Gå til innhold

5 kg til jul - yes det skal jeg klare.


Gjest lykke71

Anbefalte innlegg

Hei jeg er ei jente som har prøvd dette flere ganger allerede, siden jeg fortsatt er her skjønner dere vel at det ikke har lyktes.

 

Nå har jeg bestemt meg for at denne gangen må det gå rette veien, altså nedover. Jeg er 163 høy, og vekta står på 64,5 fortiden. Sukk det er 10-12 kg for mye.

 

Har satt meg som mål å gå ned 5 kg til jul, jeg og det skal jeg klare denne gangen.

 

Begynte dagen i dag med å kjøpe vannflaske for å ha på jobben, og lunsjen idag består av salat.

 

Fint hvis flere vil slanke seg sammen med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skal du klare! og det skal jeg også klare!! ;)

Jeg er også 163, men har noen ekstra kg. Jeg har etter ei uke med høstferie lagt på meg litt igjen, etter å ha startet nedgangen... men nå er det hverdag igjen og lettere å følge gode planer. Jeg er nå ca 69kg. SKAL være under 65 til jul :D Helst mer, men jeg vet det er vanskelig, så vi får se. Skal prøve så godt jeg kan!

Gratulerer med å ha startet. Håper flere slår følge. jeg skriver på en annen tråd også her inne -5kg ned i høst. Du er velkommen inn dit også hvis det ikke blir liv her :)

Dette skal vi klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 163 cm høy og veier nå ca.66 kg etter å ha gått ned rundt 9 kg i vår. Jeg har - utrolig nok - holdet vekten etter kursslutt i juni og er nå klar for å ta av fire kg til før jul! Det hadde vært supert å få til!

 

Så nå er det vel bare å "ta fram" igjen treningsiveren og fortsette med de gode vanene - samt å redusere på det lille ekstra som jeg har puttet i meg mens jeg ikke har gått på kurs!

 

Lykke til, jenter! Dette skal vi klare sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 163 cm høy og veier nå ca.66 kg etter å ha gått ned rundt 9 kg i vår. Jeg har - utrolig nok - holdet vekten etter kursslutt i juni og er nå klar for å ta av fire kg til før jul! Det hadde vært supert å få til!

 

Så nå er det vel bare å "ta fram" igjen treningsiveren og fortsette med de gode vanene - samt å redusere på det lille ekstra som jeg har puttet i meg mens jeg ikke har gått på kurs!

 

Lykke til' date=' jenter! Dette skal vi klare sammen![/quote']

 

Hei Mor4. Du har virkelig vært flink. En ting er å klare å gå ned 9 kg. en annen ting er å klare å holde vekten dær. Ble skikkelig optimistisk å lese innlegget ditt. Det er håp altså.

 

Jeg tenkte jeg skulle ha veiedag på onsdager. Synes ikke mandager sånn rett etter helga er bra. Men Onsdag er liksom midt i hverdagen så det passer bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skal du klare! og det skal jeg også klare!! ;)

Jeg er også 163' date=' men har noen ekstra kg. Jeg har etter ei uke med høstferie lagt på meg litt igjen, etter å ha startet nedgangen... men nå er det hverdag igjen og lettere å følge gode planer. Jeg er nå ca 69kg. SKAL være under 65 til jul :D Helst mer, men jeg vet det er vanskelig, så vi får se. Skal prøve så godt jeg kan!

Gratulerer med å ha startet. Håper flere slår følge. jeg skriver på en annen tråd også her inne -5kg ned i høst. Du er velkommen inn dit også hvis det ikke blir liv her :)

Dette skal vi klare![/quote']

 

Fint at du skriver i denne tråden også, blir lettere når man er flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var liksom starten mot - 5 kg og jul. Joda dagen gikk fint. Spiste sunt, drakk vann. Men skulle gå meg en trimtur. Den måtte vike plass for barn, mann og hund. Har en travel hverdag med tre barn og valp i huset.

 

Men motivasjonen er på topp, stå på jenter.

 

Frokost idag var frokostblanding med litt biola, det går vel greit skulle jeg tro....

Lunsj er salat og litt kylling fra gårdagens middag.

 

Startvekt: 64,5 kilo

Mål: 59,5 (til jul)

 

Resultat (Ondager):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det høres ut som om lunsjen din er litt vel kalorifattig, jeg, lykke71. Har du gått på kurs tidligere?

I mine bøker står det at både frokost og middag skal inneholde ca.220 kcal. Det er sikkert lurt å prøve å få til det for ikke å sprekke utover dagen! :-) Middag ca.400 kcal, et mellommåltid på ca.110 kcal og melk, frukt og grønnsaker. Tilsammen ca.1300kcal pr.dag.

Det ble suksessoppskriften for meg i hvert fall - i tillegg til trening to-tre ganger i uka.

