Gå til innhold

vektnedgang 4 mnd etter fødsel


Gjest mamma2010

Anbefalte innlegg

Godt nytt år!

 

Hvordan går det med dere? Her svinger vekte en kilo opp og ned. Skulle helst sett at det gikk mer nedover enn ned og opp igjen... Må være flinkere!

 

Hvor mye trener dere? Og hva trener dere? Jeg har trent spinning før og skal igang med det igjen, men der jeg skal trene har ikke startet opp med timer ennå. Veldig dumt for nå er jeg veldig motivert for komme i gang. Det treningssenteret er helt nytt så alt er ikke kommet i orden der ennå. Jeg kan jo melde meg inn også sykle og løpe litt på egenhånd, men det blir ikke det samme utbyttet som ved å ha instruktør. Tror jammen meg at jeg skal ta en prøvetime imorgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar
Gjest mamma2010

Da har jeg kommet ned igjen i vekta før jul ;) Nå veier jeg 86,9 kg, veide 92,2 kg når jeg startet for 10 uker siden. Jeg synes det har gått greit å slanke seg denne gangen, men kjenner at jeg er litt utålmodig med å se litt mer resultater på vekta ;)

 

Har gått inn ytterligere 1,5 cm i midjemålet, noe som er veldig deilig. Totalt har jeg gått inn 6,3 cm på de 10 ukene så det vises bra :(

 

Så koslig at flere vil være med!

 

Jo flere vi står sammen...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma2010
Godt nytt år!

 

Hvordan går det med dere? Her svinger vekte en kilo opp og ned. Skulle helst sett at det gikk mer nedover enn ned og opp igjen... Må være flinkere!

 

Hvor mye trener dere? Og hva trener dere? Jeg har trent spinning før og skal igang med det igjen' date=' men der jeg skal trene har ikke startet opp med timer ennå. Veldig dumt for nå er jeg veldig motivert for komme i gang. Det treningssenteret er helt nytt så alt er ikke kommet i orden der ennå. Jeg kan jo melde meg inn også sykle og løpe litt på egenhånd, men det blir ikke det samme utbyttet som ved å ha instruktør. Tror jammen meg at jeg skal ta en prøvetime imorgen!![/quote']

 

 

Før jul trente jeg zumba 1 g i uka og styrke ( mor/barn) 1 gang i uka.

Nå etter jul skal jeg fortsette med zumba, men er usikker på hvilken styrketime jeg skal være med på. Lurer på å starte ikveld på styrke-aerobic, me har ikke bestemt meg helt ennå. For øvrig går jeg lange turer hver dag, og det vises godt på pulsklokka mht kcalforbruk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår! ;)

 

Jeg har ikke klart å holde noe godt fokus i jula, jeg har spist det jeg har hatt lyst på.

Vekta har derfor heller ikke gått den veien jeg helst skulle ønske.

Men nå har jeg kommet på litt bedre tanker.

Godteri er forbeholdt lørdager, og kaker/kjeks skal det spises minimalt av til hverdags.

Jeg har meldt meg inn i det lokale idrettslaget, og prøvd to av tre timer de har å tilby. Step/styrke og aerobic, og ikveld skal jeg prøve meg på den tredje, step.

 

Gutten min har blitt litt over 4mnd, og har siden nyttårsaften fått litt grøt før han legger seg for kvelden. Han synes det er godt, og viser stor interesse for den type matsituasjon. Ser også ut til at det kan hjelpe litt på antall timer han sover før han vokner og vil ha mat første gang. Det blir vel bare bedre desto mer grøt han får :(

 

Kalori og vektfokus har jeg lagt litt bort foreløpig, men jeg tenker at ved å spise mindre kaker og godteri, i tillegg til at jeg trener, så vil det føre med seg gode resultater etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Veide meg i går, og vekta viste 84,6, så 0,4 ned, og det etter en uke med noen utskeielser:)

 

Har foreløpig gitt meg selv et par uker uten registrering og veiing av mat (veier kun pasta/potet/rismengde til middag, er så lett å ta for mye....). Er nedgangen OK lar jeg være å registrere.

 

Mht. trening trener jeg spinning 1 time i uka, pilates og styrketrening en gang i uka hver, og så prøver jeg å få trent på egenhånd på SATS en gang i uka på ellipsemaskin og styrke. I tillegg går jeg trilleturer ca. 3-4 ganger i uken i minimum 1 time hver gang. Vurderer også å sykle innendørs på egenhånd en gang i uken også. Tar det som ev. bonustrening de gangene jeg får det til ifht. andre avtaler. Må jo være litt sosial i permisjonen ,og ikke bare tenke trening og mosjon.

