Gå til innhold

Vil ned 8 kg innen sommeren 2011. :-).


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

Kaika- tror faktisk at jeg klarer det:)Å du bedre med påfyll av kunnskap enn mat;)

Jeg er vernepleier og jobber i år en dag pr uke i skolen,trives der.

 

Klarte og holde meg unna en osteskive da jeg kom hjem fra skolen i ettermiddag,sa til meg selv,å nei du det her føre ikke til vekttap,lure i seg eller veie gir samme resultat.Så nå ligger jeg på 1500 kcal i dag,har et knekkebrød igjen og skal nyte det sammen med en kopp te.Etter det må jeg finne på noe annet enn mat til kos.

 

Du virker veldig fokusert så da kommer resultatet kaika:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 891
  • Created
  • Siste svar
Gjest cloetta

midtveis i uken allerede...uff,vekten vil ikke ned,jeg vet selv hva jeg gjør feil,så her er det bare skjerpings som gjelder.

 

kjøpte den nye kokeboken til jeanette roede ny nordisk diett,mange gode oppskrifter der:)

 

nikkoline:heier på deg:))

 

skal trene idag også,men blir å drive litt på kjøkkenet ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Nikkoline, jeg er sååå fokusert - hjelper virkerlig å melde seg på kurs!

Virker motivert du også! Flink du er med den osteskiven, det er akkurat det som er så lett å gjøre: Putte i seg en osteskive her, en sjokoladebit der osv... Vernepleier, så interessant,da. Jobber du med psykisk utv.h?

 

Veiedag i dag og 0,7 kg ned! Veldig fornøyd med det! I dag skal jeg på kurs på hotell med deilig lunsj. jeg skal spise en deilig salat med kylling eller noe annet magert kjøtt i. Skal gå bra!

 

Ha en fin dag, alle sammen :-)

 

23.03: 74,9 kg

30.03: 74,5 kg

06.04: 73,8 kg :-)

13.04:

20.04:

27.04:

04.05:

11.05: Satser på ca 71 kg og i MÅL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi kaika her går det nedover,gratulerer så masse:)Du er virkelig flink,og det er jeg og.:)

 

Jeg jobber på tre steder for å få litt variasjon.Jobber med trafikkskadde, og i tillegg med folk som har medfødt svulst som ikke svekker hjernens evne til å handle "normalt".Jobber og i bolig for de med p.u .Må ha variert arbeid ellers går jeg tom.Ble oppfordret til å søke stilling på videregående men klarte ikke å bestemme meg kommer kanskje til å angre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang kaika! Kjekt å lese at dere er så motiverte! Det er jeg og!

 

Startet dagen med 1 mil på crosstrainer i dag, gav 4,3 tp, og er nå oppe i 8,8tp halveis i uken. Me like :) Merker ikke så mye nedgang på vekten men ser resultater i cm og at huden strammer seg mer og mer. Vekten går ikke opp da, så jeg er fornøyd med det! Gikk på vekten idag, kunne ikke la være, og den viste samme som sist veiedag, håper jeg går ned 100g (vertfall) til fredag..

 

Jeg studerer forresten til å bli allmennlærer, og gleder meg til å komme ut i arbeid! Tar spesped-valgfag nå. Noen tips?

 

Ha en fin dag ladies!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

Ble tilsammen 1.1 trimpoeng så ble 7.1 poeng denne uken..juhu!LIKER!!

 

 

skal finne frem sommerklærne snaart noen må vel passe..hehe.

 

NOPE ingen hund her hos oss,har 4 katter og en fugl:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allimac

... at dere har så mange trimpoeng :) Får dårlig samvittighet, hehe.. men onsdager er treningsfri, og husvasken venter.....

 

Her er vi jammen mange som jobber med mennesker; jeg er lærer, og tar spes.ped ved siden av, og ser det er et område mange av oss jobber innenfor.. Spennende!

