Gå til innhold

Mot en lettere sommer...


Gjest tretti5

Anbefalte innlegg

Her kommer det en tråd fra ei dame som skal kvitte seg med noen kilo før sommeren :)

Det er vel ikke akkurat første gangen heller da. Det er jo beklageligvis de samme kiloene som jeg har gått ned flere ganger, sukk...

Får satse på at øvelse gjør mester og at det en vakker dag skal vise seg mulig å holde vekta.

MEN, nå er første prosjekt å faktisk få av disse kiloene igjen. Denne ganger har det sneket seg på ca 8 grusomme kilo.

Jeg skal rapportere vekt her 1 gang i uka- sånn at jeg ikke kan lure meg unna realitetene. Målet er ned 0,5 kg pr. uke/ 2kg. pr mnd.

 

START 27.12.10: 81,1 kg (BMI 27,38) MÅL: 73 kg ( BMI 24,67) Jeg er 172 cm.

HITTIL: - 4,7 kg

 

03.01.11:80,7 -0,4

10.01.11:80,3 -0,4

17.01.11:80,1 -0,2

24.01.11:78,2 -1,9

31.01.11:78,2 - 0

07.02.11:78,1- 0,1

14.02.11:76,5 -1,6

21.02.11:77,4 +0,9...var vel for godt til å være sant at jeg skulle hoppe over 77

28.02.11:77,1 -0,3

07.03.11: ?

14.03.11:76,7-0,4

21.03.11:?

28.03.11:77,9 + 1,2

04.04.11:76,4 BMI: 25,82 - 1,5 :)

11.04.11:

18.04.11:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, forutan den kjedelige realiteten over, kunne ditt innlegg vore skrive av meg... Er også 172 cm, og stikk fingeren i jorda på 83 kg.

 

Får satse på vedvarande stålkontroll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg !

Hygglig at du stakk innom, Rundlett1 :)

 

Vi skal ikke gi oss selv om det har glippet litt. Nå bretter vi opp armene ikke sant?

Iallefall det som VAR meningen :)

 

Ikke så lett når denne 'julen' dukker opp midt i mørketiden. Forsåvidt hyggelig med jul, men det er jo så utrolig mye som skal spises og drikkes.

I helga har jeg hatt besøk av min mor og vi har bakt masse julekaker og gode saker. Og det må jo smakes på. Vekta pekte nedover i fram til helga men nå frykter jeg den har tatt et nytt rykk oppover. Lite trim har det også blitt.

Gruper meg litt til veiing i morgen, men det hjelper vel ikke å holde for øynene.

 

OK- i morgen er det mandag. Mor har reist og sunn matpakke er forberedt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemte meg for å stramme inn 2.12 og var rimelig "fornøgd" 9.12 då eg etter 1 vekes forsøk på skjerping vog 0,1 kg meir. Vekkforklarte det med mensen, men var redd det like gjerne var ulike julelunsjer mm.

 

Derfor ekstra deilig i dag. Er no 80,9 kg. Utgangspunktet 2.12 var 83. Har vore både på julebord, fest og Lucia-kakefest i barnehage. Har unngått å fortsette trenden med vektoppgang fra i vår og til og med gått ned 2,1 kg. Om ca -3 kg veit eg at meir av kleda eg liker, som no er pakka vekk vil gå på. Derfor er 78 kg mitt første mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

SÅ bra, rundlett1- at du har klart å krympe i selveste julemåneden! Det står det virkelig respekt av.

Det er nok veldig greit å sette seg et delmål, det er jo fint å nå noen mål underveis.

Jeg har ikke klart å gå ned i julemåneden, men fikk heldigvis stoppa vektøkningen. Er rimelig fornøyd med at jeg ikke har gått opp i jula. Har spist mye julemat, og hadde jeg ikke økt treningsmengden ville nok vekta vist enda 1-2kg opp.

Nå er det heldigvis snart tomt for julemat. Har noen kaker igjen og de skal jeg få ut av huset. Nå frister forsåvidt ikke julekaker så veldig så akkurat det går nok bra uansett.