 

For meg går trening og sunt kosthold nærmest av seg selv, men utfordringen er å spise riktige mengder, og ikke hive i seg for mye sjokolade. Må ha litt sjokolade hver dag, klarer bare ikke å slutte, men er blitt flinkere til å begrense meg til èn bit mørk sjokolade til min daglige cappucino-dose;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi gå en skikkelig tur og det gleder jeg meg til. Skal putte snuppa i sportsvogna for første gang og trille med noen på barselgruppa. Vi må gå nesten 25minutter for å møte de andre så det er bra. Hun blir litt utålmodig i bagvogna så håper det blir litt mer ok når hun kan sitte å kikke.

Synes egentlig at jeg spiser riktig, men synes jeg går ned lite. Gikk opp nesten en kilo i helga for da bodde vi på hotell så da blei det mye mat, øl og vin. Godteri, kaker og kjeks spiser jeg bare i helga (hvis jeg er hjemme da - symøte i morgen så da blir det nok litt). Brus drikker jeg ikke.

 

Gleder meg til å komme i gang med trening nå!!

 

Morsomt å høre fra dere! Klem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg henger meg på her. har en baby på snart 6 uker. veide 94 på det meste i svangerskapet og på to uker gikk jeg ned til 80 kilo. (hadde mye vann i kroppen) nå sitter jeg litt fast. må ned 5 kilo til for å komme ned dit jeg var før jeg ble gravid. men det går jo veldig fort når man fullammer. så jeg satser på 78 kilo i slutten av januar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma2010

Da var det innveiing igjen :

 

18.1. - vekt 86,1, midjemål 91,5

( nedgang fra sist -900g og 0,5cm i midjemål.

da har ej gått ned litt over 6 kg, og gått inn 7,5 cm siden slankestart :D

 

Idag har jeg vært på styrketrening også - bra time! :D Så nå går jeg på zumba og stykretime, og vurderer mor/barn trening også. Går tur hver dag i bra tempo i minst 1 time. Jeg beveger meg nok til å gå ned, så da må jeg bare passe kostholdet ekstra godt fremover, har lyst å gå ned enda mer i gangen, er en utålmodig sjel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Mamma2010!

Gleder meg til veiing på mandag for jeg føler at jeg er godt i gang nå. Går tur nesten hver dag også begynner spinning på mandag.

 

Har gått ned 1,6kilo. Så nå er det bare 7igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma2010

eller snarere vekt oppgang + 300g , MEN har gått inn 1,5cm rundt midjen så håper og tror at det går veien alikavel. Men jeg veier for mye, så snart må det gå mer nedover på vekten også - helt nødt. Jeg se nå hvor det ligge, magen og innerlår - æsj, verste stedene :/ Er fortsatt litt kjedelig å prøve klær og nå er det 7 mnd siden gutten ble født imorgen..

 

Er det andre som bruker litt lang tid på vektnedgangen?

 

4 første mnd gikk jeg ned ca 15 kg inkl fødselsvekt. 3 neste har jeg gått ned ca 6 kg, men også 7,5cm rundt midje - føler det er lite kgnedgang for så mange uker..hmm..

 

vel nå trener jeg bra og mye og ligger på vel 20-25 treningspoeng i uken (zumba,styrke og lange trilleturer i høyt tempo ) har kjøpt pulsklokke som er et veldig nyttig treningsverktøy ;) Også skal jeg begynne på step neste uke, så tre faste treningsdager, det må være bra, og trilletur hver dag.

 

Så jeg føler jeg er flink liksom , og spiser bra, men skeier litt ut i helger, men myyyeee mindre enn før.

 

hva gjør jeg feil montro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter!

 

Til deg som skrev sist... Kanskje du spiser for lite? I forhold til all den treninga? Samtidig syntes jeg det virker naturlig å ha en større vektnedgang i begynnelsen, og nærmere fødselen... Vet ikke helt hvorfor, men ;-)

 

Jeg har trent masse i det siste, og har faktisk problemer med å få i meg nok mat (tror jeg). Er litt vanskelig å trene så mye, og IKKE skulle være supernøye på maten. De to tingene følger liksom hverandre. Men jeg er fast bestemt på å trene, ikke tenkte så mye på maten (bortsett fra det søte). Vi spiser sunt, grovt brød og mye grønsaker og rent kjøtt - men jeg spiser ikke magerost og skinke, og steker uten smør osv ;-)

 

Jeg er kommet ned til 88,1 kg. Har stått lenge rett under 90, så endelig beveget vekta seg igjen. Digg. Så da er det minus 6,4 kilo totalt (siden jeg begynte å "slanke" meg). Har også gått inn 6 cm rundt magen, på det tykkeste.