 

Nå venter husvask og en skål med bær :)

 

Ha en fortsatt fin dag og uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se at det er mange som jobber innenfor samme bransje :) Jeg elsker jobben min - kunne ikke tenkt meg å byttet den ut med noe annet (har prøvd...). Gled deg til du skal begynne å jobbe; Allimac! Aldri en kjedelig dag som lærer (men, hektisk, slitsomt og utfordrende også., som i de fleste jobber)

 

Her i huset har vi en gammel (ganske sur, men vakker) katt som vi er veldig glad i. Ingen hund, nei...

 

I kveld har jeg vært på zumba - deilig! Er litt stolt av meg selv: Var på kurs i dag med DEN lunsjen... Koldtbord og varmmat og dessertbord med is, oster og kaker. Forsynte meg moderat og sunt, men unnet meg litegranne karamellpudding... Sååå godt å komme hjem og ha klart det jeg hadde bestemt meg for på forhånd.

 

Yes! Er i støtet!

 

Flere utfordringer denne uken: Skal ha klubb i morgen, på besøk på fredag og til Oslo på konsert lørdag til søndag... her er det bare å bestemme seg for å være flink!

 

Ha en fin kveld, alle dere flotte damer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

veiedag igjen..sukk ikke noe fornøyd med vekten idag..vet ikke om jeg klarer å nå målet mitt ,men skylder på mensen denne uken:( full skjerpings nå,ingen flere unnskyldninger!

 

11/3:78.8kg -0.5kg

18/3:78.1kg -0.7kg

24/3:78.4 +0.3kg.

31/3: 78.9kg(oppgang pga mensen)

8/4:79kg+100 gr:(

14/4:

24/4:

28/4:

5/5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

Bare innom å fortelle at nå er kjøkkenet ferdig!! ble kjempefornøyd,skrytebilder lagt inn på facebook..hehe..

 

hvis noen vil legge meg til der,så er det bare å sende melding:)

 

ha en fortsatt fin kveld:)

 

ingen trim idag,men kommer sterkere tilbake!

 

Fint at det er noen lærere her da,håper dere trives i jobben:)- er bare vaskehjelp jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

 

Minni, gratulerer med nytt kjøkken,du er heldig syntes jeg, min trenger utskifting,men unner deg så vel dette kjøkkenet."bare"vasker,slutt å tull Minni.Har vært i renhold og vet at det krever sin kvinne der og.

 

Kaika,det høres ut som om du er på frammasj,ser deg før meg.

 

Dere andre,en stor klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allimac

Håper alle har hatt en fin dag. Her på østlander har det blåst mye i dag.. :)

Bare vaskehjelp? Jeg har også jobba vaska tidligere, og det er jo trimpoeng i fleng!! (Heldiggris!!)

 

Kaika: Jeg er i jobb, men studerer ved siden av :)

 

Ha en super torsdag- snart er det helg! For min del kan det bli utfordrende uten godteri- kino på lørdag..

 

Kos dere med det herlige vårværet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes! -100g :)

Jeg har begynt å merke nedgang på vekten (sakte!) og tror det har en sammenheng med at jeg har økt dagsinntaket av kcal fra 1300-1500/1600. Jeg gikk jo opp i helgen som var pga mensen, men nå er det nede igjen. Godt å vite at dette har en sammenheng med ting som skjer i kroppen i den "kjekke" perioden.

 

Trente crosstraining igjen igår, og er nå oppe i 13tp siden mandag. Den maskinen er super effektiv! 1mil = 65 min = 800kcal. Skal trene styrke idag, og crosstraining på søndag. Så jeg kommer nok opp i 19tp!

 

Må endre litt på delmålene mine ser jeg, påsken er jo her øyeblikk og jeg innser at jeg overhode ikke klarer målet mitt.

 

Allimac: Jeg elsker spes.ped! Og det frister veldig å ta master i faget, med fordypning i atferd. Men først vil jeg bruke allmennlæreutdanningen min og bare suge til meg masse arbeidserfaring. Jeg gleder meg masse til å bli kontaktlærer på småtrinn :) Hva fordyper du deg i?

