Gå til innhold

Januar 2011, ja da er vi i gang med VÅRT år!


Gjest Frøken 2011

Anbefalte innlegg

Nei, du må ikke deppe og synes ting går tregt, 0,5 kg på ei uke er jo knallbra!!!! I begynnelsen kan man kanskje ta av mer, men etterhvert er nok 0 - 0,5 mer realistisk. Husk at overdreven fort nedgang betyr større sjanse for at de kommer tilbake igjen!

 

Superbra jobba synes jeg, du er god:) Jeg glemte rett og slett veiinga idag, og å gå på vekta etter frokost er uaktuelt!! Så veier jeg meg imorgen, kryss fingrene!

 

Fikk zumba dvdene i posten idag, gleder meg til snuppa sover og jeg skal trene ;)

 

Lykke til med ny uke jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar
Gjest Frøken 2011

Jeg gratulerer jeg også, ella70! Så herlig å endelig være på 50 tallet! Jeg må si meg enig i 82silje at 0,5 kg i uken, det er bra. Jeg har sååå lyst å se 50- tallet jeg også snart. Det er en liten tålmodighetsprøve dette. Men det er bare å holde ut så ser vi resultater.

 

Nå i julen prøvde jeg bunaden min, og den var trang! Fikk den heldigvis igjen, men skal jeg bruke den i konfirmasjon i mai, så må jeg stå hele selskapet og ikke innta noe mat. Men nei, det blir ikke aktuelt, den bunaden skal sitte behagelig! Skal prøve den i påsken igjen, så det er en motivasjon til å holde ut!

 

82silje: Ta veiingen i morgen du! Kjører samme stil her, KUN veiing på morgenen på tom mage (og her også kun etter toalettbesøket)...vil jo veie minst mulig! Men faktisk er da det er lettere å se den egentlige vektforandringen.

 

Ha en fin uke folkens, og lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått opp 0,1 :) Kan ikke forstå det, syntes uka var bra jeg!! Jeg er dårlig og uggen fremdeles, oppblåst i magen. Har lyst å skylde på det, men tror ikke det er realistisk at det er grunnen...

 

Åhrr, nå er jeg bare sur :) Men har samtidig en enda større grunn til å ikke gi opp, jeg er jo på vei til noe bra, må ikke gi opp nå!

 

Fikk jo prøvd zumba igår hvertfall, var vanskelig men gøy. (Er bare på intro dvden altså, vanskelig nok den i starten, selv for ei som har dansa salsa i flere år ;) )

 

Håper deres humør er bedre enn mitt, stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann 82silje du må ikkje vær skuffet over deg selv som du sier så er du oppblåst i magen og det kan vær årsaken til 0,1 opp og det er ikke så mye opp det da, kan vær at du har fått i deg for mye salt slik at kroppen binder vannet og da blir man tyngre..... Er mange ting som spiller inn så stå på så går det seg nok til skal du se:-) Om et par dager så kanskje du har gått ned igjen de o,1 pluss litt til;o)

 

oppmuntringsklem fra meg:-)

 

he he ja zumba er ikke så lett til og begynne med, husker de første gangene jeg var på zumba jeg måtte spørre instruktøren om det var noe galt med hoftene hennes siden ho klarte å shake slik, jeg bare måpte til tider og tenkte at dette får jeg aldri til men nå klarer jeg litt mer;o)

Så er rett de dei sier om at øvelse gjør mester, man må bare tørre å slå seg løs.

 

Lykket til med zumba dansen og vekten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt å ha noen å dele med nå merka jeg ;) Har klart å komme i bedre humør nå, og tenker at sjansen for at jeg får opptur ( i humør) og nedtur ( i vekt) kommende mandag er større nå, klamrer meg til den!

 

-og igår erklærte vi løperuta vår for isfri, så idag skal jeg ut og løpe med ei venninne :)

 

Takk for oppmuntrende ord:) Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

God morgen!

 

Her 59,7 tallet!! Endelig!! Takk for lykke til fra 82silje, det fungerte:) Denne uken har jeg bare trent tre ganger, lørdag, søndag og onsdag, men skal idag da. Ellers prøvd å være påpasselig med maten.

 

Idag skal jeg ut på byn (og drikke...). Har ikke drukket dette året, og det har vært positivt for trening og vekt, men nå kribler det sånn i kroppen etter det. Så jeg tar og skeier ut idag, og så påan imorgen med 6 ekstra flinke dager. Så håper jeg å beholde vekten på UNDER 60 neste uke også!

 

Ha en strålende helg folkens!

 

08.01: 62,1

14.01: 60,5 (-1,6)

21.01: 60,6 (+0,1)

28.02: 59,7 (-0,9)

 

Totalt ned: 2,4

Mål: 57,1

Endre/Slett melding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bytur må jo nesten være lov for å feire et slikt tall, kos deg :( sånn sett er veiedag fredag bra, så har du noen dager å skjerpe inn igjen på!

 

Vesla har fått spysyka nå, krysser fingrene for at jeg klarer å pleie henne uten å smittes! :S

 

God helg jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Tusen takk 82 Silje! Håper veslejenten din blir fort frisk, og for all pass på at du også ikke blir syk!

