Gå til innhold

Vil ned 8 kg innen sommeren 2011. :-).


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

Gjest cloetta

denne uken ble det oppgang,men er pga mensen,så vet hvorfor.Bare å brette opp armene igjen og fortsette,fått 6.3 trimpoeng:)

 

11/3:78.8kg -0.5kg

18/3:78.1kg -0.7kg

24/3:78.4 +0.3kg.

31/3: 78.9kg(oppgang pga mensen):)

8/4:

15/4:

25/4:

29/4:

6/5:

 

lykke til på veiedagen imorgen,1 april!

 

meldt meg på nytt internett kurs med start 25.4,dette jeg går på nå slutter 11.4.håper å se 77 tallet før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 891
  • Created
  • Siste svar

Ja, mensen er ikke god for vekten, Minni... Tror vi har det sånn alle sammen.

 

Var jo pittelitt skuffet i går for at jeg "bare" hadde 400 g ned i går, så jeg snek meg en liten tur på vekten i dag, også, og vet dere hva? I dag var jeg 500 g mindre enn jeg var i går... Forstå det den som kan! Ble jo ganske fornøyd, da! Men, det er jo vekten på veiedagen som teller!

 

På lørdag skal vi ha middagsgjester - det blir jo en utfordring. Pleier å bli en del mat, vin, snop og snacks, da. Men, denne gangen skal jeg klare å begrense meg! Skal forberede meg godt, planlegge hva jeg skal spise, og "fylle meg opp" med grønnsaker!

 

Har vært på zumba i kveld :-)

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornings

 

I dag skinner sola og kaller på oss slankerne.Jeg blir nok å ta meg en tur ut når jeg har lest litt her inne på vektklubben.

 

Jippi har tatt en viktig avgjørelse,har meldt meg på Roede kurs som starter 2.mai.Vil gi meg selv en påskudd til å ta ekstra i for å bli kvitt kiloene i april,og resten tar jeg i mai og juni.

 

Mistet 2 uker fokus ettere det store mesterskapet.Det ble for mye arbeid og jeg ble sååå sliten.Nå er jeg så super glad over å kunne fokusere mer på meg selv og at overskuddet vender tilbake.

 

Gikk min første tur i går og på kvelden var jeg innom treningssentret.

 

Grattis til kaika med 400 gr ned. :)Minni,Jeg hater mensen.Kalma under mensperioden kan hormoner påvirke kroppen til å holde på væske og uroer dermed normal vekt.Økningen kan være på noen gram til kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Kaika med nedgang :) Og godt å høre at du er så motivert Nikkoline! Stå på!

 

Jeg har også mensen nå, og det merket jeg på vekten... Veide meg i går kveld bare for å se om det ville vise endring i dag, og det gjorde det... 100g opp fra går kveld, 500g opp siden sist veiing. Satser på at det er mensen da som kjører en 1.april joke på meg :) Ellers så viser målebåndet meg (ca) -1cm rundt rumpen, og -0,5 rundt magen. Håper det vil fortsette innover! :)

 

Jeg har ikke vært flink å trene denne uken. Har hatt en del migrene og vært veldig travel med skolen. 5,7 tp til nå. SKAL trene idag og søndag, og en tur imorgen så satser på å nå vertfall 12 tp.

 

Håper dere får en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du er i støtet igjen, Nikkoline! Vi har savnet deg! Ja, og lurt å melde seg på kurs. Jeg merker at det virkelig har gjort noe med motivasjonen min. Nå er jeg veldig spent på om jeg klarer også denne helgen med å følge dietten til punkt og prikke! Veldig vanskelig siden vi skal ha gjester i morgen kveld, men jeg SKAL! Har planer om å lage meg en grønnsakssuppe om dagen, som jeg skal spise meg god og mett på, og sa sparer jeg en del kalorier til kvelden.

 

Jeg legger alltid på meg 0,5 - 1 kg i forb med mensen. Føler meg oppblåst og uvel i dagene før, og så slipper det taket et par dager uti mensperioden. Går egentlig bra, vet jo at det kommer.

