Gå til innhold

Ny her, slå følge og motivere hverandre?


Gjest MissMuppet
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest MissMuppet

Vel, jeg må innrømme jeg ikke er brennende interessert i å gjøre det knallbra i dag. Veiedag i morgen tenker jeg ikke på engang! Er skikkelig ute av tralten og jeg vet det må et skikkelig krafttak til for å komme på rett spor,, jeg bare orker ikke gjennomføre dette krafttaket! Jeg skal gjøre mitt ytterste matmessig i dag, men det blir nok ikke nazi-regime her...

 

Jeg trente lørdag, zuuuumba ;) knallgøy og jeg er fysisk helt restituert etter operasjonen. Det var helt nydelig å trene. Mentalt er jeg slapp og sover mer enn vanlig.. Men merker bedring uke for uke. Det har regnet så veldig i det siste samt at jeg har styra med barnebursdag og overtid hos gubben, så turer har det blitt lite av.. (unnskyldninger,, ja jeg vet!!). Hvis været holder seg i dag skal jeg sykle og hente i barnehagen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 783
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det en ting vi har lært, så er det å passe på å gå helt nazi når en først er i en god periode, for mindre gode perioder er det jammen mange av ;)

 

Nå er jeg i en GOD periode, der den ene dagen går fint etter den andre, så da må jeg nesten bare smi på :)

 

Plutselig sitter go'følelsen igjen, MissMuppet, og DA kan du være nazi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandelstang, Longherin, Krembanan????? Dette er jo mine gamle, gode favoritter. Vilikkevilikkevilikke tenke på det nå. Walters mandler, kvikklunch med daimkuler, Japp, banansjokoladen i twistposen, hobby....

 

 

*trekke pusten dypt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Kjenner vil gjerne komme i en god peridode jeg også, skal bruke helgen på det ;) Og jeg må si jeg har startet bra, for etter ett kakestykke etter frokost kastet jeg resten av gulrotkaka!!!!! Sjokoladekaken kaster jeg i kveld etter at bursdagsgutten har spist litt til dessert.. Skal se jeg klarer å la være å spise noe av den :D jeg skal kjempe!!!

 

Jeg kjøpte meg forresten ny kjole i går, str M!!!! Den er TRANG, så jeg må ned litt for at den skal passe perfekt!! Jeg har altså et mål!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg må si jeg har startet bra' date=' for etter ett kakestykke etter frokost kastet jeg resten av gulrotkaka!!!!! [/quote']

 

Jippi!! Det ble to kakestykker mindre enn i går, dette går rett vei ;):D

Må ta med seg alle små seiere, det er da en kommer skikkelig i siget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg er imponert... har aldri kastet så mye som et kakestykke, jeg:p

Også gulrotkake, da! Hatten av!

 

I den grad jeg baker nå om dagen, lager jeg helst frysbare varianter, slik at de kan gå "rett" i frysen etter festen - eller i hvert fall senest dagen etter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra gjort og kaste:) Det trikset bruker jeg også, noen ganger kaster jeg også poser med smågodt eller sjokolade, fordi fornuften overmanner meg. Det føles godt. Så på MissMuppet, det er bare snakk om tid før du er over kneiken. Jeg kjenner meg godt igjen fra mine uker etter operasjonen, og jeg begynne bare såvidt å få hode over vannet igjen. Jeg begynner sakte men sikkert å bevege meg i riktig retning. Vi skal i mål, og vi kan godt bruke tid, da er sjangsen større for at vi klarer å bli det:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
Bra gjort og kaste:) Det trikset bruker jeg også' date=' noen ganger kaster jeg også poser med smågodt eller sjokolade, fordi fornuften overmanner meg. Det føles godt. Så på MissMuppet, det er bare snakk om tid før du er over kneiken. Jeg kjenner meg godt igjen fra mine uker etter operasjonen, og jeg begynne bare såvidt å få hode over vannet igjen. Jeg begynner sakte men sikkert å bevege meg i riktig retning. Vi skal i mål, og vi kan godt bruke tid, da er sjangsen større for at vi klarer å bli det:)

