Gå til innhold

Vil ned 8 kg innen sommeren 2011. :-).


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

Gjest cloetta

Huff,skjønner ikke noe jeg,har gått litt opp siden fredag,men skal være superfornøyd om jeg er mest nærme 78 tallet som mulig!:D

 

Her går det i maling nå,blir kjempefint.Mye jobb..puh. Gleder meg til det skal bli ferdig. Skal begynne å sette opp skapene imorgen.

 

Var hos frisøren idag,klippet meg.Ble kjempefornøyd.Prøvde en ny frisør idag,og kommer nok til å fortsette å bruke denne.:D

 

Gratulerer med nedgang kalma,kjempebra.Fint å høre at du storkoste deg i Trondheim.

 

snegla:fint at du klarte å la være å spise snop i helgen..FLOTTERS!

ja,det er helt sikkert pga mensen at du ikke har gått ned noe i vekt.Pleier alltid å gå opp en kg da jeg.:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 891
  • Created
  • Siste svar

Har startet treningsuken med en rød spinningtime - utrolig deilig! Nå gleder jeg meg til onsdag og kursstart. I morgen skal jeg planlegge middagene resten av uken, handle inn og gjøre meg klar til å ta av de siste fem kiloene mine. Dette SKAL jeg klare! Er innstilt på å følge opplegget 100 %! Nå har jeg lunket rundt og liksomslanket meg for lenge. Null chips, sjokolade og kake på syv uker. Kun lov med litt rødvin og noe annet godt (kanskje litt mørk sjokolade, frimerker :o) i helgen...

 

Vekten er rar til tider, dere. Går gjerne opp pga mensen og andre mystiske grunner... Ikke mist motet, Minni! Vær flink og hold ut, da kommer reultatene :D

 

200 g er jo bra, Kalma!

 

Og det er virkelig inspirerende med ny bok, Snegla! Jeg går vanligvis opp 1 kg i forb med mensen (dagene før).

 

Ha en fin uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake,og gleder meg over at tiden ikke har stått stille eller blitt borte her inne.

 

Kalma,mesterskapet gikk helt flott,men trodde ikke det var mulig å komme så ned på felgen.Jeg hadde ingen energi igjen etter og ha jobbet fra seks om morgenen til elleve på kvelden i så mange dager.

 

Jeg klarte ikke å få i meg vanlig mat,det ble sjokolade og brus samt pølse med brød.Har ikke vært på vekta,men på mandag vil jeg få svar.Har bært og gått til den store gullmedaljen.

 

Kaika er enig med deg,nå skal vekta nedover.Minni gratulerer med ny sveis og ny frisør.Kalma;sikkert flott å være turist,oppe i det tårnet har jeg spist middag,mimre mimre.Snegla om du ikke er bedre så stikk innom tannlegen før det blir ille.Når du trener stiger blodtrykket og det er jo bare fælt,har erfaring.

 

glad i dere,nå er jeg igjen på inspirasjonssiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

Hadde vært gøy å se 78 tallet imorgen men er fornøyd om det er veeeldig nærme!

'

Fått 4.3 trimpoeng til nå denne uken,og håper på å få 7-8 poeng.Merker det er lettere å gjøre ting nå,pluss gå i oppover bakker,ingen pust og pes..hehe:)

 

 

Vært på sparkjøp idag og kikket ble da litt nye klær..er så mye fint nå.:o

gikk hjem igjen,muligens sykle etterpå..får se..

 

Lykke til med kursstart idag kaika,er helt sikker på at du vil nå målet ditt,du er så flink atte!

 

Nikkoline:flott å høre at du er på inspirasjonsssiden ,stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

Allerede halvvveis i kurset.Synes tiden flyr. sukk,litt opp i vekt denne uken,men pyttsann, 300 gram er ikke mye.Så satser på å se 77 tallet neste uke. weee.

 

Fått litt over 4 trimpoeng på en uke noe jeg er fornøyd med.Ikke så mye tid til trim når vi driver på med kjøkkenet:)

 

Lykke til på veiedagen imorgen folkens.:o

 

 

11/3:78.8kg -0.5kg

18/3:78.1kg -0.7kg

24/3:78.4 +0.3kg.

