Gå til innhold

Nok er nok!


Gjest SnopElskeren

Anbefalte innlegg

Gjest SnopElskeren

Nå har jeg endelig innsett at baderomsvekta ikke lyver, og at den heller ikke er snill... Brutal og ærlig kan man vell kalle den!

 

Jeg begynte så smått og prøve å kutte ut snopet og brusen for en stund siden, og greide å rikke vekten ned fra 108,4 til ca 101. Men julen har hentet meg inn, og jeg er doomed nok en gang. Jeg var nede på 98, men raste opp igjen til 101 etter jul.

 

Så nok er faktisk nok. Nå må jeg bare begynne, men det er F*** meg ikke lett. Jeg eier ikke viljestyrke, og er faktisk avhengig av snop. Brus og drittmat bryr meg jeg lite om (spiser hva jeg får egentlig), men det er snopet jeg sliter med. Har tittet igjennom diverse saker, og funnet ut at her er et treningssenter like i nærheten. Så på mandag melder jeg meg inn og begynner sakte men sikkert.

 

Men jeg EIER ikke viljestyrke som sagt, og håper at det er noen andre her ute i verden som sliter med det samme. Jeg trenger en snop-venn. En som har det samme suget, og som skjønner hvordan det er. Jeg er også ekstremt kresen av natur, og sliter med å få i meg ting jeg ikke liker...

 

Så vær så snill verden, gi meg noen som sitter i samme situasjon og som kan være med på en så heftig vekt-karusell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet godt hvordan du har det! Jeg er også avhengig av snop og sukker.

Denne jula har vært en sann orgie i sjokolade og brus uten noe trim. Resultatet er jo at vekten har atter en gang steget. Pokker altså! Men nå skal jeg tilbake til den smale sti og sammen står vi sterkere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du savner en som sliten med det samma :D her har du meg :) hehehe..

Jeg er oppe i 112 kg nå og jeg MÅ ned :) den gang jeg gikk HØY gravid i 2008 veide jeg 75 KG :) jeg må få gjordt noen STORE endringer her.

Men som deg så sliter jeg med snopen og jeg er så utrolig kresen :(

 

Trenger virkelig et spark i r*va :) hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnopElskeren

Dette er bra! :) Jeg trenger noen som lider av samme "snop-syndromet" som meg selv! :) jeg VAAAAR så svak på jobb idag, jeg spiste tre karameller... =(

 

Men føler meg ganske på topp akkurat nå, FORDI jeg har meldt meg inn på treningssenteret her i nærheten, og skal faktisk gå å trene NUH :D Stakkars kroppen min har ikke vært på treningsenter på over 5 år nå tror jeg.. ;) Faen, jeg er flau! Men nå begynner det!!

 

WISH ME LUCK! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klart å styre unna snop i hele dag i tillegg til å holde meg innenfor mine tilmålte kalorier.

 

Dette er første gang på noen uker og det føles bra :)

 

Tre karameller er da ikke noe stor skandale nå som du skal på trening. Jeg har ikke vært i nærheten av ett treningstudio siden en eller annen gang på begynnelsen av 90-tallet ;)

I morgen klarer du å styre unna karamellene skal du se. STÅ PÅ!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nessie87

Hei, eg er også helt hekta på godteri, er slik at eg ofte tenker mer på godis enn hva eg skal lage til middag og dette har ført meg til rundt 100 kg.

Nå har eg inngått en avtale med meg selv, 0 godteri på 100 dager og det går overraskende bra!

Økonomien gjør at eg ikkje har råd til å melde meg inn på treningssenter nå men den dagen kommer håper eg.

Hvordan gikk det på trening i går da?

 

Skal heie på deg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok to rader av en sjokolade plater i dag, klarte ikke mer:(

Men gått 5 km i dag da, levere snuppa i barnehagen og da gikk jeg..

Tok meg en time, fy for et slit og tiltak.

Men må man så må man.

Har såååå lyst på sjokolade eller snop:( Prøver og døtte inn med gulrot og frukt men hjelper liksom ikke:( Begynt med krom tabletter som de sier skal hjelpe mot søtsuget. Håper det kan hjelpe litt også:)

Godt og ha noen og snakke med som forstår en.

