Gå til innhold

7 kilo på 12 uker - på vei mot normalvektig BMI før jul!


Gjest Miaow

Anbefalte innlegg

Heisann! :(

 

I høst har jeg et klart formulert mål (for en gangs skyld ikke bare "gå ned i vekt" eller "trene mer") om at jeg på 12 uker skal gå ned 7 kilo og dermed få en "normalvektig" BMI. Jeg vet at min idealvekt kanskje er enda lavere, men dette er i alle fall høstens prosjekt og jeg er gira! :D

 

I rene tall vil dette si:

 

STARTVEKT 27. september 81,2 kg

MÅLVEKT 20. desember 74,2 kg

 

Hvordan jeg skal klare dette: Være fysisk aktiv, spise sunnere, drikke mye vann, ha mer sex ;)

 

Noen som har lyst til å være med? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Heisan!

Jeg henger meg gjerne på, akkurat nå leter jeg etter litt motivasjon for å snu en dårlig trend. Buksene har blitt ubehagelig trange, har lagt på meg noen kilo siden sommerferien. Tidligere denne uka viste vekta over 80kg og det var en god stund siden sist. Det passer meg dårlig å gå veldig raskt ned i vekt, men jeg prøver meg på 5 kg til jul :-)

 

Start 30.09: 78,9kg

Mål jul: 74kg

 

Har vært litt forkjøla i det siste, så da ble det ikke så mye trening en periode. Men skal nå prøve å være flink med kostholdet og være i aktivitet. Jeg deltok på 10km løp i helga og da var det kjiipt å kjenne på at jeg hadde skaffet meg et par ekstra kilo å dra på, og jeg nådde ikke tidsmålet jeg hadde satt meg (skylder på forkjølelse, men...)

 

Nå er det skjerpings, jeg har jo ikke vært snill med kroppen min i det siste som har latt den ese ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at du vil være med, NTjenta!:( Morsomt at vi har samme mål. Det er ikke noe særlig å ha stramme bukser, man får jo så vondt i magen av det ;) Løper du? Jeg blir alltid så imponert når folk løper, har trøbbel med et kne selv så kan ikke løpe, men det virker jo som veldig effektiv trening. 10 km er jo bra, da!

 

I dag har jeg gått en lang tur i ganske raskt tempo og det føles bra. Er i fysisk aktivitet hver dag så langt i "prosjektet" og trives med det. Må bare huske at jeg trives med det når jeg ikke har lyst til å trene:)

 

Når har du veiedag? Jeg har mandager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg kan satse på veiedag mandag jeg også! I det siste har jeg vel støtt og stadig sjekket vekta og bare konstantert at det går feil vei, men da kan jeg jo prøve å først og fremst sjekke status etter helga :-)

 

Jeg har vært med å løpe 10km på Oslo Maraton noen år, det er fint å ha noe å trene mot. Jeg er dessuten en sosial trener, så jeg har heldigvis hatt ei veninne å trene sammen med til det. Men denne uka etter løpet tok vi fri, men vi skal nok komme oss igang igjen nestet uke.

 

Da blir det status på mandag, for satse på at jeg kommer igang i løpet av helga selv om jeg skal i bryllup da... God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser jeg spent frem til status på mandag ;) Er veldig spent på min egen status også, har fått inn MYE mosjon i forhold til vanlig, har vært flink hver dag, trent en del kondisjon og mosjonert i tillegg, men en vet jo aldri. Teller ikke kalorier for tiden, bare passer på at det er sunt og ikke for mye mat. Satser på at det er en OK strategi, får som sagt se på mandag :(

 

Kos deg i bryllup!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlenning

Hei dere!

Må bare først si at jeg leste det siste innlegget ditt Miaow, og ville fortelle at jeg teller heller ikke kalorier! De fleste andre her inn i diskusjonene har full kontroll på sine daglige inntak, men jeg har bestemt meg for å holde på min egen strategi. Den er som følger:

1) Spise sunt. Mye proteiner, sunt fett, frukt og grønt. Lite raske karbohydrater og usunt fett.

2) Spise hver 3.-4. time.

3) Unngå alt av kake, godter og brus på hverdagene. I helgene unner jeg meg små mengder av det. Hvis jeg skulle kuttet det helt ut, ville jeg garantert sprukket big time.