 

Minni: Jeg er enig med nikkoline! Ingen yrker er "bare" :) Et forslag, ta på deg pulsklokke på arbeidsdagen din, da kan du se hva gjennomsnittspulsen din er i løpet av dagen. Renholdsarbeid er tungt! Ellers, ikke mist motet - mensen har skylden! Hehe!

 

Kaika: Du er i støtet :)

 

Hvordan går d med dere og vekten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen ligger jeg på stedet hvil ennå. Litt merkelig, for jeg synes jeg har vært ganske flink...og 9,4 trimpoeng har jeg ikke overgått siden januar. Får bare fortsette den gode trenden, hvem kan miste humøret med alle dere flinke damer å lese om?

Og det kommer mange hyggelig kommentarer om mitt nye jeg om dagen, kanskje frafall av boblejakker gjør at vi ser hverandre bedre?

 

Og så er jeg enig med de andre, Minni, det finnes ingen "bare"-jobber. (Skjønt det er for mange som ser det slik, det har også jeg merket. Det er mange grunner til at vi gjør valgene våre!)

 

God helg, alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med dere andre: Alle jobber er like mye verd - det er behov for folk i ulike funksjoner, og heldigvis er vi forskjellige...

 

Gratulerer med nytt kjøkken, Minni! Vi har ennå ikke kommet i gang med badet vårt, men nå har min kjære hyret inn noen håndverkere som skal komme noen uker etter påske. Gleder meg! Synd med noen gram i pluss, men det hjelper jo når mensen er over...

 

Ja, det hjelper at boblisen har kommet av, Frigg! jeg har også fått noen koselige kommentarer i det siste. Deilig! Føler meg vel, også! Kanskje du har nådd en vektterskel, og må slite litt før du kommer videre, Frigg?

 

Kjekt å se at dere står på, damer! Snart kommer påsken med alle sine utfordringer, men først er det denne helgen med sine utfordringer... Begynte med flust med sjokolade på jobb i dag. Må innrømme at jeg tok to twist.... og noen i går på klubb. Kjenner at jeg er litt på tur nå, så jeg skal skjerpe meg!

 

Reiser til Oslo på konsert i morgen!

 

God helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

ja,håper vekten går nedover nå som mensen er borte,er full skjerpings nå som jeg er inne i siste kursuke,men skal begynne på kurs hos samme kursleder rett etter påske så her er det kun en liten påskeferie.:)

 

Jepp,alle jobber er like mye verdt dere har rett i det:).trives i jobben min jeg også,selvom jeg kun har en liten vaskejobb en dag i uken

 

Er hjemme alene idag gubben er på grilling på jobben,så skal kose meg med hjemmelaget pizza..namnam.skal holde meg innenfor kcalgrensen:)

 

 

Takk takk,koser meg med nytt kjøkken er så fornøyd atte.Blir sikkert kjempefint når badet blir ferdig kaika.Ikke lenge til dere skal begynne nå!!

 

kos dere masse i helgen:)

 

 

grattis med nedgang til dere som har gått ned i vekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

skeiet litt ut igår,men trent idag,så regner med at jeg har trent bort kcal.ble 50 min aerobic..puh--1.6 poeng:)

2 trimpoeng til nå..SKAL ha 7 innen torsdag!

 

STORKOSER meg ute idag strålende solskinn og varmt. så idag blir det årets første grilling!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle har hatt en fin helg. ingen aktivitet her på tråden ser jeg( i helgen),men satser på at dere har kost dere masse!!

 

Idag satser jeg på styrketrening og muligens en gåtur.:)

 

solen skinner og blir nok å kose seg litt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Bergen skinner ikke solen, men det er opphold, og da er det vell ikke lov å klage. Heldigvis er det meldt finere vær imorgen, for da skal jeg gå tur til skolen, og gå hjem senere på dagen. Det kommer nok til å føles veldig bra!

