Gå til innhold

Ny her, slå følge og motivere hverandre?


Gjest MissMuppet
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Krille

Vær tolmodig. Jeg tror at jeg begynte alt for tidlig med aktivitet igjen. Jeg har veldig vondt enda, og det har jeg ikke hørt om eller klart å finne noen andre på nettet som har etter en brystreduksjon. Det går bra på dagtid, men jeg har smerter under armene og under brystene og jeg sover dårlig. Jeg kan ikke ligge på siden, og bare på rygg og får da veldig vondt i ryggen. Sover dårlig....

 

Jeg burde tatt det mer med ro, og når mannen min begynte på jobb etter 2 uker, så var jeg jo igang, med løfting og bæring og flytting. Jeg fikk minstemann til å bytte bleier på gulvet, lærte han og klatre opp i tripptrappen selv (gitt om jeg angrer på det nå, for nå er det favorittaktiviteten...). Men, det ble for mye likvel. Kunne så ønske at jeg hadde tatt det mer med ro, men jeg vet jo ikke om det er forklaringen..... Hold ut!!

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 783
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest 4snupper

 

Hva heter pillene du bruker 4Snupper?

Ikke at jeg tror at det er disse som har hjulpet deg nå' date=' men det er din treningsiver. Du har vært utrolig flink til å trene. Klart å utnytte hvert eneste ledige minutt mens snuppene dine sover, eller er i barnehage/skole. Riktig STOLT av deg selv kan du være :)[/quote']

 

 

Pillene heter Xenical, legene har gått helt bort fra reductil som visstnok var mer vanlig før. Merker ikke noe virkning til de enda, har faktisk gått opp 2 kg, men målene rundt mage, bryst og armene er heldigvis mindre :)

 

Synes alle her er helt utrolig flinke, for en gjeng!! Forstår jeg kom meg inn i riktig slanketråd her inne :D

 

Ang det med kommentering, så er jeg veldig sjenert av meg, så jeg klarer ikke å få meg til å si noe selv om jeg ser en forandring på noen. Men, blir jo veeeeeldig glad når noen sier noe ang meg, så burde vel kanskje skjerpe meg litt der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Jeg har veid og notert i dag og endte på 1210 kcal. Kalorikalkulatoren viser totalt energiforbruk med lav aktivitet 1970.. Jeg ligger da 760 kcal under og det er brukbart :o Jeg tror i snitt at jeg ligger mellom 11-1200 kcal daglig. Har i dag spist bittelitt mer enn gjennomsnittlig disse ukene!! Men jeg er riktig så stolt som klarer å fokusere på mat nå som jeg ikke får vært i aktivitet. Er litt irritert over at vekten likevel går opp og ned annenhver dag, det spørs om det blir nedgang denne uken tross iherdig forsøk!!

 

Hyggelig å se du titter innom 4snupper :) Tenk at du har gått ned over 20 kg (fødselsvekt eller ikke)..! Utrolig bra :D Bruker nok resten av året på å oppnå samme resultat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Høres ut som det går skikkelig bra med deg, Miss Muppet, du har virkelig motivasjonen nå, det er morro å høre :o Følger spent med videre!

 

Jeg er her inne og leser hver dag, men ikke alltid jeg rekker skrive med to babyer som har begynt å krabbe, kan nesten ikke ta øynene fra de, og på kvelden er jeg så sliten at jeg ikke orker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Takk for det 4snupper.. Etter gårsdagens maiskolbe med en halv bøtte salt ble ikke veieresultatet som i går, derfor skriver jeg opp gårsdagens for det var hakket hyggeligere :D

 

Startvekt 97,3 (herregud så mye)

Vekt uke 21: 84,0 ned 500 g

Totalt ned 13,3 kg..

 

Gleder meg såå utrolig til jeg kan si "nå har jeg gått ned 15 kg"!!! Den dagen kommer nok, men det hadde vært stas om det kom før sommerferien!

