Gå til innhold

Ny her, slå følge og motivere hverandre?


Gjest MissMuppet
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest 4snupper

Glemte helt at jeg skulle veie meg i går, jeg. Men, hatt en dårlig uke pga sykdom og lite søvn, så tror jeg drøyer veiinga til neste fredag :D Flinke dere andre har vært, imponert!

 

Lykke til resten av helga, her koser jeg meg med vann, grønnsaker, kesamdip og frukt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 783
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Snuppelure45

Jenny: Du har faktisk helt rett :)

Jeg har vært flink, og enda stoltere er jeg av meg selv nå, selv etter å ha vært ute å spist på fredag. Da var det "kontrollert" utskeielser. I går tok jeg meg inn i igjen, og det ble bare salat på meg i går til lørdagsmat. Var på besøk hos mamma og pappa, og de disket opp med pizza. Noe av det bese jeg får, men jeg hadde bestemt meg og tok med egen "mat"(les salat).

Det er bare det at jeg skulle gjerne ha gått ned 1 kilo i uka, og blitt kvitt all overflødig kilo. Jeg vet inderlig godt at det beste er å kun gå ned litt og litt, for da er det lettere å holde vekta når man kommer dit man ønsker...

 

Bumblebee: Ja, 9,6 er jo så nær 10, at det kunne jeg ha gjort...

Men jeg sa -9,5, da jeg fikk spørsmålet. Det er litt psykisk for meg dette, fordi -10 kg er ett magisk mål, skal nå det før 1. april. Og det KLARER jeg :D

For hver -5 kilo er premien min en kopp Kaffe Latte, og jeg premierte meg med dette fredag, så på en måte sa jeg at jeg hadde gått ned -10 kilo...

 

4Snupper: Nå virker det som om du har fått tilbake motivasjonen :D

KJEMPE BRA!! STÅ PÅ videre!! Det er faktisk du som er en av dere her inne som har gitt meg mest motivasjon. Jeg er imponert over hva du har og hva du får til, med 4 små barn...

Du kommer sterkt tilbake nå ser jeg...

 

Dørstokken hadde krympet i går gitt :o

Etter å ha sittet på verandaen og samlet fregner i ca 1 og 1/2 time, fikk jeg på meg skoa og gikk runden. Jogget litt i de små motbakkene også...

Litt styrketrening med situps og hele to armhevinger + planken...

Må være litt husmor i dag, og skal på håndballkamp med min yngste datter, samt hjelpe gubben i kjelleren så får jeg se om tiden strekker til slik at skoa kan komme på i dag også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

For en nydelig helg dette har vært. Barnefri, sol, fireretters himmelsk middag og stor fest påsponset av mannens jobb.. Dagen derpå ble det frokostbuffet og jeg klarte ikke beherske meg (da heller..).. Usj, må jo ha gått opp to kilo, minst. Jeg hadde på forhånd bestemt meg for å kose meg i moderate mengder, men jeg fikk meg ikke til å legge igjen mat på tallerkenen altså. Porsjonene var ikke så store, men med 4 retter..... ja, da sier det seg selv! Det var helt nydelig å ha på seg flott ny kjole, nye sko og få skryt for å se bra ut :o Digger det!!!

 

Målet denne uken er å komme ned på samme nivå som på mandag, 88,4.. Jeg får gå turer og trene som en gal for å gjøre opp for helgens utskeielser :D Er nesten så jeg gleder meg til å trene masse denne uken, og det vil si jeg har kommet laaaaangt på vei i livsstilsendringen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Denne helga har gått over all forventning, ikke spist noe usunt :D I dag har jeg trent 3 ganger, først på ellipsesykkel, så styrke og så zumba.