4) Trening. Vanligvis er jeg veldig glad i å trene på Sats, men dette halvåret er jeg i praksis på en veldig liten plass uten treningssenter. Det blir derfor minimalt med trening, men jeg skal virkelig prøve å gå turer, jogge og trene noe styrke hjemme på gulvet. Vektnedgang uten trening er jo ikke akkurat optimalt.

 

Min erfaring er at det for noen kan være lurt å ikke telle kaloriene. Man kan fort bli alt for opptatt av det, og få veldig dårlig samvittighet hvis man vet hvor mange kalorier ekstra man har skeiet ut med.

 

JA til en sunn livsstil ;)

 

Jeg skal "bare" gå ned 4 kilo til nå.. men disse siste kiloene er ekstremt vanskelig når man ikke lenger har like mye å ta av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Jeg håper å kunne bli med på denne røde tråden, fordi jeg har behov for litt ekstra oppbacking.... Og ved å kunne følge noen her vil jeg ha ennå mer fokus på mitt mål....

 

Jeg startet på kurs 1 september, og på disse 4 ukene har jeg gått ned 4,5 kg. Noe jeg er veldig fornøyd med ;)

 

Oppstart vekt: 77,1 kg. 31 aug

72,6 kg. 28 sept.

 

Målet mitt er ned 5,6 kg ( til 67 kg) til 20 desember,- og det må vel være mulig ?!? Jeg håper å slippe å gå på kurs nr 2....

 

Jeg har tilnå vært støttemedlem på treningsstudio 10 minutter unna, men det må gjøres noe med! Jeg er jo så glad i å svette... så jeg fatter ikke hvorfor det er så tiltak å komme seg dit....

 

Jeg har telt kalorier fram til nå, men nå tar jeg det litt på feelingen.... må jo kunne leve med dette framover.....

 

Jeg har veie dag på tirsdagskveld, så kan rapportere her på onsdagene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlenning

Hei Guri! Så koselig at du joiner tråden ;)

 

Så flink du har vært på kurset, det må jo ha gitt god motivasjon til å fortsette siden du nå har sett at du klarer å gå ned i vekt?! God idé å delta i en tråd, det hjelper ofte for å holde motivasjonen oppe. Her er vi flere i samme båt, og jeg liker å tro at vi derfor forstår hverandre ganske godt.

 

Jeg har tidligere (2 år siden) gått ned 12 kilo, og trengte en solid pause etter det for å venne kroppen min til forandringene. Jeg har holdt vekta siden da, og er nå klar for å ta rotta på de siste 4 kiloene!

 

Selv har jeg veiedag på fredager..

 

Gleder meg til å høre hva vekten din sier Tirsdag kveld! Lykke til :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også gjerne med! Her har det vært nesten helt full utskeielse siden før sommeren og så og si ingen trening! Har de siste månedene begynt å slanke meg hver mandag også har det ikke vart mer enn et par-tre dager før jeg har gitt meg. Håpløst! men nå får det være nok!

 

I dag veide jeg 74,9, må ned til 69 kg for å bli normalvektig, så dvs. 6 kg. Ideelt sett vil jeg ned til 65 som nok er min idealvekt.

 

Satt i gang med trening i dag og tar sikte på min. 3 ganger i uka og i tillegg noen gåturer til jobb et par dager i uka i hvertfall ;)

 

Vil bli slank og fit igjen!! Har vært det før, jeg vet jeg kan, men har bare gitt litt f... i det siste, men nå må noe skje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til alle nye i tråden! Veldig hyggelig at dere vil være med:)

 

Fikk ikke rapportert i går, som var min veiedag, men resultatet kommer her:

 

Start: 81,2 kg

Uke 1: 81,9 kg 13,6 trimpoeng gjennomført

Resultat: + 0,7 kg...

 

Ikke akkurat det jeg hadde håpa på, men jeg kjente det liksom på kroppen før jeg veide meg at den var...hva skal jeg si...oppblåst i forhold til det den pleier å være. Spiste en del uvant i helga, kan være det var derfor. Begynner å lure på om jeg reagerer negativt på brød, men positivt på knekkebrød. Ikke bare sånn at det er mindre kalorier, men kanskje det er noe annet? Gjær? Noen som har noen idé? Tror jeg skal bytte til knekkebrød og se hva som skjer.

