Gå til innhold

Ny her, slå følge og motivere hverandre?


Gjest MissMuppet
 Share

Anbefalte innlegg

Har ikke pulsklokke' date=' tror jeg skal invistere i det da, så får jeg sett hvor mye jeg faktisk forbrenner :) Jeg trener intervall på ellipsesykkelen i tillegg, så hvert 5 min sykler jeg 20-30 sekunder alt jeg kan og lenge etter melkesyra har slått inn :D[/quote']

 

Det er knallbra trening! :) Flink du som får det til uten at noen står og skriker til deg! hahaha! Tror ikke du vil angre på å investere i pulsklokke og magebelte, da får du liksom svart på hvitt hele tiden vite akkurat hvor mye du har forbrent, hjerterytme og allting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 783
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest MissMuppet

Dette er ikke morsomt.. Ett skritt fram og to tilbake, og sånn har det vært siste måneden. Ned forrige uke og opp masse denne uken, vil ikke innrømme det en gang så jeg skriver det ikke inn. Skjønner ikke hvorfor resultatet ble slik når jeg denne uken:

 

- har spist supersunt med 1600 kcal HVER dag

- ikke har spist en mikrobit av sjokolade eller andre frimerker (5 dager uten)

- har spist 6 måltider om dagen

- har trent 14,2 TP (inkl zumba i morgen) og kanskje blir det enda mer i helgen

- har drukket nok vann

 

Kanskje det skyldes vann i kroppen? Rød uke? At jeg bygger muskler? Jeg har trent kondis med styrke 3 ganger, men over en kilo på en uke - jeg boljer ikke altså!!!!! Ellers har jeg gått tur en time hver dag...

 

Prøver å tenke positivt likevel...:

- har gått ned 1 bh størrelse :)

- har gått inn 14-15 cm i livet og ned 1,5 buksestørrelse

- har gått ned 2 størrelser i gensere/topper

- den trange olabuksa er ikke lenger trang, men passe og uten magepølse over :D

- bedre kondis, bedre helse og mer velvære

 

Håper dere andre har bedre resultater, lykke til :)

 

Over og ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, MissMuppet, forstår godt at du er frustrert. Ekstra ille når resultatet ikke står i forhold til innsatsen.

 

Men, resultatene totalt sier nå alt, syns jeg. Vekta er bare ett tall!!!

 

Syns ikke det var så lenge du fortalte om jeansen du helst bare kunne gå oppreist i.... du har vært fantastisk flink, det skal du jammen meg ha:D

 

Ned 600g denne uka for meg. Ser at jeg må ned 600g hver uke for å nå påskemålet mitt...

 

Skriver det opp her, er kanskje andre som har resultater som ikke er "hemmelige";)

 

Jenny

Startvekt: 101 kg

Vekt uke 11: 93,3 kg

Totalt ned 7,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

Det er fredag, solen skinner og jeg har vært på vekta - ned 1,1 kg! Det har vel nesten aldri skjedd før at jeg har gått ned mer enn en kilo på en uke.

Hurra!!! :D

 

Miss Muppet, det er veldig mange grunner til at vekta går litt opp og ned. vannsamling, syklus, trening - masse som spiller inn. Da er det viktig å glede seg over det du har oppnådd så langt istedet for bare å tenke på hvordan det gikk akkurat denne uken.

Når du har vært så flink denne uka får du garantert gevinsten for det neste uke! :)

 

Jenny

Startvekt: 101 kg

Vekt uke 11: 93,3 kg

Totalt ned 7,7 kg

 

Bumblebee34

Startvekt 101,7 kg

Vekt uke 11: 93,4 kg

Totalt ned 8,3 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Så flinke dere har vært jenter!!! Morro å følge dere her og se de store resultatene :D Takker for hyggelig motivasjon også, det er bare for meg å stå på videre. Jeg ser jo selv at jeg har kommet langt, og syklusen spiller nok stor rolle denne uken. Har sett det før også at jeg går opp den uken i måneden.. Er bare så kjipt når jeg har lagt inn høygiret og ikke får uttelling for det! Men ingen grunn til å gi opp, jeg fortsetter i samme gode stil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Så flinke dere har vært!

