Gå til innhold

Ny her, slå følge og motivere hverandre?


Gjest MissMuppet
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest MissMuppet

Skal på vekta i morgen.. Gruer meg, for jeg må da ha gått opp fire, fem kilo.. Føles sånn på selvtilliten ihvertfall. Har hatt ei nydelig uke i vårt flotte naboland og har spist alt jeg har hatt lyst på, desverre også altfor mye til de fleste måltider. Vin hver kveld ble det visst også! En herlig uke med unger og gode venner, som jeg nå må slanke bort!!

 

Den største frykten er at jeg kanskje ikke er minus ti kg fra utgangspunktet? Fysj som jeg gremmes! I morgen skal jeg feire bursdagen min, men så skal jeg jaggu begynne innhentingen av selvtillit og minuskilo!

 

Da er det bare å overleve veiingen i morgen! Wish me luck (selv om jeg har vært så dum å la alt skli ut!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 783
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest MissMuppet

Å ha gått opp to hele kilo på to uker.... Gårdsdagens vekt viste begredelige 86,6 kg!!! Veide meg i dag og da var den alt flere hundre gram lavere, SÅ NÅ ER JEG I GANG IGJEN!!! *stolt*

 

Litt slingringsmonn i ferien må jeg dog ha.. Har et mål om ned to kg innen midten av august!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Er det i dag du har bursdag? I så fall masse gratulerer med dagen!:):)

 

To kilo opp på to uker ER kjipt. Det vet jeg alt om... Jeg har virkelig hatt en berg- og dalbane omgang de siste månedene. Opp 3 kg på to uker, 1.8 på kun én osv.

 

Trøsten er at det går fort av igjen når man kommer inn på den smale sti igjen! Og det kunne jo vært verre - du er jo fortsatt på mer enn 10 kg ned:D

 

Uansett - jeg er SÅ glad for at du er tilbake her nå! Selv med litt ferieslingringsmonn. Det er nå bare sånn det er! Vi tar det litt pent nå, og støter til uti august en gang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Takk for bursdagshilsen :) Og det er godt å vite vi kan ha litt feriemodus for så å sette inn hardkjøret i august.. Det er overaskende å kjenne at jeg faktisk "gleder" meg til å komme igang igjen. Det er vel følelsen av kiloene som går av og ikke jobben som inspirerer, men jeg blir ekstremt motivert av å oppnå resultater jeg ikke har hatt på tiår!! Buksen jeg kjøpte i str 42 før ferien er bittelitt stram gitt,, gleder meg til den passer perfekt, og jeg gleder meg enda mer til å kjøpe str 40!!! Å store allmektige - la meg få oppleve det igjen :) hehe...

 

I natt jobbet jeg første nattevakt på nesten 2 år! Rundt kl 06 i natt sjekket jeg klokken hvert minutt og kunne ikke sette meg ned uten å slite. Problemet med natten er at jeg blir så himla sulten, men klarte å styre meg delvis i natt. Måtte spise tre ganger!! Men det gikk i to små pizzabiter (I know..), yoghurt og musli og toppet med ei halv brødskive da jeg kom hjem. I natt får jeg ta med brødskiver, en blir jo ikke sunn av pizza som nattmat :)

 

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Ninjastar

Hoi til muppeten vår:) Hvordan går det med nattevaktene? Høres slitsomt ut... Skjønner at du blir sulten. Jeg jobber vanligvis på kontor, vanlig man-fre 8-16. Det er veldig greit i forhold til matrutiner, mye bedre enn å være hjemme med ferie, hehe!

Men frem til i fjor jobbet jeg periodevis offshore, og da noen ganger på nattskift kl 18-06. HELT umulig å få til vettuge matrutiner med slik jobbing - for ikke å snakke om all den gode og usunne maten. Kake eller vafler kl 03 på natta, når du kjeder deg og er stuptrøtt, er temmelig vanskelig å stå over:p

 

Når i august er du tilbake her på "fulltid"? (Masa gir seg ikke - det er altfor stille her om dagen;))

Jeg har fortsatt to uker ferie igjen, men er stort sett hjemme og på nett! Har gitt opp nedgangsplanene i ferien, men har stramme dager innimellom utskeielsene. Og trener mye - det er deilig å ha tid til morgentrening! Jeg prøver å unngå og gå i samme fella som de to siste somrene: Opp 6 kg over ferien... Prøver å være flinkere i år!