Du får jo en god del "gratis" trim med småbarn og valp, og det kommer jo veldig godt med!

Jeg synes vi er flinke, jeg! Heia-heia alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det høres ut som om lunsjen din er litt vel kalorifattig' date=' jeg, lykke71. Har du gått på kurs tidligere?

I mine bøker står det at både frokost og middag skal inneholde ca.220 kcal. Det er sikkert lurt å prøve å få til det for ikke å sprekke utover dagen! :-) Middag ca.400 kcal, et mellommåltid på ca.110 kcal og melk, frukt og grønnsaker. Tilsammen ca.1300kcal pr.dag.

Det ble suksessoppskriften for meg i hvert fall - i tillegg til trening to-tre ganger i uka.

Du får jo en god del "gratis" trim med småbarn og valp, og det kommer jo veldig godt med!

Jeg synes vi er flinke, jeg! Heia-heia alle sammen![/quote']

 

Hei mor4

Jeg går ikke på kurs, har ikke tid til det..

Unger som skal hit og dit. Jeg pleier å gå tur i raskt tempo ca 4 ganger i uka. 1-1,5 time mens ungene er på trening osv.

 

Styrketrening trenger jeg, men det er så kjedelig.

 

Er nok enig med deg om at jeg spiser litt lite, men min utfordring er faktisk å styre unna sjokolade. Å det er så godt altså.

 

Men flinke det er vi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen

Var inne her tidligere i dag, da glemte jeg å skrive inn resultatet etter veiingen idag. Så her kommer den.

 

Er faktisk ganske stolt. Har ikke hatt de store utskeielsene som jeg pleier, og vekten har blitt redusert med 0,4 siden mandag som var starten på juleslankingen min.

 

Hvordan går de med dere andre

 

 

Startvekt: 64,5 kilo

Mål: 59,5 (til jul)

 

Resultat (Ondager):

20.10 = 64,1 kg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Lykke71! Det er kjempebra! God start ;)

 

Uka har gått bra for meg så langt. Jeg har gått endel turer + hatt ei treningsøkt. Skal ha ei til i kveld. Jeg har spist sunt så langt denne uka, men kanskje litt for mye. Jeg skal ikke veie meg før på mandag, så da skal jeg rapportere vekt ;)

 

 

Startvekt: 71 kilo

Mål: 65 (til jul)

 

Resultat (mandager):

18.10 = 69,6 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Olga76. Du har vært kjempeflink.

 

Nå er det helg og jeg vet at det er en stor utfordring for meg.

Men jeg skal stå på og overse gotteposene til ungene. Får la være å kjøpe sjokolade til dem. Alt det andre klisset klarer jeg å la være. Men sjokolade mmm. Det er vanskelig å ikke putte i munnen.

 

God helg til dere alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmmm ja, sjokolade er det beste som finnes! Hardt å stå imot! Men det som er fint er at 'avhengigheten' forsvinner ganske fort etter noen dager med avholdenhet ;)

Gikk det fint med deg i går da?

Jeg hadde spart frimerkene mine til helga, så det har gått overraskende bra denne helga ;) Fikk trent litt også, og skal se om jeg ikke får gått en tur i dag. Er VELDIG spent på veiing i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Du har vært flink Olga76 stå på videre. Jeg har veiedag imorgen. Er redd for at jeg ikke har vært flink nok til å ha fått nedgang. Har så lyst til å snikveie meg, men skal stå imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig vekta viste 65,2 kg. Det var et kjempesjokk. Vet jeg ikke har vært kjempeflink, men dette var en skikkelig nedtur. Opp 1,1 kg på en uke. Tror jaggu det er noe feil med vekta. Sukk, det er vel bare ønsketenkning at vekta er feil...

Nei her må det til kraftige tiltak mot kiloene. Eg må vel trimme litt meir.

 

Er enda en stund til jul. Eg gir meg ikke. Vekta skal ikke vinne denne kampen.

 

 

 

Startvekt: 64,5 kilo

Mål: 59,5 (til jul)

 

Resultat (Ondager):

20.10 = 64,1 kg

27.10 = 65,2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det Lykke71? Har du klart å trene mer?

Jeg har begynt å stå opp litt tidligere for å komme meg ut og gå en tur om morgenen. Bare en halvtime, men det hjelper bra tror jeg. Har du mulighet for å gjøre det? Det er jo "bare" å stå opp 30 min tidligere enn vanlig? ;) Jeg greier det ikke hver dag, men det er det som er målet mitt.

 

Jeg har veiedag i dag, så kommer tilbake med rapport i kveld :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter i dag, skal ned 4 kg før nyttår! Klarer jeg det (og holde meg der...) er jeg meget godt fornøyd. Mitt problem er mengde mat, så håper at registrering og veiing kan hjelpe med å redusere posjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...