Gå til innhold

Negative tanker på trening


Olga76

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen gode tips? Toppidrettsutøvere får jo også mental trening. Hva lærer de?

Av og til når jeg trener er jeg supermotivert, og selv om det er hardt, går ting litt av seg selv. Jeg føler meg sprek, sterk og lett i kroppen. Men noen ganger kommer tankene som "uff dette var stress", "er dette nødvendig? Kan jeg ikke løpe litt saktere, eller kanskje det er greit å gå?", "jeg har lyst å gå hjem", "denne musikken er kjip", "dette gjør vondt" osv osv... Når de tankene kommer, så er det liksom ingen vei tilbake. Jeg klarer ikke å kjempe imot, og så gir jeg opp, og treningen kommer liksom ikke igang igjen.

Noen som kjenner seg igjen? Noen som vet om noe som funker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å slå av hjernen jeg, og la kroppen gå på autopilot... ikke det at det alltid hjelper men... Prøver å laste ned ny musikk ofte, slik at jeg ikke går helt kjei og slik at jeg ikke alltid vet hvilken sang som er den siste. Musikk med rask rytme er synes jeg er ok, for da følger liksom både beina og kroppen etter..

(Min form for trening er 40 minutter hopping og jogging på trampoline, på morgenen før jobb og det er ikke alltid jeg har lyst, men jeg prøver å ikke gi meg selv noe valg... jeg bare står opp og gjør det uten å tenke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...