Gå til innhold

Ny her, slå følge og motivere hverandre?


Gjest MissMuppet
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Bumblebee34

Altfor lenge siden jeg har vært her inne, men nå er det full satsning igjen, og da trenger jeg nok å ha noen å ta følge med.

Til min store glede har jeg gått ned nesten 2 kg siden sist jeg var her. Det er vel nesten 5 mnd siden siste oppdatering, men ned er ned. Kunne like gjerne gått andre veien, så jeg får se det positive i det.

 

 

Jeg er ihvertfall igang igjen! :D Har dere fortsatt en fast veiedag her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 783
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmmm... altså du MissMuppet, jeg skjønner godt at du føler deg litt smådeppa over situasjonen.

 

Jeg lurer litt på om kanskje det hadde vært lurt å bruke litt tid på å fordøye alt det nye som skjer i livet ditt? Få på plass rutinene med unger, henting, studering, jobb... Det er jammen mye!! Jeg er veldig imponert:)

Få på plass alt dette samtidig som du tenker at du "bare" skal holde vekten, uten slankefokus. Men med nok fokus til at du ikke siger oppover;)

 

Og samtidig fordøye alle de fantastiske kiloene du allerede har gått ned!

 

Og ta det fra ei som ALLTID har seget oppover i vekt hver gang hun har sluttet å gå ned: Prøv å unngå det! Du blir bare enda mer deppa om en stund!! Snu det før det går for langt - det klarte aldri jeg, og jeg ble SÅ deppa hver gang jeg ble tjukk igjen....

 

 

Samtidig har du jo *litt* mye annet å tenke på nå. Og det er vanskelig å løse alle utfordringer samtidig, så kanskje det er greit å ta det litt i etapper:)

 

Også er det veldig koselig at du stikker innom her når du har tid:)

 

Stor oppmuntringsklem fra Ninjastar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
Og ta det fra ei som ALLTID har seget oppover i vekt hver gang hun har sluttet å gå ned: Prøv å unngå det! Du blir bare enda mer deppa om en stund!! Snu det før det går for langt - det klarte aldri jeg' date=' og jeg ble SÅ deppa hver gang jeg ble tjukk igjen....[/quote']

 

Takk for oppmuntringsklem kjære deg :D Det varmer!! Jeg klatret opp på vekten i morges. Tenkte at jeg bare MÅTTE fortelle hvor ille høyt tallet var, men vekten viste overraskende lavt tall iforhold til hva jeg var innstillt på. Utrolig hvordan psyken spiller inn altså! Vekten viste 85,4 og det er faktisk nedgang på 0,8 kg siden sist jeg rapporterte her inne (ca 3 uker siden). Da viste vekten visstnok 86,2 kg.. Hvorfor føler jeg meg så feit og fæl da???? Synes til og med uniformen på jobb begynner å bli bittelitt trang!! Personalet på tøyavdelingen kan jo ikke være så utspekulerte i at de gir meg bittelitt mer trangere tøy for hver dag, bare for å være jævlig...?

 

Jeg har allerede gått på sjokoladejakt, men innser at det er tom! Da gjelder det å ikke kjøpe inn noe. Klarer jeg en sukkerfri dag? Skal ihvertfall prøve! I dag har jeg endelig fri etter en marerittuke med 45 timers arbeidsuke (jobber 80% som gir en timeuke på 28 timer)... Med turnus kommer vaktene litt i hultertibulter, så nå er jeg sliten.. Skal prøve å få orden på litt tanker og gjøremål i dag samtidig som jeg skal kose meg alene med syke unger i kveld :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
Altfor lenge siden jeg har vært her inne' date=' men nå er det full satsning igjen, og da trenger jeg nok å ha noen å ta følge med.

Til min store glede har jeg gått ned nesten 2 kg siden sist jeg var her. Det er vel nesten 5 mnd siden siste oppdatering, men ned er ned. Kunne like gjerne gått andre veien, så jeg får se det positive i det.

 

 

Jeg er ihvertfall igang igjen! :) Har dere fortsatt en fast veiedag her inne?[/quote']

 

Hei igjen bumblebee, hyggelig du svinger innom. Det er såvidt "bare" meg igjen her inne. Slanking blir det ikke veldig mye av om dagen, derfor er jeg lite her inne jeg også. Bra du også fortsetter nedover på vektskalaen :) Gratits. Snuppelure 45 titter innom av og til da..

