Gå til innhold

på'n igjen!


Anbefalte innlegg

Da var jeg i gang igjen. Gikk på kurs i fjor, og gikk ned 10 kilo! Det var sykt deilig, og jeg klarte til og med å holde meg der et års tid. Men nå etter sommern har jeg gått opp fem igjen, og det vil jeg ikke ha noe av!!

Har meldt meg på kurs igjen fra slutten av november, men tenkte å starte nå og kanskje gå ned noen kilo før jeg begynner på kurs.

 

Jeg er 173 høy, og veier nå 75 kilo. Var nede i 70 for noen måneder siden, og vil gjerne dit igjen, og helst til 65! Meldte meg på kurs fra slutten av november, sånn at jeg går på kurs i jula. Jeg sliter mest med kosten år jeg er på ferie hos familien min, så fant ut at det var lurt....

 

Noen som er med på å motivere hverandre fremover?

 

Jeg sliter mest i helgene, og når jeg kommer ut av det går det helt over styr og jeg trøkker nedpå med hvasomhelst....

 

Nå er jeg klar for å være sunn hele uka og ikke bare på skippertak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Du høres ut omtrent som jeg ville beskrive meg selv. Jeg er vel ikke verdens flinkeste nettskriverinne, men følger gjerne med deg i høst!

 

Jeg har vært ganske flink i høst, men nå sklir det ut - gjelder å ta seg selv i nakken med det samme! (Kan jeg trygt si med magen full av kake, kommer rett fra bursdag)

 

Lykke til! (til oss begge ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mine10kiloskalbort

Jeg vil gjerne være med! Begynte med endret tankegang i forhold til mat mandag for 1 uke siden- det har gått noenlunde greit - med unntak av litt for mye snop lørdag kveld.

 

Jeg er 174 cm høy og pr. dags dato 74,8 kg (gått ned 1,2 kg siden sist mandag). Målet mitt er å komme under 70 kg - trivest best med kroppen min da - ser for meg et sted mellom 65 og 68 kg. Dvs at jeg må ned ca. 7-10 kg.

 

Jeg har to store utfordringer: sjokoladesug og minimalt med fysisk aktivitet når jeg ikke er på jobb(helsevesenet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg vil gjerne være med. Skal ned ca 6 kilo. Har brukt litt tid på å bestemme med for å sette i gang. Men nå er jeg klar.

 

Jeg veier 66 kilo, og kunne tenke meg å se 5 tallet først. Jeg er 164.

 

Jeg tror spising blir den største utfordringen, for jeg spiser nok både feil og for lite/mye alt ettersom... Huff dette ble litt klønete.

 

Gleder meg til å sette igang, så skriv hva dere gjør. Trenger motivasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, takk for respons!

 

Vi får passe på å motivere hverandre underveis, så skal nok dette gå! Kanskje man kan si fra her før man skal noe som innebærer fristelser, for eksempel spise ute eller på fest, så forplikter det litt i forhold til å holde seg nogenlunde sunn?

 

Den første dagen har gått fint så langt, men sånn er det jo ofte:) Tunfisksalat til middag. Det er godt, for da blir det masse mat med få kalorier! I tiillegg til tunfisk hadde jeg oppi to kokte egg, salat, masse tomat, sukkererter, rødløk, paprika og litt naturell yoghurt. Nam!

 

Nå skal jeg snart på trening. Det er heldigvis en god vane jeg har klart å opprettholde, men selv med trening tre ganger i uka har jeg altså klart å gå opp fem kilo... Så det er bare å fortsette, gitt.

 

Hvordan har det gått med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mine10kiloskalbort
Tunfisksalat til middag. Det er godt' date=' for da blir det masse mat med få kalorier! I tiillegg til tunfisk hadde jeg oppi to kokte egg, salat, masse tomat, sukkererter, rødløk, paprika og litt naturell yoghurt. Nam![/quote']

 

 

Tror jeg aldri har smakt tunfisk, men denne salaten hørtes ganske god ut - kanskje jeg rett og slett må prøve den en gang. Tunfisk på boks-hermetisert??eller???

