Gå til innhold

Ned 5kg før jul!


Gjest smil_ende

Anbefalte innlegg

Gjest smil_ende

Hei alle sammen!

Jeg er en glad jente på 174cm og ca 84-85kg. Altså har jeg en del jeg vil bli kvitt!

Jeg veide 75kg da jeg ble sammen med min kjæreste, men etterhvert som årene har gått har det sneket seg på en del "kose"kilo :) Har blitt for mye innetid og kosemat!

Vendepunktet kom julen 2009 da jeg veide 91,4kg! Siden da har jeg gått ned 7,4kg :)

I sommer ble vi forlovet, så nå har jeg virkelig presset på meg! Drømmekjolen her kommer jeg! :) Heldigvis har jeg god tid på meg ettersom vi ikke gifter oss før 2012.

 

Motivasjonen min er altså både å finne drømmekjolen (og å komme inn i den) og å opparbeide nye vaner sånn at jeg har et godt grunnlag for et bra ekteskap!

Første målet er at vekten skal være under 80kg før jul!

 

Jeg kommer til å ha veiedager på mandager, sånn at jeg er topp motivert for en bra uke! Altså blir min første veiedag i morgen. Det blir spennende!

 

Er det flere som vil litt ned i vekt før jul så er det bare å henge seg på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyttÅrNyeMuligheter

lykke til :) det er veldig lurt å ha veiedag på mandag, for da sjeier du ikke ut så masse i helga heller. mange har veiedag på fredag, men da lurer de jo egentlig seg selv ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei...

 

Jeg vil gjerne henge meg på det å gå ned 5 kg før jul, om du vil, og motivasjoenen er lettere når man gjør det sammen med noen :)

 

Jeg var mer aktiv her inne før, for da gikk jeg ned fra ca 100 til 75 kg, men nå har noen kg sneket seg på igjen og jeg ligger på rundt 85 kg :) Det er en kombinasjon av at jeg sluttet å røyke i sept. i fjor, alder og at jeg har vært litt uforsiktig med GR maten siste månedene.

 

Så jeg VIL og SKAL ned før jul.

 

Fikk ikke veid meg i morges, men kan gjøre det i morgen tidlig. Jeg har alltid hatt mandager som veiedag :)

 

Ha en super dag, så tastes vi i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smil_ende

Jeg må le av meg selv!

Første dagen med nye mål, og hva gjør jeg? Jo jeg spiser sjokolade! Nå skal det sies at jeg er i den perioden av mnd hvor jeg er mest sjokolade syk, og at jeg nettopp har fått en toblerone av min mor som har vært ute å reist.

 

Men likevel! Haha, jeg har vist till vondt i viljen min i dag :) Og på toppen av det hele har jeg heller ikke fått trent i dag. Men herfra kan det jo bare gå oppover :) eh eller nedover er vel heller mer riktig..:)

 

I dag veide jeg 84,9kg, så hvis jeg går ned 5kg før jul så kommer jeg akkuratt under 80:D

 

Sheba du er hjertelig velkommen!

Det er jo flott at du tar tak i vekten før den er tilbake der du startet! Det er jo det som teller og sikkert det som er nøkkelen til varig vektnedgang :) Det er ihvertfall mye bedre enn min taktikk som var å ikke tro på vekten inntill jeg var oppe på 91 kg. Først da innså jeg at vekten faktisk var ærlig!

Det blir spennende å høre vekten din i morgen. Vi ligger jo ca på samme vekt, så det er jo kjekt!

 

Tusen takk fra dere andre!

I moren lover jeg dere at jeg ikke skal spise sjokolade! Jeg får dra ned på butikken og heller kjøpe meg noen mandariner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei smil_ende

 

Da var jeg på vekta i morges og den stoppa på 84,2 kg. Men, jeg skal følge bok 1 som jeg har fra det første kurset mitt for 3,5 år siden - så får vi se hva det vil bringe :)

Jeg er ihvertfall i gang - igjen!

 

Jeg spiste 2 grove brødskiver til frokost, ei med mager hvitost og ei med hamburgerrygg. Og et glass skumma melk. Nå skal jeg ta meg en banan, og et eple som mellom måltid.

 

Det er ikke bare du som skeier ut - jeg "smakte"på et kakestykke(gulrotkake) i går :)

 

Jeg trenger motivasjon for å komme meg mer ut å gå på tur. Siden hunden min døde i juni i år har jeg blitt mindre flink. Men, jeg MÅ ta meg selv i nakken snart.

 

Lykke til med matinntak i dag.

 

Jeg skal lage marrokanske kjøttboller til middag i dag for de er så gode, og med fullkornsris og masse salat til :) Nam nam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så trist å høre om hunden din!