 

Trente styrke på fredag, gikk tur både lørdag og søndag. Igår var det varmt og godt :) 19tp sist uke!!!

Idag skal jeg trene crosstraining, imorgen blir det altså tur, onsdag crosstrain, torsdag crosstrain. Fredag satser jeg på styrketrening.

 

På fredag reiser jeg hjem til familien for påsken... Jeg både gleder og gruer meg. Eksamen nærmer seg så det blir ikke totalt fri, og påske = mye snop og god mat... I tillegg reiser jeg vekk fra treningssenteret mitt. Iiik! Jeg har kommet inn i en så utrolig god treningsrutine og synes det blir kjipt å miste den en hel uke. Tror jeg må undersøke hvor mye det koster med drop-in timer i hjembyen. Og ikke minst, gå mange turer. Sandnes har mange flotte turområder :)

 

Ha en flott mandag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trim unnagjort ble 50 min gåtur i finværet..puh 1.3 poeng.

til nå 3.9p.

 

Hatt en travel dag,men har da kost meg litt ute også,håper på brunfarge.

 

Har satt meg opp en plan for påsken:

 

#skal ikke småspise-

#ikke spise mer enn en( eller et påskeegg) sjokolade pr dag.

#prøve gå tur eller trene annenhver dag.(få minst 4 trimpoeng)

spise mer grønnsaker og frukt

 

Ikke gå opp mer enn 500 gram! bør vel gå??:)

 

bli med!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange trimpoeng du fikk forrige uke kalma,kjempebra!!

 

Er sikker på at du får like mange trimpoeng denne uken også.

 

Hallo...folkens,dere har vel ikke begynt påskeferien allerede??? ..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra- veiedag i dag..siden jeg gikk opp pga mye god mat og snacks pga helgetur forrige uke, er jeg igjen nede på der jeg startet.. Så jeg er ved godt mot :)

 

Er det noen av dere som regner med "daglig gange" som trimpoeng? Jeg har kjøpt meg skritteller, og tastet inn antall skritt, men da kommer det opp at dette ikke regnes direkte som trimpoeng. Derfor lurer jeg på om noen faktisk taster dette inn som "gange" f.eks... Selv gjør jeg ikke det.

 

Denne uken starter jeg med mer kondisjon og mindre styrke, skal lage meg en ny treningsplan i kveld.

 

Utrolig nok har det gått en uke med godteri-stopp, til tross for hyttetur og kino i helgen :) Stolt!!

 

Frigg; Så flink du er med trimpoeng, får håpe det snart går nedover på vekta :)

Kalma: dette halvåret er det sosio-emosjonelle vansker - spennende!

Minni: Det høres ut som en lur plan-lykke til!!

 

Ha en strålende uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tatt påskeferie, enda, Minni! Var i Oslo i helgen - hadde det kjempegøy på Kaizerskonsert i Spektrum! Helt fantastisk!

 

Har kost meg vel mye i helgen...såååå har jo ikke vært så veldig flink.... heldigvis ny uke, men gruer meg litt til veiedag på onsdag...

 

Er med på planen din, Minni! Skal prøve å beherske meg i påsken...

 

Jeg regner ikke daglig gange som TP - bare det som kommer i tillegg. tror det er rett.

 

I kveld har jeg vært på step + tatt litt styrke. Jeg skal være superflink denne uken! Endelig noen vanlige dager! Forrige uke ble det vel mye utskeielser... Vanligvis ville jeg glidd helt ut, men siden jeg går på kurs, merker jeg at jeg klarer å fokusere på målet: 71 kg innen 17. mai - 70 kg innen sommerferien!

 

Så flink du er, Allimac, som har klart å ligge unna godteri!

Lykke til i påskeferien, Kalma! Du klarer det nok!

Flink du er å trimme, Minni!

 

....og hvordan går det med resten av gjengen?

 

Ha en strålende kveld, damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...