 

Krille[/quote']

 

Jeg lurer litt på om det er operasjonen som har ført meg hit i dag. Da jeg startet slankekuren i januar måtte jeg over en skikkelig kneik. Jeg var lat, trøstespiste og overspiste og hadde lite energi. Etter operasjonen MÅTTE jeg holde meg i ro, men jeg klarte å styre matinntaket og gikk likevel ned i vekt. Nå har jeg vært inaktiv i 5 uker og begynner å bli lat igjen kjenner jeg, energien minker og jeg har begynt å snopspise igjen.. Jeg må altså over "kneika" igjen!! Det er ingen annen måte å gjøre dette på enn å HOPPE i det. Motivasjon eller ikke, første dagen er værst og så går det lettere.. Jeg starter i morgen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

(Men jeg har tenkt å trylle i meg rikelig med vin på lørdag altså.. 40 årsslag hvor både mannen og jeg kan kose oss med vin, og det er faktisk "bare" andre gangen jeg drikker vin på 2 år.. Da er det lov??? Blåser uansett i om det er lov eller ei, for jeg gleder meg ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Her er du inne på noe jeg brenner for! Motivasjon eller ikke - noen ganger er det bare å GJØRE. Uten å vente på et tegn fra oven eller en lysfontene eller noe som helst!

 

Jeg var nede for telling med en muskelstrekk i ryggen i vinter, kunne nesten ikke gå tur, engang. Og jammen ble jeg fort lat... Såå vanskelig å komme seg opp fra sofaen. Som jeg har sagt før, for meg er treningsmotivasjon skikkelig ferskvare. Er jeg først i tralten, går det av seg selv. Men herreguuuuud så vanskelig å komme i gang igjen etter en rolig periode!

 

Og når man kommer i gang, lyst eller ikke, så kommer gjerne lysten snikende etter. Det er noe med å komme i gang med den positive spiralen. Litt trått til å begynne med, men så går det bedre og bedre:)

 

Heia MissMuppet over kneika:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jeg helt med på!

 

Jeg røykte i maaange år, prøvde å slutte maaange ganger uten å få det til, syntes synd på meg selv og røykte enda mer i stedet.

 

Så leste jeg Allen Carr sin bok - mange ganger den også - og mye var jeg uenig i, men det viktigste jeg tok med meg var dette; Det er ikke noe å tenke videre over, det er bare å GJØRE. Det er ikke synd på meg når jeg slutter.

 

Konstruktiv mentalitet :) Jeg sluttet på bestemt dato, tvang meg gjennom den ene dagen etter den andre - og da Allen Carr sa at dette skulle gå lett som en lek, så erfarte jeg at jeg var sterkt uenig, men den ene dagen tok den andre, og etterhvert kom stoltheten og den indre motivasjonen klarere og klarere til uttrykk.

 

4,5 år etter har jeg fortsatt ikke tatt ett drag røyk, og jeg vet med meg selv at jeg aldri kommer til å gjøre det.

 

Jeg lærte masse om meg selv, om indre prosesser, som jeg har brukt aktivt nå i slankingen, men viktigst; Når det går trått er det å sette på autopiloten; Det er ingen vits å dvele så mye ved OM jeg vil ned i vekt, for det VIL jeg, og da er det bare å gjennomføre.

 

Da kommer etterhvert den gode perioden med masse stolthet og motivasjon, der alt bare føles godt og lett :)

 

Slik skal jeg klare å holde vekten også, for det er ikke et spørsmål OM jeg ønsker å holde vekten, det er bare å gjennomføre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Glemte å si det tidligere i dag - men har du seriøst bare drukket vin én gang de siste to årene?? Da er det på tide, synes jeg:)

Enda jeg nesten har hatt en helt "hvit" vinter, sniker det seg nå inn litt her og der. Julebord, bryllup, jobbseminar... Jeg prøver å holde meg unna, men noen ganger må det rett og slett litt vin til;)

 

Kos deg masse på fest og slå ut håret:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Fint å lese om det du skrev om mentalitet Slippe. Jeg skal bruke den i morgen, for da SKAL jeg føre dagbok og holde meg på 14-1500 kcal. Må regne litt over hvor mye trening og kcal jeg tror uken vil inneholde og finne ut hvor jeg skal ligge.

