Gå til innhold

Ny her, slå følge og motivere hverandre?


Gjest MissMuppet
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest MissMuppet

Oj, så deilig med en slik kickstart på vekta! Det må være godt for motivasjonen fremover :D

 

Masse god helg til deg!

 

Ja gjett om :) Det gjør det veldig mye lettere å fortsette fokuset på å være flink!! Håper de neste to-tre kiloene sitter løst også, for da er jeg der jeg var i sommer. Det er så kjipt å måtte slanke bort de samme kiloene gang på gang....

 

Jeg går og tenker veldig på målet for sommeren.. Siste runde med slanking tok av 12-13 kg.. Da burde jeg vel klare å ta av omkring 10 kg nå? Jeg har jo allerede tatt av 2,4 kg mener jeg ;) Så i teorien burde jeg klare å gå under 80 kg fram til sommeren!!! Spørs hvor hardt disse kiloene sitter fast og om jeg klarer å få til fast trening igjen. Det er liksom ikke en prioritet om dagen..

 

God uke til alle :) Her er fokuset på topp etter en litt lite gjennomført behersket helg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 783
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest MissMuppet

ajajaj, omgangssyke og familiekrise oppsummerer den siste tiden. Det er ikke så lett å holde fokus når familien ramler fra hverandre, ikke at det rammer meg direkte, men jeg må jo støtte opp samtidig som jeg fikk litt sjokk. Så slo omgangssyken til, og jeg er fortsatt hjemme fra jobb. Føler jeg i dag er bittelitt bedre enn i går, så jeg håper det snur nå! Men det har snart gått ei uke....

 

Jeg henter meg snart inn igjen. Jeg har også kommet på at jeg har nye sommerklær kjøpt i fjor som ikke passer, og da er det for dumt å ikke klare å gå ned dit jeg var i fjor ihvertfall!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Uff da, ikke moro.. Håper du blir rakst frisk nå, en uke var da jammen lenge nok.

Skjønner at det er vanskelig med fokus når det skjer så mye annet. Du får holde koken og komme sterkere tilbake når det verste har roet seg, på alle fronter!

God bedring så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest vestfold

Nå ble jeg glad :) Tenk så herlig å ha støtte blant "kjente" her inne, blir rørt av støtten deres :) Dette SKAL jeg klare! Så leit du også opplever det samme 4snupper, men jeg må jo innrømme at for min egen del er det godt å ikke være alene om det.. Sammen klarer vi å snu dette og komme inn på rett spor igjen.. Vi får ta morgendagens vekt på strak arm og jobbe som gale for å snu de dårlige vanene igjen. Vi var jo så flinke!!!!! Rettelse: ER så flinke!!

 

Jeg skjønner jo nå at å lage nye vaner er vanskelig, men kanskje enda mer vanskelig er det å klare å holde vekten.. Ser for meg et "hold vekten kurs" i enden av denne slankefasen!

 

Nå skal jeg lage meg en supersunn lunch. Har bakt GR frokostbriketter, som forøvrig er knallgode og sunne, og så reise ut til svigers for helstekt laks :( Gubben tok med begge ungene ut dit tidligere i dag så jeg har fått litt alenetid.. Det trengte jeg...

 

Lykke til jenter :) Hyggelig å "ha" dere her inne....

 

Tenkte å bake GR frokostbriketter, men oppskriften var merkelig med 4 g rug og 3 g olje. Hva står g-en for tro???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 4 months later...
Gjest MissMuppet

7 måneder siden jeg var her sist, tråden lå på side 4 eller 5 og alt for mange kilo er tilbake. Jeg som aldri har vært jojoslanker melder meg nå inn og ut av den gruppen.. Alle 13 kg som ble tatt av fram til forrige sommer er på igjen (minus 2),, og jeg er inne i slankeuke nr 1... Sukkersuget døyves med pepsi Max, etterutdanningen er vel overstått (og med toppkarakter) og vitaminmanglene er behandlet, så nå kan jeg ikke skylde på annet enn viljen for å få gjennomført dette....

 

Første utfordring er å kutte godteri, kaker og store matposjoner... Er nesten flaut hvor mye jeg klarer å trylle i meg til hvert måltid, skulle tro jeg tok i fordi det var mitt siste måltid noen sinne. Etter tre dager er jeg overrasket over hvor fint det egentlig går, men jeg er sulten støtt og grinete. Meeen, det går jo over :) gleder meg til buksene igjen blir for store og alle de fine klærne kjøpt til en tynnere meg passer!! Legger meg på 15-1600 kcal og har da 100 igjen for i kveld.. Må finne noen smuler et sted som fyller opp den kvota....

 

I'm back!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Velkommen tilbake, MissMuppet! Har ikke glemt deg :)

Kjipt at kiloene er på igjen, men nå er det jo slik at gjort er gjort og spist er spist.. får ikke gjort noe med fortida! Godt å høre at du er i mål med et par av dine gamle stressmomenter - skal se du har mange hakk med mer piff nå:D

 

Og jeg.. jeg lunker ennå her inne godt i overkant av 70 og kommer ikke helt i mål.. Så joda så neida så.. du har ikke gått glipp av mye, hehe.

 

Masse lykke til i starten nå - hold ut og husk at det ikke er lenge til det går lettere OG at du merker forskjell i kroppen :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Velkommen tilbake, MissMuppet! Har ikke glemt deg :)

Kjipt at kiloene er på igjen, men nå er det jo slik at gjort er gjort og spist er spist.. får ikke gjort noe med fortida! Godt å høre at du er i mål med et par av dine gamle stressmomenter - skal se du har mange hakk med mer piff nå:D

 

Og jeg.. jeg lunker ennå her inne godt i overkant av 70 og kommer ikke helt i mål.. Så joda så neida så.. du har ikke gått glipp av mye, hehe.