 

Hvis du tenker å være aktiv her kan vi godt veies en fast dag? Jeg trenger ihvertfall noe som driver meg hvis jeg skal klare dette.....?

 

Og så må jeg nesten si meg selv en liten oppmuntring... Jeg ikke slanket meg siden før sommeren, men jeg har jaggu ikke gått stort opp i vekt heller..! Well done MissMuppet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg er SIKKER på at tøyavdelingen i full hemmelighet har sydd inn klærne dine;):)

 

Neida! Det var jo utrolig bra at du ligger på 85-tallet nå!!

 

Håper formen er bedre etter syke unger og turnus-stress og alt det der og at du snart rekker å tenke litt mer på deg selv. "Because you're worth it":)

 

Også husk (strenge-Ninjastar kommer med formaning): Nå må du ikke kjøpe inn mer sjokolade... Fører bare styggedom med seg... Jeg satte samboeren til å spise opp de siste restene her i helga, jeg hadde ikke sjans til å se på at de lå der i skapet og ropte på meg, lekre og innbydende som de var....

Sa noen viljestyrke?! Nope!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad for at du ikke gir opp, MissMuppet :) Hang in there!! Det kommer enklere tider igjen, vet du, og da er det SÅ BRA om du i allefall har klart å holde vekten stabil enn så lenge :)

 

Som etterhvert gammel ringrev i dette gamet, så kan jeg bastant si at man ikke er like motivert til enhver tid. Det kommer perioder da verden forøvrig krever sin andel oppmerksomhet - men så kommer det nye perioder da man igjen kan fokusere på nedgang.

 

Du må ikke bli så skuffet på deg selv - dette høres helt normalt ut i min verden. Vi vil bare ikke miste deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

Gud, så deilig!!!

Endelig er jeg på 80-tallet igjen, det har jeg ikke vært på over to år, før jeg ble gravid!

Vekten viste 88,6 i dag. Kanskje jeg til og med klarer å nå målet om 85 før desember! Det hadde vært deilig!

Tror dette skal feires med en ekstra bakt tomat i kveld :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud' date=' så deilig!!!

Endelig er jeg på 80-tallet igjen, det har jeg ikke vært på over to år, før jeg ble gravid!

Vekten viste 88,6 i dag. Kanskje jeg til og med klarer å nå målet om 85 før desember! Det hadde vært deilig!

Tror dette skal feires med en ekstra bakt tomat i kveld :P[/quote']

 

Herlig - det er bare å nyte :(:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest MissMuppet

Tenk at tråden hadde forsvunnet fra første side!!!! Det går altså ikke ann :)

 

Grattis Bumblebee34, du er jo bare helt RÅÅÅ!!!!

 

Jeg har ikke trent og ikke holdt meg til diett eller noe som helst siden før sommerferien. Har nok likevel lært et eller annet for vekten har holdt seg. Har til og med gått ned 1 kg siden siste veiing. Vekten i dag viste (begredelige) 85,1 kg!! Så i dag har jeg gått til det STOORE skrittet og meldt meg inn på vektklubb.no. Der har jeg betalt for tre måneders medlemskap! Jeg tror nemlig jeg må betale for noe for å klare å gjennomføre det! På tre måneder skal jeg VIRKELIG jobbe for å gå ned noen kilo. Målet er under 80 kg, men drømmen er minus 10 kg!!! Kommer til å holde et øye med dere, orker ikke engasjere meg i enda en chat!!

 

Jeg begynner i morra. Er forberedt på sukkerabstinenser, dårlig humør osv. osv. Veiing til freddan igjen!!!!

 

I kveld blir det "hopp og sprett" time på studioet. Jeg er KLAR!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det var bra du hentet deg selv opp til første siden igjen før vi andre gjorde det;)

 

Vektklubb.no blir spennende, du får dele dine erfaringer med oss. Jeg har vurdert det selv, fordi jeg ønsker meg en oversikt over fordeling proteiner/karbohydrater/fett uten å måtte betale for et fullt kurs. Men GR har sagt de kanskje skal komme med noen betal-løsninger, så enn så lenge holder jeg meg her og håper det skjer noe:)

Men du kan jo chatte med oss selv om du legger inn maten din et annet sted?!