 

Føler motivasjonen er tilbake, kan også ha noe med været å gjøre, deilig med strålende sol. I morgen skal vi trille til skole og barnehage, blir godt å være ute kl.8 om morgenen :o

 

Høres ut som du har hatt koselig helg, Miss Muppet, du får gå ett par ekstra lange turer denne uka så er maten fra helga borte skal du se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så SUPERFLINKE dere har vært! Ny inspirasjon hentes stadig her inne, superbra! :D Ikke vært på vekten på en stund, har hatt mye å ordne med, så ikke orket... Nå er jeg imidlertid litt "ovenpå" - har hatt et par dager fri for å hente litt energi og det hjalp! Fått trent både lørdag og søndag, så da er det håp :D Jeg hadde en plan om å klare å ta dette "over langen" og være tålmodig, men det klarer jeg ikke - nesten ikke gått ned siden januar, så jeg må legge om taktikken, starting today! Nå er det ikke mer "dette kan ta lang tid" for jeg tror jeg da lurer meg selv litt og at det blir mer "utskeielser" enn jeg burde... Nå blir det GR igjen for alle penga, rett antall kcal om dagen og masse trening. Gleder meg allerede, fikk skikkelig inspirasjon tilbake på trening i helgen :)

 

Igjen - GRATTIS til dere med FANTASTISKE resultater! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Flink du har vært 4 snupper som har kommet inn i tralten igjen :D Det blir vel max med TP på deg denne uken? Jeg skal jaggu prøve å få til 15 poeng selv.. Gikk på vekten i dag og resultatet var ikke så mye opp som jeg hadde fryktet, men 600 gram opp er likevel mye på en helg. Sånne helger må man likevel bare unne seg. Er faktisk første gang jeg er på hotell alene med mannen på 4 år :o Herlig å ta seg noen glass vin og sove heeeele natten uforstyrret..

 

Fatt mot dundas, håper du klarer å hente motivasjon til å gå ned litt til :) Jeg kom inn i en dårlig periode hvor jeg ikke veide fordi jeg trodde jeg visste hvor mye jeg kunne spise.. Men vekten stoppet opp og jeg lurte meg selv, i tillegg byttet jeg ut vanlig mat med sjokolade og trodde jeg lå innenfor i kcal per dag. Kanskje lurt du begynner å føre dagbok igjen? Masse lykke til, vi heier på deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Jeg har gått lang tur i dag, først 30 min til skolen og barnehagen med ungene, skrev det opp som rolig tempo. Så gikk jeg tur litt over en time i rask gange med tvillingvogn på vanskelig føre :o

 

Skal danse zumba etterpå og trene styrke, så da blir det 9 trimpoeng på en dag, over 1800 kalorier forbrent, det må jo være bra!

 

Jeg har nok tenkt litt som deg, Dundas, men tatt meg skikkelig sammen nå, jeg må ned før sommeren, orker ikke føle meg uvel i sommerklær hele sommeren, så nå er det fullt fokus her, vi får støtte hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Du kommer råsterkt tilbake 4snupper :o Tenk å gå fra lite trening og laber motivasjon til å få 9 TP på EN dag... Jeg ble inspirert av deg og stappa ungene i tvillingvogna og gikk til barnehagen for å levere eldstemann. Totalt 5 km på 1 time, fornøyd med det. I kveld blir det hopp-og-sprett time på studio og i morgen blir det hentetur til barnehage og zumba på kvelden :D Tror jeg tar inn helgens utskeielser på null komma niks :D Det er nydelig å orke å gå de fem km uten å føle jeg omkommer av åndenød..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Så bra at jeg motiverte deg til å gå til barnehagen, Miss Muppet, sånt liker jeg å høre :D

 

Jeg danset bare halve programmet med zumba, synes den dvden jeg har nå er så kjeeeeeeeeeeedelig...skal heller sykle litt kveld når ungene har lagt seg. Skal trene styrke i kveld, mye lettere å gjøre det når mannen er på trening, da har jeg litt press på meg..hehe.. Han hjalp meg med mageøvelser i går, noen øvelser han tar når han er på boksetrening, herregud så støl jeg var i magen når jeg våknet i morges :D

