Gå til innhold

Vil ned 8 kg innen sommeren 2011. :-).


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

  • Svar 891
  • Created
  • Siste svar

koooser meg masse om dagen,strålende solskinn og varmt:) håper på farge :)

 

Ble en gåtur idag også,litt lenger 40 min 1.1 poeng,har klart 4.3 trimpoeng denne uken..weee...måleet er nådd,men skal prøve på et par trimpoeng i helgen sykkel eller gåtur!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fått trim idag også,ble en times sykkeltur i finværet.strålende solskinn. 3.2 poeng!:)

7.2 til nå.

 

Blitt mye god mat og drikke i påsken,har prøvd å skrive opp alt jeg har spist,selvom det har blitt litt over:(

 

pån igjen etter påske og kursstart 2 mai..weee...gleder meg til ny kursbok!

 

prøver jo å være litt forsiktig da men ikke lett nei...hvordan går det med dere andre? håper dere storkoser dere!!

 

ha en fin påskeaften.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært flink å skrive, du Minni!

 

Ikke lett å være flink i påsken... Jeg har kost meg med alt for mye mat, vin og godteri... Gruer meg til å gå på vekten på onsdag! men, men, spist er spist - skal være kjempeflink fra NÅ!

 

Jeg har gått tur hver dag i alle fall - det er jo bra. har kost meg kjempemye på hytten i strålende solskinn! I går solte jeg meg i bikini - hel herlig. Nå går turen hjem ra hytten. oppgaveskriving og forberedelser til skoeuken venter i morgen...

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2. påskedag, men i mine øyne er påsken over! I dag skal jeg jobbe med skolearbeid og litt med oppgaven (den aller siste eksamnesoppgaven...gleder meg til å bli ferdig!). Og jeg MÅ lese ut Jo nesbø sin "Panserhjerte" - utrolig spennende og velskrevet!

 

Og så er det definitivt tilbake i slankemodus... Skal registrere nøye fom i dag. I går sanket jeg 1,8 tp, og i dag skal jeg på zumba. Nå er det siste innsats mot sommeren, dere! Skal klar tre kg til før 1. juni!

 

Ha en fin dag! Håper dere er tilbake fra påskeferie snart! Det er sjeldent stille her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint å høre at du har hatt en fin påske kaika:)

 

flink du har vært til å trimme da.

 

idag har det blitt trim gått tur ca 1 time,og fikk 1.3 poeng puh..:D godt å sette seg ned etterpå med lunsj:)

 

ha en fin andre påskedag.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg har spist godteri! Enda jeg hadde avtale.. Jeg spiste nemlig så mange sukkerfrie drops at jeg fikk mageknipe.. Så da kastet jeg meg over sjokoladen...og smågodtet....og mer sjokolade ganger x-antall..

Så nå blir det som flere av dere har foreslått, en godteridag i uken med litt snop, og kun det jeg har kjøpt inn den dagen.

 

Som dere skjønner har jeg sprukket helt, og de få grammene jeg har klart å gå ned før påsken har lagt seg på igjen, og enda litt til. Jeg var flink til å trene før helligdagene, men som jeg husker at jeg har skrever før så er jeg utrolig allergisk. Derfor har hele påsken blitt tilbrakt på sofaen hjemme, med forkjølelse og allergi i ett.. Da ble det ikke mulighet for trening, og påskeegget til kjæresten ble slukt!

Så i morgen er jeg klar for ny giv, og skal bli flinkere til å skrive inn hva jeg skriver (ganske nøyaktig), og skal ha lengre treningsøkter enn jeg har hatt hittil. "Godt" å se at det ikke bare er jeg som har kost meg ekstra, det gir meg mindre dårlig samvittighet...

 

Minni: så flink du har vært og oppdatert her, og så bra du har trimma! Fortsett slik!:D

Kaika: Godt vi er flere som ENDELÃŒG er i gang!:)

Frigg og Nikkoline: Håper dere snart er på plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det vel bare å krype til korset for flere av oss og innrømme mine "synder"...og omvende dem til topp motivasjon fremover. (Dog er det urettferdig, alt for mange påskeegg og fristelser og folk som insisterer...nåja. Velger selv.) Heldigvis er det også blitt mer trim enn forutsatt, får se på fredag om det har hjulpet noe på helheten...

 

Så da sender jeg beundrende blikk i retning standhaftige Minni, og er glad for at jeg forøvrig ikke er den eneste svake sjel.

 

Første økt videre går frem til 17. mai! Ikke verdens lengste perspektiv, men et levelig mellommål for en svak sjel. Værgudene gjør i hvert fall sitt, ingen grunn for ikke å komme seg ut av døra her hvor jeg bor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn,da er påskepynten ryddet vekk og gulvvasken tatt.Lukter rent og godt nå.Skikkelig i ryddehumør så har fått gjort mye:)

 

Så på vekt fra 1 januar 2011 ,da veide jeg 80.9kg,nå veier jeg 79.5kg(ned 1,4kg siden januar),ikke gått ned så fort,og har gått mye opp og ned:(

 

Håper å gå ned til 76/75 kg innen sommerferien,og det bør jeg klare.