Det vet eg faktisk hvordan føles, og det er ikke bra! Jeg hadde samme problemet da min hund døde med å komme meg ut på tur, men etterhvert gikk det bedre. Men må bare si at eg føler virkelig med deg!

 

84,2 er ikke verst! Da har du jo god mulighet til å komme under 80kg til jul :) Vi får bare være flinke til å ikke skjeie ut i ukedagene! Og spare kosemerkene til helgen når man virkelig har lyst til å kose seg!

 

I dag har jeg spist to grovbrødskiver (hjemmebakt dansk rugbrød), eller mursteiner som samboeren min kaller de, til frokost. Jeg hadde en med makrell i tomat og en med brunost. Blir nok det samme til lunch :) Til middag i dag skal jeg ha spagetti med kyllingkjøttdeig og masse salat ved siden av :)

 

Har tenkt å prøve å komme meg på tur i dag , men det er så kaldt ute... Kanskje det blir en trim dvd i stedet:)

 

Lykke til i dag med mat og trening!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hiver meg med her;)

går på GR-kurs, har vært på veiing i dag.. å det var opp 100g siden sist uke!!

så da havnet jeg på 85 igjen da:(

Har et ønske å komme meg under 80 til jul jeg oxo=)

Jeg lurer litt på hvordan dere synes det er i helgene??

Jeg sliter litt der... Er 23 år, singel og bor alene.

De fleste vennene mine fester så si hver helg... og det er rolig helger med film og sånt så frotser de i snop, noe som gjør det vanskelig å holde seg unna sjøl også.

Jeg takler ikke å sitte hjemme alene i helgene eller...

noen tips??

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen MusaBOlla!

 

Kjenner meg igjen i det du skriver ja! (er 22år selv forresten)

Det som har vært effektivt for meg er at hvis jeg skal drikke, så holder jeg meg unna chips. Noe som ikke alltid er lett :) Men en del av alkoholkcaloriene går jo i varme, så tenker at det ikke er sååå gale dersom man holder seg unna chipsen og nattmaten! Det gjelder bare å ikke drikke for mye sånn at man glemmer seg ;)

 

Men mitt store problem er kosekvelder med samboeren min hvor det blir film, god mat og mye snop! Skal prøve å få han giret på å spise litt sunnere sånn at vi kutter ned i mengden snop og tar en grønnsaksdipp i stedet for chips og dip. Greterode maten er jo god så den er ikke noe problem! Hehe han vet ikke hva han har i vente :)

 

Du kan jo prøve å få med vennene dine på en "pakt" om å spise litt sunnere eller bare ha snopedag en gang i uken? Det er jo også en mulighet :)

 

85kg er jo ikke så gale! Det er nesten det samme som meg. Så vi skal nok klare å få oss ned under 80tallet før jul :) Men jeg skjønner jo at det er kjipt at vekten går oppover i stedet for nedover. Det gleder bare å holde motet oppe og komme seg på rett vei igjen! :)

 

Nå er jeg på det tidspunktet på kvelden hvor jeg pleier å sprekke.. Men skal prøve å være flink og heller ta meg en kopp te og en mandarin.

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk:) hjelpe på med litt motivasjon fra andre som er i samme "båt".

å prøve å få vennene mine til å leve litt sunnere trur jeg glatt kan glemme.;)

De fleste er tynn og eier ikke fett på kroppen. Noe som de er klar over:P hehe

Da kan de spise det de vill:P

 

Smil_ende: hvor lenge har du gått på GR?

og hva er ditt mål egentlig??

Jepp, gr-maten er god.. Men syns det er mye mat, PLUSS at jeg ikke liker å lage mat:S Blir fort middagen faller bort:(

Eller da? trener du mye osv??

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på jujitsutrening og fått skikkelig bank :)

Trente så svetten rant i over en time, så må ha blitt i hvertfall 2 trimpoeng! Vet ikke helt hva jeg skal legge det inn som..

Men så kom kvelden og min kjære ville ha ostepopp... O gru! Jeg er SÅ svak i viljen min! Så nå blir det kun grønnsaker og bær på med i helgen:P Men det er jo egentlig ikke noe negativt :) Må være positiv! Grønnsaksdipp er jo godt!

