Gå til innhold

Etterlysning!


Gjest soleia

Anbefalte innlegg

Jess!

Skrulle!

ToneA!

Pølsemage!

Kikkelione!

Jajaa!

Ninni!

 

Hvor er dere alle sammen?!??

 

Hadde vært hyggelig med et lite livstegn fra dere som har holdt på med stabilisering en stund.....Hvordan er det egentlig et halvt år etter, ett år, eller to år...Hva sliter dere med, og hva går bra?

Selv har jeg vært stabil i 6 mnd nå, men synes det er gøy å høre litt om andres erfaringer også. Går det rett vest? Eller går det så bra at forumet ikke trengs?

Bare lurer :D

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia. Gratulerer med 6. mnd stabilitet!!

 

Her kommer et lite livstegn fra meg. Jeg gikk ned over 20 kg i 2008. Gikk opp et par kilo da jeg stabiliserte meg, endte på vekten jeg hadde som Russ. gjett om jeg var fornøyd :D I løpet av 2009 gikk jeg opp 2-3 kg, som jeg har prøvd å ta av meg i 2010. Det har jeg ikke klart de har formert seg til nye 2-3 kg, så totalt ligger jeg nå ca. 5-6 kilo over ønskevekten min.

 

Det går forholdsvis greit å holde vekten i store perioder, men når det kommer høytider (jul- påske- sommerferie/ferie) så legger jeg på meg ca. 1 kg som jeg ikke klarer å bli kvitt igjen. Så summa summarum så går vekten i feil retning. Dette vet jeg og er redd for men klarer likevel ikke å snu det. Kanskje jeg klarer det i 2011? Har lyst til å gå ned igjen de 5-6 kiloene, men sliter med å finne motivasjonen.

 

Fallgruber for meg:

lettvinte middager full i kalorier (rullekebab,pizza)

skal bare unne meg den og den sjokoladebiten, hånden med chips

hvorfor skal ikke jeg få kose meg når alle andre gjør det

prioritere bort trening

ikke spise ofte nok

ikke ha krisemat i vesken

Ikke belønne meg selv for selv små seire

føler meg fortsatt fin, har jo holdt borte nesten 20 kg :) Hva er vel + 5-6 da - he he.

 

Jeg har ikke mistet motet, men ser tungt på å klare å kvitte meg med de uønskede kiloene som har kommet til. Håper flere er innom med sine rapporter om både hva de får til og hva som er vanskelig. Tar gjerne i mot tips jeg :)

 

Lurer på om jeg skal melde meg på kurs for å kvitte meg med kiloene igjen, "klarte meg uten" kurs da jeg gikk ned, men å holde vekten er vanskeligere av mange grunner.

 

Lykke til videre Soleia!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du skrev et innlegg!

 

Supert å høre hvordan andre opplever stabiliseringen. Det er mange utfordringer, og en jobb for livet, det er sikkert.

 

Tror at mange opplever det samme som deg; at det sniker seg på en kilo eller to i året. I begynnelsen oppleves det ikke som så dramatisk, for man er fortsatt relativt fornøyd med vekta/kroppen. Så baller det på seg, og "plutselig" er det mange kilo å ta fatt på. Igjen. Jeg er livredd for at dette også skal skje meg.

Vil anbefale deg et kurs nå for å knekke de 5-6 ekstra som har sneket seg på. Hvis ikke kan du ende opp med flere kilo enn du startet med.

 

Ønsker deg masse lykke til- dette klarer du! Håper du stikker innom senere :D

 

Håper flere stabile også komme innom med sine erfaringer.

 

Å holde seg stabil er vanskelig, men ikke umulig!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var lurt, og noe jeg også har tenkt masse på.

 

Jeg har tidligere slanket med 18 kg, men alt og litt til kom på igjen etter kort tid.. Denne gangen sliter jeg med de siste kiloene samtidig som jeg tenker kjempemasse på tiden etterpå. Jeg har vært en jojo i 2010, men har gått ned 8 kg totalt når status skrives. Nå skal jeg bli kvitt de siste i løpet av våren. Målet mitt var egentlig 60, men har jusrtert det til 58. Var nede på 61,2 kg, men desember kom:D -og nå er det 63,2 kg.

 

Håper det kommer flere historier, jeg kjenner så godt igjen tankene/fallgrubene til 2neA.. Det var de samme som jeg hadde sist jeg gikk opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom med jevne mellomrom, eg! Leser litt på din tråd, skriver av og til, men denne hausten har vore tøff!!! Knallhardt å begynne i full jobb, 2 skulebarn og litleprinsen i bgh!! Har trent minimalt denne hausten, men har meldt meg inn på eit treningssenter og skal begynne å trene for 30. april skal eg gå Skarverennet :eek: nesten 5 mil på ski - og eg er ikkje god på ski :eek: men måtte berre ta imot utfordringen!

 

Har ikkje vore god verken med mat eller trening altså - har som nyttårsforsett at eg skal stresse ned og prioritere trening minst 2 gonger i veka!!

 

MEN dagens vekt 1/1-11: 65 kg - det betyr eg er 3 kg lettare enn 1/1-10

- har altså vore nokså stabil i 1 år no :D

 

Godt Nytt År til deg Soleia og alle dåke andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia.

Så hyggelig å bli etterlyst :(

Joda, jeg er i levende livet og er innom her med jevne og ujevne mellomrom. Jeg har ikke skrevet så mye her det siste året, men titter innom ;)

 

Jeg har gått opp litt det siste året, det har gradvis sneket seg på noen kilo. Jeg har hatt mange runder der jeg har prøvd å ta grep, det har dessverre bare holdt ei uke eller to - og så har vekta pekt feil vei igjen. Jeg har egentlig vært litt lei av hele dette "matkjøret", noe som har resultert i at jeg har tillatt meg selv alt for mye av det gode liv. Jeg har heldigvis klart å holde treninga høvelig inntakt så jeg føler meg fremdeles i rimelig god form.

Jeg er vel nå ca 3-4 kg mer enn da jeg kom inn i HV for snart 2 år siden. Jeg var oppe i nesten +5 til jul, men har nå knerta 1,5kg siste uka. Og mer skal det bli!. For nå har jeg jobbet systematisk med motivasjonen min ei stund. Føler nå at jeg er klar for å få bort disse irriterende kiloene. Jeg har avtalt med ei venninne at vi skal rapportere vekt til hverandre hver mandag. Hun skal også ned 5kg. Og dette forplikter litt. (og vekker konkurranseinstinktet da ;) )

 

Jeg skal gi livstegn innimellom slik

 

I dag ble det skitur og 5 trimpoeng innkassert. Ski er forresten en veldig bra aktivitet for å brenne kcal. Må ha ca 3 Zumba-timer for en slik tur.

 

Jeg ønsker deg og alle andre her inne lykke til videre. Jeg skal gi et lite livstegn av og til. For tiden legger skriver jeg av og til hos 2neA.

 

Stor klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre fra deg ;)

At det har ballet på seg 3-4 kg er vel ikke uvanlig har jeg skjønt - jeg synes det er bare gjort at det ikke er mer, jeg.....du gikk jo ned en masse. Det er heller ingen krise så lenge du tar tak i det nå. Og det har du jo allerede gjort- flink jente!!

 

Ønsker deg lykke til med pyntekiloene frem mot sommeren- det klarer du! Skal følge med deg inne på tråden til Tone. Det er så koselig at det er litt liv her inne på HV ;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...