 

Utrolig bra at du ikke har gått opp i hvileperioden din! Det er jo et supert utgangspunkt for de neste tre månedene. Håper du kom deg gjennom timen din i går uten altfor mange nær-døden-opplevelser?!:)

 

Lykke til med ny start!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

Hyggelig å se deg igjen, Miss Muppet! Hyggelig hvis du fortsatt vil snakke med oss her selv om du er et annet sted også :)

 

Ninjastar, du skriver at du gjerne vil få en bedre oversikt over fordeling av innholdet i det du spiser. Kan tipse om diett.no. Der legger jeg inn alt, og får opp både fordeling karbo/fett/ protein + alle næringsstoffer. Greit å holde litt kontrollen på at man får i seg det man trenger.

Tror diett.no egentlig er litt lavkarbo-orientert, men det er jo ikke noe must for å bruke det. Gratis er det også! :) I tillegg synes jeg det er greit å kunne oppdatere vekt så ofte jeg vil og ikke bare en gang i uken som her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
Det var bra du hentet deg selv opp til første siden igjen før vi andre gjorde det.

 

Vektklubb.no blir spennende' date=' du får dele dine erfaringer med oss. Jeg har vurdert det selv, fordi jeg ønsker meg en oversikt over fordeling proteiner/karbohydrater/fett uten å måtte betale for et fullt kurs. Men GR har sagt de kanskje skal komme med noen betal-løsninger, så enn så lenge holder jeg meg her og håper det skjer noe.

Men du kan jo chatte med oss selv om du legger inn maten din et annet sted?!

 

Utrolig bra at du ikke har gått opp i hvileperioden din! Det er jo et supert utgangspunkt for de neste tre månedene. Håper du kom deg gjennom timen din i går uten altfor mange nær-døden-opplevelser?

 

Lykke til med ny start![/quote']

 

Takk ;) Og la meg først starte med å fortelle om treningstimen i går! Jeg hadde meldt meg på en halvtime hopp og sprett med påfølgende halvtime med nær-døden-styrke! Og inn kommer en SVÆÆR (dvs høy og muskuløs) mann med sykkelshorts og alt for kort t-shirts! Han forteller oss at han vikarierer for hopp-og-sprett-damen og at vi nå skal ha YOGA, PILATES og TAICHI!!!!! Halvparten av damene forlater nå salen. Jeg tenker at dette er for underholdende til å gå glipp av!!!! Og la meg si at makan til håndleddsrotasjoner har jeg vel sjeldent sett!!! Han kunne for all del yoga'n sin, men det ble litt kleint for min del altså!!

 

Ja tenk at jeg ikke har gått opp :) Det er jeg kjempe stolt av. Det har ikke kostet en svettedråpe ei heller har jeg holdt igjen på sjokoladen. Antar jeg har "spist meg ned" og at jeg ikke orker like mye som før. Merker jeg spiser mindre mat og mindre sjokkis sammenlignet med tidligere!!!

 

Årsaken til at jeg velger å prøve vektklubb.no er faktisk fordi de nettopp har laget en smartphone vennlig nettside hvor jeg ENKELT via Iphonen kan legge inn mat og trening og får FINFIN oversikt over dagens kcal, proteiner, fett osv... Den er helt genial og absolutt verdt de få hundre kronene jeg betaler for 3 måneder! Jeg slipper altså å skrive på papir og notere når kvelden kommer!!! Etter to dager er jeg helfrelst!!! Nettsidene dems er uoversiktlig synes jeg, sånn sett liker jeg vektklubben best.. Men så er det lettvinn kaloritelling som skal få meg ned i vekt da - med litt støtte her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
Hyggelig å se deg igjen' date=' Miss Muppet! Hyggelig hvis du fortsatt vil snakke med oss her selv om du er et annet sted også ;)

 

Ninjastar, du skriver at du gjerne vil få en bedre oversikt over fordeling av innholdet i det du spiser. Kan tipse om diett.no. Der legger jeg inn alt, og får opp både fordeling karbo/fett/ protein + alle næringsstoffer. Greit å holde litt kontrollen på at man får i seg det man trenger.