 

begynner på enda et internettkurs neste uke,men starter så smått idag!

 

velkommen tilbake fra påskeferie,fint å høre at dere har kost dere masse. Det som er spist er spist:)

 

idag blir det halv times ergosykkel ,imorgen zumba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Kjekt å se at dere har hatt en fin ferie! :D

 

Det har vært deilig med påskeferie. Dvs, ferie fra studier.. Har jobbet en del i butikken (bokhandel), lest en fantastisk bra roman som jeg anbefaler (Lille stjerne av John A. Lindqvist), hatt ett par dager på hytte med ett par fjellturer (til sammen 1000kcal). MEN, ja det måtte komme et men... Jeg har ikke registrert noen ting av mat, spist masse snop, trimmet minimalt, alt jeg hadde avtalt med meg selv gikk i vasken... Men, det er som dere sier, Spist er spist!

 

NÅ skal jeg ha en ny start. Eksamensperioden har kommet og jeg skal lese og trene mye. Jeg har kommet tilbake til Bergen der jeg selv har full kontroll på mat og matrutinene mine er enklere å holde i mitt eget hjem. Heldigvis er det ikke ferier og andre helligdager som tilsvarer masse mat og snop på en god stund!

 

Jeg satser på å klare en nedgang på 2 kg til juni. Jeg skal, skal, SKAL klare det :) Nå skal jeg tillate snopekveld 1 gang i uken, ikke 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen back,kalma..er helt sikker på at du klarer å nå målet ditt,stå på!

 

 

Ble styrketrening istedetfor idag,ikke trent styrke siden før ferien,så da var det påtide.

 

45 min styrke 1.8 poeng..puh:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å "se" dere igjen etter påskeferien! Ja, Frigg, nå er det 17. mai som er neste stopp - skal være kjempeflink fram til da!

 

Gruer meg litt til å gå på vekten i morgen - har nok gått litt opp, ja. Som dere vet så holder jeg på med et internettkurs, og i morgen er rapporteringsdag... Uff og uff... Men, det nytter ikke å ergre seg: spist er spist...

 

Trøster meg med at nå har vi "lurt" kroppen skikkelig, sånn at forbrenningen i alle fall på topp, denne kroppen her tror i alle fall ikke at den er på sparebluss, he, he...

 

Styrketrening er jo supert, Minni!

Den boken skal jeg notere meg, Kalma! Jeg leste en skjønn bok som heter "Mot nordavinden" av Daniel Glattauer. Pluss noen gode krim, bl.a "Paganinikontrakten" av Kepler.

Ja, ja, Allimac, sikkert lurt med en godtedag i uken... Håper at du blir bedre av allergien din - må være pyton!

 

Nå må jeg jobbe litt med både skolearbeid og studier - ikke tid til trim i dag, dessverre...

 

Fikk forresten et skikkelig kink i ryggen i går, har kjempevondt - au!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, godt å se at flere virkelig er i gang etter ferien :D

Jeg har startet å trene igjen etter sykdom, og trente 1 time på ellipsemaskin. Men er det noen av dere som vet om man kan stole på maskinen? For det blir ikke likt ant kalorier her og på den. Jeg har ny pulsklokke, men klarte å glemme den i bagen hjemme..

 

Tar en feilles jeg: Velkommen tilbake, og lykke til med veiing og spising/trening de neste dagene, 17. mai som neste delmål høres topp ut :)

 

Ha en fortsatt fin uke - godt å være tilbake i hverdagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du er toppmotivert Allimac:)

 

vi skal ned i vekt til sommerferien så det så...:D

 

idag har det blitt trim...35 min aerobic puh..litt sliten idag,men gikk nå greit å trimme alikevel!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja - det er som fryktet. Har lagt på meg i påsken. Må nesten rødme, jeg som går på kurs og alt... Nå er det i alle fall full skjerpings! Har forsatt ganske vondt i ryggen, så det blir nok bare en tur i dag - må være litt forsiktig... Sååå irriterende - kunne godt tenkt meg å gå på zumba!

 

Tror jeg legger inn en ekstra uke pga påsken og satser på å være i mål 25.05. Nå MÅ jeg bare følge GR-dietten til punkt og prikke... Men, dessverre er det 75 årsdag på lærdag og 1-årsdag på søndag... Synes at vi er på uendelig mye besøk for tiden...