 

Jeg er uansett veldig fornøyd med min egen trim- og treningsinnsats og FØLER meg bedre, så jeg står på videre ;)

 

Heia oss, jenter! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlenning

Du har garantert bare fått litt ekstra muskler siden du har vært så flink å trene! Det viktige nå er at du ikke lar deg bli demotivert, men fortsette -så vil vekten begynne å gå nedover! Jeg heier på deg :D

 

Hm... knekkebrød vs. brød. Jeg vet ikke helt.. har ikke noe godt svar på spørsmålet ditt dessverre. Men selv har jeg funnet ut at knekkebrød gir lettere vekt-nedgang enn brød, selv om det er like mye kalorier. Kanskje knekkebrød inneholder mer langsomme karbohydrater slik at man holder seg lenger mett? Nei, jeg vet ikke.. men av erfaring foretrekker jeg som sagt knekkebrød.

 

I kveld blir det endelig trim! Siden jeg midlertidig bor på et øde sted (har praksis i Lofoten), har jeg ikke noe treningssenter.. derfor er det dette halvåret ekstremt vanskelig å få trent! Men vi er en liten gjeng som trener sammen.. jeg kjører først et aerobic-opplegg, og så er det en annen som kjører et styrke-program med oss. I mangel på gymsal måtte vi bruke et møterom på sykehuset. Hehe.. så det skal vi nok i dag også ;)

 

Velkommen SIBBIE! Jeg er også i gang etter et evig langt opphold uten trening. Har ikke trent regelmessig siden april! Så dette blir spennende..

 

og forresten.. i dag fikk jeg assistere i et keisersnitt! Var utrolig artig å se babyen komme ut og ta sine første skrik! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen:)

 

Jeg går personlig for knekkebrød! Mye lettere å ha oversikten, og det blir jo mindre kalorier (halvparten) i ett knekkebrød som i en vanlig skive brød.

 

I dag var jeg helt sultefora på karbohydrater etter jobb, så måtte hive i meg et rundstykke/tebriks mens jeg var i butikken. Men men...det går vel det. Men endte faktisk litt over kalorimålet i dag.

 

Også har jeg prøvd meg litt på Zumba fitness i dag, bare sjekket det ut, har lasta det ned tidligere, men ikke sett på det før nå.

 

Noen av dere som har prøvd Zumba? Virker egentlig ganske morsomt :)

 

Ble ikke noen gåtur til jobb i dag som var planen da...litt for trøtt, og tar 3 min. å kjøre og litt over 20 å gå så det er kanskje litt mye å håpe på at jeg tar det valget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Kan jeg også få være med på tråden?

 

Jeg gikk ned 7 kg før sommeren, men etter en sommer med mye stress og lite tid til trening har jeg gått opp 4 kg igjen. Nå vil jeg ned fra 79,9 kg til 71 kg innen neste sommer, men har som del mål å klare og gå ned til 76 kg igjen før jul. Altså "bare" 4 kg.

Fra mandag av har jeg unngått sukker, og tror jeg skal klare det frem til jul. Har også sagt til meg selv at jeg ikke får shoppe før jeg har nådd 76 kg. Det er kanskje den største motivasjonen, jeg elsker jo å shoppe.

 

Har begynt å løpe intervaller igjen, og slo ny pers på 4x4 forrige uke, løp 5 km på 29:55. Jeg har planer om å begynne og trene styrke i tillegg for å øke prestasjonene og fettforbrenningen. Har funnet fra til ett x-press program som bare skal ta rundt 30 min, noe som passer meg ypperlig. Men klarer ikke være så aktiv hver dag, det blir med 30 min intensiv trening, så stillesitting resten av dagen.

 

Håper at tråden kan klare å gi meg motivasjon til og komme meg opp og ut av sofaen :)

Blir med på veiing mandager, bra motivasjon til å moderere seg i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badering
Jeg blir også gjerne med! Her har det vært nesten helt full utskeielse siden før sommeren og så og si ingen trening! Har de siste månedene begynt å slanke meg hver mandag også har det ikke vart mer enn et par-tre dager før jeg har gitt meg. Håpløst! men nå får det være nok!

 

I dag veide jeg 74' date='9, må ned til 69 kg for å bli normalvektig, så dvs. 6 kg. Ideelt sett vil jeg ned til 65 som nok er min idealvekt.