 

Har malt en time nå og, håper å få malt 1-2 timer i kveld. Blir ikke mye tv og avslapning på kvelden når man har kjøpt oppussingobjekt..hehe.. Heldigvis har vi ikke kjøpt ett hus med skader, kun at man må modernisere det litt om man ikke like trefarger over alt, tepper på gulvene og gammelt kjøkken :o Men, blir jo litt ekstra bevegelse av det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure45

Endelig :o

Jeg måtte veie meg i dag, for å se hvordan helga hadde gjort seg gjeldende. Skriver det ikke opp, for det er fredag som er veiedag...

Det var - 10,0 (TIIIIIIIIIIII kilo). Mitt første delmål er nådd... Jippi...

Det andre er å komme under 90 inne 1. juni, - 5,6 kilo igjen. Veldig, veldig spent på om jeg klarer dette?

 

Hva du rekker 4Snupper :-)

Jeg er virkelig imponert. Du har jammen vilje, og du klarer å få gjennomført det du vil :-)

 

Dette klarer også du Dundas, artig nick forøvrig...

Du vet hva du skal gjøre for å få dette til. Dette ordner seg for deg, som for oss andre. Vi må stå på, og så er det ikke lenge til påske. Og da er det lov til litt slekke tøyler, men bare litt.

 

Dagene blir lengre og det gir meg inspirasjon til å komme meg ut, og ikke minst når sola skinner og varmen sprer seg i kroppen :-)

STÅ PÅ videre alle sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatt mot dundas, håper du klarer å hente motivasjon til å gå ned litt til :D Jeg kom inn i en dårlig periode hvor jeg ikke veide fordi jeg trodde jeg visste hvor mye jeg kunne spise.. Men vekten stoppet opp og jeg lurte meg selv, i tillegg byttet jeg ut vanlig mat med sjokolade og trodde jeg lå innenfor i kcal per dag. Kanskje lurt du begynner å føre dagbok igjen? Masse lykke til, vi heier på deg :o

 

Takktakk!! :D Nå noteres hver smule ned, og humøret er på topp. Dere er en fantastisk fin støtte, vet jeg har sagt det før, men sier det igjen! Jeg heier på dere også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig :o

Dette klarer også du Dundas' date=' artig nick forøvrig...

Du vet hva du skal gjøre for å få dette til. Dette ordner seg for deg, som for oss andre. Vi må stå på, og så er det ikke lenge til påske. Og da er det lov til litt slekke tøyler, men bare litt.

 

Dagene blir lengre og det gir meg inspirasjon til å komme meg ut, og ikke minst når sola skinner og varmen sprer seg i kroppen :-)

STÅ PÅ videre alle sammen...[/quote']

 

Takktakk Snuppelure45, jeg henger i stroppen og du har jo VIRKELIG vært flink! Grattis med knallresultater så langt! Jeg kommer til å være her oftere fremover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått lang tur i dag' date=' først 30 min til skolen og barnehagen med ungene, skrev det opp som rolig tempo. Så gikk jeg tur litt over en time i rask gange med tvillingvogn på vanskelig føre :o

 

Skal danse zumba etterpå og trene styrke, så da blir det 9 trimpoeng på en dag, over 1800 kalorier forbrent, det må jo være bra!

 

Jeg har nok tenkt litt som deg, Dundas, men tatt meg skikkelig sammen nå, jeg må ned før sommeren, orker ikke føle meg uvel i sommerklær hele sommeren, så nå er det fullt fokus her, vi får støtte hverandre![/quote']

 

Nå har jeg også tatt meg sammen, ja... Ingen av de mange sommerkjolene passer, og jeg er LEI LEI LEI! :D Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Da har jeg trent 50 min intens intervall trening på ellipsesykkelen imens babyene sov, skal trene styrke med de ved siden av meg på gulvet nå. Siden det er så nydelig vær skal jeg trille langt tur etterpå, og så gå for å hente jentene. Da har jeg 7 trimpoeng i dag, og 12 totalt denne uka :D

 

Ble "bare" 5 i går istedet for 9 siden jeg droppet sykkelen og malte ferdig istedet :o

 

Fornøyd med meg selv nå, føler energien er tilbake :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

Skulle jeg jo aldri har gjort. Jeg trenger egentlig virkelig en ny jakke, er så drittlei den gamle lefsa jeg har fra før, og nå er det for varmt til å gå med vinterjakke.