 

Ja, det ble virkelig bytur på meg fredagen, jeg hadde nattmat, og igår måtte jeg ha potetgull. Men faktisk så tror jeg ikke det var enormt med kalorier jeg spiste igår, for nøyet meg med potetgull og to vårruller med ris. Og så en skive til kvelds. Idag har jeg spist som forrige uke. Og vært på aerobic! Fredagen før byturen var jeg på spinning. Så nå er jeg veldig spent på om jeg har "ødelagt" hele greien eller om jeg klarer å gå litt ned selv med utskeielsen. Viss ikke var det så gøy fredagen, at det nesten er verdt en bom-stille uke på vekten;)

 

Ha en fin uke folkens! Lykke til med veiingene ella70 og 82silje:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! jovist ble jeg ikke syk.. ligger på sofaen og prøver å få i meg litt chips nå. jeg har plan om å være tilbake neste uke, akk nå orker jeg ikke tenke veiing. (selv om d kanskje ikke hadde vært så dumt, med ut enn inn de sista dagene..)

 

tastes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff kjipt å vær syk, må ha god bedring:-) Jeg noterer heller ikke vekt denne uken kommer sterkere tilbake neste uke;o) Har trent mye men ikkje vært heilt i form så orker ikke tenke vekt....

 

 

Håpe du kommer deg fort på beina igjen.... god bedringsklem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Det er lov med et lite avbrekk, så lenge man kommer tilbake, tenker jeg:) Regner med å se fra dere begge to neste uke da! Selv, ut fra "mellom-veiingene" mine, går det ikke helt min vei heller denne uken..Men to dager til skikkelig veiing, så vi får se:)

 

Ha en fin uke ella70, og god bedring til deg 82silje:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk frøken 2011 må ha ei fin uke du også, så satser vi på at vekten din har krøpet litt ned, ellers så satser vi på at alle kommer sterkt tilbake neste uke;o)

 

Jeg skal i 40 års dag på lørdag men har bestemt meg for å kjøre så da blir det ihvertfall ingen ekstra kalorier fra alkohol og man slipper å ødelegge halve søndagen med å vær bakfull;o) Skal serveres laks til middag i selskapet så blir sunn og god middag;o)

Så får man forsyne seg minimalt fra kake bordet så kanskje det går min vei uken etter selv med litt utskeielse i helgen;o)

Får holde meg slavisk til GR menyen og trene mye frem til lørdag så har man litt å gå på;o)

 

Ønsker dere ei fin uke så skrives vi neste uke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Hvordan går d med dere? Har vært ei av tidenes tøffeste uker, endte på legevakten med hals OG ørebetennelse hos den lille jenta mi. Selv er jeg bedre, men merker at jeg ikke har hatt tid til å tenke mat... Jeg er en av dem som har en kropp som er veldig fort til å tenke "jeg må spare på den lille energien jeg får", så er redd jeg har reagert m å gå opp.. Mens itillegg.. Men, men, imorgen begynner jeg med veiing igjen, og kroppen skriker etter sunn og regelmessig mat.

 

Tastes imorgen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Nå har jeg gruet meg til å skrive innpå her. Jeg har ikke fulgt sunnhetsoppskrift te siste dagene. Torsdag etter en dag med sunn mat og trening, var jeg på konsert, og fikk akutt lyst på øl, det smakte helt fantastisk! Så fredagskvelden hadde vi ost og vin etterfulgt av bytur, og igår ble det pizza, og rester. Men idag har jeg holdt meg noenlunde i skinnet med mat. Jeg droppet veiingen fredag, men snikveiing torsdag viste 61.0. Så må vel føre det inn, selv om det ikke frister! Håper å ikke gå opp til fredagsveiingen denne uken. Det blit en ny helg med fest, men SÅ skal det være streng disipling her igjen. Jeg såg jo at det funket! Ser at jeg må ta meg sammen da, skal jeg klare 57 kg til påske når det skal gå i dette tempoet;)

 

Ha en fin uke! Lykke til med veiinger:)

 

08.01: 62,1

14.01: 60,5 (-1,6)

21.01: 60,6 (+0,1)

28.02: 59,7 (-0,9)

03.02: 60,0 (+0,3)

 

Totalt ned: 2,1

Mål: 57,1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tusen takk for god bedring hilsner! Inatt slapp vi unna feber begge to, og merker jeg er mer opplagt.

 

Vekta viste 76,8! dvs ned 0,4 fra forrige veiing to uker siden :) som dere skjønte igår så var jeg ikke optimistisk, så dette var en positiv overraskelse! gøy å ha noen slike også av og til..