 

Miss Muppet, er du sikker på at du spiser nok? Har du regnet ut dagsbehovet på nytt med vekta du nå har og all treningen? Ofte så skjer det jo at om man trener ekstra en uke så vil vekta stå stille eller gå opp, og så slipper kroppen taket på vannet som har bygd seg opp og man går masse ned igjen.

 

Det samme kan skje om dette er en vekt du har vært på lenge før? Husker kurslederen min sa når jeg veide 70 kg over flere uker at kroppen "husker" den vekta fra tidligere og holder taket på den siden jeg da hadde ligget på den vekta en stund tidligere. Så plutselig slapp det taket og vekta fortsatte nedover.

 

Synes du har vært rå flink og kjempe bra du tenker så posititvt :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
Så flinke dere har vært!

 

Miss Muppet' date=' er du sikker på at du spiser nok? Har du regnet ut dagsbehovet på nytt med vekta du nå har og all treningen? Ofte så skjer det jo at om man trener ekstra en uke så vil vekta stå stille eller gå opp, og så slipper kroppen taket på vannet som har bygd seg opp og man går masse ned igjen.

 

Det samme kan skje om dette er en vekt du har vært på lenge før? Husker kurslederen min sa når jeg veide 70 kg over flere uker at kroppen "husker" den vekta fra tidligere og holder taket på den siden jeg da hadde ligget på den vekta en stund tidligere. Så plutselig slapp det taket og vekta fortsatte nedover.

 

Synes du har vært rå flink og kjempe bra du tenker så posititvt :D:)[/quote']

 

Takk for gode råd 4snupper... Jeg tror jeg spiser riktig, men jeg vet ikke om jeg skal registrere lavt eller normalt aktivitetsnivå. Det er der forskjellen ligger. Havner på 2450 i totalt energiforbruk på lavt og 2600 kcal på normalt aktivitetsnivå. Jeg går en time tur fire-fem dager i uken, men de legger jeg inn som TP for ellers i løpet av dagen synes jeg at jeg sitter endel.. Blir jo husarbeid da, men lite iforhold til de dagene jeg jobber og er på bena hele dagen...? Hva tror du? Du har jo gått litt flere kurs enn meg og har kanskje fått litt tips om dette? Burde jeg følge meny 3 likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Er du mye sulten? Jeg legger inn normal hverdagsaktivitet når jeg er hjemme, men jeg maler hver dag, gjør mye husarbeid og er mye på bena med de to eldste. Om du er en del sulten ville jeg prøvd å øke til meny 3 for en ukes tid, eller mellom 2 og 3 for å se om du får i gang forbrenninga igjen, da får du "lurt" kroppen litt sånn at den starter opp igjen og vekta igjen går ned.

 

Vanskelig det der, men er kanskje verdt å prøve? Jeg har merket at om jeg står stille eller går opp har jeg ofte spist for lite i forhold til aktiviteten min :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Jeg er faktisk ikke særlig sulten. De dagene jeg jobber spiser jeg ca 100-150 kcal mer for jeg blir sulten på jobb. Føler selv 1600 passer meg, blir passe mett og går ikke sulten. Men jeg er nok enig i at jeg kanskje burde oppjustere litt nå som jeg trener så mye. Neste uke blir prosjekt 1800 kcal :) da kan jeg skeie ut med egg og avokado :D

 

I dag er det sofa dag. Formen er ikke bra og selv ikke strålende sol og masse plussgrader får frista meg ut... Men sånne dager får en bare ha. I helgen tror jeg kanskje jeg skal male garasjeporten? Kanskje finne fram sykkelen også? Masse å glede seg seg til.