 

Ha en fin dag :-)

 

Ps. Sa akkurat nei takk til sjokolade.... Litt stolt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag...men hva kan jeg si. Gårsdagens ekstreme aktivitetsnivå hadde gitt ankler på størrelse med knærne - hele meg skvulper! Tror den kiloen jeg fikk i pluss ikke er helt reell. I går morges, derimot, var det - 0,1. Ikke det store resultatet, men hei, jeg har da begynt!

 

Fant bloggen til matmonsteret, her er noen lekre ideer som jeg skal prøve i helgen! http://matmonsteret.blogspot.com/search/label/Sunt

 

God helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

Takk for bloggadressen frigg,skal ta en titt.:)liker å lese interiørblogger og matblogger mest:)

 

Nå ble det endelig helg,skal bare slappe av. muligens trene imorgen,i bedre form idag,har nå vært på jobb,så tar trimfri.

 

kaika: har det som deg,legger alltid på meg 0.5-1kg ,og blir veldig søtsugen da,iallefall første dagen. Håper å se et nytt tall på veiedagen neste fredag.

 

nikkoline: flott at du er igang igjen med slankingen ,velkommen tilbake. Er sikker på at du vil nå målet..stå på!!

 

kalma:huff,kjedelig med mensen,...:) :)

 

satser på 7 trimpoeng til neste torsdag..here we go!

 

ha en strålende fredag og god helg folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

Var det noen som ble lurt igår?? ingen som lurte meg:)

 

Dagens trimøkt gjort 50 min zumba,kjenner det i beina..hehe..ble 2 trimpoeng.puh.fått 2.7 til nå( teller torsdag til torsdag)

 

har også fått gjort dagens husarbeid,så er fornøyd nå,og ikke nok med det,,sola skinner!!:)

 

ikke anelse om hva det blir til middag idag,men finner nok på noe.

 

vekten er heldigvis på vei ned igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg idag, og vekten viste -600g fra igår, det betyr at jeg i prinsippet har gått ned 100g fra sist veiing. Jeg er kjempe lettet! Nå kan jeg snart se 6 tallet på vekten. Håper det skjer neste uke :)

 

Så flink du er Minni! Mye du fikk gjort før klokken ble 14! Her skinner solen IKKE! Regnet plasker ned. Blir derfor ingen tur på meg idag, men treningsstudio imorgen.

 

Stå på Frigg. Sakte men sikkert nedover! Jeg prøver å fokusere mest mulig på at det er det beste da den nye vekten vi jobber oss mot er den vi vil leve med :)

 

Kaika, kos deg masse ikveld! Med den motivasjonen du har (som smitter!) er jeg sikker på at du vil klare deg godt! Middagsgjester er noe som alltid vil være, og det gjelder å ikke miste motet. Det beste er at du bestemmer menyen, og ikke minst, porsjonerer din egen tallerken.

 

Jeg testet ut en ny maskin igår, husker ikke hva den heter, men det føles som du løper/går på ski og bruker armene frem og tilbake. Jeg kaller det en skiløper-maskin :) Den var sinnsykt effektiv! Jeg gikk ca 1 time, 1 mil!!! Pulsklokken min viste 750kcal. Pulsen min var flere ganger opp i 90% av makspulsen, og jeg følte det overhode ikke ubehagelig! Jeg hørte på kjekk musikk, med god rytme og det var som om jeg danset der jeg "løp" fremover. Det ble over 5tp og jeg tok helg med GOD samvittighet! Det blir ikke vin og nattmat i dag, for å si det sånn.

 

Ellers til dere alle jenter i tråden, GOD HELG :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre som lurte meg enn meg selv:)Skulle ikke smake på (vm i hundekjører) kaka kollega hadde med,men lurte i meg en liten bit,ikke mer enn en bitteliten flis men dog allikevel var det kake.

 

 

Nå har det blitt søndag,og jeg har spist en stor porsjon middag og dessert og har ikke rundet 400 kcal.150 gr strimlet kjøtt av rein,vann ekstra lett rømme og viltblanding ga en stor porsjon.Naturlig lett blåbær youghurt med bær til dessert.Var ute på ski og forbrente vekk kakestykket fra i går,50 min på ski og 2,5 trimpoeng.