 

Føler det går veldig bra med mitt fokus på sunn mat. Har funnet en ny "favoritt-topping" oppå knekkebrød m/pålegg - kinakål og purreløk kuttet i syltynne strimler - NAM,NAM...............

 

Ellers så har jeg stor hjelp av å drikke 2 store glass vann før jeg spiser - det hjelper veldig på metthetsfølelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunfisk i vann på boks har jeg alltid i skapet til de dagene jeg ikke gidder å gå i butikken og handle! Veldig godt i salat, wok, stekt ris, på brødskiva osv. Det finnes i olje eller i vann, den som er i vann er selvsagt sunnest. Så er det bare å helle av vannet og klar til bruk:) Men tunfisk er vel litt elsk eller hat, mange som ikke tåler lukta.

 

To glass vann før maten ja, det var lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har akkurat oppdaget denne linken. Det høres ut som passe mål for meg som skal ned 10 kg.

 

Jeg går på GR-kurs, Aktiv Spinning. I kveld er det veiing igjen, og jeg er selvsagt spent på om jeg har gått ned. Tror jeg har kvittet meg med en kilo, men vi får se hva vekten sier.

 

Aktiv-kurs er virkelig å anbefale. Har lenge prøvd å gå ned selv, men det var først med litt mer aktivitet via dette kurset at jeg har sett at det har løsnet både på vekten og motivasjonen. Dette er faktisk gøy! Kurset går fram til midten av desember så jeg er godt motivert til å kjempe med kiloene før julehøytiden slår til. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert kjempebra med aktiv-kurs! Utrolig viktig å bli motivert for å bevege seg. Det er sikkert mange som har lyst, men som ikke vet helt hvordan de skal komme i gang med treningen.

 

Apropos trening... Jeg burde helt sikkert ha presset meg selv til det i dag, men er ikke helt i form og kom akkurat hjem. Så jeg tror jeg lar meg selv slippe i dag. Har vært ute og spist, på indisk restaurant. Vi var seks stykker, så de fant ut at to og to skulle dele nan-brød. Følte meg litt dum når jeg sa at jeg ikke hadde lyst på.. Men det gikk greit, hun ene tok hele brødet alene:)

Alt av indisk er jo risretter med kylling og saus, så jeg prøvde å velge en som så sunn ut. Jaja. Det får gå en gang i blant!

 

Mine10kiloskalbort - da skal vel vi ned ca like mye vi da! Eller, jeg er vel foreløbig noen kilo tyngre enn deg.

 

Hvilken dag skal dere veie dere på? Min badevekt er så dårlig, så jeg veier meg på den på treningssenteret.

 

EarlyandBright - bruker du matregistreringa her i vektklubben? Om man skriver ned dagen før eller på morgenen er det lettere å ikke overspise, for da har man bestemt på forhånd hva man skal spise den dagen! Selv om det er litt stress å måtte fylle ut alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mine10kiloskalbort
Mine10kiloskalbort - da skal vel vi ned ca like mye vi da! Eller' date=' jeg er vel foreløbig noen kilo tyngre enn deg.

 

Hvilken dag skal dere veie dere på?[/quote']

 

 

Ehhh, er ikke du 75 kg da?? Jeg var ved sist veiing 74,8 kg og da er det jo bare et par hundre gram som skiller....................... Den dagen jeg veier 70,0 kg skal jeg handle meg noe fint å gå i til jul (belønning, belønning).

 

Jeg veier meg på mandager - om morgenen - før frokost ;)

 

Ellers så har jeg begynt å skjerpe meg på det som har med fysisk aktivitet å gjøre: 1/2 times tur i marka + 1/2 time med styrketrening for mage og rygg etterpå - har gjort dette 3 dager på rad nå.