 

Nå skal jeg sjokkere Ninjastar... Jeg har FORTSATT bare drukket vin èn gang på to år!!! ;) Tror du ikke jeg fikk akutt hodepine da vi satte oss til bords og valgte derfor å stå over vinen. Etter hvilepausen pga operasjonen har jeg nå båret på meg massive muskelknuter i en skulder og nakke - og i går prøvde mannen å gni dem opp FØR festen. Antar det er årsaken til den massive hodepinen i går!!! (Det skal sies at jeg har gått gravid 9 måneder og ammet ca ett år - derav to års avhold..) Kcal messig åt jeg meg helt ned på tapas i går da. Kanskje greit det ikke kom vinkcal i tillegg :) Dessuten fikk jeg kjørt hjem, godt å få reist tidligere enn om vi hadde tatt taxi.

 

Jeg har faktisk ikke spist sjokolade denne helgen, bare litt (to svære stykker) kake til kaffen i går. Spiste tre (!) porsjoner tapas og ei bøtte aioli i går da... Det er vel 15.000 kcal bare der... Håper hue mitt henger med på planen min i morgen, for jeg føler meg optimistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tapas....!! Det er bare så vanvittig godt! En av mine store favoritter:D Her endte det opp med grillpølser til middag sent i går kveld (ikke akkurat lørdags-gourmet, nei;)), så nå fikk jeg skikkelig vann i munnen!

 

Kjiper'n med hodepine når dere endelig skulle på fest og hadde barnevakt og greier.. Huff! Får satse på at knutene løser seg opp når du kommer mer i gang med lett trening og bevegelse. God bedring:)

 

Og kake på bursdagsfest er nå så sin sak - likevel utrolig bra at du ikke har spist annen sjokolade! Det høres ut som om du begynner å skjene inn mot den litt smalere stien igjen. Kanskje du er på plass i morgen!

 

Jeg føler meg veldig på den smale sti om dagen - men ikke verre enn at jeg likevel har spist litt sjokolade både fredag og lørdag. Men i morgen er det mandag og rett tilbake til å "bare gjøre" de tingene jeg vet jeg skal. Jeps!

 

Ha en fin søndagskveld med hypre unger, hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Halloi! Lite liv i deg om dagen, MissMuppet! Hvordan går det med nakken din? Bedre, håper jeg? Kanskje du kan drikke vin til helgen i stedet for, hehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Heisann.. Jeg titter innom og holder meg oppdatert på dere da veit du, Ninjastar ;) Føler ikke helt for å skrive om dagen, men jeg kan meddele at jeg hadde en STRÅLENDE mandag heeelt uten utskeielser og med riktig kosthold. I tillegg fikk jeg rota meg på hopp og sprett time - MED stryrketrening. Oh, guud så støl jeg er i dag. Kan gledelig fortelle at operasjonen er lagt bak meg på alle mulige måter, så nå er det bare å guffe på framover :)

 

Dagen i dag har vært (nesten) like strålende. Har stått på som en helt for å lage bursdagsfest for min lille-store gutt i dag, og da hjalp jeg til med å sleike bollen etter å ha laget kake.. mmmm..

 

Og nakken er bittelitt bedre. Litt stølhet oppå knutene gjorde susen :) Til helgen blir det jobbings på meg, og svært lite vin. Men jeg skal gjøre mitt ytterste for å ta det igjen i sommerfeiren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Da var bursdagsfeiring over for minstemann og meg, og jeg er den heldige eier av en ROKKERING!!! Hahaha, en runde rundt magen og jeg hylte av smerte. Det var jo så vondt med de ruglene inni ringen.. Jeg trenger mye trening for å klare å få dreisen på den, samt å overkomme smertene den medfører, men den skal visst gjøre underverker med mageflesket!!