Kos deg med sommer - vi lader opp til ny høst, nye muligheter og nye milepæler:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Hei igjen alle sammen!

 

Vært litt fraværende her i sommer, har hatt 6 uker ferie med mannen, har enda 2 uker igjen.

 

Har klart å gå opp alt igjen, blir skikkelig oppgitt, flau og sint på meg selv... Men, jeg må jo bare ta fatt igjen...

 

Har trent i sommer, men har sklidd ut på maten. Var skikkelig vanskelig finne sunn mat på hytta i to uker med familien, og en uke i dyreparken. Målene mine er nesten de samme, litt tynnere i lår og ben, men like stor igjen i magen.

 

Så fører jeg all mat igjen og trener enda hardere, har ett mål å gå ned 20 kg før mai siden vi jeg skal overraske mannen med syden tur for å feire at vi har vært sammen 10 år. Jeg nekter enda en sommer hvor jeg ikke bader pga kroppen...

 

 

Ser ut som dere andre har klart dere bra i sommer, imponert! Så nå håper jeg å finne motivasjon i dere jenter igjen så jeg slipper bruke masse penger på kurs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du er på plass, for jeg trenger noen som blir med meg på august-

innsatsen :)

 

Jeg har alltid hatt en genetikk som likner foruroligende på den til en struts: Når ferien eller en periode med utskeielser er over, har jeg stukket hodet i sanden (og funnet enda mer spiselig der).

 

Har IKKE gått på vekten, men lurt meg selv med alle slike "fillern at jeg tromlet den buksa" og "vasket jeg denne på 60 grader, tro, den er blitt så trang?"

 

Nå er det jo slik at jeg skal leve i mange år som tynn. For å "overleve" må jeg kunne kose meg i ferier, men for å forbli tynn må jeg være superflink sporenstreks ferien er over.

 

Det er jeg i år. Det er en milepæl. Det er ikke så farlig at jeg gikk opp nesten en kilo i uka, for jeg tar grep I DAG (kom hjem i natt...).

 

Og det er jeg veldig stolt over, for det har jeg aldri klart før :):P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

hahahaha, jeg ler så jeg griner av deg Slippe.. Strutsefilosofi og tromleeffekt!!! Jaja, ferie får en på andre tanker enn slanking, det er sikkert og visst.

 

Ser det er en hel måned siden jeg sist var her inne. Fant plutselig ut at jeg skulle pusse opp 2. etasje her, i tillegg til at jeg har jobbet endel ekstra vakter så tiden har flydd. Planlegging av utdrikningslag og har skolestart om to uker, så her blir det en travel høst. Offisielt er permisjonen over om to dager (grøss), så nå skal jeg jobbe til jeg går av med pensjon... Dobbeltgrøss...

 

Så var det vekten da dere.. Jeg har veid meg sporadisk i sommer, opp to kilo sånn cirka.. Men det er vel tre uker siden sist jeg veide meg, så det kan fort være det er mer (eller mindre). Skal vi gyve løs sammen nå eller? Himmel, jeg finnes ikke motivert, men når blir man det av å se fremover på uker og måneder med kjipere mat og LITE sjokolade!

 

Who's with me???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

I'm with you, i hvert fall - vi gyver løs:D Motivasjon eller ikke!

 

Men jeg begynner friskt med et lite spark: Kanskje vi bare skal se på neste uke? Det er sååå lengt å tenke mange måneder fremover - ingen grunn til å ta sorgene på forskudd! Og vi vet jo begge at på den tiden vil det uansett snike seg inn flere sjokolademuligheter;)

(Prøver i hvert fall å dunke denne vissheten inn i min egen hjernebark:p)

 

Vi overlever noen dager uten sjokolade, gjør vi ikke? (Nei, jeg nekter å høre på han med røde horn som sitter på skulderen min og protesterer høylytt...)