 

Nå står altså helgen for tur, med de utfordringer som hører med for meg: sjokoladesuget er der, og har jo lyst på litt annen lørdagsgodt også. Jeg skal unne meg litt av hvert, men skal begrense dette til å gjelde KUN lørdag - ikke fredag, lørdag og søndag slik som før!!

 

God helg til dere alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dere!

 

Ingen tvil om at registreringen er på siden har hjulpet meg mye...kunnskapsnivået mitt var nok ikke så høyt som jeg trodde om kalorimengder.

 

Og ellers - vi er ikke her for å "ta av 7 kg på 5 dager", klart at man skal unne seg noe (om enn kanskje i mindre mengder enn før)

 

Ha en kjempefin helg alle sammen - snøen er kanskje litt tidlig, men du verden så deilig og lyst det ble!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine10kiloskalbort: Jo, jeg trodde jeg var 75 kilo, men var litt mer da jeg veide meg forrige uke.... Men det var sent på kvelden på treningssenteret da. Regner med at jeg er 75 nå kanskje. Badevekta mi er så dårlig så venter med å veie meg til jeg skal trene neste gang.

 

Ellers har jeg vært sjaber de siste dagene, forkjøla og slapp (men ikke syk nok til å være borte fra jobb, æsj) så har ikke fått trent på lenge. Hadde egentlig satt av denne søndag formiddagen til det, men kjenner meg ikke i form. Da kan man slippe, sant??? ;) ;) Skal gå bøssebærer for TVaksjonen senere, da får jeg jo hvertfall rørt litt på meg i dag.

 

Men har spist sunt og godt da! Og blitt litt inspirert av denne: http://posesnopstopp.blogspot.com/

Så da er det godteristreik på meg og! Får se om jeg holder ut et helt år da, men det blir hvertfall en periode fremover.

 

Håper alle har kost seg litt i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mine10kiloskalbort

Gått ned 0,6 kg siden sist mandag - er godt fornøyd med det, men hadde faktisk trodd at det hadde blitt litt mer....................

 

11.10.2010: 76,0 kg (NÅ er det NOK)

18.10.2010: 74,8 kg (-1,2 kg siden sist mandag)

25.10.2010: 74,2 kg (-0,6 kg siden sist mandag)

 

Satser på å se 73-tallet neste uke..........................

 

Lykke til med veiingen jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke: Jippi

 

Takk for tipset Margree - jeg skal bruke matregistreringa for hele dagen med en gang. Veldig god ide. Tusen takk. Og det er som du sier Frigg - kunnskapsnivået om kalorier var ikke like godt jeg trodde.

 

Jeg har hatt en uke med en sønn i ulykke med sykehusopphold. Ikke akkurat lett å tenke på rett matinntak da. Men jeg har ikke lagt på meg, det er jo bra.

 

Jeg har veiedag i dag:

Tirsdag 26.10: 65.9 (ned 0,1)

 

Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nesten gått en uke siden jeg var her inne. Jeg hadde veiing forrige uke og kunne konstantere at en hel kilo hadde blitt borte. I morgen kveld er det ny veiing på spinning-kurset og jeg håper virkelig på nok en nedgang. En hel kilo vil selvsagt føles godt, men all nedgang er av det gode slaget.

 

Dette er mine "meritter" så langt:

 

August -10: 75,5 kg (all time high)

22.09.10: 74,5 kg

29.09.10: 73,5 kg

06.10.10: 74 kg

13.10.10: 73,5 kg

20.10.10: 72,5 kg

 

Totalt ned: 3 kg

 

Jeg prøver å få trent tre ganger i uken. Det holder nok litt hardt denne uken. Får nemlig litt amputert uke fordi jeg har sagt ja til å jobbe ekstra en dag, og i tillegg skal hjelpe til på et arrangement på lørdag. Men jeg skal gjøre det jeg kan de dagene jeg har mulighet i hvertfall.

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går det jo nedover med dere, flotte greier!!