 

Ja, jeg overspiste kaker! Og ja, jeg har spist kake i dag! I morgen og resten av helgen er en stram linje, jeg lover (meg selv). Skal jobbe denne helgen og da er det lettere å holde seg..

 

Jeg shoppet i går da. KJØPTE MEG MOTIVASJON!!! ;) En nydelig linbukse i str. 42 som ikke passer enda :) Må nok ned 4-5 kg før den sitter perfekt! Lurt! Kostet opprinnelig 500 kr og var på 70% salg :) Kjøpte meg også en softshell jakke i str 42 som er litt trang, nok en motivasjon!

 

Jeg innser at jeg nok ikke når målet om minus 15 kg til ferien, har bare to uker på meg nå. De siste tre ukene har jeg vært litt ute og kjøre, men det er kanskje ikke så rart en blir litt lei. Jeg er uansett fornøyd med minus ca 13-14 kg, ikke at jeg gir meg, men for en prestasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Hehe, neida Slippe :) men fy ... så vondt det gjør å bruke den :) ti sekunder gir mange nok blåmerker ja...

 

Vel, en uke til ferien og jeg har en slankepause.. Prøver å holde vekten så jeg ikke går opp, og det funker delvis.. Jeg skal jobbe videre for å holde vekten gjennom sommeren og når ferien er over skal jeg gyve løs på de neste kiloene. Må jo ned mer, og jeg skal tenke ut et passende delmål fram til jul.. jeg gikk så lei av denne slankingen at det passet med en pause, jeg kommer sterkere tilbake :) jeg må også si jeg er ganske så fornøyd med å ha gått ned over 13 kg på 6 måneder.. En prestasjon fra min side..

 

Nei, nå er det senga.. Skrives plutselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg har prøvd rockering én gang i vinter... og så ut som jeg hadde fått juling etterpå. Blå og gul! Hehe. Kanskje jeg prøver igjen til høsten!

 

Veldig hyggelig at du stikker innom en gang i blant, pause til tross:) Du har vært superflink i hele vinter, og 13 kg ned er fantastisk bra:D

En pause der både hodet og kroppen får hvilt seg litt, gjør jo ingenting. Da får kroppen stilt seg litt inn, og så står du bare bedre rustet til å gyve løs igjen etter ferien. Vi er her og venter på deg når du er klar:)

Ha en strålende sommer og nyt de kjempefine resultatene du allerede har oppnådd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 KILO NED, det er fantastisk og det skal du bare nyte i vei :) :)

 

Jeg har kjøpt slik rockering. Når jeg skifter fokus fra nedgang til HV, skal den innarbeides som en fast rutine. Det SKAL jeg klare. Har jeg klart å gå ned 17 - 18 - 20 kilo, så må jeg da greie å implementere fast rockerutine???!! (maner til kamp mot blåmerkene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Titter en tur innom tråden min jeg :) Må jo holde liv i den,, ihvertfall så den blir liggende på førstesiden :)

 

I dag har det blitt zumba og jaggu gav jeg ikke jernet og klarte å hoppe meg igjennom timen uten pause og med mer energi enn noen gang faktisk. Er deilig at formen er nogenlunde grei selv om jeg ikke aktivt slanker meg nå. Er fortsatt i bedagelig sommermodus og holder vekten greit.. Må innrømme jeg gleder meg til å komme igang igjen med slankingen, selv om motivasjonen per i dag ikke er helt tilstede. Må kanskje korrigere og si at jeg gleder meg til kiloene raser av, og ikke til selve jobben!!!

 

Jeg går og tenker litt på delmål da, og at 75 kg innen 1. desember kanskje er oppnåelig..? Neste uke blir det ferietur med familien og venner, og selv om jeg da fortsatt har tre uker ferie igjen kan det godt hende jeg hiver meg på slanker'n når jeg kommer hjem!!

 

God sommer jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...