Gå til innhold

Januar 2011, ja da er vi i gang med VÅRT år!


Gjest Frøken 2011

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken 2011

Hei!

 

Jeg er litt tidlig ute for en tråd som ikke starter før 2011. Grunnen er at jeg trenger litt tid for motivasjon så jeg er klar 1. januar. Jeg er 26 år gammel, er 1.59 cm høy og veier ca. 62 kg nå. Jeg føler meg ikke vel med den vekten. Jeg trivest under 60 kg og har et mål om å gå ned 5 kg. Jeg har prøvd i små perioder, men ikke hardt nok, og ikke over lang nok tid. Nå føler jeg at det er på tide å ta et tak!

 

For å få en kick-start, og for å få renset kroppen min for alt tull som den har måttet bli belastet for i desember og litt november, er planen min å ta 1 mnd helt pause fra: alkohol, sjokolade, potetgull, salte nøtter. Så skal jeg fortsette med trening, jeg liker spinning, aerobic, og prøver meg litt på joga.

 

Av erfaring så har jeg problemer med festing, da jeg vil drikke og det tilhører da også potetgull, nattmat, og dagen-der-på mat som også er usunt. Jeg vet at det er en viktig årsak til at jeg ikke klarer å gå ned. I tillegg har jeg problemer med å spise bare èn sjokoladebit eller èn håndfull med nøtter. Derfor må jeg ha totalt avhold.

 

Jeg kommer til å notere vekten min her inne på tråden èn gang i uken, og ellers skrive om det er noe jeg ønsker å fortelle, spørre om eller bare for å holde meg i "sjakk".

 

Jeg håper noen av dere er i samme båt som meg og ønsker å joine!

 

Navnet mitt indikerer at jeg starter med blanke ark 1. januar, og at det nå er alvor i år, det er i 2011 vi skal nå målet!

 

Ha en fortreffelig helg, så pratest vi om et par ukers tid håper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar
Gjest Frøken 2011

Folkens, nå er det bare noen dager til januar. Jeg psyker meg opp, foreløpig gleder jeg meg. Jeg gleder meg til å føle meg lettere i kroppen, til å gå ned noen kilo (helst 4), at klærne skal passa, og få overskudd til å gjøre det jeg har en tendens til å utsette fordi jeg er fyllesyk eller har spist for mye.

 

1 mnd SKAL jeg klare! Om det går strålende tillaterjeg meg en ekstrauke frem til 11. feb. Jeg skal nemlig på en fest der jeg treffer mange igjen etter gammelt, så det hadde vært veldig kjekt å vist seg fra en bedre side da. Dessuten er det akkurat 6 uker fra 1. januar. Så jeg har all grunn til å klare 4 kg ned. Det bør være motivasjon.

 

En annen motivasjon er at jeg traff en i familien nå i julen, som hadde gått ned 10 kg! Hun er glad i mat, og har alltid vært litt for tung. Har tidligere klart å gått litt ned, men havnet oppigjen. Og nå har hun klart det i høst! Da skal jeg klare dette til neste gang jeg treffer henne! Hun har spist julemat, men jeg ser at hun er mer bevisst enn meg nå på hvor mye og hva hun putter i munnen, og tar lettere en tur.

 

Foreløpig er det kun meg her som setter i gang, men dersom dere har lyst å joine blir jeg glad for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du klarer det. Her er det bare å stå på. Selv sluttet jeg å røyke for ett år siden. Er fortsatt røykfri, men med noen kilo ekstra som skal bort i 2011.

Jeg er 1,55 og veier ca 61. Har meldt meg på kurs, men bruker også A-bok på nett så jeg kommer sikkert til å poppe innom her også.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg joiner gjerne;o) jeg har 7 kilo som skal av. Jeg er 40 år 166 høy og veier 62 kg.. Jeg liker meg best på 55 kg så skal ned igjen dit;o) Fikk noen kilo for mye ved siste svangerskap som nekter å slippe taket. Men nå skal jeg kjempe litt hardere for å få de bort;o) Jeg trener spinning , zumba av og til, og slynge(terapimaster) i slyngen tar jeg all styrketrening pluss det blir litt aerobic på de timene;o)

 

