del energi og piff og kommer heller til å fokusere på å spise meg opp til normalt nivå sådan, og så får jeg heller ta det som det kommer for resten :-)

Jeg veide meg igjen i dag for å se om 2,5 døgns faste hadde gjort noe utslag, og der var jaggu meg vekta gått opp hele 1,1 kg siden forrige tirsdag. Men det gidder jeg ikke stresse med, det går fint ellers og det er det viktigste :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelpe meg, stakkar deg, godt det går bedre. God bedring og helt enig med fokuset ditt nå.

 

Det gikk så som så med meg... gått ned 100gr.

 

Men men, ned er ned. Blitt lite turer i det siste, mye jobbing.

 

Og helga som kommer blir det 40års dag til søsteren min. og 64års dag til min far. Men jeg har tenkt meg nøye om og skal klare å prioitere godt.

 

så får vi se da.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig begynt å få energien tilbake, men antibiotika-kuren gjør at jeg er litt slapp og trøtt, men jeg har bare 2 dager igjen på den. Så jeg har fremdeles ikke kommet igang med trening, men jeg har begynt å passe litt mer på maten enn hva jeg gjorde for en uke siden ;-)

 

Nå har all væsken fra intravenøsen kommet ut av systemet og ting har begynt å bli mer normalt innvendig sånn generelt sett, og vekta viste 65,2 kg i dag tidlig.

 

Hvordan går det med deg da? Har du kommet noen vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Her går det fint. Har ikke hatt fokus på å gå ned noe den siste tiden. Har vært for mye jobb til at jeg har orket å gå ut etterpå. Lange vakter og ekstra jobbing. Denne helgen er jeg alene, så da skal jeg nok få til å gå meg en god tur og litt til. Samtidig har jeg fri fra jobb, så da har jeg hele dagene på meg :-)

 

Jeg har kost meg i kveld med kokusboller og potetgull. Det har ikke blitt så alt for mye av slikt den siste tiden så det gjør jeg med god samvittighet :-)

 

Ellers går det fint- jeg prøver å komme på noe nytt til middag, er litt mat lei. Men spiser det jeg skal i allefall.

 

Ellers har vi ryddet ut av boden og hatt bort en del saker. Der i blandt ergometersykkelen. Den brukte jeg ikke likevel for det er så fryktelig kjedelig å sylke slik.. da liker jeg spinning eller å sykle ute i naturen bedre.

 

Er relativt fornøyd med fokuset mitt på mat og fristelser. Neste uke satser jeg på å ha gått ned litt til :-)

 

Synest du har vært flink jeg. Håper du snart er frisk som en fisk igjen. SKumle saker det med galleblærbetennesle.

 

God bedring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sulten for tiden.. sukk :-(

 

Lett for at det blir kjapt og gale da.. spiser mye bra, men det er vanskelig å klare å velge riktig innimellom. Har i allefall fått i meg en salat i dag med kylling og egg.

Svinekjøtt til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet i rute med maten igjen mer eller mindre, men har nå gått opp 200 gram siden sist jeg veide meg. Når jeg ser på kalenderen og teller uker frem til nyttår så kommer motivasjonen krypende for å starte opp treningen igjen for å komme i mål.

Men jeg har fremdeles ikke bestemt meg for hvor jeg skal stoppe. Enten blir det når jeg passer i buksestørrelse 36, eller så blir det når jeg har kommet ned i 60 kg. Jeg ser det an etter hvordan det ser ut når den tid kommer :-)

 

Når jeg har stoppet opp og ikke hatt motivasjon mer på grunn av det så har det hjulpet å ta et avbrekk eller å ikke tenke så veldig mye på ting og heller leve "normalt" med fysisk aktivitet som ikke kan assosieres med trening, og mat som jeg ikke forbinder KUN med slanking. Etterhvert så kommer lysten tilbake, og da løsnet det for meg. Kanskje det gjør det for deg også? Du må gi deg lov til å stoppe opp litt også iblandt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at motivasjonen kommer krypende for deg. Du har nok rett i det, at man må gi seg selv lov til å stoppe opp innimellom. Er jo livsstilsendring man driver med, som skal vare resten av livet. Livet går jo opp og ned..