 

I dag tok jeg på meg en bukse jeg kjøpte i høst. Jeg kjøpte den litt for liten, og kneppet ikke de øverste knappene. Nå satt den som akkurat slik den skulle :-)

 

Denne uken har jeg trent spinning og elipse på mandag, mor og barn-trening på tirsdag, aerobic på onsdag og zumba i dag. I tillegg har jeg gode gåturer til og fra trening, som utgjør ca 450 kcal forbrent alene, utenom timene. Er kjempefornøyd med det. Har tenkt å legge meg på 3 gruppetimer i uka. Mulig det blir noe mer. Jeg bare koser meg med treningen, det er ikke hardt i den forstand, enda. Er mer det man kaller trim eller mosjon :-) Er DIGG å trene på dagtid!!

 

Hvodan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykkemamma

jeg er ei jente på 23 år som veldig gjerne vil finne tilbake til formen og vekten jeg hadde før røykeslutt og graviditet! Nå er det seks måneder siden poden kom og nå skjønner jeg at jeg må ta tak i ting!

Det er nå en uke siden jeg puttet noe søtt i munnen, og har spist sunt og prøvd å vært aktiv med trilleturer og shredding ( 30 day shred med jillian)

Vekt før graviditet: 64

Høyde: 1.69

startvekt: 75

første delmål: 70 kg!

Mål totalt : 60 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild27

Detta går tregt må jeg si. - 4 kg på tolv uker....men det går da nedover. Det er det viktigste!! Spiser jo snop for 2 på lørdager da, så det forklarer sikkert en del.

 

Nå er det bare å holde stødig kurs mot påske, og kanskje greie - 5 kg til innen da. Nå går det jo mot lysere tider og mer trillevennlig klima, så jeg har trua =)

 

Ha ei ekstremt sunn uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er flinke! :(

Virker motiverende på meg det, så takk skal dere ha!

 

Nå har jeg ikke skrevet her inne på en god stund, jeg skulle ikke ha fokus på kalorier og vekt sa jeg da..det vil jeg nå..

Jeg veide meg forrige mandag, og vekta viste 88,2kg, altså en stygg oppgang!

Uka som har gått har jeg holdt meg unna godteri/snacks og brus på hverdagene, og vekta idag viste en nedgang på 0,6kg. Så fra og med idag veies maten hver dag, og jeg hver mandag :)

Jeg setter meg som mål, å komme under 80kg før påske, 10-11uker. Det må vel gå bra det..hehe

Ikveld er det aerobic på timeplanen, det skal bli godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er super og veldig motiverende!

 

Har ikke vært så flink til å oppdatere her, for har ikke veid og målt hver uke, men har forsøkt å bevege meg mye/trene en del og spise sunt. Her kommer imi en liten vektnedgangs-oversikt:

 

Før 3.gravididtet: 77,5 kg

Til termin 10.09.10: 94,2kg

04.01.11: 85,2

11.01.11: 84,6

25.01.11: 83,8

31.01.11: 82,8.

 

Minus 3 cm rundt magen siden 04.01.11, men har fremdeles MYE rundt magen, blæhhhhhh. Er nå ca. 105 cm rundt magen, aaaaltfor mye......

 

Har ikke så lyst på å veie all maten, men veier pasta/potet/ris-posjon. Har frem til i forrige uke ligget på rundt 2000-2200 kcal, men siden lillegutt har begynt å spise litt fast føde, og få litt flaske, er jeg ikke lenger så sulten, så forsøker å ligge et sted mellom ca. 1900-2000 kcal. Er i grunn fornøyd med vektnedgangen så langt, måtte det bare fortsette i samme tralten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest totettebarn

Hei jenter!

 

Hiver meg med her jeg om det er greit. Det er fint å lese alt dere skriver,og det motiverer meg til å virkelig komme igang..!

Jeg fikk en gutt i 09,og en jente i juni 10,såhar to små barn.

Før jeg ble gravid med gutten vår veide jeg 65 kg,men kom meg ikke ned til mer enn 76 mellom graviditetene.

Nå må jeg komme igang igjen sånn at jeg kommer i form og kan være en mamma som orker å bli med å leke med de søte små..

Veier nå 77.1,og ønskerfør sommeren å komme ned til 67..

Veie dag er tirsdager for meg fremover..

