Gå til innhold

Ny her, slå følge og motivere hverandre?


Gjest MissMuppet
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 783
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Snuppelure45

Fader Missmuppet,

er det jeg som har fått disse grammene dine :)

Jeg har lagt på meg fra mandagen og til i dag... :D

 

Snuppelure45

Startvet:105,6

Vekt uke 16: 92,7 opp 400 gram

Totalt ned: 12,9 kg.

 

MissMuppet

Startvekt 97,3

Vekt uke 16: 86,7 ned 400 gram

Totalt ned 10,6 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Her er det jammen stille etter påske :D Håper det er fordi alle lever og ånder for slankingen og ikke har tid til å skrive her ;)

 

De gramma er nok allerede borte vekk snuppelure, du har dessuten tatt av flere kilo enn meg så jeg har masse å ta igjen. Vi får ta oss i nakken og kjøre et stramt løp mot sommeren så vi blir kvitt disse fem kiloene før badesesongen er her... Kjenner det er vanskelig å komme igang med kcal-noteringen igjen. I morgen SKAL jeg notere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Var det egentlig så lurt å veie alt i dag?? For bevisstgjøringen er det selvsagt det, men for samvittigheten er det et bestemt NEI!!! 1738 kcal UTEN kvelds ;) Tenkte å spare tid mot helgens bursdagsfeiring og bakte derfor wienerbrød i dag som jeg kan fryse... Dessverre så de så gode ut at det ble ikke bare en, men TO som fant veien ned i magen! Åhh, som jeg gleder meg til jeg "bare" skal holde vekten. Akkurat nå virker det svært lett mot å gå ned!!!

 

Ny dag i morgen, jeg er ihvertfall igang med noteringen, da vet jeg av erfaring at i løpet av et par dager er jeg inne på riktig matmengde på null komma niks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Det hender at veiing i beste hensikt (enten det gjelder mat eller kropp) virker mot sin hensikt, i allefall var det litt resultatet på meg i dag: Veide meg på morgenen og har en fabelaktig vektoppgang over helgen..... ;)

 

Selv om jeg vet at dette er forbigående, så kjente jeg at det sved litt i motivasjonen det der...det er så TUNGT noen dager!

 

Heldigvis kom jeg meg til hektene igjen og er tilbake på optimismetoppen, men jeg - som du - gleder meg veldig til å være i måt og "bare" skulle holde vekten.

Det er mulig at jeg (les: Hjernen) tror det blir lett, noe mange års erfaring burde kunne motbevise temmelig effektivt. Jeg har litt jobb å gjøre i hodet mitt før jeg er klar til å holde vekten, merker jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

På de lyse siden, så kommer jo kaloriinntaket ditt i morgen til å være mye lavere - for i morgen skal du jo ikke spise wienerbrød! Hehe;)

 

Jeg er i hvert fall ikke mentalt klar for å holde vekten ennå.. Har et ekstremt kontrollbehov i forhold til maten jeg spiser, og veier fortsatt alt jeg spiser. Med unntak av enhetsting jeg kan vekten på, slik som knekkebrød, kokt skinke, porsjonspakker med pålegg..

Og det er jo ikke veien å gå for all fremtid. Men enn så lenge klarer jeg ikke la være. Jeg MÅ vite nøyaktig inntak, og synes det er kjipt de gangene jeg spiser borte og hverken vet mengde eller kaloriinnhold i det jeg ha spist.

Sikkert litt derfor det skle sånn ut på ferie, det var første uken siden jeg begynte i august at jeg ikke veide eller registrerte noe som helst. Og da ble liksom alt lov - strutsehodet i sanden! ;)

 

Puuuh.. veien til mål er jammen lang og vinglete:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
På de lyse siden' date=' så kommer jo kaloriinntaket ditt i morgen til å være mye lavere - for i morgen skal du jo ikke spise wienerbrød! Hehe [/quote']

 

Så sant så sant!!!! I morgen blir det ingen wienerbrød, og ikke stort annet når jeg er hjemme, for alt er spist ;) Jeg er ikke klar for å holde vekten på 87 kg, langt derifra.. Men jeg er veldig klar for å komme ned på riktig vekt og sååå holde vekten :D For da kan jeg spise bittelitt mer enn i dag, og kanskje ikke spise fullt så mange små måltider. Synes det er lettere å spise 4 måltider enn 6, men jeg ser jo fordelen med økt forbrenning da.. Jeg opplever innimellom å bli ekstremt hekta på å telle kcal, men det skal ikke mer enn en dag eller to uten telling før jeg blåser i det igjen. Snodig det der....