 

Velkommen tilbake til oss, muppeten vår:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på!

 

Jeg har vel ikke sjokolade som den største fienden i dette bildet, men MAT. Jeg er ekstremt glad i god mat... Jeg blir sulten bare jeg tenker på det, egentlig.

 

Anyways, jeg skal ned til 60 kilo. SEKSTI !! Det er skummelt (neglbitende skummelt, egentlig) og veldig morsomt og absloutt realistisk.

 

I'll cover your back til omtrent jul, tenker jeg, MissMuppet, så begunner jeg å innrede på HV :):P:D Da blir du med og flytter inn i naboleiligheten, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Godt å høre dere er med meg, sammen klarer vi dette! Jeg tror det er realistisk for min del å tenke at kiloene ikke raser av like fort mot jul som de gjorde forrige runde. Jeg har faktisk ikke mere sjokolade i huset, lurer på hvor det ble av..? Så i morgen er det på'an igjen!

 

Realistisk tenker jeg å ha en målsetting om å komme ned til 80 kg innen jul - eller størrelse 40? Aner ikke hvor mye jeg må veie for å få skvisa meg inn i størrelse 40, men jeg får nå pressa meg inn i str 42 (det vil si strech-bukser) og jeg vil anta jeg veier 86? Skal veie meg på tirsdag tror jeg, eller en annen dag. kanskje greit jeg får et par dager på den slanke linjen før jeg veier meg, så resultatet blir litt hyggeligere, hahaha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Jeg har veid meg jeg dere :) Hahaha, en nervepirrende opplevelse må jeg si! Resultatet kunne absolutt vært verre, 86,2 kg!!!!! Det er faktisk mindre enn "midt i ferien" hvor jeg veide 86,6.. Synes det er skikkelig bra at jeg har klart å holde vekten sånn nogenlunde i ferien *stolt*

 

Vel målet er å bikke under 80 innen julaften, et mål som absolutt kan la seg gjennomføre. Klarer jeg det har jeg gått ned totalt > 17,3 kg! Premien må jo være en ultrafin kjole til julaften og nyttårsaften.

 

I dag blir en lett første dag. Jeg sov nemlig til 12 :) Så nå er det ikke så mange timene igjen av døgnet jeg kan være godtesyk på :D LURT!

 

En ting slår meg,, kun timer inn i ny runde på slankern gir uendelig mye motivasjon. I går bare grua jeg meg, nå er jeg klar! Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure45

...hvis dere fremdeles vil ha meg med?

 

Selv har jeg(utrolig nok) klart å gå ned 3,1 kilo forrige uke :D

Så MissMuppet, du har ingen ting å frykte(leste akkurat nå at du veide mindre nå enn i ferien) :)

Jeg har samme målet som deg, men jeg MÅ være mye strengere enn hva du må. Jeg skal ned 8,4 kilo til jul(fra i dag). Satte 20 des som endelig dato. Grugleder meg fremover. Mine delmål ser dere under, og kom gjerne med kommentarer til disse, om dere tror de er for strenge...

 

Jeg har bestemt meg for at veiedager er nå mandag og fredag. Dette for å klare og holde meg gjennom helga, jeg er så flink til å skeie ut, men jeg skal skryte litt av meg selv, jeg er flink til å ta meg inn igjen også(nå som jeg har bestemt meg). Hadde nok aldri klart dette hadde det ikke vært for alle de motiverende trådene her inne. Jeg er så utrolig glad for alt dere skriver, og alle tips og råd dere kommer med :)

 

Tusen Takk til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

hei igjen snuppelure :) Tenk at du allerede har gått ned 17,3 kg - noe som er målet mitt for HELE året!! Well done!!! :D

 

Velkommen tilbake, godt å se vi er flere "gamle" her inne, vi har jo fulgt hverandre i et halvt år nå :)

 

Jeg tror du fint klarer å nå målene dine, du har gått ned enormt frem til nå så hvorfor ikke? Det er bare å satse alt og prøve :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure45