Tror diett.no egentlig er litt lavkarbo-orientert, men det er jo ikke noe must for å bruke det. Gratis er det også! :) I tillegg synes jeg det er greit å kunne oppdatere vekt så ofte jeg vil og ikke bare en gang i uken som her inne.[/quote']

 

Jeg blir og se her inne vettu Bumblebee :) Skal vi veie oss fredager som før eller? Veldig greit å ha noen å rapportere til..... *kremt*

 

Jeg gikk på GR kurs i januar, men jeg mistet aldri karbo/fett/melk osv oversikten min.. Er ikke det litt pussig? Den ligger fortsatt her inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hadde ikke jeg hatt mulighet til å bruke sidene her inne på jobben, hadde jeg vel endt på vektklubb.no tvert, jeg også. Jeg er fortsatt helt avhengig av å logge alt jeg spiser! Og lapper og notater... det blir bare styr:)

 

Den treningstimen skulle jeg gjerne vært på.. hysterisk:D Jaja. Du var jo der, og hadde i hvert fall intensjonen på plass. Bedre lykke neste gang?!

 

Ha en toppers kveld - nå skal jeg faktisk LEGGE meg! Natt-dronninga prøver å legge om til en bedre rytme med å komme tidlig på jobb, slik at jeg kan dra tidlig og dermed rekke både trening og husarbeid og familieforpliktelser. Hurra for fleksitid, sier jeg bare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Veiinga fredag gikk skeis, som vil si at resultatet ikke ble som forventet. Opp i vekt jaggu, tror jeg var heldig med startvekta forrige uke. Men en kan ikke gråte over det!!

 

Jeg stusser litt over kaloriberegningen til vektklubb.no. Den sier jeg skal spise 2200 kcal om dagen for å gå ned i vekt, men det kan jeg ikke skjønne. Da har jeg lagt inn at jeg er delvis aktiv på jobb (helsearbeider) og trener et par tre ganger i uken.. Og da skal jeg spise 2200 kcal om dagen PLUSS det jeg trener bort!!! what? Når jeg regnet dette på GR's vis skulle jeg vel ha 1600, men selv der stoppet vekten opp fordi jeg skeiet ut i helgen. Etter tips fra nettopp Ninjastar begynte jeg å se uken under ett og la meg på 14-1500 i ukedagene og litt mer i helgene.. DA gikk jeg ned! Vel, jeg får antagelig bare følge gamlemåten skal jeg ned i vekt!!

 

Tror jaggu jeg har blitt forkjøla, muligens bronkitt også. Formen er i hvertfall dårlig så noe trening blir det ikke! Får prøve å holde maten riktig ihvertfall!

 

God uke til alle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hmmm... jeg husker jo godt da du sto fast. Og jeg må si jeg deler din forvirring - 2200 hørtes veldig mye ut. Hadde vært interessant å vite hva som ligger til grunn for deres beregninger, for dette skjønte jeg ikke. VG kjører jo mange suksesshistorier fra vektklubb, så helt feil kan det vel heller ikke være. Men likevel.. jeg hadde nok aldri "turt" å prøve meg på så mye kcal!

 

Er formen bedre? Jeg har hatt samme runden som deg, og derfor mange dager uten trening. Men nå har det løsnet litt, så i går ble det endelig trening igjen. Herlig:)

 

Ha en toppers uke & god bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Endte opp med den meget populære mycoplasma lungebetennelsen, fikk raskt antibiotika så jeg også er på bedringens vei. Tror jeg skal nøye meg med å orke å jobbe, så får treningen komme neste uke.

 

Jeg la inn på nytt i vektklubben at jeg er lat og har stillesittende arbeid og da sa den at jeg skal ha 1500 kcal :) Så da følger jeg den ;) haha... Jeg har søkt litt rundt på nettsidene der og ikke funnet noe annet enn en spørsmålsrunde hvor en kommenterer veldig høyt kalorinivå, og da svarer en "ekspert" at de noen ganger ligger høyere, men at de fleste går ned på den kaloriberegningen de får.... Ikke til å bli klok av.. Hadde vært interessant hvis flere har erfaring derfra?`Jeg spiser gladelig 2200 kcal om dagen hvis det får meg ned i vekt altså :)

 

Uken har ikke gått som planlagt. Er en sengeliggende og kjeder seg gruelig blir det fort til at litt snop lurer seg inn i kosten. Formen er heldigvis oppadstigende så fra nå av kan alt bare bli bedre :)

 

God uke til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest MissMuppet

Langt nede på side to hadde visst tråden min forsvunnet... Nøyaktiv 1 år siden den ble startet er jeg altså tilbake igjen.. Tyngre enn for 6 måneder siden, men heldigvis lettere enn for ett år siden. Det har kommet på nye 6 kg og 11 cm rundt midjen siden august, og jeg er fullt klar over hva det skyldes. Buksene er igjen trange og selvtillitten deretter. Jeg er klar for ny uke med sukkerabstinenser og sultfølelse, her må det tas skikkelig tak for å gå ned!!