 

Tenker å ha veiedag på torsdager, så får veie meg etter trening i morra kveld. Skal bli deilig å få bevegd seg litt, denne uka har jeg vært på sykurs av alle ting, så mandag, tirsdag og onsdag ettermiddag har gått bort til det! Men utrolig gøy da!

 

Dere virker utrolig flinke og strukturerte, jeg har ikke satt opp noen liste over startvekt og mål og sånt ennå, siden jeg skal begynne på kurs 2. desember er det vel. Før det tenker jeg å veie meg ca en gang i uka. Tenker på 80 kg som jeg var for halvannet år siden som startvekt, det er litt mer motiverende for meg:) Men når det nærmer seg kurs skal jeg nok sette opp tabeller og planer!

 

Utrolig trist og høre om sønnen din Earlyandbright. Håper det er bedre med ham nå! Skjønner godt at grete roede ikke er fremst i bevisstheten i sånne situasjoner. Men du har jo gått ned! Alle monner drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig imponert over hvor motivert jeg er for å gjøre dette akkurat nå! Jeg har nok en gang greid å holde meg i aktivitet og spist regelmessige måltider. Dette har ført til nok en kilo i minus. Jeg er bare såååå glad! Det motiverer jo ekstra når det går så lett ;)

 

August -10: 75,5 kg (all time high)

22.09.10: 74,5 kg

29.09.10: 73,5 kg

06.10.10: 74 kg

13.10.10: 73,5 kg

20.10.10: 72,5 kg

27.10.10: 71,5 kg

 

Totalt ned 4 kg!!

 

Jeg fortsetter mot nok en ny uke. Denne vil føre med seg litt flere utfordringer, for på fredagen skal vi ut og spise på restaurant. Er ikke like flink til å spise riktig når jeg spiser ute.

 

Jeg ønsker alle lykke til videre. Det er godt at alle gjør det bra. All nedgang er nedgang, og selv med fokus andre plasser så er det godt at man går ned. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra, Angelo10! Veldig motiverende å se at det funker!

 

Jeg er også utrolig FORNØYD! Veide meg etter trening nettopp, da sto vekta på 73,4!!!! Forrige mandag, halvannen uke siden, var den på 76!! Det fortjener noen ekstra utropstegn! (og ja, det var samme vekt, og samme tid på døgnet)

 

Da jeg veide meg forrige gang hadde jeg riktignok overspist i fire dager, og da snakker jeg ekstreme mengder kalorier. Gøy å se at om man setter inn støtet med en gang forsvinner det fortere. Og dette har jeg fått til med minimalt av trening pga ekstra travel uke, og ca 1600 kcal om dagen! Utrolig digg følelse! Nå skal jeg satse på trening tre ganger i uka igjen.

 

Mandag 18.10: 76 kilo

torsdag 28.10 73,4 kilo (-2,6)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Margree!! Kjempeflott innsats. Det er imponerende med en slik nedgang! Litt ekstra skjerpings på matinntaket pleier som regel å være effektivt. Når du får med litt trim så kommer det til å gjøre underverker! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med så gode resultater!! Jeg blir så inspirert av dere.

 

Da skal jeg også trene 3 ganger i uken. Start til mandag. Skal på kurs i helgen på hotel, så jeg rekker ikke før det.

Å ja - jeg skal være flink i helgen. ;))

 

Det går bra men min sønn - vi skal på kontoll på sykehuset nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mine10kiloskalbort

Ja, så var det veiedag igjen. Er ikke så aktiv å skrive her inne akkurat, men veiedagen er litt spesiell da.... Føler det går rimelig bra med både mat og trim, men spiste nok endel smågodt både fredag og lørdag kveld:(. Blir bare så utrolig fristet nå mann og barn spiser på noe godt...... Uansett - så lenge vekten går greit nedover fortsetter jeg med samme opplegg.