 

Skjønner vi er flere som sliter med motivasjonen for tiden, kan vi trøste oss med at d sikkert er normalt etter å være over de første ukene der vekta går relativt fort ned, og vi nå må slite mer? Skjønner frustrasjon over at en fest liksom ødelegger ei hel uke, men det viktigste er jo at vi legger om på hverdagene.. En ting er å gå ned i vekt, skal vi klare å holde oss der må det livsstilsendring til.. Og den livstilsendringen må jo være gjennomførbar! -og jeg mener det er lite realistisk å kutte ut festing, man må vel heller lære noen knep for å gjøre den også litt sunnere.. hehe, ser veldig enkelt ut når jeg skriver det her, ikke sant? :)

 

Kom igjen jenter, dette er jeg sikker på vi kan klare. Tenk å gå på skitur i påska m ei skibukse som føles romslig :( -og kose seg på hyttetur med god samvittighet. Eller feire med en shoppedag med nye størrelser og nytt tøy:)

 

Jeg har funnet fram et gavekort på spa jeg har liggende, det skal brukes når vekta er kommet ned i 75,5. -og så skal jeg bruke litt tid på å tenke på en annen premie til 74. Jenta mi får rosin hver gang hun tar medisinen riktig, jeg trenger også belønning ser dere :)

 

Lykke til med veiing og sunne liv !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å belønne seg sjøl er veldig viktig;o)

Så man må kjøpe seg noe ekstra fint når målet er nådd også kan man kjøpe litt nytt underveis;-)

He he vi damene har vel alltid ei unnskyldning til å få shoppe litt ekstra;o)

Jeg veide meg på fredag og da var vekten 59 og veide meg igjen idag fordi jeg sender inn rapport til kurs lederen hver mandag og idag var vekten 58,8 så detter går rette veien og jeg blir så glad når jeg ser at vekten sniker seg nedover, men er nok litt vanskelig å vær så streng med seg selv hele tiden. Så man må finne en måte man kan klare å leve uten for mye sprekker... Man lærer så lenge man lever så man blir nok klokere etterhvert:-)

 

Ha ei fin uke begge to så snakkes vi etterhvert;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) kan jeg joine her? er 22 år, 160 cm og veier 62,6. jeg sliter veldig med å klare å holde meg på diett. jeg bare knekker hele tiden! så jeg trenger motivasjon!

 

har dere en spesiell dag her inne som dere registrerer vekt? jeg må nesten ha noe sånt for å klare å holde meg. for da MÅ jeg liksom gjøre en innsats før hver veiing! :o

 

jeg begynte på 65 og vil ned til 58 i første omgang ihvertfall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Kjekt at du vil joine her, c88! Du er i riktig selskap:) Det er litt ulike veiedager her. Noen på mandager, jeg forholder meg til fredager. Du har jo allerede klart noen kilo, så da er det bare å fortsette:)

 

ella70: Nå drar du fra meg! Så bra med enda minus på vekten, på 58-tallet, grattis! Jeg vil, jeg vil...og til slutt skal jeg også få det til:)

 

82silje: Grattis med nedgang ho deg og! Og takk for litt motivasjonsråd. Ja vi skal klare det! Tar bare litt lengre tid enn jeg "planlagte".

 

Ha en fin uke.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg tar veiedagen på mandager. for da MÅ jeg skjerpe meg i helgene slik at ikke vekten blir skuffende!:o

jeg ser at det er flere som ligger rundt samme vekt som meg og min målvekt, så det hjelper på å dra i gang!

 

jeg blir skikkelig giret av å lese hvor flinke dere er!:) jeg tror jeg har startet denne slankeprossesen minst 20 ganger, men nå SKAL jeg holde meg på matten!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, og velkommen c88 :o

 

Inatt sov jeg natta gjennom for første gang siden vi ble syke for 1,5 uke siden, fantastisk!!

 

Så gode vi er, nå har jeg virkelig troa på at vi alle skal klatre nedover!

 

Ella70 - du har kanskje litt ekstra drahjelp i form av nettkurset, er du fornøyd med opplegget? Lurer litt på å melde meg på et selv, men det koster penger (som jeg har lite av for tiden) , så vil være skikkelig motivert før jeg gjør det.

 

Skriver dere andre opp alt dere spiser? jeg er ikke så fornøyd med matregistreringssidene her, føler jeg bruker masse tid på å lete etter de matvarene jeg har spist, og da går jeg fort lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja 82 Sillje får nok litt ekstra drahjelp der siden jeg må skrive inn alt jeg spiser;o) Men treningen er noe jeg har holdt på med i mange år, jeg har alltid vært gla i å trene:-) Men fant ut etter at jeg meldte meg på nettkurset at jeg har spist for lite mat i forhold til aktivitet er derfor vekta var blitt litt tullete, men jeg har aldri hattt så veldig mye ekstra er disse 7 som jeg vil ha av meg, selv om jeg etter høyden min skal veie over 60 så trives jeg ikke på 60 tallet vil vær på 50 tallet;o)

 

Velkommen c88:-)

 

Og Frøken 2011 du kommer nok etter og når dine mål du også:-)

 

Må ha ei fin uke alle sammen så snakkes vi etterhvert;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joho her går ting som det synger for tiden, vekten idag 57,5 dvs ned 1,3 kg denne uken;o) Er såååå gøy når ting går rette veien og kiloene endelig slipper taket;o)

Trimpoeng i uken som gikk ble 15...

Nå skal jeg på trening varme opp med tredemølle så er det zumba og styrke;o)

 

Ha en super dag og ei fin uke;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...