 

Denne uken har jeg vært inne på Haukeland og operert ut en visdomstann som ikke var kommet opp. Liten plass til den. Så jeg er relativt redusert i munnen. Hoven, vondt og skal egenlig kun spise flytende/most mat. Så her går det i smertestillende og drikke mest. Spiser litt. men får ikke gaffelen inn i munnen så godt.

 

Jeg har så sterke røtter sier dem.. så de borret i beinet. Det kjennes nå etterpå. Så mat får være mat. Skal heller ikke anstrenge meg eller løfte tungt, så jeg går litt turer og tar det rolig.

 

Jeg hadde også gått opp.. 300gr. Men men. Ordner seg igjen. 300gr kan man alltids få av igjen. Det klarer jeg. :-)

 

Ellers så gleder jeg meg til jul og god mat. Julaften og nyttårsaften tillater jeg meg å spise akkurat hva jeg vil. Men skal innrømme at det ikke er fritt for at jeg tenker litt på hva jeg skal spise likevel. Vil jo ikke ødelegge alt jeg har oppnådd på disse ukene for to kvelder i året :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Godt å høre at du ikke er helt nede i kjelleren slik jeg var en periode for noen mnd siden. Jeg hadde ikke lyst i det hele tatt, og gadd ikke tenke over hva jeg gjorde eller hva jeg spiste. Men plutselig så bestemte jeg meg bare igjen :-)

Jeg vet akkurat hvordan det er å trekke ut visdomstenner. Jeg måtte trekke ut alle 4 innen en periode på 2 uker, og den ene var nesten umulig. Den hadde en bøyd rot slik at tannlegen måtte fjerne en del av beinet for å få den ut, og det var vel på grensen til hva en tannlege kan gjøre. Da verket det når jeg gikk, når jeg spiste, og til og med når jeg beveget meg, og mat var ihvertfall uaktuelt!

Hvis du har problemer med å få i deg noe med næring, så kan du jo prøve med Nutrilett suppene? Jeg har ikke brukt dem selv, men jeg vet om de som sier at det er veldig mettende og smakfult. Det er bedre enn å putte i seg raske karbohydrater og tomme kalorier ihvertfall :-)

 

Jeg klarte jo selvfølgelig å få halsbetennelse etter antibiotikakuren var over. Det gjør jo sitt til at matlysten ikke er helt på topp kan du si!

Ellers så har jeg bestemt meg for å ta kontakt med legen. I går spiste jeg en hvetebolle, 2 stykker pizza på Dolly (fy meg! ;-) ) når vi tok pause fra julegaveshoppingen, og hvetelefser til tacoen. Resultatet av det er at jeg er så oppblåst at jeg ser gravid ut.

Jeg tenker jeg skal gå til legen og be om time til gastroskopi for å teste for cøliaki, og eventuellt allergi mot det proteinet som finnes i både melk, hvete, og ris. Hvis alt det er negativt så får jeg bare holde meg til spelt eller glutenfritt. De gangene jeg har hatt et par uker uten hvete i det hele tatt så har det ikke vært noen tegn på oppblåsthet eller noe.

 

Men utenom det så går det fint da. Har ikke begynt treningen igjen enda pga halsbetennelsen, men på MANDAG skal jeg starte igjen ;-) Alltid mandagen som er den perfekte anledningen for en ny start, ikke sant?

 

Ha en fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå kommet SKIKKELIG inn i buksa jeg har hatt som mål å få på meg :-)

Den er etter normale mål i størrelse 36 og lav i livet. Nå får jeg den på meg uten at sprekken viser og uten å måtte sloss med glidelåsen for å få den igjen ;-) Det er herlig å se tydelige resultater, så dette var en fantastisk slutt på helgen for min del.