 

Jeg har gått av og på på GR i ett og et halvt år. Mer av enn på skal jo sies :)

Jeg veide 91kg, og nå veier jeg 84,9. Mitt mål er 70-75kg. Jeg vet ikke helt hvor mye jeg vil ta av, men vet at jeg vil under 75 og over 70 :)

 

Middagen er jo noe av det beste! Jeg er en veldig middagsperson så har ikke noe problemer med å lage mat :) Det som er et godt tips er å lage en større posjon så kan du fryse ned. Ellers er pizza snurrene veldig greie å ha i frysen dersom man trenger en kjapp middag. Litt salat ved siden av og vips så ham man middag:D

 

Jeg trener ikke så mye som jeg bør, jeg trener jujitsu 1-2ganger i uken. Men har tenkt å få meg treningsprogram i treningsstudio. Håper det hjelper på ;)

 

Hvor mye trener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Jeg har ikke fått vært så mye inne her siste dagene for jeg har vært syk, men er på bedringens vei nå :)

 

Har spist grovbrød og magert pålegg, og stort sett sunne middager siste dagene. Drukket mye vann, spist yoghurt og frukt har jeg også. Men dessverre ikke fått vært ute og beveget meg pga at jeg har vært syk.

Skeiet ut i går med litt godteri, og et kakestykke(gulrotkake). Jeg hadde baket forrige uke til et møte, og vi må spise opp restene. Hadde laget gulrotkake og sjokoladekake. Min kjære er glad i mine hjemmebakte kaker ;)

 

Har meldt meg på GR-kurs her på nett nå, og det begynner på mandag. Og jeg har kjøpt de Yoga og Pilates dvd`ene som GR-butikken har tilbud på nå.

Og har bestilt Zumba DVD`er på nettet - så dette skal bli greier :)

 

God helg til dere, så "tastes" vi på mandag......

Lykke til med sunne matvaner! :)

 

Klem fra Sheba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man henge seg på? Sitter på lesesalen og spiser yoghurtnøtter så det fyker etter.. Tenkte derfor at om jeg i allefall planlegger å være flink med noen får det holde for i dag.. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjeiet altfor mye ut i helgen,

så i dag må jeg være flink siden det er veiedag i morgen!

Men har vært flink i forhold til vanlig standard! Kanskje det er urealistisk av meg å tenke at den første uken kommer til å bli perfekt? Den har i hvertfall vært langt fra perfekt ;) Og så blir jeg skuffet over min egen innsats! Det er så typisk meg å være gira på begynnelsen av en uke, og så dabber det av mot helgen.... Må finne en løsning på det.

Men når alt kommer til alt har både uken og helgen vært mye bedre enn hva de pleier å være! Så får jeg jobbe med perfeksjonen denne uken;)

 

Sheba jeg er imponert over deg!

Ikke verst å klare å tenke GRmat når du er syk! Håper virkelig du er bedre nå:) Dvd-er er veldig kjekt å trene til. Ble inspirert så tror jeg skal ta en treningsdvd i kveld!

Det er sikkert lurt å gå på kurs. Og over nettet så kan man ikke skylde på at møtetidene ikke passer! Jeg hadde gjort det samme hvis jeg hadde hatt penger til det!

 

Du er hjertelig velkomme pesada:)

Er det snart eksamen for deg? Hva er det du studerer?

 

Vi snakkes i morgen! Er meget spendt på hva vekten viser.

Lykke til alle sammen :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det =) Jeg studerer journalistikk og det er snart eksamenstid, så det blir en hektisk tid fremover, dog det er mye sitting som venter.. hehe..

 

Jeg burde vel egentlig ikke klage, for jeg vet jeg ikke er overvektig, men har det litt på samme måte med at alle vennene mine er så tynne, og jeg har virkelig ikke vondt av å gå ned litt. Grunnen til at jeg startet var at jeg la på meg nesten 7 kg bare på noen få måneder da jeg bodde i utlandet. Da jeg kom hjem startet jeg å "slanke meg"/ tenkte mer på hva jeg spiste, og bortsett fra vektnedgang har jeg fått mer energi og er mye gladere. Føler meg rett og slett bedre, og det er faktisk hovedgrunnen til at jeg nå fortsetter. Går gjerne ned litt til, men må nok ta det rolig.. Problemet mitt er at jeg fråtser noe helt forferdelig. Kan gå et par dager med 1200 kcal og så slår matlysten til og jeg spiser så mye sjokolade at jeg plutselig ender opp på 4000.

 

Jeg og to venninner skal starte et veddemål i morgen: ikke noe potetgull eller godteri før jul. Om én sprekker får de to andre velge et profilbilde hun må ha i en uke på facebook. Høres kanskje ikke så ille ut, men dere skulle bare visst hvor mange forferdelige bilder vi har av hverandre! hehe..

 

Håper i allefall jeg kan være med på å motivere dere selv om jeg ikke har så mye kunnskap å gi bort enda.. Når har dere veiedag, forresten?