 

JEG ER KLAR!

 

Første veiing er fredag! Med stålvilje og litt trylling (svinger staven) går jeg ned litt raskt i starten!!!!!!

 

Ønsker meg selv all verdens lykke!!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser tilbake på mine nå 16 måneder-lange livsstilsendring, og jeg ser ingen rett linje... Den er krokete og går i sikksakk, noen ganger går det bratt nedover, andre ganger bratt oppover.

 

Det er vel omtrent som livet forøvrig, og temmelig sikkert slik det vil være i all fremtid. Det som er viktig er å klare å lande med bena ned og gå videre.

 

Og det gjør du nå !! :D :D

 

Ønsker deg masse lykke til, vi heier på sidelinjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

jo takk for det... Og jeg som aldri har vært en jojo-slanker.. Jaja, jojo.. :) Dagen får faktisk bra (dvs de 6 første timene, hahaha).. jeg spiser hver 3. time og LITE!! sulter nesten bort her, men det går!! I går spiste jeg så det holdt med godis, så det er ikke synd på meg!! Det har jeg forsåvidt gjort de siste månedene.

 

Mål denne uken er godisfri t.o.m fredag. Lørdagsgodt er lov..

Treningsmål er å få karret meg til treningssenteret for saltime.. Men jeg må vel sloss om plassen sammen med alle andre nyttårsforsettmenneskene......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Så var det dag to... I går gikk det lett, men så la jeg meg kl 18 med skikkelig hodepine. Tror ikke jeg drakk stort i går. Var så påpasselig med å ikke småspise at jeg glemte å drikke også. HOldt meg rett og slett unna kjøkkenet!!

 

Ny dag nye muligheter. Har litt dilla på melk siden jeg ikke kan spise sjokolade, så det blir vanskelig å holde kaloriene under 15-1600, men jeg må prøve. Er godt i gang med å veie og notere mat og det er det viktigste! Den første utfordringen kommer allerede i morgen. Sa jatakk til en ekstravakt, og på jobb sulter jeg nesten bort.. På dagvakt konsumeres sikkert 4-5 brødskiver i tillegg til to før jobb.. :( Rett og slett fordi jeg er sååå sulten. Jeg får prøve å begrense meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei MissMuppet, hvordan går det med deg? Har du kommet godt i gang?!

Jeg er delvis på plass med maten, har ikke spist godteri det nye året og godt fornøyd med meg selv for akkurat det!

Men trøtt og slapp form har lagt en demper på energien de første dagene... Så i dag blir første dagen på treningssenteret i det nye året. StepStyrke - det blir en bra start!

Ellers har jeg en ambisjon om å ha januar som en streng måned, og heller slakke litt opp etter det. Null godis og null alkohol i januar! Og kun kake og slikt noe hvis jeg er borte og det føles veldig unaturlig å si nei takk.

Ha en knall, fin og sunn helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Jada, her er jeg i gang, om ikke helt uten sjokolade så er jeg i hvertfall i gang :)

 

Veiedag og vekten viste 88,6 som er BRAAA :) Det vil si 2,4 kg ned på 4 dager.. Haha, tenk så mye "slagg" det blir i kroppen av måneder på "godtefylla"... Men det vil også si at de 88 kg jeg bærer på nå antagelig sitter godt fast!!! Så nå er det bare å holde seg fast og jobbe knallhardt.

 

Så flink du er som klarer en streng januar Ninjastar. Jeg har i dag mildest talt fråtset i restaurantmat, kinogodt og sjokolade, for jeg har vært på date med min kjære for første gang på et år i dag :) Vi har nemlig hatt BARNEVAKT for de to små (knis knis)... I morgen derimot blir det ikke noe sjokolade...

 

Jeg mister motivasjonen fort, så jeg skal lage et bittttte lite delmål.. Ned til 85 kg til mars måned, som vil si i begynnelsen eller slutten av mars ;)

 

Ha en fin og sunn helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...