 

I morgen skal jeg og ungene på lunch på venninne med barn.. Hun er kjent for gooode luncher og kanskje noe attåt, så jeg er spent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
Det hender at veiing i beste hensikt (enten det gjelder mat eller kropp) virker mot sin hensikt' date=' i allefall var det litt resultatet på meg i dag: Veide meg på morgenen og har en fabelaktig vektoppgang over helgen..... ;) [/quote']

 

"En fabelaktig vektoppgang" faktisk :D Måtte smile når jeg leste det, for sånn har jeg det hver helg. Jeg er veldig motivert til å gå ned mer, men kanskje ikke i samme tempo som til nå. Jeg tar meg i å tenke at fem kg til sommeren er nesten uoppnåelig fordi jeg trives greit i størrelsen jeg er nå. Er kanskje ikke så rart siden det er så lenge siden jeg har veid under 90... Jeg er heller ikke så motivert til å spise så lite hver dag heller, derfor skulle jeg ønske jeg var ferdig slanket nå.. Nei,,, det er vel bare å ta seg i nakkeskinnet og gjennomføre dette!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Jeg har endelig fått den nye sykkelen min og fått i gang treninga igjen, så utrolig deilig!

 

Var i konfirmasjon i helga til sønnen til beste venninna mi, og moren hennes kjente meg ikke igjen før etter vi hadde reist, jeg har ikke sett moren siden før jeg ble gravid, og hun syntes jeg hadde blitt så slank. DET lever jeg lenge på kjenner jeg ;)

 

 

Vekta mi går oppover nå selv om jeg gjør alt riktig, vært hos legen i dag for videre oppfølging for vektnedgang. Fikk da "slankepiller" på resept som skal hjelpe meg videre ned i vekt, disse er slik at 30% av fettet i maten ikke blir tatt opp i kroppen, og kan hjelpe meg 2-3 kg ekstra ned i måneden. Skal prøve dette fram til sommeren for å få hjelp til vektnedgangen. Jeg skulle egentlig begynne på nytt Grete Roede kurs, men vet jo nøyaktig hva jeg må gjøre for å gå ned, så blir heller fulgt opp av legen min da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Det blir spennende å følge deg videre 4snupper, er spent på om disse pillene hjelper deg videre ned. Du har uansett gått ned mer enn meg fram til nå, så du må jo ha gjort mye riktig ;) Jeg tenker også som deg, hva nytt kan et kurs gi når du vet det meste likevel? Klart en føler litt "press" på å gjøre alt riktig når det sitter en ukjent og ser over hva du spiser og følger med på vektnedgangen, men det presset klarer jeg å gi meg selv. Dessuten er gir det litt motivasjon å skulle føre opp her :D

 

Jeg sitter og koser meg med en kokosbolle.... hmm, kanskje ikke helt lurt, men dagen har ikke vært helt riktig heller. I stedenfor 6 små måltider ble det to store..! og ei kokosbolle til kvelds. Ligger likevel godt under kcal i dag, så det får heller være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Jeg skal begynne på de onsdag neste uke, da har jeg ny time hos legen, måtte ta masse blodprøver før jeg får lov å ta de. Er en del med helsa som skal være i boks, bmi må være over 30, man må ha kostholdsplan og mosjonsplan, så da får jeg svar på alt onsdag og om alt er bra kan jeg begynne på de ;)

 

Får ikke tak i vanlige kokosboller her noe sted, bare sånne enorme, så lenge siden jeg har spist det, er jo så godt.mmmmm....