 

Stå på alle sammen :D Dette skal vi klare sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldte meg inn i vektklubben i dag, må gjøre noen grep.... følte meg truffet når jeg leste innlegget ditt, og tenkte jeg ville slenge meg på. Er så karboavhengig at det er rene marerittet, blir abstinet (les: uvel, sur og grinete!!) og ikke lett å ha i hus når jeg prøver å venne meg av det.

Kom under 100 for 2 år siden (tok totalt av 30 kg), men har gått opp igjen 20 av dem, tragisk! Og jeg som aldri skulle se 100 tallet igjen... ;)

 

Har ikke satt meg konkrete mål enda, men gjør det nok førstkommende dagene... skal fullføre hovedmålet jeg hadde for et par år siden!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emilia24

Hei hei snopelsker og alle som skrevet innlegg!

 

Jeg er også en av dere, men jeg er ekstrem... føler jeg hvertfall... jeg kan og har forsåvidt gjort det... har spist en potetgullpose/snop per dag i en god stund av livet mitt... helt sykt... i helgene kunne jeg spise 2 i løpet av en dag... i tillegg til sjokolade... men det er primært det salte snopet jeg ikke har viljestyrke over... men er veldig god på å spise sjokolade også!!

 

Sånn at i sommer ble jeg singel, tok endelig tak i den delen av livet mitt tenkte jeg at nå skal jeg jammen ta tak i kroppen min også... men det varte ikke så lenge... ikke intensivt da... men har tenkt annerledes i hvertfall... sånn at jeg i fjor høst kuttet ned på snopet, til kanskje 2-3 snopfrie dager i uka... og jeg har ikke veid meg på lenge... så i dag fant jeg ut at jeg har gått ned 4 kg bare på å kutte ned på en par snopdager i uka!!

 

For meg tror jeg det gjelder å kutte gradvis ned på snop og drit, samt drikke masse vann, komme i gang me trimming... når jeg trente zumba hver dag i fjor på denne tiden, var det stor forskjell på noen uker bare... men så ble det en liten ferietur, og vips ute av alt... men det skal ikke skje i 2011.

 

Og snopelsker, du er heller ikke alene om den viljestyrken... jeg skulle hatt bank som sååå ofte handler på tom mage... og som selv etter trening kan finne på å hive i meg en halv pose potetgull eller anna skit...

 

Men sammen skal vi klare dette, sammen er vi sterke og skal bekjempe søtsug og saltsug og anna skit!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi sette oss et lite mål sammen?

for.eks prøve og la vær snop frem til lørsdag? og se om vi greier det?

 

Er forresten mørk sjokolade usunt? Har så lyst på, men prrrrrøver og la vær..

huff, hjeeeelp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nessie87

mål er artig!

rekner dere kjeks som godteri? eg er ikke så glad i det derfor funker det veldig greit når eg må ha i meg noko.

Mørk sjokolade er i hvert fall sunnere enn annen sjokolade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emilia24

Hei mamma08!

 

Ja jeg er med på den dealen :-) Har faktisk ikke spist snop denne uka, bortsett fra chilinøtter + yoghurtnøtter mandag og tirsdag... Men verste dagen blir vel i morra og søndag... hehe

Men gjelder sånn nøtti frutti uten salt som snop? Er jo masse kalorier i det da... kjekt å spise om kveldene for å øke kcal inntaket :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nessie87

Fikk helt hetta her, la inn alt godteriet eg spiste i løpet av en dag og havnet på nesten 1800 kalorier! det er ikkje noe rart at eg ikkje har gått ned i vekt før altså...

Hele dagsbehovet er fylt med godteri, men nå er eg heldigvis på dag 12 i godteriavtalen min.

 

Går i butikken og leter etter sunne kjeks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kilomagneten

Kjære dere!

Jeg har klart å holde meg unna snop siden vi inngikk dealen i går, og jeg er ganske stolt av meg selv. Vi har vært på middag hos svigerforeldrene mine i dag, og jeg tok bare en spiseskje hvit saus til poteta og den kokte torsken.

Ble bydd sjokolade til kaffen, men unnskyldte meg med at jeg var så mett etter middagen at jeg ikke orket noe.

Har bare informert mann og barn om Grethe Roede-kurset jeg har meldt meg på, og ingen andre.

Håpet er jo at noen om en stund kanskje vil spørre om jeg har gått ned litt - uten at de vet at jeg slanker meg. Det hadde vært moro, det !!!