1/4:

8/4:

15/4:

22/4:

29/4:

6/5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være herlig å være ferdig med mesterskapet, Nikkoline! Bra jobbet - fint at det er noen ildsjeler der ute som tar ansvar! Nå fortjener du å slappe av :o

 

Minni, lykke til med kjøkkenet - blir sikkert fint :D Og stå på med trim og slanking... Tålmodighet er en dyd... Du ser nok snart 77-tallet :D

 

Min andre dag på kurs, og jeg føler meg veldig motivert! Registrerte alt jeg spiste i går, og kom opp i nesten 1400 kcal. Skal egentlig ha 1600, men det bel det ikke. I går hadde vi mager kjøttpølse med rotmos - veldig godt! I dag skal vi ha kylling med hveteris m/pesto og salat. Første utfording kommer allerede kl. 16: Skal på kafe med en venninne...

 

Har til mål å gå ned 4 kg på dette kurset. Minst 10 TP i uken.

 

Stå på alle sammen!

 

____________________

 

23.03: 74,9 kg

30.03:

06.04:

13.04:

20.04:

27.04:

04.05:

11.05: Satser på ca 71 kg og i MÅL :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :D

 

Endelig helg?!

Satt å tenkte på at ukedagene er de enkle dagene.. Da har jeg gode matrutiner og trener masse. Har kommet opp i 14,5 TP til nå denne uken og har fortsatt to treningsøkter igjen av uken, så da ender jeg kanskje på 19 TP. Det føles veldig bra! Jeg kjenner at kroppen strammer seg litt og litt, men det går så sakte.. Målebåndet viser ingen endring og vekten tror jeg står helt stille (har per i dag ikke batterier, men det må jeg ordne). Men så er det helgene da, de er ikke like rutinepreget og kveldene er ikke lette. Av en eller annen grunn føler jeg ikke for å lage meg kveldssmoothien på fredagskvelden (eller lørdagskvelden), det er liksom ikke helg uten godteskålen..

 

Men hva gjør jeg galt? Jeg tenker på matvanene jeg hadde før jeg begynte å trene og endre kostholdet mitt i januar. Jeg hadde så og si ingen begrensninger på sukker-inntaket mitt, og skilte ikke mellom ukedagene og helgene. I tillegg så har jeg jo blitt mer aktiv enn jeg noen gang har vært i mitt liv... så... det burde (!) ha skjedd noe til nå. Jeg ligger på ca 1400kcal daglig i ukedagene, og da spiser jeg mye fiberrik mat, magert kjøtt, fisk, grønt og variert! Hvor lenge må jeg regne med at det er muskler kroppen min danner som veier mer? (Om det da er det som skjer nå..)

 

Nå følte jeg meg veldig negativ, men jeg er ganske oppgitt...

Hvordan går det med dere? Føler dere at kurset hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg? Er så enig med deg, Kalma... Ukedagene går fint, men helgene er min store utfordring - har så lyst på "noe". Men er nå veldig motivert for å følge programmet til punkt og prikke. Har jo betalt 2100 for kurs, og det gjør noe med motivasjonen, altså... (i hvert fall min) Jeg har bestemt meg for å legge inn noen kalkulerte godiser, så hjelper det sikkert på. IKKE chips, men en liten pose rissnacks (ca 100 kcal), og noen få biter mørk sjokolade, og ett glass rødvin :-).

 

Kanskje du spiser litt lite, Kalma? Du er jo veldig aktiv, og ikke så veldig overvektig så du skal sikkert følge meny to eller tre. Meny er 1600 kcal for dagen, og sånn som jeg forstår det så er det VIKTIG å ikke spise mindre, for da kan kroppen lett komme på sparebluss. Hvis du er på meny 3 så skal du spiser 1900 kcal for dagen. Jeg følger meny to og skal spise 1600 kcal for dagen, og det har jeg tenkt å gjøre. Denne gangen skal jeg ikke slurve, så håper jeg at resultatene kommer! Så det er mitt råd: Følg meny to (eller tre?) strengt noen uker,, så ser du om det hjelper.