 

Jeg har jo vært så fornøyd med bra nedgang de siste ukene, men det er utrolig hvor kort tid det tar å bryte ned alt sammen igjen - fant to jakker som jeg var helt sikker på ville passe, også fikk jeg søren ikke lukket dem igjen - ikke i nærheten engang. Grrr...

MEN, for å se det positive i det, jeg gikk denne gangen ikke i "shit-au-fella" og var allikevel veldig flink resten av dagen. Var veldig fristende der og da og fråtse i sjokolade siden jeg allikevel ikke fikk på meg jakkene - men jeg gjorde det ikke! *klapper meg selv på skulderen" :o

Skal slite meg gjennom denne våren også med dem gamle jakka, så får jeg heller unne meg en skikkelig lekker en når jeg har nådd målet mitt!

 

Vært ute på laaaang trilletur i dag, med pulsmåler for å sjekke om trimpoengene jeg får av aktivitetene jeg legger inn her stemmer, og det stemte overraskende bra i dag ihvertfall. Blir en time pilates i kveld også, så jeg kommer opp i totalt 6,5 TP i dag.

Blir spennende å se på fredag hvordan det har gått denne uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Så flink du har vært Bumblebee, er ikke så lett holde seg når man får seg sånne nedturer. Jeg har pupper som ikke går ned i vekt, så har bestilt 42 i vårjakke på nettet nå, håper å få den igjen :o

 

Skal male ett par timer i kveld og, regner med det går en del kalorier ved maling, men har ikke lagt det inn noe sted.

 

Havner på 1891 kalorier i dag med alt jeg har planlagt å spise, det må jo være ganske perfekt regnet i forhold til de 1900 kaloriene jeg skal ha..hehe.. Har da forbrent 1349 kalorier ved trening i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
Skulle jeg jo aldri har gjort. Jeg trenger egentlig virkelig en ny jakke' date=' er så drittlei den gamle lefsa jeg har fra før, og nå er det for varmt til å gå med vinterjakke.

 

Jeg har jo vært så fornøyd med bra nedgang de siste ukene, men det er utrolig hvor kort tid det tar å bryte ned alt sammen igjen - fant to jakker som jeg var helt sikker på ville passe, også fikk jeg søren ikke lukket dem igjen - ikke i nærheten engang..[/quote']

 

Så kjedelig opplevelse for deg Bumblebee... Den nederlagsfølelsen går jeg på selv gang på gang! Det er bare en måte å få endret dette på, og det er å være trofast mot livstilsendringen og fortsette i samme gode tralten og gå ned sakte men sikkert!! Fytterakker'n s kjedelig å skrive... Uansett var du KJEMPE FLINK som klarte å unngå å spise drittmat resten av dagen :)

 

Det virker som om turentusiasmen har smittet over på oss alle :D Jeg har også gått lang tur i dag. Fikk med ei venninne også gikk vi til bhg og hentet storebror. 5 km på en time, til å være meg er det råbra :D Kostholdet er strålende om dagen også. Har fått dilla på avokado, egg og cherrytomat - har tross alt hatt værre diller så jeg skal kose meg i moderate mengder.. Dropper zumba'n i dag og trener noe annet i morgen også, da kunne ei venninne bli med og det er hyggeligere :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Om jeg har hatt noen av dere på facebook og dere nå er borte så er det ikke gjort med vilje altså, bare rop ut da. Plutselig var vennelista mi minska fra 219 til 129 venner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

I går fikk jeg "ufrivillig" alt for mange kalorier, 800 mer enn jeg skulle..argh..Trodde musli solfrokost var sunt, så spiste det til lunsj og kveldsmat, målte opp 50 gram hver gang. Men, når jeg la det inn før jeg la meg fikk jeg sjokk, så da ble det 800 kalorier mer enn jeg skulle hatt......

