Gå til innhold

Oppstart des 10 - ned 35 kilo


Gjest spinnova

Anbefalte innlegg

Det er drepen for meg å veie 98 kilo, når trivselsvekta er et sted mellom 60 og 65 kilo. De siste fire årene har det bare labbet seg på. Jeg kjenner at jeg ikke orker Grete Roede kurs lenger heller, for jeg synes bare det er bortkastet å sitte i en og en halv time hver uke og høre på hva andre veier. Men jeg har tro på opplegget, og skal nå forsøke å rapportere for meg selv her inne.

 

Veldig lurt å begynne første advendts helgen, tenker du sikkert. Det er helt bevisst kan jeg fortelle deg. Hvis jeg tipper 100 kilo denne jula, så havner jeg på psykiatrisk akuttavdeling. Så målet mitt for desember er så enkelt som at jeg vil veie MINDRE ENN 95 når jula ringes inn.

 

Viktig med små delmål, tror jeg - og dette blir mitt første delmål: ned 3 kilo til julaften :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier på deg for det ser ut som vi er i samme båt! Kom hjem fra kiropraktor i dag med vond rygg, og kjente bare "at nok er nok" Jeg har også tidligere gått på kurs, men kiloene sniker seg på når du bare blir trøtt og sliten igjen.

 

Så nå har jeg akkurat opprettet meg en dagbok og notert vekt og midjemål. Hos meg stoppet vekten på 98,5 kilo, og drømmen er å kunne gå sommeren i møte med lette skritt.

 

Jeg hadde håpet på -4 kg til julaften. Mulig jeg ikke klarer det pga at jeg ikke kan trene så mye før ryggen er med samarbeidsvillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

Ja, hvorfor vente til over nyttår før man begynner å slanke seg.

Jeg har selv for første gang begynt på GR kurs. Jeg har en halvtime reise til nærmeste kurs, så jeg bestemte meg for å begynne på nettkurs i stede. Det fungerer kjempefint. Sender inn kursrapport 1 gang i uken og får tilbakemelding innen 1 døgn. Jeg har ingenting å sammenligne med, men dette funker for meg. Jeg har på 2 uker nå gått ned 2,8 kg. Kan ikke helt forstå det. Men jeg er kjempefornøyd.

Stå på. Om du ikke går ned i jula, så kan det være greit å ha som mål å i hvert fall ikke gå opp. Ønsker deg i hvert fall lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar her inne.

 

Jeg innrømmer det med en gang: jeg spora helt av her i forrige uke, med FIRE julebord i løpet av en oval helg. Helt grusomt. Og travelt på jobben som bare det.

 

Men nå er det egentlig ingen mat-utfordringer som jeg ikke skal takle fremover, og jeg gir ikke opp, men prøver igjen. Den største utfordringen min nå er lange arbeidsdager (så mye som skal være ferdig før jul)

 

Men jeg tror jeg skal rapportere her inne daglig. Sånn at jeg selv føler at jeg er MED, liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...