Mitt nyttårsforsett er å komme i fokus igjen. Justere litt på kostholdet og trene/være i aktivitet regelmessig. Jeg kjenner at hodet begynner å komme på plass og da er mye gjort. Leser i VG-vektklubb i dag at "du blir hva du tenker" og det tror jeg veldig på.

Og da erklærer jeg at jeg er *sunn, frisk og slank* :D

 

Med det sier jeg godt nytt år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vekta krøpet nedover noen hundre gram. -0,4 er ikke mye, men det var fremdeles juletid i heimen og da er det jo greit :D

 

Jeg prøver å motivere meg for styrketrening. Har foreløpig ikke lyktes noe særlig. Det blir med et par økter i måneden og det monner nok ikke.

I kveld har jeg satt av god tid til meg selv. Skal først gå en tur ute, deretter blir det en tur i basseng + boblebad & badstu og kanskje litt solarium? Må ha litt belønning ;)

 

Jeg leser litt her inne i de andre trådene og finner inspirasjon i det. Ønsker dere alle lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste tråden din og ser vi sliter med mye av det samme.. men det gjør vi vel alle her inne.. ;)

Men vi veier noenlunde det samme og har de samme målene.. jeg har ett del mål om 5 kilo først og så får jeg ta 5 kilo etter syden turen.. Stikk innom tråden min da vel..

 

Uansett lykke til, dette klarer du !!

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst til å gå ned minst 0,71 kg denne uka. For da vises 7-tallet først ;)

For å klare det må jeg ha et kcal-underskudd på 700-750 pr. dag.

Mitt kcal-forbruk før trim er ca 1900.

Jeg føler at jeg må spise 1500 for å være fornøyd. Jeg registrerer ikke grønnsaker/JA-mat, men vet av erfaring at dette utgjør ca 100 kcal - dvs. at jeg faktisk spiser 1600.

Dette betyr at jeg må har 12 trimpoeng eller mer for å klare mitt mål, så her er det bare å ta sats.

Jeg er fornøyd med dagens innsats. Hoppet av bussen 5km før jobb og gikk resten. Måtte motivasjonen holde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på vekta. Den viste heldigvis ned, men litt mindre enn jeg hadde håpet. Vekttapet ble -0,4kg...

Kroppen trenger sannsynligvis litt tid på å reagere, for denne uka hadde jeg hatt et kcal-underskudd på 800 i snitt pr. dag som tilsier -0,8 kg.

Men det er den matematiske tilnærmingen. Kroppen er ikke en kalkulator, så dette må bare ta den tiden den trenger.

 

Jeg dro i land 15 trimpoeng og det er jeg veldig fornøyd med. Har vært på skitur + diverse timer på treningssenteret. Og det føles godt.

 

Nå er det ny uke og nye sjanser. Kanskje jeg ser 7-tallet først neste mandag ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snek det seg på ca 5 kg i høst. Jeg gikk ned 26kg i 2008 og har klart å holde vekten noenlunde etterpå..., helt til jeg ga litt pokker nå i høst. Har nå gått ned 1,5kg igjen, men skal fremdeles ned ca 3,5kg til.

 

Jeg har samme høyde og vektmål som deg, er ca 10 år eldre.

Lykke til med prosjektet, 0,5kg høres veldig realistisk ut.

 

JESS ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så bra JESS, at du har tatt tak! Ikke langt igjen til du er in-shape igjen :)

Lykke til videre.

 

Denne uka ble det endelig skikkelig bra resultat. Minus 1,9 kg :)

Kanskje kroppen trengte litt tid før den skjønte at jeg mente alvor ? ;)

 

5,2 kg. igjen til sommermålet, og vi skriver fremdeles bare januar.

Jeg har fortsatt med 15-1600 kcal unntatt lørdag da jeg drakk i underkant av ei flaske vin. Jeg hadde ca 12 trimpoeng denne uka.