 

Ha en fin søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allimac

Da er jeg tilbake, og i gang med andre innlegg her.. Det har vært en travel uke, og helgen har blitt tilbrakt på København-cruise, så det har blitt alt for mye usunn mat.... Men har fått trent noe, og har da spiste mer bevisst enn tidligere..

Hittil har jeg ikke vært veldig flink med å måle alt jeg spiser, er det flere som skriver en porsjon osv. ved de ulike tingene dere spiser? Jeg synes det tar litt tid, og jeg er nok litt for lite nøye med akkurat det.

 

Jeg håper bare at det at jeg er mer bevisst, og får i meg grønnsaker og mindre sukker, vil gjøre at jeg går ned i vekt. Jeg klarer ikke å la være å bruke frimerkene lenge før lørdag, så tror jeg må lage en godteri-avtale med meg selv fram til vi reiser til Syden i juni; null snop frem til da! Den eneste planlagte utskeiingen er på bursdagen min seint denne mnd. Nå har jeg skrevet det her, så da må jeg bare få det til.

Derfor har jeg klart å sette opp noen mål, selv om jeg ikke helt klarer å vite hvor mye jeg klarer å gå ned i vekt.... :

 

- godteri frem til 25. juni

+Fem treninger i uka på minst 1 time

= ned i vekt/se bedre ut- før vi drar til Syden.

 

Dere andre her; dere er superflinke. 400 gram er jo bra!Dere er flinke til å oppdatere oss andre, og det er spennende å se hva dere kan og har som mål. Jeg blir motivert av det :) Jeg skal jammen kjøpe meg et par av de bøkene- takk for tipset!

 

Nå skal jeg bake Ingers Rugbrød, og mens det koser seg i brødbakemaskinen så skal jeg ut å trene. Ha en super kveld, og uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ålrait! 14,3tp, jeg er fornøyd :)

 

Nikkoline, du er god! Slike fristelser er ikke lette å motstå! Og det er bra å tenke at dersom valget er tatt og kaka er spist, så er det ingen problem i å forbrenne vekk med en ekstra treningsøkt. Trening på fredager og søndager gir lettere samvittighet :)

 

Allimac, velkommen tilbake fra tur! Hørtes deilig ut! Når det gjelder veiing av mat så er jeg både-og flink. Mye kan jeg se ut i fra pakninger, men ellers blir det en del "ca" mål. Jeg registrerer faktisk så og si alt jeg spiser hver dag, og da har jeg god oversikt på hva jeg spiser i løpet av dagene. Noen ting er litt pirkete å registrere, og dermed runder jeg alltid litt opp... Ellers så har du en god innstilling, mindre sukker og mer frukt og grønt! Men er det lurt å gi deg selv totalforbud helt til sommeren? Hva med å holde det til lørdager, og kjøp noe du kan telle av kcal? Da er det ikke noe du trenger å være redd for å sprekke på, og du har mer kontroll? Husk at dette er en livstil du legger om som du skal leve med resten av livet... Uansett hva du går for så ønsker jeg deg lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå.

 

Klarte meg på under 1600 kcal i går,så nå ser det ut som om kontrollen vender tilbake.Ja ikke sant kalma, 30 gram kake og 200 kcal mot trening og nesten 500 kcal,hvem vinner?

 

Jeg ser det diskuteres rundt registrering her inne.Jeg har forsøkt begge deler,og for min del har jeg mest igjen når jeg registrerer.Trygghet,ingen gjetting økt motivasjon når jeg vet at det er riktig mengde.Jeg skal begynne på kurs 4.mai og derfor er jeg ekstra nøye nå.Vil ha mest mulig utbytte av kurset og skal derfor vite hva kaloriene gjør med meg.

 

Sist jeg gikk på kurs viste beregninger at dersom jeg får i meg for lite stopper vektnedgangen opp. Jeg må ligge ganske nært opp til det som er beregnet.Slanking og lite mat er liksom det som hører sammen,så min kursleder hadde fulle strev med å få meg til å spise mer.

 

Nå har jeg helt og holdent bestemt meg for å ta tilbake kontrollen jeg hadde og fortsette den flotte vektnedgangen jeg har hatt etter jul.