 

Ha en fin helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et godt poeng kaika! Jeg gjorde den utregningen som roede har i forhold til hvor mange kcal jeg trenger i løpet av dagen. Sist jeg gjorde denne utregningen tok jeg utgangspunkt i at jeg ikke var særlig aktiv i hverdagen, noe som jeg nå vil si jeg i stor grad er. Resultatet viste nå et behov for å følge meny 2. Så fra nå skal jeg forsøke å øke inntaket til 1600 kcal. Må bare klare å øke ved hjelp av frukt og grønt og annet sunt kost :D

 

Ellers så ønsker jeg deg lykke til videre med kurset og gratulerer med super motivasjon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

Da ble det endelig fredag og helg.spist en nydelig middag laks og krydderpoteter.namnam.:D

 

Litt kjøligere idag,men solen skinner.Håper på like fint vær i helgen,muligens gåturer da. Teller trimpoeng fra torsdag til torsdag nå,pga kurset.Idag ble det ergosykkel, 25 min 1.3 poeng.

 

Har ordnet litt idag,godt å få gjort.Også vært på dynga og kastet de gamle kjøkkenskapene..nå står det nye på plass,kun dører og litt pyntedetaljer igjen.:) Blir så fint atte!!

 

skal IKKE oveskride 1600 kcal i helgen,være flink,målet neste uke er 77!!

 

kaika:er helt sikker på at du klarer å holde motivasjonen oppe i helgen,jeg sliter litt der,men i helgen skal jeg være flink.:) Stå på dette klarer du.resultatene kommer det er jeg skråsikker på!

 

 

kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...for oppmuntrende kommentarer!

 

Kalma: Spis en halv avacado med reker i blant, det er sunt og inneholder en del kalorier, og veeeldig godt :D

 

Sikker på at kjøkkenet ditt blir fint, Minni! Hvilken farge har du valgt? Jeg har også lyst å pusse opp kjøkkenet, men badet først... har ikke kommet helt i gang, ennå. Men, vi har lagt en plan. Nå er det bare å sparke min kjære i gang, he, he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

Da er det mandag igjen,helgen har gått fort.

 

Har hatt mye å gjøre,idag skal jeg putte ting inn i kjøkkenskapene igjen,ennå litt jobb igjen:)

 

gøy at det snart er ferdig,ikke hatt vifte på kjøkkenet i noen dager,skal kjøpe ny.men går greit. :D

 

blir selvsagt tid til trim idag,muligens styrke idag.

 

ha en fin mandag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne hive meg med... trenger all den motivasjonen jeg kan få :D har vært på ferie og kiloene snek seg innpå, veier nå iallefall 5 kg mer enn ønskelig, men vil aller helst ned 8 kg til sammen. Der nå har jeg sagt det! Hjelpes det høres ut som fryktelig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen MariaC og lykke til!

 

Er veldig stolt av meg selv for jeg har klart å følge GR-dietten til punkt og prikke i helgen! Sååå deilig! Føler meg kjempemotivert og er veldig spent på veiing på onsdag. har soist ca 1600 kcalorier siden kursstart på onsdag.

 

Startet uken med en time rød spinning - herlig! Sitter nå i sofaen og ser farmen. det liker jeg å se :-)

 

Kjøkkenet ble sikkert kjempefint, Minni!

 

Tenkte at jeg skulle sjekke ut den nettsiden seinere i dag, Kalma. Kjekt å få noen tips.

 

Lykke til med uken :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allimac

Jeg startet det hele i dag, og har fått alt av godteri og kjeks ut av huset :) Jeg trener 4-5 ganger pr uke, men håper å få tid til å ha lengre økter når jeg først trener.

 

Litt om meg: 24 år. Trener en del styrke, så en del av "vekta" er muskler, men er allikevel ikke glad i det "magefettet" som er...

Har blitt flinkere til å "like" grønnsaker de siste to ukene, er egentlig ikke noe glad i det.. Så er i grunn fremgang før jeg har begynt :D

 

Vet ikke riktig hva jeg skal ha som "vektmål" pga muskelmassen, men se bedre ut. nå i dag viste vekta 66,9 på morgenen, etter en haug av godteri pga tur i helga + mensen....