Jeg hadde litt mer enn deg fra starten av, veide godt over 100 :)

Målet vårt ut året er likt, og jeg setter stor pris på å få "være" med her :)

 

Jeg lurer på hvor høy er du/dere? Selv er jeg 1,70, og egentlig burde jeg vel komme meg under 70 kilo? Men er dette realistisk tenker jeg? Jeg er(mener jeg selv) tung i benbygningen, kraftig bygd. Allerede som barn var jeg ganske tett, ikke tjukk sier min pappa, men fedre og mødre ser vel ikke alltid barna sine med de rette øynene? :D

Sluttmålet mitt en eller anneng gang langt der fremme, er å havne på ca 75 kilo. Neste sommer håper jeg på å være der?

Hva er ditt/deres langsiktige mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Jeg er nesten 166 cm, ikke akkurat kjempe høy.. Startet med en BMI på 35,3 *gulp*. I dag er BMI'en på 31,3, dvs jeg har mye å slanke bort enda for å få normal BMI.

 

Langsiktig mål ja, jeg har litt vanskelig for å se meg selv under 80 kg. Husker jeg veide 80 siste året på videregående, og det føles ut som en evighet siden. Jeg har et drømmemål om 72 kg, men det ser jeg ikke på som realistisk. Veien blir til mens jeg går den :D jeg er uansett greit fornøyd nå, så alt er bonus når jeg bikker under 80 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Mandag, tirsdag og onsdag SJOKOLADEFRI.. Endelig over kneika så tenkte jeg at "jeg handler 4 lohrengren nå så har jeg til helgen"... Det gikk jo ikke, de forsvant samme dag.. Åhh, ergelig at jeg lot meg friste. En annen vanskelig ting er at jeg sulter halvt ihjel på jobben. Står og går hele dagen og jeg tenker bokstavelig talt på mat hele vakten. Dagvakt matmessig for meg går ikke bra. Jeg spiser sunt da, men det blir så ofte og mye mat...... Får veie meg på fredag og se åssen det har gått. Jeg har ikke telt kalorier denne uken, men har strammet inn på de vanlige utskeielsene (sjokolade, sjokolade, sjokolade og min venn sjokolade..)

 

Jeg er FYYYSEN! Har lyst på sjokolade, men skal ta meg en brødskive med leverposteig og suragurkt! Snakk om stålkontroll!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

En kort uke er over og det er på tide med første veiing. Overraskelsen var faktisk stor i morges, for jeg har gått ned 1 kg blank..! For en kickstart på høstens slankekur :) "bare" 5,2 kg igjen, men de skal jeg nok slite mere med...!

 

God helg slankere :) målet mitt er å spise LITT godis på lørdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure45

Så flink du har vært MissMuppet, klart å gå ned...

 

Fra mandag og til i dag har jeg lagt på meg 400 gram :)

Det kan jeg takke en halv flaske vin, is og Brownies for...

Nå er det helg, og de utfordringene dette fører med seg :D

De tar vi på strak arm, og STÅR PÅ videre

 

GOD HELG :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Jeg ser det er flere enn meg som elsker sjokolade. Men jeg regner med at du vet at sjokolade ikke er sjokolade okke som, akkurat som at alkohol ikke betyr det samme. Øl, vin, rusbrus og vodka påvirker jo kroppen litt forskjellig.... Sånn er jo sjokolade også. Det meste av sjokoladen i vi får kjøpt er proppet full av sukker og annet som ikke er bra. men hva med å spise bitte litt sjokolade som etter sigende er bra for både kropp og sjel? Bare bitte litt hver dag? Sjokoladeprinsen og annen raw sjokolade du enten lager selv eller kjøper på helsekosten kan løse sjokoladesuget. Sjokoladen som ikke er tilsatt sukker er ikke like vanedannende:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Dårlig start på høstslankingen for deg snuppelure45, men vips så er du ned 2 kg neste uke :D Det virker som om jeg har en uke i måneden jeg alltid går opp, kanskje det har skjedd med deg også? Rett og slett en dårlig uke, men vips så er gramma borte og alt glemt!