 

Jaggu godt å ha noen å diskutere litt med her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Bumblebee34 nevner under her, det er veldig lurt å se på alt du har oppnådd! 15 cm rundt livet, det er jo utrolig bra! :)

 

Jeg har holdt på nå siden august. I starten gikk det jevnt og trutt ned hver eneste uke, ganske mye også. Etter noen måneder, så endret dette seg og jeg er nå der at jeg egentlig må se en hel måned under ett, ikke en og en uke - ellers blir det mye nedturer :)

 

Tempoet i nedgangen har endret seg, motivasjonen varierer litt mer (to frem og ett tilbake skjer litt oftere nå :D), sykluser, trening, langhelgeturer ..... alt påvirker i større grad nedgangen nå enn det gjorde tidlig i slankingen.

 

Det tok litt tid før jeg aksepterte det, ble litt stresset for å være ærlig, men nå føler jeg meg veldig komfortabel med tempoet, og tenker at det nok er kroppens måte å sørge for riktig og varig vekttap...håper jeg....

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure45

Jeg var inne og skrøyt av at jeg hadde gått ned 10 kilo på mandag, og ja jeg har nå passert 10 kilo i dag :)

- 10,3 kg har jeg nådd. Det vil si en nedgang fra forrige fredag på 700 gram :)

 

Miss Muppet og 4 Snupper; STÅ PÅ videre. Det er helt sikkert bare opphoping av vann som spiller dere ett puss :D

Vannet hoper seg opp på meg også når det nærmer seg mens, og de første dagene etter at mensen har satt igang. Tror det er lurt å ikke bli så opphengt i at man ikke har gått ned en uke, men opp. Bare fortsett med den gode jobben dere gjør, dere er fantastisk FLINKE :)

Plutselig løsner det...

 

Jenny

Startvekt: 101 kg

Vekt uke 11: 93,3 kg

Totalt ned 7,7 kg

 

Bumblebee34

Startvekt 101,7 kg

Vekt uke 11: 93,4 kg

Totalt ned 8,3 kg

 

Snuppelure45

Startvekt: 105,6 kg

Vekt uke 11: 95,3 kg

Totalt ned 10,3 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Er utrolig fornøyd med at det er fredag i dag og jeg har spist 1800 kalorier totalt :) Har stressa masse i dag med male oppe, kjøre de store barna til farmor og farfar. Det tok 4 timer med stopp på McDonalds, og jeg kjøpte kun en kylling wrap uten dressing og uten ost, kun kyllingfilet og salat :)

 

I morgen skal vi male hele dagen, trille tur med babyene og TRENE masse..hehe... Jeg føler selv jeg har gått ned, for str 40 i buksene mine begynner nå å henge i lårene, men enda litt stramme i magen. Er ikke lett å bli kvitt magen etter 4 barn, og 2 av de på en gang gitt..

 

Ha en flott helg alle sammen,dere er kjempe flinke, og utrolig glad jeg har dere her inne, dere er skikkelig motivasjon :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Så vannvittig flink du er snuppelure.. GRATULERER med over 10 kg vekke!!! Gleder meg til det blir min tur, og det skal det bli snart :D

 

Helt enig 4snupper, det er godt å ha en "heia-gjeng" uansett om det går trått eller flott!!

 

Takk for god motivasjon slippe.. Jeg tror jeg skal få litt oversikt over vekttap per måned, det gir sikkert litt mer motivasjon nå som jeg har gått opp og ned annenhver uke....

 

Tar den oversikten med en gang jeg.. Vekttap per måned:

Januar: -5,2 kg

Februar: -2,5 kg

Mars: -1,2 kg.. Forrige ukes vekt. Med denne ukens vekt blir vekttapet 0...