 

I dag har jeg sovet formiddagslur fra 10-14. Snakk om å kaste bort en solskinnsdag... Er så sliten om dagen, tror ikke kroppen er helt i balanse etter operasjonen enda. Straks 4 uker siden nå og jeg gleder meg (og gruer litt) for å komme igang med treningen. Tror virkelig jeg trenger det!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Rart en helg med utskeielser kan få vekten opp 800 g fra fredag til mandag... Eller er det egentlig så rart? Jeg har spist anti-slankemat denne helgen, og MYE av det! Jaja, da er det bare å sette strek over helgens utskeielser og vende nesen mot de sunne hyllene i kjøleskapet!!

 

Målet for uken er å bikke under 84,0.. Håper det går!! Har et treningsmål også, skal prøve meg på zumba og å gå en tur eller to.. Er fire uker siden operasjonen og jeg føler meg klar!! Tror ikke kondisen er klar, så jeg får vel treningssjokk!!!!

 

Ha en fin og slankende uke jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hehe, jeg melder meg på! Nå kunne jeg tatt den lange historien om hvordan én bryllupsmiddag sklei ut i to dager full utskeielse, men jeg skal spare oss alle for de dårlige unnskyldningene:rolleyes:

Så ja! Vi setter en strek over helga og begynner på ny frisk med ny uke i dag:D

 

Lykke til med å starte trening igjen denne uka! Jeg har alltid en tendens til å starte for hardt, skal liksom kompensere for alt jeg ikke har fått gjort når jeg har vært skadet eller syk... Så mitt tips i dag er å begynne med turene først og se hvordan det går, før du gjør tøffere ting som zumba. Snakker av erfaring - og det er jo sååå mye lettere å gi råd til andre enn å følge dem selv, hehe;)

 

Og ja - 800 g opp fra fredag til mandag er fullt mulig! Jeg veier meg én gang pr uke, men i perioder hvor kroppen er rar, veier jeg meg oftere. Jeg kan gå opp/ned en kilo fra dag til dag når væskebalansen ikke er på plass. Men jeg vedder på at fire dager nå med sunn mat i riktige mengder vil gi gode resultater på fredag:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

800? Ikke mer?? :D Jeg kan da krype opp halvannen når jeg har tatt den helt ut en helg....men så velger jeg gjerne ikke mellomtinger men enten- eller, jeg da...

 

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

hehe, tenk at det ikke skal mer til enn et par dager på "sukkerfylla" før kiloene raser på igjen! Skummelt, men samtidig godt å høre det ikke bare gjelder meg :D

 

Vel, dagen ble ikke akkurat bra. Er hormonell så det holder, så det har gått i bløtkakerester, pizza, gulrotkake og en sjokolade!! Har faktisk ikke spist ei brødskive i dag, bare dritt til tre måltider! At det går ann, jeg skammer meg!!!!! Før jeg legger meg skal jeg kaste restene av alle kaker og da er huset kjemisk renset for god mat! I morgen blir det 1000 kcal - må få en sjokkstart på uka!!!

 

Sant som du sier Ninjastar, det er viktig å få en rolig start. Psyket meg opp til gåtur i dag, men så begynte det å regne.. Så gira var jeg altså ikke på tur likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Om ikke humøret er særlig bedre (like svart dessverre) så er ihvertfall matplanen fulgt! Fikk akutt lyst på søtsaker her så jeg stappa i meg to skiver med makrell i tomat.. :s Jeg ble ihvertfall mett! Håper på en enda bedre onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hmmmm..... hvis mandag var svart, og dagen i dag var grå - så er jeg sikker på at dagen i morgen blir hvit eller lyseblå! Med sol:)

 

To makrellskiver var da ikke så ille? Ok, du klarte kanskje ikke 1000 kcal - men det var da likevel et utrolig sunt valg. Og veldig mange ganger bedre enn mandagen!

 

Ønsker deg en sunn og fin onsdag!! Legg ukestarten bak deg og "move on":) Kanskje du til og med orker en tur?!

 

PS: Jeg skrev inne hos meg at jeg fra nå skal være Pollyanna resten av uka - og jeg har herved startet;) Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Denne uka har jeg trent 2 ganger bare framfor hver dag, er jo så varmt at jeg holder på å krepere. Sykler på soverommet, og sykkelen sin temperaturmåler viste 26 grader når jeg syklet kl.9 i morges...hjelp...