 

Nå kommer jeg til å fokusere på å løfte rumpa opp ett hakk og kanskje to, og få vekk det siste av håndtak på sidene. Er ikke så mye igjen nå faktisk, og jeg regner med at en 4 ukers tid med stepmaskin og situps skal gjøre susen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det tid for veiing igjen, og jeg har nå gåptt ned 1 kg kun ved hjelp av julegavehandel og mat :-)

Siden jeg egentlig ikke har gjort noe for det så regner jeg med at det bare er ren og skjær flaks denne gang, og må bare få satt i gang treningen igjen. Er vanskelig å komme i gang etter en har vært syk merker jeg :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) Ja er det ikke slik det er for oss alle? Mandager er så greie å bruke.

 

Her går det i ett og jeg prøver å holde orden på tid mellom måltidene og å spise lite men ofte etc.. jeg er ikke alltid så god på det nei.

 

Uken har vært ett maraton. Men synest det har gått tåelig greit likevel. I morgen og på søndag er det aktivitetsleder kurs. Det startet onsdag kveld, og fortsetter i morgen og på søndag. Det gleder jeg meg til . Jeg er med å trener noen jenter i fotball en gang i uken og klubben vil spandere kurs på oss. Det er veldig greit.

 

Elles går vi inn i de travle førjulstider. Og det merkes ettertrykkelig allerede. Så jeg er forberedt på en kaos måned.. hehe.. men mange er sultne og jeg selger jo mat.

 

Vekten får være til neste onsdag. I kveld ble det faktisk pinnekjøtt til middag. SÅ det var utskeielsen denne helgen.

 

I går var jeg klokka 7 i butikken på morgenen. Den ble klar til åpning kl. 08.15. Derfra var det på årsmøte med senterledelsen- det møtet var ferdig 0945. Så var det på jobb igjen, på møte med Big Bite halv fem til halv åtte, og rett på førstehjelps kurs etterpå. Jeg var hjemme halv elleve på kvelden.. men følte meg ganske pigg likevel. På en måte. Maten følte jeg at jeg løste greit. Men det ble en barnemeny på peppes.. liten pizza og liten brus.

 

Er fornøyd med at jeg valgte barnemeny i stedet for de store pizzaene.

 

God helg og håper du finner ut av det med legen din :-) Gi meg en lyd om åssen det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann! Skal si du har det hektisk allerede!

Her går det ganske greit. I uka som har vært så har jeg og mannen hatt et par shopping-maraton for å bli helt ferdig med julegaver, så nå gjenstår egentlig bare koseting slik som baking med gutten og litt pynting her og der. Egentlig synes jeg at jula begynner alt for tidlig, så vi utsetter pyntinga til halvannen til to uker før julaften. Det holder lenge med det som allerede har startet, for eksempel julereklamene og rødt og grønt over alt i butikkene.

Ellers så er jeg ganske opptatt med skolearbeidet og har nå en bok å gå gjennom og skrive en utredning fra, og så er det bare til å sette igang med eksamenslesinga etter det :-) Ganske hektisk her også i så måte.

Merkelig nok har jeg fått sjans til å bevege meg litt også midt oppe i det hele så jeg har ihvertfall ikke gått opp, og det er jo en liten bragd det også midt i det verste maset ;)

 

Jeg fikk snakket med legen, og han mente at det ikke kunne være cøliaki eller allergi mot det proteinet som er i både melk og hvete. Da skulle jeg hatt problemer fra fødsel av, og det har jeg jo ikke hatt.

Konklusjonen etter en lengre samtale ble at jeg er blitt mer følsom for hveteprodukter uten at det er noen intoleranse som er grunnen etter jeg har lagt om kostholdet. Det passer rett og slett ikke sammen. Så da får jeg gjøre mitt beste for å begrense det, og få korn/fiber i meg i form av havregrøt med noe ekstra godt til frokost. Lurer på om det hadde vært godt med hjemmelaget eplemost og kanel til? Må finne ut hvordan jeg kan variere det der, hehe.

 

Ha en fortsatt fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. Beklager at det er lenge siden sist. Det har vært så travelt den siste halv annen uken. Og oppå det hele har jeg hatt omgangsyken de to siste dagene.

Så mat har det ikke blitt noe av.