Blir kjekt å se kiloene forsvinne på nyåret og ha noen å kjempe sammen med her inne;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Så bra at du er med ella70! Og det er bare til å stikke innom bea2011. Kanskje du lærer noen lure triks på kurset som du kan tipse oss med;) Jeg har troen på det å gå på et kurs, det å møte opp regelmessig og se folk i øynene gjør nok at terskelen for å gi slippen er litt høyere. Det er den terskelen jeg håper vi som "bare" er her inne skal klare å holde oppe med å motivere hverandre, selv om jeg tror det kan bli en utfordring! For ja, nå går det på trivselen løs viss ikke jeg tar meg sammen, det vet jeg. Ha en fin romjul så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Hvordan går det med dere? Er dere i gang? Det ble ikke bom forandring den 1. januar. Men jeg er på vei. Har ikke spist noe snop i det hele tatt, men litt chips den 1. jan. Jeg har spist litt søtsaker som har blitt servert til kaffen, og drukket pepsi max. Jeg reiser hjem til min egen leilighet i morgen. Så satser på veiing da, og mer strengt kosthold. Jeg SKAL ned 5 kg minst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 159 høy trivselsvekten er 50kg(jeg veide55,5 på mandag), men det tallet er det en stund siden jeg har sett. Jeg har to svangerskap bak meg, men føler ikke helt at jeg kan skylle på det lengre, minste mann er snart to år.

Jeg Har ikke vært nede på 50 siden før første svangerskap for 5år siden.

var på 51 i sommer når jeg hadde en slanke økt, men når høsten kom snikende kom også kiloene, og enda fler i jula.

Men nå har jeg bestemt meg, jeg skal greie det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Velkommen Pinkiie! For meg er 55 kg drømmemålet. Men det er jo sånn at vi alle har ulike trivselsvekter, og det er den som er viktig. Er du Ella70 med, har du kommet igang?

 

Jeg veide meg idag, så det blir startvekten min. Det ble 62.1 kg. Det er det samme som før jul, men det føltes på kroppen som om jeg hdde lagt på meg mange kilo! Jeg vil så gjerne ned 5 kg, har et mål om det innen mars.

 

Idag er det første trening på treningsstudioet, så håper det blir en positiv opplevelse, så jeg kommer meg fort tilbake der.

 

 

Gleder meg til å se resultater!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Hvordan går dere med dere?

 

For min del går det greit. Etter veiing fredag, har jeg trent lørdag, søndag og idag. Da på elipsemaskin og styrke etterpå. Pluss litt rockering. Maten har også godt greit. Må holde ut til veiing igjen nå.

 

Det kommer stadig dilemmaer. Fredag er jeg invitert på bursdagsfest. Da er spm, skal eller skal ikke drikke? Jet vet planen var å være alkoholfri denne måneder, men jeg vil samtidig ikke være usosial.

 

Stå på videre, jenter! Skriver når neste veiing er unnagjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg blir også med :) Er en del høyere enn dere andre, ca 175 og veier 78,3 kg nå. Målet mitt er å komme under 74 først, og om jeg klarer holde meg der ei stund så jobber jeg meg videre nedover til høsten.

 

Har stort fokus på å tenke på HVORDAN jeg skal gå ned, er jo det jeg må jobbe med... Starter med å bevege meg mer, er nok der jeg har mest å hente. Er alene m ei jente på 1,5 år, så vanskelig å komme på treningsstudio. Men har begynt å gå mye frem og tilbake til jobb og barnehage, og skuffer snøen selv istedenfor å vente på traktor som kan brøyte.

 

Begynte smått i midten av desember, har gått ned 0,5 siden da. Har vært litt halvhjerta i jula. Har spist det jeg har blitt servert, men prøvd å spise litt mindre porsjoner enn det jeg ellers ville gjort.

 

Lykke til folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen;)

 

Bare et lite innspill på drikke/ikke drikke dilemmaet.. Vil bare si jeg har positive erfaringer med å ikke drikke på fest. Tenkte først det kom til å oppfattes som om jeg var festbrems, men faktisk så var det mange som ikke merka at jeg ikke drakk. Gode venner i godt humør kan gire meg veldig opp, slik at jeg trenger ikke alkoholen. Har ført til at jeg ofte lar være å drikke - det er billigere, mer praktisk (bor usentralt så er avhengig av bil), og jeg får MYE mer ut av dagen derpå.

 

Oppfordrer deg til å la være å drikke - det vil føles godt da du holder løftet du gav deg selv :) Nå er jeg litt streng her . men vet at det er slik jeg helst vil behandles nå, og kanskje det samme gjelder for deg?

 

Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Takk for tipset, 82silje! Jeg ska gjøre alt for å holdet løftet mitt ikveld:) Og ja, jeg tror nok at det er mulig å ha det moro for det. Akkurat idag er det mange fra klassen som skal (jeg studerer) og ikke alle der drikker pga religion og andre grunner. Mens andre er skikkelige partyløver. For å være ærlig pleier jeg vel å henge mest med sistnevnte. Så det blir nok bare en uvant situasjon at JEG skal si neitakk til alkohol. Er flere grunner til å ikke drikker, har to store prøver neste uke, så har ikke tid å være fyllesyk i morgen overhodet heller. Så kanskje dette er mer en vanesak, at fest betyr automatisk mye alkohol.