 

Nå blir det mer mat på meg framover. Det er en mulighet for at jeg har spist for lite. Synes det er vanskelig å vurdere aktivitetsnivået mitt, så når vekten stopper opp får jeg prøve å øke matinntaket.. Jeg kommer lynsterkt tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var inne og skrøyt av at jeg hadde gått ned 10 kilo på mandag, og ja jeg har nå passert 10 kilo i dag :D

- 10,3 kg har jeg nådd. Det vil si en nedgang fra forrige fredag på 700 gram :)

 

Kjemperesultat - Grattis!! :) Jeg hadde ikke fått med meg at det nå var fredagsveiing, tror jeg holder meg til mandager foreløpig så får vi se kanskje neste uke.... Min utrolig optimistiske 85 var i overkant lavt og var nok veldig lite vann i kroppen, men jeg veier mindre enn sist jeg veide meg i hvert fall, så får jeg "fasiten" på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure45

For gratulasjonene :D

Ja, jeg skal innrømme at det er nå det begynner å bli morsomt...

Nå føler jeg veldig at jeg har gått ned, men jeg har nesten 20 kilo til som skal bort. Og jeg SKAL ikke ha disse kiloene tibake igjen. Det er fanken meg så tungt å dra på...

Neste mål er < 90 kilo til 1. juni, og jeg regner med at det vil gå tregere nå, men da er det så viktig å holde motivasjonen oppe. Og motivasjonen henter jeg her hos dere. Fortsett å skriv inn alle sammen. Det er både artige og motiverende innlegg her :)

 

Dundas: Jeg veier meg også på mandag, rett og slett for at jeg skal klare meg gjennom helga. Helga er så vanskelig å være flink i, det er rett å slett for mye fri og for mange fristelser(les; muligheter for å spise noe man overhode ikke skal spise). Jeg kan godt veie meg på mandager jeg også, så er vi to som har samme veie dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Tror jeg skal prøve veie meg i morgen, men regner med vekta viser opp egentlig, har trent så sinnsykt mye i det siste, denne uka hadde jeg 27 trimpoeng. Har trent masse styrke med mage, vekter og strikker for å stramme opp, så vet at jeg får mye vann i kroppen da.

 

Men, klærne er løsere og jeg føler meg bedre, så får prøve å ikke fokusere for mye på vekta :) Og føler meg jo ekstra flink når jeg trener og blir i mye bedre humør den dagen da, trening er jo egentlig veldig morro.

 

Synes dere alle har vært kjempe flinke, alle nærmer seg 10 kg og har gått ned 10 kg nå, det er jo kjempe bra innsats! 10 kg er jo utrolig mye :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Utrolig at du klarer å trene så mange TP 4snupper.. Godt gjort!

 

Forrige ukes nederlag er lagt bak meg, det samme er fredagens og lørdagens utskeielser hvor jeg rett og slett gav f***... I dag er jeg tilbake på den smale sti og har spist 1750 kcal og trent. Håper det at jeg skal spise litt mer gjør underverker og at vekten nå peker riktig vei igjen. Jeg veier meg også i morgen for å få "ny startvekt"..

 

Det var morsomt å trene i dag.. Det er ikke ofte jeg har så mye å gi at når timen er slutt skulle jeg ønske den hadde vart en hel time til!! For tre-fire måneder siden holdt jeg ikke ut en hel treningstime engang, og nå blir jeg ikke "sliten nok" på samme time :D Det er diiiggg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt veie meg på mandager jeg også' date=' så er vi to som har samme veie dag?[/quote']

 

Supert om du vil veie deg mandager du også, jeg trenger også mandagsveiing, ellers blir det for lett å spise etter jeg har vært på vekta fredag, for det er "lenge" til neste gang ... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta i dag viser 86 blank, dvs. ned 5,1 kg siden 10. januar. Ikke at jeg er superfornøyd med tempoet, hehe, men det er over 5 kg BORTE! JIPPI!!! Skal fortsette å trene som en gal og passe på inntaket, så går det rette vei her... :D 15 igjen (og det er jo 5 kilo mindre enn 20, hihi). Bare å henge i stroppen, langt igjen, men deilig å se at trening nytter....