 

Har fått masse kommentarer i det siste at jeg har gått ned så mye og blitt tynnere i ansiktet, det er så deilig og oppmuntrende å høre. Men, magen er jo enda en katastrofe, så lurer på om det blir en del løs hud der etter tvillingene...urk...

 

Jaja, jeg er jo "bare" 28 år, så jeg rekker vel å stramme opp litt før alderen innhenter meg håper jeg :o

 

Ønsker dere alle en flott uke med gode resultater og ikke la en eller to dårlige dager ødelegge humøret, husk at vi skal leve med denne livsstilen, så litt utskeielse en gang i blant må være lov for å klare dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hallooooooooooo.....?

 

Hvor er du, MissMuppet? Mistet internettet? Pc'en tatt av flommen? Eller har du kollapset etter første treningsrunde? ;)

Savner deg, så ikke bli borte:)

 

4snupper, jeg signerer sluttavsnittet ditt! :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

En motløs uke legges bak meg.. Sånn, da var det glemt og de kiloene som har kommet på pga dårlig humør skal bekjempes fra og med NÅ...! jeg må innrømme at jeg er så lei all slanking at jeg rett og slett måtte ta en aldri så liten pause.. Nå skal jeg se framover og nedkjempe de siste kiloene fram mot sommeren.. Tre uker til ferien, dette skal jeg klare...! Takk for at du bryr deg Ninjastar, klarer dette så mye bedre med oppbakking..

 

Det ble to treningstimer med Zumba, og det var nydelig.. Morsomt var det også å kjøpe en olabukse i str 42 (strech, men hvem bryr seg) ;) Gøy var det også å finne shortsene mine fra i fjor hvor ALLE er for store :D knis knis...

 

I'm back med hodet på rett plass.. Her skal det kjempes mot mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ou-uuu! For store klær og bukser i 42 - vanvittig kult:D

Herlig at du er i gang med zumbaen. Fra nå av går det bare én vei - mot sommer og deilig trening og en kropp i god form:)

 

Jeg er endelig ferdig med en "tung" sosial periode (ååå, det eeer så innmari synd på meg;)), og har nå en smal sti fremfor meg til fredag. Nå SKAL jeg knekke 70-tallet snart! Husker tilbake for 10 kilo siden - jeg slet faktisk endel med den barrieren, også. Det satt langt inn å komme under 80. Men det gikk da, og det skal gå nå! Noen pustepauser trenger vi - og så er det bare å gyve løs igjen.

 

Vi gir oss ikke, det er helt sant:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjenner oss alle igjen i den følelsen, MissMuppet - man blir så LEEEI i perioder. Men se, her er du, du gir ikke opp, og det er nettopp derfor du kommer til å komme i mål ;):D:)

 

Vi henger på inn mot ferien, jeg skulle gjerne se nedre halvdel av 65 tallet før midten av juli !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
Vi kjenner oss alle igjen i den følelsen' date=' MissMuppet - man blir så LEEEI i perioder. Men se, her er du, du gir ikke opp, og det er nettopp derfor du kommer til å komme i mål :D:) :)

 

Vi henger på inn mot ferien, jeg skulle gjerne se nedre halvdel av 65 tallet før midten av juli ![/quote']

 

Godt flere skjønner hvordan en tung periode føles ut.. Tror hodet har tatt sommerferie. Nå har jeg slanket meg i overkant av 6 måneder, og uten de altfor lange pausene. Jeg har vel strengt talt aldri tatt mer pause enn et par dager, så denne uken var litt i lengste laget. Det er gørr kjedelig å skulle gå ned igjen de samme kiloene jeg har slitt med før, men sånn går det når en ikke klarer å SKJERPE SEG!!! åh, er så sint på min manglende selvbestemmelsesrett i hodet mitt!!!