 

Jeg ønsker alle ei fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ny uke tilbakelagt. Denne gangen stod vekta helt stille...

Jeg har fulgt opplegget på samme måte som forrige uke, med 1550 kcal pr.dag og 13 trimpoeng. Kanskje den vil bevege vekta litt i rykk og napp?

 

Ja,ja..., jeg fortsetter som før- derom er ingen tvil! Kanskje det blir veldig bra resultat neste gang :(

De siste dagene har jeg vært sulten og det er utfordrende. Jeg har intens lyst på noe og det koster virkelig å stå i mot. Så jeg er egentlig veldig stolt av meg selv som faktisk står i mot. Det gir håp om en lettere sommer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke tilbakelagt. Denne gangen stod vekta helt stille...

Jeg har fulgt opplegget på samme måte som forrige uke' date=' med 1550 kcal pr.dag og 13 trimpoeng. Kanskje den vil bevege vekta litt i rykk og napp?

 

Ja,ja..., jeg fortsetter som før- derom er ingen tvil! Kanskje det blir veldig bra resultat neste gang :(

De siste dagene har jeg vært sulten og det er utfordrende. Jeg har intens lyst på noe og det koster virkelig å stå i mot. Så jeg er egentlig veldig stolt av meg selv som faktisk står i mot. Det gir håp om en lettere sommer :-)[/quote']

 

 

Selv om vekta sto stille uka her, så har du jo flotte resultater !!

Jeg er sikker på at neste uke så går det nedover :)

 

Lykke til, stå på !!

 

Klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,1kg denne uka- det må vel kaldes museskritt. Når jeg ser på samlet resultet de 6 ørste ukene så har jeg klart 0,5kg i snitt, og det var jo akkurat det som var målet. Og da må jeg jo nesten være fornøyd!!! :(

Nå er fett-tillegget krympa til 5kg fram mot sommeren. Hvis jeg fortsetter som nå skal jeg kunne være i mål om 10 uker, dvs til påske :o

 

Så nå gjelder det å la "tenk om..." bli til "det skal bli!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra museskritt til giraff-steg :D

Denne uka gikk jeg ned 1,6 kg. Opplegget er det samme, så vekta har vel bare lyst til å gå litt i rykk og napp?

 

Jeg føler at jeg har kontroll på inntaket og at jeg lever godt, så da er det bare å fortsette mot målet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest tretti5

Da skriver vi mars og mitt prosjekt har vart i 2 måneder. Det går veldig i rykk og napp, men jeg har klart målet om gjennomsnittlig nedgang på 0,5 pr. uke = 4kg hittil.Og da er jeg fornøyd.

 

Jeg fortsetter som før, trimmer så mye jeg rekker og spiser 1600kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest tretti5

Forrige uke ble det ikke veiing, denne uka var jeg 0,4 lettere enn for 2 uker siden. Det kryper altså nedover om enn fryktelig sakte :)

Det som er veldig positivt er at jeg trener ganske bra, så jeg føler meg vel. Det føles også godt å være over halveis. Jeg har nå 3,7 kg igjen til målet og det er overkommelig.

Jeg må imidlertid prøve å gjøre en liten kraftanstrengelse, 0,2kg ned pr uke de 2 siste ukene er litt for lite. Jeg vil da være i mål til St.Hans, men jeg øyner nå muligheter for å komme i mål FØR sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest tretti5

Luggeføre...

Det virker som om 77-tallet ikke er mitt lykketall. Det rare er at jeg vet at jeg har plagdes med å komme forbi dette tallet tidligere også, kanskje det er noe mentalt. Kanskje jeg lar denne forklaringen bli en unnskyldning for å satse for lite. For jeg vet jo at det ikke er tilfeldigheter at jeg har gått opp igjen de 2 siste ukene!

 

Herved erklærer jeg at tallet 77 ikke eksisterer i min bevisshet. Skal jeg komme i mål må jeg faktisk gjøre en reell innsats. Kortsiktig mål: ned 0,6kg i kommende uke!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...