 

Minni, så at du oppsummerte med at du har gått ned "bare" 1,4 kg siden januar. Samme med meg. Er jo ikke fornøyd med det, MEN det kunne jo lett vært 4-5 kg PÅ, hvis ikke vi passet så godt på, trøster jeg meg med... Vi får skjerpe oss nå!

 

Ha en fin onsdag :-)

 

____________________

3.03: 74,9 kg

30.03: 74,5 kg

06.04: 73,8 kg

13.04: 73,6 kg

27.04:74,4 kg

04.05:

11.05:

18.05:

25.05: Satser på ca 71 kg og i MÅL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg kaika,nå må vi skjerpe oss,skal vi satse på 2kg ned til 17 mai??

 

kjedelig at du har gått opp da,ergelig når en går på kurs. trøsteklem:)

vet akkurat åssen det er...:(sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allimac: Jeg trener crosstrainer, der du bruker armene frem og tilbake i tillegg til beina. Er det det samme som ellipsemaskin? Hvor stor forskjell ble det mellom pulsklokken og mskinen? Jeg stoler mer på pulsklokken!

 

Har dere alle mål om å gå ned 2kg til 17.mai? Jeg tror jeg satser på 1 kg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått greit her i dag, ble tre timer vasking og beising i stedet for trening..

 

kalma: ja, det er nok ganske likt, men pulsklokka lå hjemme så da satser jeg på at maskinen har rett.. :D Ellipse står jo ikke her, men leste noen som tipsa om å skrive det som skigåing, siden det er litt like bevegelser.

Nei, en kg er bra for meg, for hittil går det rimelig dårlig. Men tenker som en av dere andre sa, vi ville helt klart gått opp hvis vi ikke fulgte med..

 

Kaika: Har du forslag til gode, raske middager gjennom GR? :)

 

Her blir det også en del fristelser i helgen, bursdagsfeiring for samboeren flere dager til ende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå.

 

 

Rapport etter påske:Spist masse#"/? trent en god del:) Nå vet jeg hva krønsj er,sammensatt treningstime aerobic,styrke og yoga i en og samme time.Herlig med en sånn time rett før påskesnopen.

 

Var glad for at det ikke ble veiedag på mandag da min venninne var bortreist,men søndag blir det vekta.

 

Hart fått refs av min sønn han sier vektnedgang er enkelt det er bare å spise mindre he he.Han trener 20 timer i uka og klarer og motivere seg til det, så jeg burde klare å kutte ut dritmaten min:)

 

Var på spinningtime i går og klarte og presse meg som aldri før,herlig og eldes og bli sprekere:)

Kaika: sikkert har jeg og gått opp i vekt fattig trøst men dog trøst?

Allimac: jeg tror skigåing forbrenner mer kalori enn crossern mye mer motstand i snø,hva med spinning?Selv om jeg bruker armene og kanskje forbrenner mer enn ved sykling er det bra og være på den sikre siden og ikke registrere for hardt.

Minni og kaika kalma og alle andre her inne,vi må skjerpe oss::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å se at alle er på plass igjen! Ja, full skjerpings til 17. mai. Jeg er med på å prøve å klare 2 kg!! Ja, Ja, JA! :D Må bare stå på, si nei til alle fristelser og lage deilig og sunn mat! Jeg vet jo akkurat hva jeg skal gjøre...he, he...

 

He, he...litt trøst at dere andre heller ikke har vært så flink, må innrømme at jeg gruet meg til å si at jeg hadde lagt på meg...

 

Gode og lette middager, ja! Det er så mye... Jeg prøver å holde meg til "tallerkenmodellen" i hverdagen. Dvs Jeg spiser ett stykke kjøtt eller fisk 150 g, en porsjon stivelse pasta eller ris: 100g, eller potet 150 g, og en stooor porsjon gønnsaker av forskjellig slag. Dette kan jo varieres i det uendelige - bare fantasien setter grenser... Så hvis en ligger unna fete sauser, så kan en lage mye deilig mat. Jeg er glad i kylling, og kyllingkjøttdeig - så mye godt en kan lage!

 

Nå oppgaveskriving....jeg er sååå lei... Skal levere førsteutkast 5. mai, og så skal jeg levere den ferdige oppgaven 27. mai - skal bli herlig! Da reiser jeg til Gdansk med gode venninner - slank og flott, sant???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det endelig helg ,har jobbet idag,og gått frem og tilbake,pluss at det ble 25 min ergosykling,tilsammen 1.8 poeng!!:=

 

strålende solskinn,så sitter litt ute innimellom,snart blomstrer syrinen her...:D

 

Fott at du blir med kaika, bli med dere andre også!som grete roede sier: vi blir lettere sammen..eller noe sånt.

 

Gdansk høres spennende ut,har lyst til å dra dit selv,:)

 

Imorgen er jeg nok en av de som blir sittende å sempå bryllup ja,liker å se sånt,heldig for gubben så jobber han da..hihi..

 

ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...