 

Satt i gang med trening i dag og tar sikte på min. 3 ganger i uka og i tillegg noen gåturer til jobb et par dager i uka i hvertfall :)

 

Vil bli slank og fit igjen!! Har vært det før, jeg vet jeg kan, men har bare gitt litt f... i det siste, men nå må noe skje![/quote']

 

 

Er som sagt nettopp starta på expresskurs, men har tenkt at det skal vere begynnelsen på nye matvaner, og gode rutiner for trening . Startvekta er på 71,1 og høgda er 166 . Målet er minst 4 kg til jul, og kanskje skal eg klare å kome meg under 65 kg til mai 2011. Det hadde vore stas !! Merkar etter kvart at det begynner å bli verre og verre å få vekk kiloane som kjem snikande. spesielt siste året, og det er litt rart, for eg har ikkje trena så mykje på mange år som eg har gjort dette året. Kanskje det er meir musklar enn tidlegare, men då skulle vel forbrenninga vere bedre og ?? Elles er eg 38 år, så kanskje det er alderen som spelar inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Må først få lov til å si at dette var en veldig bra og motiverende tråd.

Leste litt fort over det forskjellige har skrevet over og henger meg på.

Jeg har prøvd å slanke flere ganger uten å lykkes.

Men gir ikke opp av den grunn.

Jeg skal også ned 7 kg til jul. Veide 92kg(er 180cm høy) 11. september.

Målet er 85kg 25/12-2010.

Så langt har jeg klart meg bra.

Registrerer alt jeg spiser på vektklubben og ligger på ca 2200 kalorier. Detter er jo litt over annbefalt, men jeg trener 4-6 dager i uken. Spinning, løping, innebandy og tennis. Pluss litt grunnleggende styrke.

 

Ønsk meg lykke til

 

11/9: 92.0 kg

25/9: 90.5 kg

2/10: 89.1 kg

 

Da er jeg i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig trivelig med mye folk, har dere en bra uke? Jeg har en OK uke, mye skolearbeid og en del trim.

 

L står vel for litt-mat, tror jeg, rags? Altså mat du kan spise i kontrollerte mengder.

 

Ha en knallfin helg, folkens! (Jeg vet det bare er torsdag, men min helg starter i dag:) ) Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, heldiggris som har helg allerede!

Men bare en dag til så blir det helg for meg og :

 

Har også klart meg relativt greit denne uka, spist bra og fått trent litt i hverfall. Har spinningsykkel, tok en runde i går og brente 230 kcal. I dag kanskje jeg prøver meg på litt Zumba med etterfølgende styrketrening. Og i helgen håper jeg å få med meg samboeren på en lengre gåtur 12 km t/r.

Hvor lang tid tar 12 km da i ulendt terreng? 3-4 timer en vei kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hverfall gått ned denne uka, - men j skulle ønske det var mer... Skal på jente hytte tur i helga, og da kommer det det til å gå med noen glass vin. Uansett - jeg gleder meg!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jammen blitt folksomt siden sist, veldig hyggelig!! Jeg har hatt det veldig travelt de siste dagene, noe som både betyr få treningsøkter og litt for lite søv. Men jeg får det roligere til helga.

 

Har funnet frem min gamle skritt-teller, håper den skal motivere meg til å bevege meg litt ekstra dager det kanskje ikke blir noen treningsøkter. Ikke helt fornøyd med 6500 skritt så langt i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badering

Hei igjenn.

No er eg litt spennt. Reiser på hytta i morgon og skal vere der ei heil veke i lag med matglade folk ... ! Heldigvis ved sjøen, så eg får frotse i fersk fisk, krabber o.l. Nokon som har gode sjømatoppskrifter å annbefale. Elles har eg no registrert mat og trim i 3 dagar og det følest godt :) Har fått nokre a-ha opplevelser, og eg strever faktisk med å få i meg nok for å nå mine 1300 kcal !, med rett fordeling av næringsinnhald. Men no er eg i alle fall i gang, og til sommaren håpar eg på å kunne svømme utan badering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Håper jeg også få være med på tråden?

 

Jeg gikk ned 5 kg før sommeren, men har ikke klart å holde treningen ved like i sommer og har gått opp 3,5 kilo i sommer

Mitt langsiktige mål er 73 kilo.

 

Er i gang denne uken, prøver å spise mer normalt og drikke mye vann. Skal komme igang med trening igjen på søndag. Skal klare trening 2- 3 ganger i uken.

 

Jeg: 174 høy, vekt 79 kilo , delmål 75 kilo før jul.

 

Min veiedag er torsdag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...