 

 

I dag har jeg sykla 1,5 mil på 40min på ellipsesykkelen min og trent 60 min hard styrke, var helt skjelven etterpå og er enda skrubbsulten etter treninga, så i dag føles det iallfall ut som jeg må ha forbrent mer enn jeg har spist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Vekt uke 17: 86,3 Ned 400g denne uken og totalt ned 11 kg ;) det er ikke så ille med tanke på at jeg ikke har veid og notert... Det er så mye jobb, og jeg har ikke funnet fram kontrollfriken i meg etter påske..!

 

Stålende god helg til alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Halloi!

Endelig mandag! Jeg har hatt en håpløst utskeiende helg, og akkurat nå er det deilig med ny uke. Har du funnet igjen kontrollfriken, MissMuppet?! Klar for fullt fokus frem mot fredag?! Det er jeg! Ingen helligdager denne uken, da har vi ingen unnskyldninger...

Ju-huuu:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

hehe, nei kontrollfriken har tatt ferie og latsabben har innvadert meg!!! Jeg veier ikke om dagen, men så blir det noen spesielle uker framover. Skal gjøre en stor operasjon i magen denne uken og blir satt ut av spill i 4-6 uker.... Blir et lengre sykehusopphold og rekonvalesens hjemme, så veiing og trening blir det lite av den neste måneden. Jeg har regnet ut hvor lite jeg må spise for å gå ned i vekt med lavt aktivitetsnivå og ingen trening - og det spørs om jeg overlever på det :D hehe... Får gjøre mitt ytterste ihvertfall :)

 

Lykke til med veiing fredag Ninjastar, du er jo helt rå som kan skeie ut i en hel uke for så å gå ned vanvittig mye uken etter. Det er som om påsken aldri skjedde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Lykke til med operasjon da, Miss Muppet!

 

Her går det kjempe fint med trening og spising, jeg har prøvd sommerklær i str.38 som er for små, så da må det trenes ekstra og skjerpe meg ekstra for å få de på meg til juni..hehe..

 

Blir ikke så mye her inne når det er så nydelig vær ute merker jeg, men henger med og følger med på tråden likevel.

 

Lykke til denne uka alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Velkommen med Anne-Lene :) alltid hyggelig med nye som er med i kampen mot kiloene..

 

Blir ikke jeg vesentlig lettere til fredag nå så veit ikke jeg.... Er nå operert, har fjernet ting og tang i magen pluss at jeg bare såvidt overlever på sykehusmaten. Jeg regnet over før innleggelsen at jeg skal ligge på meny 1 de neste ukene hvor aktivitetsnivået er lavt, og på sykehuset her serveres det jaggu ikke en kalori over virker det som. En potet til middag, et lite fiskestykke og en neve gulrøtter. Frokost var tre halve skiver og Lunch et lite rundstykke. Jaja....... Skal se jeg veier 85 på null lomma niks :D ikke er jeg i form til å gå ned i kiosken for å kjøpe snop heller...

 

Nok syting.. Jeg har det bra etter forholdene, litt mindre smerter hadde vært ønskelig, men alt er nok bedre i morgen. Nå skal jeg "kose" meg med sykehusdesserten - riktig gjettet ja, det er en ubestemmelig kompot..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
Ønsker deg masse god bedring' date=' MissMuppet!! Til tross for sykehusmat, hehe;) Men aldri så galt osv, ikke sant?![/quote']

 

Så sant så sant :D detta blir jeg slank av :) men innrømmer at jeg ligger og fyser på sjokolade......! Det er kjedelig her altså, What to doooo...?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure45

Ja, nå er det jammen meg en stund siden jeg har vært her inne. Dagene har flydd i fra meg...

Godt på noen områder, men ikke på alle.