Det betyr tålmodighet,spise mindre eller riktig, trene mer- gjenta hver dag uten hindringer for ødelegge- så kommer resultatet av seg selv.

 

Jeg tenker at totalforbud kan være riktig for noen,mens andre opplever det som "straff"ettersom tiden går.Da kan det hende at vi saboterer eget opplegg.Jeg har fulgt med ei dame her inne som har gått ned kjempe masse på total forbud i et år og klart det.straks hun spiser sukker våkner søthungern, så hun har latt være med fantastiske resultater.kanskje vi må prøve oss litt fram?

 

Inspirasjon skal jeg hente her inne og med tanke på kurset som venter.Ha en fantastisk flott mandag og legg merke til alt det vakre rundt oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

sånn som dere skravler,:)

 

Idag er det strålende solskinn her,og blir nok muligens en gåtur etterpå.lets see.

 

Har hatt en koselig helg,slappet av for det meste og var på bursdag igårkveld koselig.

 

Idag har det vært husarbeid på planen,og trim etterpå.Sitter og ser på begravelsen til WENCHE FOSS nå.TRIST.:)

 

 

Lykke til på grete roede kurset nikkoline,dette klarer du..det er jo bare å fortsette til kurset starter.:) flott at kontrollen er tilbake.

 

velkommen hjem Allimac,fint å høre at du koste deg i København,Liker meg forresten godt der:)

 

hei og hopp til dere andre på tråden,hvordan går det med dere?

 

Ha en fin uke folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allimac

Hei igjen!

HEI!

 

Jeg tror nok jeg får gå for full stopp, for vekta gikk opp fra forrige uke, og da spiste jeg masse godt og kaker.... Så må nok gå for det! Men skal gi meg lov til å "spise"sukkerfrie pastiller", men begrenset.. :) Og det hjelper å ha sagt det her til dere :) Og det er flere år siden, men da hadde jeg godteri-stopp i over et år, og da husker jeg at smågodt faktisk ikke var noe godt da jeg smakte det igjen.

 

Da gjør jeg det på min måte, skriver ca-i forhold til maten, og registrerer hver dag.

 

I dag har pollen-allergien tatt over dagen, men jeg fikk da løpt 30 min i skogen, selv om styrken her hjemme ble droppet.

 

Moro å lese hvordan det går med dere også- Ønsker dere alle en fortsatt fin uke -

 

nå skal jeg kose meg med TVen og bringebær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

 

Ja man må gjøre ting på egen måte, jeg blir helt gal av for mange "kan ikke'r", og skal sannheten frem så er det ikke ved måltidene de største glippene kommer uansett. Jeg spiser ofte litt lite, og så er snopesyken over meg. Holder 17. mai og bunad-flagget høyt hevet, det skal gå!

 

Nå er bursdag feiret og kake spist, men med fire dager frem mot fredag bør ikke det være for synlig, verre var at jeg slo opp skaden min i går (at det går an å være så uvøren) og trening atter er i det litt uvisse. Får gjøre hva jeg kan, men det er SÅ kjedelig!!!

 

Ønsker dere alle en flott, vårlig, passe varm uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, jeg skjelver,for om ca en time skal jeg bestige de lille hvite monstert til naboen.Jeg hadde total blackout fra slanking inntil sist torsdag, så nå er jeg veldig utrygg på hva det monstret har funnet på om det har tenkt å trykke meg langt ned.

 

Men fortsatt så gjelder det å legge merke til mer i livet enn bare vekta,for den er nå under min kontroll:)

 

Jeg skal ikke bli sur ikke miste motet ikke grine et sekund,jeg skal stå på helt til resultatet jeg vil ha kommer og det skjer før ferien:)

 

Takk til Frigg for passe varm uke + 6 melder det og det er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

HEI!

 

Jeg tror nok jeg får gå for full stopp' date=' for vekta gikk opp fra forrige uke, og da spiste jeg masse godt og kaker.... Så må nok gå for det! Men skal gi meg lov til å "spise"sukkerfrie pastiller", men begrenset.. :) Og det hjelper å ha sagt det her til dere :) Og det er flere år siden, men da hadde jeg godteri-stopp i over et år, og da husker jeg at smågodt faktisk ikke var noe godt da jeg smakte det igjen.