 

Men sukkersjokolade er jo BEEEST Hermine :) Hvorfor spise noe sunt når jeg vil ha noe usunt? hihi... Det gjelder å spise med måte, og det klarer jeg. Jeg må bare være streng og ha kontroll.

 

Nå har jeg godtefredag. Etter en hard uke med jobbing trenger jeg en skikkelig kosefredag, så dropper jeg heller godtelørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Nei og nei.. Mannen bortreist, jeg har jobbet første fulle uke etter 1,5 år hjemme OG vært alene med to små barn!!! Jeg har ETI sjokolade nesten krampaktig de siste tre dagene. Tror hormoner, trøstespising og mye mye mer har vippet meg litt av pinnen. Phuh, det er ikke bare bare å begynne å jobbe igjen, jeg er helt pumpa om dagen!

 

Nei, jeg får gi meg selv litt tid på å komme i rutine med arbeidsliv, etterutdanning, barn og lite fritid.. Er for såvidt ikke så veldig spent på veiingen fredag, det blir uansett ikke veldig hyggelig!

 

Til uken får jeg prøve å tenke ut en liten plan så jeg ikke sprekker så gruelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nytter jo ikke gråte over spist sjokolade, men det er nok lurt - som du skriver - å legge en skikkelig slagplan :o

 

Jeg prøver å tenke gjennom situasjoner jeg vet er krevende, og så gjør jeg valgene mine på forhånd.

 

Skal ikke si at jeg ikke tar noen skikkelige diskusjoner med meg selv underveis, og noen ganger vinner JEG mens andre ganger vinner JEG :). I sum, så er det min bedre hjernehalvdel, den fornuftige, som vinner mest når jeg har en god plan på forhånd.

 

I dag har jeg ikke hatt en god plan, for det er i utgangspunktet ingen krevende dag. Da smyger det seg inn litt av hvert...popcorn, sjokolade, pizzarester fra i går, litt yoghurt som ikke er redusert på verken sukker eller fett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det om dagen, MissMuppet? Begynner du å få litt tak på nye hverdagsrutiner? Håper det går seg til med jobbstart:)

Vi snakkes når du får hodet over vannet;):D God helg så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Jeg må innrømmet at jeg nok har et par meter igjen før jeg får hodet over vannet! Det sklir ut om dagen. Jobber fullt, har deltidsskole og unger i barnehage.. (utfordringen med barn i barnehage er at jeg ikke ønsker de skal ha fulle dager, derfor gjør jeg alt jeg kan for å hente de tidlig - på bekostning av meg selv..) Jeg lengter tilbake til permisjon!! *sukk*

 

Jeg er bare ikke innstilt på det krafttaket jeg må utsette meg selv for for å komme inn på den smale sti igjen. Jeg har gjort det før og vet jeg kan klare det, men jeg bare utsetter det og utsetter det! Tror jeg har begynt å krabbe litt oppover på vekten også, synes buksene har begynt å bli mistenkelig trange igjen?? Dette kan bare ikke skje altså!!! Jeg skal ha utdrikningslag for ei venninne snart, kanskje jeg skulle brukt det som målsetting for de første kiloene.. Jeg må bruke noen dager på å få planlagt litt tror jeg. Har altfor mange løse tråder i hue så det er ikke rom til slanking enda :) (skikkelig dårlig unnskyldning). MEN jeg kan skryte på meg at jeg ikke har bukket under for ALLE tankene jeg har hatt om å bake kake for å fråtse!!! Så litt flink har jeg vært! Det går heller i en sjokolade om dagen og antall brødskiver til lunch!!!!!!! En blir tykk av for mange brødskiver også gitt!!!

 

INNRØMMELSE: Vekten forrige mandag viste 86!!!!!! Tror kanskje den viser 87 nå? (husker ikke hva den var sist, men vet jeg har gått opp!!) Føler meg i hvertfall BÆLFEIT, slaskete, hoven, sliten og kanskje litt ulykkelig!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...