 

Gikk så dagen i dag helt knirkefritt? Nei da!! Ikke bare en, men TO mangelstenger!! At det går ann! Ellers har jeg spist tre måltider.. Bedre dag i morgen? Trolig ikke da vi skal feire barnebursdag! Tror litt av grunnen til at jeg ikke skreiv her på ei uke var for å forhindre å forsure tråden ;) hehe... Vel, skriver jeg her tar jeg meg fortere sammen igjen!!! Klokka tikker mot sommerferie, og jeg har ikke noe valg skal kiloene av!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge som du ikke gir opp, MissMuppet !! Jeg har hatt laaange perioder, har gått ned hele 1 - EN!! - kilo siden mars... Det er ikke akkurat noe å sette kryss i taket for, får vel ingen bonus for å ha gått ned samme kiloen mange ganger heller....

 

Nei, det er min viktigste lærdom : Tålmodighet (jeg stinker på tålmodighet, bare så det er sagt). Da jeg startet i august, var målet å være nesten ferdig til jul. Nå skjønner jeg at det blir julen 2011 og ikke 2010. Men vet du - det er helt greit!

 

Jeg har, ved siden av å ha blitt tålmodig ;) - også lært masse for å holde vekten når jeg endelig er ferdig slanket. Jeg klarer å kose meg og stramme inn, kose meg og stramme inn. Tenk, nå begynner jeg for alvor å tro at jeg virkelig skal klare å holde vekten i årevis fremover! Det er en deilig følelse, og den har kommet snikende nå den siste måneden.

 

Bare hold ut, ikke pisk deg selv for litt variable resultater eller innsats, men sett deg mål om å holde stien sånn tålig rett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg iler innom for å signere det Slippe sier... Er så enig, så enig!

 

Det andre innlegget på min egen tråd er vektloggen min, og jeg var nettopp innom for å se nøyere på den. Jeg har ikke hatt reell nedgang siden 1. april, gitt...

 

Så det går litt i rykk og napp, denne prosessen her. Men så lenge vi BLIR her, og ikke gir opp, så får det heller være at vi i noen perioder går veeeldig langsomt nedover, sånn i snitt.

 

Men jeg er også temmelig utålmodig, og etter to måneder uten at det skjer nok, er jeg nå superklar for at vi finner tralten igjen:D

 

Det viktigste er vel at vi har hodet med oss og har bestemt oss for at vi er "in it for the long run". Litt rykk og napp klarer vi da fint å komme oss gjennom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

dere får meg til å tenke altså damer.. Godt jeg har dere til å dra meg ned på jorda igjen. Ingen reell nedgang siden 1. april? Det er godt gjort å holde koken, tror nok jeg hadde blitt utålmodig! Nå er dere så nærme mål, så det er nok ikke så rart vekten stopper litt opp. Jeg har enda 20 kg for mye, så jeg føler det er aaalt for tidlig å stoppe opp i nedgangen.

 

Vel,, hvordan gikk så bursdagsfesten spør dere? (knis knis).. Det ble de TRE kakestykkene du sjefstupper sa man IKKE skulle spise!!! Resten av dagen har gått fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Que?? TRE?

Jeg burde vel helst stått ved siden av deg ved kakebordet og hatt tuppen klar etter stykke nr 1!

 

Men spist er tross alt spist. Og ettersom resten av dagen gikk bra, og du i morgen ikke(?) skal i bursdag, så kan vi vel regne med en eksemplarisk rapport her inne i morgen kveld?! ;)

 

En dag av gangen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

God morgen fru Muppet:) Er du klar for en ny dag? Uten mandelstang?!

(Men jammen er det godt... Og Longherin.. og Krembanan.. og Troika... Hm, jeg liker visst alle de "gammeldagse" sjokoladene:rolleyes: )

 

Hvordan går det forresten med trening og tur, har det blitt noe mer zumba? Sikkert veldig lurt å ta det med ro, med forsiktig opptrapping... (Det er sånt noe som jeg er veldig god på å fortelle andre, men aldri like god på å gjennomføre når det gjelder meg selv:p)

Håper kroppen snart er 100% "fit for fight"! Eller kanskje enda bedre: "fit for fat fight"... hehe!

 

Jeg har planer om stram dag, i dag er jo siste innspurt før veiing i morgen! Men i kveld skal vi på sommershow, og lurer litt på om jeg klarer en hel, festlig kveld med kun vannflaske og en pakke Dent? Jeg skal i hvert fall prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...