 

Over til veiing, jeg tok veiingen idag, før helgen, 60.5 kg!! Det er jeg fornøgd med. Men ENDA mer fornøgd blir jeg når jeg slipper å se 60 tallet, det er næmlig to år siden jeg gjorde (bortsett fra en eneste morgen i fjor jeg var dehydrert etter en fest). Forhåpentligvis skjer det neste helg. Jeg fikk motivasjon til å fortsette nå!!

 

Vekt:

 

08.01: 62,1

14.01: 60,5 (-0,6)

 

Mål før påske: 57,1 (blir helt fantastisk!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Pinkiie! For meg er 55 kg drømmemålet. Men det er jo sånn at vi alle har ulike trivselsvekter, og det er den som er viktig. Er du Ella70 med, har du kommet igang?

 

Heisann da var jeg tilbake, har vært litt inn på en annen tråd, også glemte jeg hva denne heter men nå fant jeg dere igjen:-)

Joda jeg er godt igang vekten nå er 60,5 så håper at 50 tallet snart blinker mot meg, det har jeg ikkje sett siden jeg ble gravid med minstemann og han blir 4 år i mai så nå gleder jeg meg til å komme ned igjen dit;o) Joho tenk for en herlig følelse det kommer til å bli;o) og målet mitt er også 55 så det skal bli bra når vi er der... Trening har jeg gjort i mange år 4 - 5 dager i uken om våren og sommeren er jeg fjellgeit;o) Så er mangel på nok og riktig mat som har stoppet hos meg etter at jeg begynte å notere inn alt jeg spiser så ser jeg at jeg nok har vært i sparebluss for lenge;o) Men følger nettkurs nå så da blir det nok gode tider når sommeren kommer;o)

 

Ha ei super helg alle sammen;) Og husk vi har lov å kose oss litt i helgene, ellers så er det fortere å sprekke i ukedagene;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig viktig å bli minna på å kose seg i helgene, takk for det! Jeg er godt igang - sjokolade og druer!

 

Fornøyd med denne uka, jeg har hatt minimum 4 måltider hver dag, og gått mye turer! Idag prøvde jeg ei bukse som har ligget klar leenge (kjøpte den for over en mnd siden, en str for liten :) ) -idag passa den :) Så om ikke vekta viser noe, så er hvertfall kroppen forandra!

 

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Har prøvd å lage meg en signatur på meldingene jeg skriver, dette er en test på om det virker...

 

Gikk inn på vektklubben diskusjonsforum (i boks rett over her når jeg skriver), og endre signatur.

 

Må ærlig innrømme at jeg ofte glemmer hvem som er hvos og skal hvor når vi er flere på en tråd.. Noe for dere andre også?

 

Silje:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig viktig å bli minna på å kose seg i helgene' date=' takk for det! Jeg er godt igang - sjokolade og druer!

 

Fornøyd med denne uka, jeg har hatt minimum 4 måltider hver dag, og gått mye turer! Idag prøvde jeg ei bukse som har ligget klar leenge (kjøpte den for over en mnd siden, en str for liten :) ) -idag passa den :) Så om ikke vekta viser noe, så er hvertfall kroppen forandra!

 

God helg!![/quote']

 

Så herlig når man kommer seg inn i klær som er mindre enn man er vant til ja;o) Jeg har hatt noen slike artige opplevelser selv nå, kjøpt meg litt nytt og måtte gå ned til mindre str i bukse og topper;o) Knall gøy når det går den veien;o)

 

Ha ei super helg kos deg og nyt den:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen godtfolk!

 

Idag er min veiedag - og hvilken start på uka!! Har nå fjernet 1,8 av de 5 kg som er målet mitt:) Snart halvveis! Igår var skikkelig daffedag, pøsregna ute hele dagen så var bare ute 10 min for å få jenta mi til å sove i vogna. Ellers ble det mye sofa, men er fornøyd med å hå gått mye turer tidligere i uka - det har tydelig hatt effekt:)

 

Prøvde meg på pitapizza på lørdag, det var knallgodt og veldig enkelt å lage til - anbefales!

 

Håper dere også er klare og motiverte for ny uke, og lykke til med veiing ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann ny uke og nye resultater får man håpe;o) Jeg har kost meg godt i helgen og lagt på rundt 2000 kalorier både lørdag og søndag, men har svømt og trent zumba i helgen også så defor gikk det rette veien på vekta idag;o)

 

60,3 ned 200 gram denne uken og 1,9 kg bort av de 7 som skal av;o)

14,8 trimpoeng i uken som gikk så får man se om man får like mange i uken som kommer;o)

 

går sakte men sikkert ned og er det dei sier man skal for da kommer ikkje kiloene så lett på igjen;o)

 

Ha en fin dag alle sammen og lykke til i uken som kommer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Ella :D Frøken 2011, hvordan går det med deg?