Har fått med meg MissMuppet at du er på sykehuset; God Bedring :)

Skjønner at du har tilgang til nett, så her er det bare å komme med alle de gode rådene du har, og alle gode motivasjonsfaktorer som du sikkert tenker ut der du er :)

Ellers så har jeg klart å få av meg enda ltt: - 1,2 kilo siden forrige veiing(men da hadde jeg gått opp 400 gram). Nå er snart første mål innen rekkevidde, og det er < 90 kilo. 1,5 kilo til, så er jeg der... :D

Ser ut som jeg kan klare dette innen 1. juni :)

Men 5 kilo til 1. juli, det er muligens tøft? Jeg jobber med saken. Får dere det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Wow snuppelure, du raser jo ifra oss andre her inne :D så flink du er som går så raskt ned i vekt... Jeg tenker dessverre lite på motivasjonen her jeg ligger i sykehussengen, tankene svinser heller rundt maaat, for jeg føler jeg sulter ihjel her inne.. Operasjonen ble skrekkelig forsinket så jeg fastet i en hel lang dag (ble opr på kvelden), og resten av kvelden og natten var jeg så dårlig at jeg antagelig må spise meg opp igjen i dag... Ikke vet jeg,, men sulten er jeg - støtt!!

 

Sitter og surfer på Iphonen min, derfor er jeg her inne :) Er skrekkelig spent på vekten neste gang. Blir ikke skrevet ut før til helgen, så jeg får nok ikke veid meg fredag..

 

Lykke til med de neste kiloene snuppelure, klart du klarer fem kilo til sommeren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Hmmmm, spørs hvor slankende dette sykehusoppholdet viser seg å være likevel... Fikk besøk i dag og da bestilte jeg liksågodt litt sjokolade. Synes litt synd på meg selv her, så litt trøstespising får jeg unne meg. Tror ikke jeg skal veie meg før magen har kommet i rute igjen heller.. Ser ut som om jeg har svelget en luftballong!!! Det er vel vanlig at det tar tid for magen å normalisere seg etter et inngrep, og sterke smertestillende gjør bare ting enda tregere... I morgen blir det heldigvis hjemreise :) gleder meg veldig, samtidig vet jeg at det blir mer støy og stress hjemme pga barna.. Uansett - borte bra, men hjemme best!!! Gleder meg til å ta fatt på de neste fem kiloene!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krille

Du har jo vært igjennom en stor operasjon, unn hjernen noen dager hvile. Men, som du kanskje har lest "inne" hos meg, så vet forstår jeg litt hvordan du har det. Og, jeg var bare en dag på sykehus. Men, jeg kan heller ikke trene på de neste 5-6 ukene, og jeg synes også synd i meg selv...Men, vi kan bare gjøre vårt beste, og det hjelper ikke å "banke" seg selv opp, ingen ting blir bedre av det:)

 

Riktig god bedring:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Har du kommet deg hjem ennå, MissMuppet? Trøstespising på sykehus er lov - men ikke hjemme!

Sier jeg som fortsatt trøstespiser fordi jeg ble syk på ferie for to uker siden...:)

MEN - det er ikke å anbefale! Slutt før det blir en vane, er min anbefaling. Selverfart!!

 

Fortsatt masse god bedring:):) Og god helg! Jeg teller ned til ferie på mandag:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Endelig hjemme Ninjastar. Bare bilturen hjem gjorde meg utslitt så jeg måtte sove lur da jeg kom hjem. Tragisk. Det er deilig å være hjemme med mann og barn. De har savnet meg alle sammen, minste jenta på ett år skriker når pappa'n løfter henne ut av armene mine stakkars. Jeg kan ikke løfte mer enn 5 kg de neste 6-8 ukene, så far må løfte henne opp og ned fra fanget mitt.. Blir slitsomme uker for far dette også!!

 

Vekt uke 18: 85,8 ned 500 gram.. Totalt ned 11,5 kg :) selv om sykehusmat er kjedelig klarte jeg å tylle i meg nok mat til at jeg ikke har gått dramatisk ned i vekt.. Men jeg holder koken :D ble litt sjokolade i går kveld og det blir nok litt i kveld også,, men nå er det helg. I dag har jeg på meg favoritt tunikaen min,, men den er aaaaltfor stor!!! Også den som var for trang ved juletider, nå henger den og slenger på meg! Fantastisk :) det er morro.

 

17.mai nærmer seg og kjolen jeg har brukt en gang for fire år siden henger klar til bruk!! STAS!! åh som jeg gleder meg til å komme ned på 82, det er innen rekkevidde og så "tynn" har jeg ikke vært på over 10 år!! Sukk, hvilken lykke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...