 

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i gang med GR- kurs fra i dag, og jammen hadde jeg ikke gått ned fra forrige tirsdag. Det hadde jeg ikke trodd, for i går hadde vi middagsgjester og da ble det ikke akkurat middag etter GR oppskrifter. Attpå til spiste jeg hjemmlaget karamellpudding(min kjære som hadde laget-for han lager VERDENS beste karamellpudding) ;) Jeg som sjeldent spiser dessert, men tar meg en frukt istedenfor!

 

Vel, forrige tirsdag når jeg veide meg for å se hva jeg lå på i vekt var jeg 84,2 kg, men jeg tok ingen mål. Her er resultatene mine i dag:

Vekt: 83,6 kg

Bryst: 110

Midje: 89

Hofte: 110

Lår: 59

Overarm: 36

Hals: 34

 

Jeg spiste 2 kneippbrødskiver, og mager hvitost+lettsyltetøy, og drakk 1 gl.skumma melk og 1 gl.juice til frokost - noe som var for mange kcal for meg(330) siden jeg er anbefalt 220. Men får spise riktigere resten av dagen da :)

 

I dag skal jeg ut og gå tur, for jeg har ikke fått "rigget "til med tv og sånt der jeg skal holde på med yoga/pilates og Zumba. Men, her er så fint vær at det skal bli deilig å gå tur. Tar med stavene mine istedenfor.....

 

Ha en sunn, og flott dag alle sammen :)

 

Klem fra Sheba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med flotte resultater sheba!

Utrolig bra til tross for sykdom og det hele!;)

 

Jeg har også gått ned. Forgje mandag veide jeg 84.9 og nå veier jeg 83,5:D

Mine mål er altså:

Vekt: 83,5 kg

Bryst: 101

Midje: 85

Hofte: 116

Lår: 71

Overarm: 33

Hals: 33

 

Pesada:

Vi har veiedager på mandager som du ser. Så er bare å henge seg på.

Du skriver at du spiser 1200kcal pr dag. Er du sikker på at det er nok? Den minste menyen på GRkurs er i hvertfall 1300kcal, så kanskje du burde øke inntaket ditt litt. Det vil kanskje hjelpe på sånn at du ikke sprekker :)

Selv følger jeg meny 2 og skal spise 1600kcal hver dag.

Jeg er enig med deg at idealvekten er der man føler seg bra. Selv om man kanskje ikke er overvektig så kan det jo alltids hende at man vil ta av litt for selvfølelsen sin del. Så lenge man holder seg innenfor en BMI på normalvektig er det ikke farlig å ta av litt ekstra.

 

Ha en super dag alle sammen!

Vi snakkes!

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjenner seg igjen?

Det er eksamenstid og jeg har sååå lyst på noe godt. :)

Foreløpig har jeg vært veldig flink og bare spist klementiner:D Det blir nok en del av de i ukene fremover... Vet ikke helt hvor bra det er men bedre det enn sjokolade ;)

 

Så nå når jeg fikk sååå lyst på noe godt gikk jeg heller inn hit for å motivere meg selv!

Skal jeg nå målene mine nytter det ikke å gi etter med en gang jeg har lyst på noe. Det er jo det som har fått meg opp i vekt!

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke veid meg i går, så gjorde det i dag.

Det var ikke overraskende, men jeg har altså gått opp i vekt. Nå veier jeg 83,9kg:(

Jeg har hatt en veldig herlig og oppfetende helg hos mine foreldre, så nå er det tilbake til gode vaner ;)

 

Jeg kan fremdeles nå målet mitt om å komme under 80kg før jul. Jeg må bare stå på og ikke miste motet! :D

 

Her er det forresten blitt veldig stille!

Hvordan går det med dere andre? :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du ser på det på den måten' date=' så ikke gi opp! det som kommer fort på kommer også fort av, så neste uke er du tilbake til det vanlige skal du se:)[/quote']

 

Takk for oppmuntrende ord :D Får håpe du har rett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har det faktisk gått relativt bra til tross for at jeg har vært syk og har hatt eksamen!

I dag veide jeg 83,3kg!

Så jeg har fremdeles muligheten til å gå ned 5 kg før jul dersom jeg er kjempeflink fremover!

Det tror jeg skal går fint. Dette er den siste eksamens uken, neste uke har jeg ferie:D Så da har jeg ikke lengre noen unskyldning for å bli sittende i ro eller spise riktig!

 

Virker som de fleste har falt av her... Det har i hvertfall vært veldig stille. Kanskje dere andre og er midt i eksamensstresset?

Jeg kommer i hvertfall til å fortsette å skrive:) Så håper jeg at dere stikker innom:)

 

Nå gleder jeg meg bare til eksamen er ferdig, og jeg endelig kan få trent litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...