 

Spm ang zumba - er d på treningssenter eller hjemme dvd? Jeg har danset en del salsa før, og tror zumba kan være noe for meg kanskje. Men må kjøpe meg en dvd tror jeg, har ikke kommet så langt på det lokale treningssenteret vårt enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei 82Silje

 

Jeg danser zumba både hjemme og på treningssenteret;o) Jeg kjøpte dvd på zumba fitness den som man får kjøpt der er bra fordi det er 4 ulike dvd`r som følger med og da kan man velge selv hvilket program man vil danse, der er 2 som varer i 20 minutt så man kan trene litt om man ikkje har så veldig gid tid også;o)

 

Nå har jeg bestilt den som de har på nettbutikken til GR tenkte det kunne vær kjekt å ha en ny versjon også, greit å ha litt å velge i for da blir ikkje man så lei;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Så kjekt å høre at det går rette veien med dere:) Det er så motiverende å se når opplegget funker! Jeg har klart helgen sånn noenlunde. Fredagen var det fest, jeg drakk ikke alkohol, men måtte smake på brownies og is, og søndag ble det hjemmelaget pizza og litt mer brownies. Steg på vekten idag som en sjekk, og der fikk jeg bevist at dette ikke hører med på en slankekur;) Men nå er det å være like flink som forrige uke, så har jeg et eneste mål på fredag, å gå litt mer ned.

 

 

Ella70, jeg håper jeg går i dine fotspor denne uken;) Vi hadde samme vekt forrige veiing, og nå håper jeg også å få minus noen hundre gram!

 

Stå på videre, jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Hei folkens!

 

Endelig helg! Og veiing.... Vekten viste 60,6 kg. Det vil si 0,1 kg opp fra forrige fredag, og det var ikke planen. Igårkveld fikk jeg mensen, og jeg vet fra tidligere veieperioder at jeg veier litt mer under mensen pga væskesamlinger. Så håper det er tilfelle nå. Isåfall får jeg meg en positiv overraskelse neste fredag! Er nok en edruhelg. Treninger denne uken var forrige fredag, tirsdag og torsdag. Så er planen en tur i morgen og søndag også. Null sjokolade denne uken, men som jeg har nevnt hadde jeg noen brownies dager i forbindelse med forrige helg, de skal jeg holde meg unna denne helgen!

 

Ha en fin helg alle sammen, og håper det går bra med dere!

 

08.01: 62,1

14.01: 60,5 (-1,6)

21.01: 60,6 (+0,1)

 

Totalt ned: 1,5

Mål: 57,1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har også erfaring med at jeg går opp når jeg har mensen, så forbereder meg alltid på å ikke ha gått ned den uka. Når du bare har gått opp 0,1 så synes jeg det viser at du har vært slink denne uka, og tror du kan se frem til neste veiing ;)

 

Jeg venter i spenning på zumba dvd i posten, i mellomtiden går jeg tur annenhver dag (litt under en time) og velger litt tungvinte løsninger når jeg parkerer ved butikk mm..

 

Nå kjennes det ut som jeg brygger på spysyka her, håper virkelig ikke det slår til, vet jo at det betyr masse ubehag itillegg til at jeg ikke får spist som jeg bør på noen dager..

 

God helg jenter!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjenner til den at mensen gjør at man går opp, Jeg er alltid 2 - 3 kilo tyngre i den perioden eggløsningen begynner så går det se til når mensen kommer, men er sååå kjedelig med oppblåst mage og dissa kiloene opp når man vil ned;o) Men når man vet hva som gjør det så vet man at dei forsvinner fort igjen;o)

 

så Frøken 2011 du er nok ned igjen ved neste veiing og kanskje ennå mer minus da:-)

 

Lykke til i uken som kommer, jeg har veie dag igjen på mandag så er spent på om jeg har gått mer ned;o)

Har gått et hakk opp på menyen dinne uken opp til meny 2 fordi jeg trener så mye så trenger ekstra påfyll av energi;o)

 

Du har noe å glede deg til 82Silje Zumba er kjempe gøy jeg elsker Zumba, litt vanskelig til å begynne med, men øvelse gjør mester og man kommer inni alt etterhvert;o)

 

Også håper jeg at du ikkje får den omgangssyken den er pyton;o( Så håper den går forbi uten å plage deg;o)

 

God helg og kos dere og nyt helgen:-)

Helga klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann idag fikk jeg endelig se 5 tallet igjen, vekten idag 59,8 dvs ned 0,5 kg denne uken:-) Skulle ønske ting gikk litt fortere men må vel bare smøre se med tålmodighet.... Trimpoeng i uken som gikk blei 17,2 blei litt imponert over tallet selv, blir vanskelig å følge opp det tallet i uken som kommer men målet er ikke å ligge så høyt, planen er å ligge mellom 12 - 14 trimpoeng i uken:-)

 

Ha en fin dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...