 

Jeg lurer på en ting; hvor mye, hvor lenge og hva trener de av dere som trener 16 trimpoeng? :)

 

Gleder meg til å kunne oppdatere dere, og ha det som motivasjon i en travel hverdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Tilbake og med fornyet energi, hei hva det går! (og nå er det vår :-) )

 

Nå skal de siste kiloene av før sommeren. Akkurat nå er jeg veldig fornøyd med å ligge helt stabilt på 67,2, og ha gjort det en hel måned, det er lavt for meg!

 

26/3:67,2

 

 

17/5: 63,0 (tror jeg trallalla...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen og takk for lykke ønskninger :D lykke til alle sammen! Vi er sammen om detta`heran.

 

Følger dere meny forslaget til Grete Roede, eller komponerer dere deres egen meny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring, Snegla! Håper ikke det er noe alvorlig!

 

Velkommen, Allimac! Jeg følger GR-menyen. Går på internettkurs for tiden og prøver å være veldig streng med meg selv og følge kuren til punkt og prikke. Jeg føkger meny 2, som er 1600 kcal for dagen.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

snegla: god bedring.håper du blir fort frisk.God bedring klem:)

 

anbefaler den nye kokeboka til jeanette roede lett og lettvint365 oppskrifter.Mange gode oppskrifter der.:D

 

kom et par snøfnugg nå,ikke mer...vekk meeen..hehe.

 

Tar det med ro idag,vondt i hodet(pga mensen snart),men skal da gjøre litt.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye :)

Og god bedring til deg Snegla!

 

Allimac: Jeg trener minst 4 ganger i uken: 1xstep, 1xspinning, 1xstep/spinning, 1xstyrke. Da bruker jeg pulsklokke, og da registrerer jeg hele treningsøkten, og turen hjem, da pulsen min fremdeles er høyere enn normalt. Dette gir mange trimpoeng :) I tillegg går jeg 1-2 ganger i uken hjem fra skolen, som er ca 5km. Alle skritt teller!

 

Ellers så er jeg enig med Minni, Lett Lettvint er en veldig greit kokebok. Den anbefaler jeg vertfall å bruke i starten for å bli litt bevisst på porsjoner og kontroll på kcal. Nå som jeg har drevet på en liten stund kombinerer jeg rettene selv, og forsøker å holde meg til meny 2 (1600kcal)

 

I helgen skeiet jeg veldig ut... Godteri på fredagen, godteri + vin på lørdagen OG nattmat (burgerking). UFF!!! Jeg følte meg ikke god på søndagen... Men jeg gir ikke opp av den grunn. Utskeiinger kommer til å være en liten del av livet mitt, så sånn er det :D Så lenge ukedagene mine er sukkerfri så skal jeg være fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornuftig holdning, Kalma. Vi skeier alle ut, av og til! Akkurat NÅ går jeg på kurs og skal IKKE skeie ut. Syv strenge uker... Den første er over og det er veiedag i dag. har gått ned 0,4 kg. Ikke så veldig imponerende, men ned er ned. Det er bare å smøre seg med tålmodighet og satse på nedgang hver uke...

 

Jeg har to GR kokebøker fra før av, men kanskje det er noen nye oppskrifter i den siste boken? Jeg har Lett og lettvint, og en til fra 80-tallet :-) Veldig greie kokebøker. God , lettvint å lage og sunn mat. Dagens evige spørsmål er. Hva skal vi ha til middag?

 

Håper at hodepinen gir seg, Minni!

 

Ha en fin dag :-)

 

____________________

 

23.03: 74,9 kg

30.03: 74,5 kg

06.04:

13.04:

20.04:

27.04:

04.05:

11.05: Satser på ca 71 kg og i MÅL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

kaika: gratulerer med nedgang kaika,400 gram er kjempebra:)

 

Nei,det er ikke den lett og lettvint fra 80 tallet jeg mener:),men har kommet ut en ny en i 2011,den heter også lett og lettvint(365 oppskrifter). Du finner den i nettbutikken:)

 

Var godt å sove inatt,sovet dårlig i to netter,men igår sovnet jeg før gubben slokka lyset tror jeg..hehe...trøtt:P

 

Idag står husarbeid og trim på planen. og putte inn i skapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...