 

Da gjør jeg det på min måte, skriver ca-i forhold til maten, og registrerer hver dag.

 

I dag har pollen-allergien tatt over dagen, men jeg fikk da løpt 30 min i skogen, selv om styrken her hjemme ble droppet.

 

Moro å lese hvordan det går med dere også- Ønsker dere alle en fortsatt fin uke -

 

nå skal jeg kose meg med TVen og bringebær![/quote']

Synd at du har fått allergi,får du behandlet den?Ha en fin uke du og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er mandagen nesten over. Har vært på en time hard spinn, og sitter glad og fornøyd i sofaen og nyter at jeg har vært flink i dag, også!

 

Klarte meg godt i helgen, selv om det ble ett - to glass for mye rødvin på lørdag. Pytt, pytt, holdt meg for det meste unna godte- og chipsskålen (ble litt, da...) I det store og det hele gikk det bra, gir meg selv godkjent :-)

 

Lykke til på vekten, Nikkoline! Får håpe at den ikke er for ubarmhjertig mot deg :-)

 

Så dumt at du slo opp igjen skaden, da Frigg. Håper du blir bedre snart!

 

Lykke til med godteristopp, Allimac, håper det går bra :-)

 

Minni, deilig med solskinn!

 

Ha en super uke, alle sammen! :-) jeg er sååå spent på veiing på onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

Juhu.har fått 6 trimpoeng siden torsdag og det er jeg superfornøyd med,skal ha et til imorgen...nest siste kursrapport på torsdag....:)

 

Ble 45 min styrketrening,godt! ca 2 trimpoeng idag!

 

nikkoline: du klarer ned 400 gram neste uke, gøy at du snart vil se 75 tallet da.:)

 

kaika:fint at det gikk bra i helgen ,det er alltid en utfordring i helgene synes jeg.

 

lykke til på veiedag imorgen!:)

 

allimac:huffda,kjedelig at du har pollen allergi:(

 

regnvær her idag ,så håper mer snø blir borte!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allimac

Her har dere vært aktive gitt, klarer nok ikke huske helt hvem som sa hva, så her blir det litt generelt:

 

- lykke til med veiing, det er alltid litt skummelt. Tro at du klarer det, så gjør du det - er mitt motto. Så hvis den ikke viser godt nok tall, så må du ikke kaste deg over noe usunt med en gng

- Så flinke dere er til å trene og holde dere i form- Det motiverer meg!

 

 

 

Ja, har slitt med allergi i alle år, så får komme meg til legen å skaffe meg nye tabletter :)

Jeg klarte å holde meg unna kake på jobben i dag, for det var ikke sjokoladekake.. Skal på "skravlekveld" i morgen, og får nok spise godt på forhånd så jeg slipper å skeie ut allerede første uka med det jeg nå kaller "sunnhetsmåneder". Orker ikke minne meg selv på at det er GODTERI-stopp, for da får jeg nok bare enda mer lyst på godteri...

 

Nå har jeg skrevet meg til god samvittighet, tar et videreutdanningsstudie, og har skrevet siste oppg ferdig, så nå gjenstår bare eksamen :) Feirer det hele med en treningsøkt, og smoothie og kveldsmat foran TVen seinere i kveld!

 

Ha en strålende uke - jeg føler jeg kjenner dere litt allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400 g - det er jo ikke mye, Nikkoline. Det klarer du kjapt!

 

Så flink du er å trene, Minni! Flinka :-)

 

Hva tar du videreutd i, Allimac? Jeg tar i Leseopplæring. Har jobbet som lærer i over 20 år og koser meg med litt påfyll. Skal snart ha siste eksamen... Skal bli deilig å bli ferdig, også!

 

Veiedag i morgen... Er spent, men også litt pessimistisk. Har vært veldig flink, men venter mensen en av dagene og kjenner meg oppblåst og godtesyk...Men, jeg skal ikke gi etter, skal lage meg en deilig smoothie i stedet!

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...