 

11.10.2010: 76,0 kg (NÅ er det NOK)

18.10.2010: 74,8 kg (-1,2 kg)

25.10.2010: 74,2 kg (-0,6 kg)

01.11.2010: 73,4 kg (-0,8 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Så flott Mine10kiloskalbort! 0,8 kg ned er supert!! Hold på motivasjonen videre!

 

Jeg har hatt en litt slappere uke, både på spisesiden og treningssiden. Vektnedgangen denne uken ble bare 0,5 kg, men tross alt så er det ned og ikke opp! *klapper meg selv på skulderen!*

Jeg har hatt mensen og da har jeg nok hatt litt mere sug og lyst på mere mat enn vanlig. Har nok også mer vann i kroppen enn vanlig. Jeg har ikke skrevet opp hva jeg har spist de siste dagene, men jeg har nok ligget alt for høyt på kcal-inntaket. Har spist mer ustrukturert liksom.

Den kommende uken skal jeg være flinkere til å skrive ned alt jeg putter i munnen. Det er for min egen del jeg gjør det og jeg har mye bedre kontroll når jeg vet hvordan jeg ligger an kcal-messig.

 

Jeg har ikke helt klart å trene like mye som vanlig. En av grunnene har vært at jeg har hatt det travelt, men en annen grunn var at jeg skadet den ene ankelen på torsdag i forrige uke. Har slitt med den og har ikke kunnet gått like lange turer med hundene som jeg har pleid. Men jeg har heldigvis merket bedring i dag og har forhåpninger om at den kommende uken blir bedre også på treningssiden.

 

August -10: 75,5 kg (all time high)

22.09.10: 74,5 kg (-1 kg)

29.09.10: 73,5 kg (-1 kg)

06.10.10: 74 kg (+0,5 kg) :)

13.10.10: 73,5 kg (-0,5 kg)

20.10.10: 72,5 kg (-1 kg)

27.10.10: 71,5 kg (-1 kg)

03.11.10: 71,0 kg (-0,5 kg)

 

Totalt ned 4,5 kg! :)

 

Ønsker dere alle lykke til i den nye uken! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Lenge siden jeg har skrevet her gitt.

 

Var hjemme hos mamma forrige helg, da sliter jeg alltid ekstra med å holde meg sunn. Har en tendens til å overspise når jeg er der, helt utrolig hvordan jeg kommer ut av det. Tror det er en kombinasjon av at jeg ikke har ansvar for hva måltidene består av, og at jeg føler meg så hjemme at jeg kan gå i skapet og ta det jeg vil ha også... Hadde denne helgen bestemt meg for at jeg jo har godteristreik, så det ble bare litt ekstra middag og noen brødskiver for mye i ny og ne.

 

Har ikke fått trent så mye denne uka heller... Kun en gang. Neste uke dere! Da skal det bli saker.

 

Veide meg på fredag etter trening, 73,0 viste den da! Det var før middag da, de andre veiingene har vært etter. Men jeg er veldig fornøyd!

 

Altså:

 

Vår 09: 80 kg

Vår 10: 70 kg

Høst 10: 76 kg

28.10: 73,4 kg

5.11: 73,0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mine10kiloskalbort

Ja, så var det veiedag for meg igjen. Litt nedgang denne uken også, men ikke så mye som jeg skulle ønske selvfølgelig..... :) Men er nok fult klar over årsaken: fredagskveldene og hele lørdagene er en STOR samenhengende fristelse for meg - jeg har da tilgang på masse kaloririk sjokolade, snop og chips! Var flink de første ukene til å holde meg unna fredagen, men merker nå at det er begnt å skli ut.

 

Magree: vi ligger rimelig likt i løypen vi - litt artig!

 

 

11.10.2010: 76,0 kg (NÅ er det NOK)

18.10.2010: 74,8 kg (-1,2 kg)

25.10.2010: 74,2 kg (-0,6 kg)

01.11.2010: 73,4 kg (-0,8 kg)

08.11.2010: 72,8 kg (-0,6 kg)

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...