 

Og gooood morgen alle flinkinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Veide meg i dag jeg og, veldig fornøyd :D Tror jeg skal nå målet mitt på 75 kg før august, deilig å være under 80 kg endelig!

 

Over 5kg er jo kjempe bra, Dundas, dette går riktig vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Gratulerer dundas og 4snupper, så flott nedgang :)

 

Vekten viste 89,7 hos meg i dag.. Heldigvis allerede ned flere hundre gram siden fredag, men er likevel over en kilo opp siden uke 10 veiingen. Jeg velger å tro det er en kilo rens****a muskler :D For jeg har spist og trent i tråd med GR (minus litt i helgen).. Kanskje jeg burde trene mer kondis og mindre styrke? Trente styrke 4 ganger forrige uke... Regner akkurat ut at jeg har gått ned 8,5%..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Jeg trener alltid både kondisjon og styrke, med kondisjon blir du kvitt magefett og slikt, med styrke stramme opp og øke forbrenning, men som kurslederen min sa blir man ikke kvitt magen feks ved å trene styrke alene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Denne dagen har bare sust forbi, sto opp 6 med babyene. Etter levert de store trente jeg sykkel imens babyene sov, rakk å male en time etter det før de våknet.

 

Så har jeg styra med de og lagd ferdig innbakt laks til middag, trent 60 min styrke, malt en ny time imens de sov og dusja. Og nå må jeg hente de store jentene hos mamma :D

 

Skal prøve å få malt ferdig listene som er i garasjen i ettermiddag, og så trene til en ny dvd jeg har fått, spent på den så må nesten prøve..hehe..

 

Håper dagen deres har gått knirkefritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

Du er jo virkelig kommet på rett spor igjen 4snupper! Det er godt å se, og så deilig å komme seg ned på nytt fortegn på vekta, fra 8-tallet til 7-tallet.

Håper inderlig at jeg snart får se et nytt tall jeg også :)

 

Beundringsverdig at flere av dere trener styrke hjemme. Jeg synes styketrening er så utroooolig pyton, gørrkjedelig! Jeg får en del styrketrening med pilates en gang i uken og noe styrke på vannaerobic, men det blir med det. Har kjøpt meg treningsstrikk til bruk hjemme men jeg får meg rett og slett ikke til å gjøre det... hmm... så hvis noen har en idiotsikker oppskrift på hvordan motivere seg til kjedelige ting så tar jeg gladelig imot! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Du har ikke en mann som liker å trene da, Bumblebee? Jeg fikk mannen min til å vise meg masse forskjellige øvelser, så satte vi sammen ett program sammen. En dag trener jeg lår, rumpe. En dag skuldre og triceps. En dag biceps. Trener hver dag mage og noen benøvelser. Jeg har musikk på når jeg trener, trener alltid på hele halv timer, feks 10.30, da vet jeg at jeg ikke kan stoppe før klokka er minst 11, da har jeg trent 30 min.

 

Mitt program tar som regel 60 minutter, men jeg begynte med 15 minutter og økte heller etter hvert som jeg ble sterkere. Er lurt å trene forskjellige muskelgrupper på forskjellige dager, men ta feks magen hver gang i tillegg, den er så stor muskel at den trenger ikke avslapning på samme måte som de andre muskelgruppene.

 

Jeg tenker også gjennom hva jeg helst vil stramme opp mest, og akkurat nå er det magen, rumpa og triceps. Biceps og bena er ganske godt trent fra før, men resten vil jeg stramme opp.

 

Jeg har en matte i stua, 3 forskjellige strikker (en lang, en kort og en for bena), har også håndvekter jeg kan ta forskjellig styrke på. Når jeg trener triceps og biceps trener jeg med 9 kg på hver arm, når jeg trener ryggen/skuldrene tar jeg 7 kg.

 

Puh, ble langt dette...håper du fikk noe fornuftig ut av babbelet mitt..hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...