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma2010
Hei jenter!

 

Hiver meg med her jeg om det er greit. Det er fint å lese alt dere skriver' date='og det motiverer meg til å virkelig komme igang..!

Jeg fikk en gutt i 09,og en jente i juni 10,såhar to små barn.

Før jeg ble gravid med gutten vår veide jeg 65 kg,men kom meg ikke ned til mer enn 76 mellom graviditetene.

Nå må jeg komme igang igjen sånn at jeg kommer i form og kan være en mamma som orker å bli med å leke med de søte små..

Veier nå 77.1,og ønskerfør sommeren å komme ned til 67..

Veie dag er tirsdager for meg fremover..

Snakkes![/quote']

 

 

Så bra vi kan motivere :( jeg ser vi skal ned omtrent det samme, og vi har samme veiedag :) så da får vi følge hverandre fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg veid meg igjen, og etter en uke med to-dagers omgangssyke, viste vekta en nedgang på 1,2kg!

Det er selvfølgelig alt for mye, men kroppen har vel renset seg skikkelig, så da er det ikke annet å regne med.. :o

 

Jeg var redd for hvordan det skulle påvirke melkeproduksjonen min, men det ser ut til at den har berget, heldigvis. Det går riktignok tregt for gutten på 5mnd å få igang melka på kveldstid, men han er så tålmodig, så det har gått bra.

Ellers så spiser han grøt og sviskemos før han legger seg i åttetida, og når natta kommer, er brystene så sprengt at maten kommer med en gang :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min nydelige sønn juli 2010. Jeg ammer enda, men han spiser også grøt utenom, og smaker litt på andre ting.

 

jeg er 22 år, 160 høy og 62,4 kg (har allerede klart å gå ned 2,6 kg):(

Målet er 58, ihvertfall i første omgang, turte ikje satse lavere

 

Jeg la ikke på meg så veldig mye i graviditeten, så de kiloene har jeg mistet. Men jeg har lenge vært misfornøyd med vekten, og jeg har startet på diett mange ganger, men jeg klarer aldri å holde på det! Så jeg hiver meg på her, sånn at jeg er nødt å skrive inn vekt hver uke. jeg håper det vil gjøre at jeg skjerper meg!:o

 

og jeg blir veldig motivert av å lese deres fremganger! jeg har så lyst å klare det jeg også!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma2010

-400 g denne uka, det går fortsatt tregt, men jeg trener mye så håper det er muskler også :o

 

Oppdaget forrige uke at jeg spiser for lite, og kan være det er derfor det har stagnert så mye. å på bare 950 kcal :/ Da funker nok ikke treninga så bra heller når kroppen har lite drivstoff.

 

Så nå håper jeg at jeg har dytta igang en ny fin nedgang,og håper på bedre tall neste tirsdag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Veide meg på tirsdag, og har ikke gått ned noe denne uken:( Kjedelig, men ikke overraskende siden forrige uke var preget av sykdom på min lille babygutt, og jeg derfor ikke fikk trillet mine daglige turer, samt at helgen innebar en del utskeielser både fredag,lørdag OG søndag....Full skjerpings fremover nå:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma2010

Nå er jeg nede i 85.2 og har heldigvis begynt å gå ned i vekt igjen etter å ha stagnert i 4 uker ::/ det har ært en utfordring å holde motivasjonen opp, men har fortsatt å trent og har begynt å registrere og veie mat igjen, fordi jeg spiste for lite.

 

Så har gått ned fra 86.4 til 85.2 siden forrige uke, og håper det fortsetter slik :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tangsnella

Tusen takk for at jeg får være med på tråden deres:) Er litt ny på dette- og masse å lære ser jeg.

 

Fikk sjokk igår når jeg så hvor mye jeg hadde spist i løpet av en dag- åisann nå vet jeg i allefall hvor noe av feilen ligger:)

 

Wow mamma 2010- du har vært flink!!! Ser at vi veier omtrent det samme- og jeg ønsker deg så lykke til. Bikini sesongen kommer tidlig for deg i år ser jeg;)

 

Et spørsmål: kanskje et dumt et, men likevel. Nå man registrerer hvor mange glass vann man har drukket, hvor mye er et glass. 2dl?

 

God helg til alle, klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma2010

Ligger å vipper mellom 84 og 85 kg denne uken, skal veie meg imorgentidlig tenkte jeg. Håååper å se 84 tallet :)

 

Trener nå fast 1 time zumba mandag og 2 timer styrke/stram opp/zumba på onsdager. Håper det funker fremover og at bikiniformen setter inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...