Jeg koser meg med et glass rødvin nå (eller det er visstnok det andre glasset jeg koser meg med, men hvem teller?), og skal vente med snop til i morgen kveld.

Er så glad for at vi er flere som jobber mot et felles mål!! fortsatt god fredagskveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på det samme :D At noen vil legge merke til at jeg har gått ned litt :)

Har klart og holde meg unna snop jeg også :D veldig fornøy. Har også begynt med krom tabletter også, og føler det hjelper mot det verste suget :D Har lest i det nye allers bladet, om ei som har kuttet ut karbohydrater og hadde gått ned 8 kg på 4 uker.

Har litt lyst og prøve dette, er det noen flere som har hørt om dette eller har erfaring om dette?

 

Stå på alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kilomagneten

8 kg på 4 uker ville vært en drøm som jeg nesten ikke våger å drømme. Jeg tok et Easylife-kurs for 2 år siden og levde på pulver, vann og kaffe i 9 uker. Sammen med trening 2 ganger i uka raste jeg fort ned i vekt, og gikk ned 17 kg på drøye tre måneder. Kurset var uheldigvis ferdig da båtsesongen startet, og det ble altfor mange kvelder med rødvin og snacks. Det tok ikke lang tid før kiloene var på plass igjen... Kan masse teori, men det er dessverre forskjell på teori og praksis :-(

Nå tar jeg Alli-tabletter, som fåes på apoteket. De skal redusere fettopptaket, og jeg håper så inderlig at de virker som lovet i reklamen. Jeg har tatt kromtabletter tidligere, og da hendte det at jeg glemte det vanlige innkjøpet av sjokolade da jeg handlet etter jobben. Håper de virker sånn på deg, også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nessie87

eg har merket at jobb-buksa mi har blitt pittelitt mer romslig :-)

I går gjekk det veldig greit uten godteri, jobbet nokre timar på kvelden og typisk meg ville vært å gått på seven/eleven og kjøpe noe godt etterpå.

I dag våget eg meg bort til godishylla et sekund men fjerna mej fort igjen, kjøpte en pose nøtter og mye sunn mat istedenfor.

 

Imorgen disker eg opp med taco til mine venner og skal lage jordbærgele og frukt til dessert, det er jo lovlig?

 

Eg las det en plass om å fortelle seg selv at godteriet er ikkje for en selv, det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Ganske fornøyd med denne uken her :D Gått ned 2,8 kg :)

I dag skal jeg kose meg med litt snop og brus når min lille frøken har lagt seg :)

Til middag blir det terteskjell med fiskegryte til middag :D nam nam :)

Er også meget fornøyd med kromtablettene :D Har ikke det suget lenger og det er veldig deilig :)

 

Kos dere masse i kveld alle sammen :D Så er det en uke til neste gang? ;)

 

Tror det er viktig og hjelpe hverandre litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nessie87

mamma08: så flink du er, nesten 3 kilo jo! trener du også da?

 

Eg skal ikkje veie meg før på mandag, hvis eg tør.

Ser frem til kosekveld i kveld eg, med moderate mengder taco, frukt og gele :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) nessie87: Trener ikke så veldig mye nei, men endret litt på kosten og kutta ut snop i uka, så og si :P blir en liten bit eller to med mørk sjokolade innimellom. men det er utrolig lite i forhold til hva jeg spiste før :D Kunne sette meg ned kl 19 på kvelden og døtte i meg masse snop :S Mens nå tar jeg heller litt frukt og en gulrot, og en bit mørk sjokolade om jeg blir veldig sugen :D Hjelper veldig det :)

Tar også krom og omega 3 :)

 

Går noen dager 1 til 2 timer, kommer litt ann på været :)

 

katt1: Kjempe bra :D er moro å se på vekten at det gir resultat :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nessie87

-1,2 på vekta i dag ;)

Stå på katt1! vi greier dette!

 

det gjør meg mer motivert til å fortsette å spise ofte, lite og null godis!

Skal gå meg en tur senere faktisk.

 

Eg har forskjellige drømmer om godteri, at eg spiser en bit og ødelegger alt med avtalen min.

Når eg er våken går det mye lettere synes eg, har prøvd så mange ganger før å slutte med godteri men eg har alltid vært for svak og syntes synd på meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...