 

Fantastisk resultater du har fått :-) :-) :-)

 

Jeg slutter av her. Og håper å hente meg inn i løpet av helga. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det virkelig på tide å satse ordentlig! Jeg skal ned de siste 3,5 kg til jul, og det skal gå fint. Det har jeg nemlig bestemt ;)

 

Vi har heldigvis sluppet unna omgangssyken foreløpig, men vi har som tradisjon å være syke av en eller annen art i romjula så jeg regner med det kommer da. Det har vært slikt hvert år, så hvorfor ikke nå igjen...

Du klarer nok å hente deg inn igjen når du har mer energi, men det er tøft. Det vet jeg alt om!

 

Ha ellers en flott helg, og fortsatt god bedring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det sambo og datteren min sin tur.. jeg er endelig fri fra diare også- har prøvd å spise normalt i dag. Har hatt to måltider. regner med jeg går opp igjen det jeg har gått ned disse dagene. Mistet 3kg. Er jo bare vann.

 

Men jeg har fått måkt sne i dag, så det er jo et plus da :-) Ser for meg litt aktivitet i uken som kommer nå som det blir kaldt og sne. Skøyter etc.

 

Satser på knekkebrød denne uken.

 

Ellers blir det som vanlig. som før. som for alle andre. Travelt :-)

 

Har fått pyntet til advendt i dag. Litt sent ute der også gitt. Gleder meg til juleferien.! Hvordan går det med de siste kg? gleder meg til du har klart dem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg hjemme med jentungen. I morgen er det jobb og skole igjen og det skal bli litt godt. Veldig godt egentlig. Komme inn i rute igjen.

Glad det bare er to uker til det er siste dagen på jobb før jul. GLEDER meg til ferie.

Da skal vi stå på skøyter m.m.

 

Det kan vi nå også for all del, men nå blir det jo en time eller to på tidlig kveld. Da kan vi jo bruke hele dagen på det. :-)

 

Ellers skal jeg ut å måke sne senere i dag når det har sluttet å sne litt. Skal vaske og rydde litt tenker jeg. Så det kan begynne å se folkelig ut her igjen, hehe.. rart hvordan alt hoper seg opp når alle er syk. Selv om man egentlig ikke roter så mye. Alle har jo lagt strak ut. Jaja, etterpå skal det bli fint igjen :-)

 

Har du planlagt litt hvordan du skal komme gjennom jula? Har tenkt litt på det. Blir spennedes å se hvordan man klarer romjulen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Denne uken har vært både kald og hektisk, men jeg har likevel oppnådd litt. Denne uken viste vekta ned 0,8 kg, noe som blir 63,6 kg nå. Er veldig fornøyd med det. Kan jo ikke forvente en hel kg hver uke heller, hehe.

 

Jeg har tenkt littegrann på julematen allerede og sett for meg vekta som fyker i været, men egentlig tror jeg at jeg kommer til å klare meg ganske bra. Jeg liker jo ikke kjøtt med masse fett egentlig, og det er derfor jeg synes entrecote er dårlig mat. Så pinnekjøttet blir fritt for fett på min tallerken, og jeg prøver å overbevise meg selv om at det lille av svoren som er sprøstekt på ribba utgjør ikke SÅ mye likevel :)

 

Og når jeg ikke tåler melk så blir det jo lite med desserter på meg, så der er jeg reddet uansett. Jeg får vel bare være ekstra flink etter jul og få av det lille som sniker seg på igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Selv har det gått tåelig greit her de siste dagene. Jeg har mer enn nok med butikken og jobben å gjøre i disse dager som veldig mange andre tenker jeg :-)

 

Har faktisk bakt litt selv om det nå er som det er med disse julekakene. Men det er med måte ikke sant? En liten kake til kaffien er annerledes enn fem her og der.

Ellers prøver jeg å fokusere på knekkebrød og salater i hverdagen. Og litt frukt, men en og annen dag blir det litt brødmat. Middagene prøver jeg å holde passe sunne også.

 

Men jeg har ett untak, det er egg og hvit baguett på søndagsmorgenene. Det er min greie å se frem til i slutten på uken.

 

Ellers er det vel for meg som alle andre, snart jul :-) :-) Skal klare meg ganske greit i jula jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...