 

Så i dag må jeg trene ekstra mye, må prøve å få forbrent 1500 kalorier, da får jeg forbrent de 800 for mye fra i går, og 700 ekstra treningkalorier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i grunnen en uting, men DU VERDEN så deilig noen ganger... Har ikke vært på vekta på en liten stund, og snikveiing i morges viste 85!!!!!!!!!!! JUHUUUUU :o Håper og krysser fingre og tær for at det er i nærheten av sannheten, jeg har vekselsvis mye og lite vann i kroppen så vet aldri... hihi.... Har trent knallhardt denne uken da, spinning lørdag og søndag, zumba tirsdag og spinning 75 min i går, så kanskje jeg får betalt??? hihihi :D Så utrolig glad og fornøyd, satser på at MASSE TRENING som dere også har kjørt på, funker også for meg :D MORO MORO!

 

Og goooood morgen alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Jeg er kjempe usikker på den treninga mi, hva jeg skal legge den inn på... Det er en ellipse sykkel, og når jeg har syklet 55 min nå, så viser den 14,2 km på 55 min. Jeg er da gjennomsvett, andpusten, skjelver i bena og knall rød... Når jeg legger den inn på sykling blir det jo bare usle 200 kalorier ca...

 

Jeg skal ikke veie meg på noen uker, merker jeg blir for opphengt i vekta og det gjør da at jeg mister motivasjonen om jeg har gått opp, og om jeg har gått ned så er det lettere for meg å spise noe litt usunt eller droppe trening. Så jeg skal fortsette med masse trening og sunn mat, og veie meg igjen rundt påske kanskje :D

 

Så flink du har vært med trening, Dundas, og flott vekt du hadde, håper den viser det samme eller mer ned i morgen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempe usikker på den treninga mi' date=' hva jeg skal legge den inn på... Det er en ellipse sykkel, og når jeg har syklet 55 min nå, så viser den 14,2 km på 55 min. Jeg er da gjennomsvett, andpusten, skjelver i bena og knall rød... Når jeg legger den inn på sykling blir det jo bare usle 200 kalorier ca...

 

Jeg skal ikke veie meg på noen uker, merker jeg blir for opphengt i vekta og det gjør da at jeg mister motivasjonen om jeg har gått opp, og om jeg har gått ned så er det lettere for meg å spise noe litt usunt eller droppe trening. Så jeg skal fortsette med masse trening og sunn mat, og veie meg igjen rundt påske kanskje :D

 

Så flink du har vært med trening, Dundas, og flott vekt du hadde, håper den viser det samme eller mer ned i morgen :o[/quote']

 

Takktakk, jeg tør nesten ikke håpe.... :D Når det gjelder treningen din, ville jeg lagt det inn på "romaskin" kanskje.... Du har mye bevegelse i hele kroppen, akkurat som en romaskin... har du prøvd? Du brenner GARANTERT mer enn 200 kcal på 55 min, jeg har pulsklokke og var på 75 min spinning i går og brant 768 kcal, så det kan ikke stemme for deg.... Har du vurdert pulsklokke? Det er UTROLIG motiverende, synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Har ikke pulsklokke, tror jeg skal invistere i det da, så får jeg sett hvor mye jeg faktisk forbrenner :D Jeg trener intervall på ellipsesykkelen i tillegg, så hvert 5 min sykler jeg 20-30 sekunder alt jeg kan og lenge etter melkesyra har slått inn :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...