 

Masse lykke til i starten nå - hold ut og husk at det ikke er lenge til det går lettere OG at du merker forskjell i kroppen :) :)

 

 

Så hyggelig jeg ikke er glemt etter all denne tiden :) føler meg jo hjemme her inne på en måte, og det er ekstra hyggelig noen av de som var her sist fortsatt er her... Men blir det noe lettere ninjastar? Veier og noterer du enda eller har du lært hvor mye du kan spise i det daglige? Og er sukkersuget like sterkt?? Et halvår med slanking var i hvertfall ikke nok til at jeg klarte å holde vekten.....

 

En bursdagsfeiring og fjelltur er over og jeg har forsøkt å holde inntaket lavere enn før. Jeg vet jeg har spist mer enn jeg skulle, men betydelig mindre en hva jeg hadde lyst til!!! En liten seier bare det.. Neste veiing blir mandag, så jeg kommer innpå fast dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Nei, hva skal jeg si?! Noe ting blir lettere. Jo lengre man holder på med noe, jo større er sjansen for at det innarbeides som en vane, en automatisert handling. Det gjelder jo da både de gode valgene, og dessverre også de dårlige.

Så at et halvt år med slanking ikke var nok til å viske vekk mange år med litt mindre gode vaner, det er du ikke akkurat den eneste som har erfart. Min holdning, etter å ha vært en jojo frem til jeg begynte her inne, er at jeg aldri kommer til å bli "ferdig". Det skal lite til for å vippe meg av pinnen, selv etter snart to(!!) år her inne med konstant fokus. Jeg er innstilt på å bli her inne lenge, også etter at jeg fortsetter med hold vekten. Jeg tør ikke annet denne gangen, for jeg skal ikke opp igjen. Og om jeg ikke er i mål ennå, så har jeg heller ikke gått opp igjen alt jeg har tatt av - it's a first :)

 

Søtsuget mitt forsvinner ikke, men jeg leser om andre som erfarer at det gjør det. Når jeg har en dårlig periode og spiser sjokolade, så kommer suget tilbake for fullt. Mye vil dessverre ha mer! Og jeg er dessverre i stand til å spise akkurat like store mengder som før... Men i hverdagen, når jeg er flink, har jeg nesten aldri søtsug lenger. Og DET er fremskritt, for jeg kunne gjerne spise smågodt og sjokolade hver dag i mitt tidligere liv. Så løsningen er å holde ut de første par dagene etter en utskeielse - eller rett og slett slutte helt med godis og andre typer mat med kjappe karbohydrater for en periode.

 

Jepp, jeg registrerer og noterer fortsatt, jeg. Men jeg hadde ikke egentlig trengt å gjøre det hver dag, det er vel mer at jeg finner en nerdete glede i å ha kontroll og oversikt. I tidligere slankerunder har jeg gått ned 30 kg uten egentlig å vite hva en kalori var engang, bare ved å spise sunt og å følge de reglene "alle" kan. Så det lar seg gjøre ikke å telle, også. Bare man vet sånn omtrentlig!

 

Min utfordring er ikke maten og mengdene i det daglige. Det er og blir helgene og alle reisene. Og på de månedene du har vært borte, må jeg si at livet mitt har vært langt mer hektisk enn hva jeg har ønsket. Jeg har vært på reisefot nesten hver uke og få rolige perioder.

Så grunnen til at jeg ikke er i mål ennå, er at jeg ikke klarer å få hodet med meg når jeg borte hjemmefra og alt er hektisk. Jeg er kjempeflink hjemme, går ned, og så går jeg opp igjen når jeg er borte. Det er de siste 3-5 kiloene jeg ikke får til, og nå begynner spørsmålet å melde seg klart og tydelig: hvor lenge skal jeg gidde? Jeg vil tydeligvis ikke nok til å komme helt i mål. Og det blir min tankeutfordring i løpet av sommerferien B)

 

Tja. I god Ninjastar-stil ble dette litt langt.. men det overlever du vel!

 

Godt å ha deg tilbake hos oss - du klarer dette nå! Har tenkt på deg mange ganger og lurt på hvordan det har gått med deg. Du har gjort dette før, og du kan det - så det er bare å fortsette nå:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Takk for langt svar :) og selv om jeg hadde håpet å høre at alt søtsuget forsvinner og man aldri faller tilbake til gamle uvaner svarer du som jeg kanskje hadde trodd.. At dette er en kamp man ikke bare kan legge vekk når kiloene er av, for etter et liv med stadig økende matinntak skal det mer enn et skippertak til for å holde på det lave og sunne inntaket. Kroppen vil alltid ha mer og metthetsfølelsen er jo så deilig, ihvertfall synes jeg..

 

Det imponerer at du teller fortsatt, men det viser bare din motivasjon og styrke! Dette er ikke en av mange slankinger, dette er din aller siste :)

 

 

Jeg snek meg på vekten i dag og den stod visst stille,, kanskje jeg ikke var så flink i helgen likevel..? Men nå er det fullt fokus. Jeg planlegger å ikke ha "helgekos" for med turnus jobber jeg jo så mange helger. Litt godt en gang i uken skal jeg nok unne meg, men det viktigste er å få til flest hverdager. Jeg må komme inn i tralten igjen!!

 

Til deg som sendte meg epost: ja jeg vil gjerne slå følge med deg, det er så kjekt å være flere som følger hverandre og som har samme utgangspunkt! Jeg fant deg ikke blant medlemsnavnene, kan du sende meg en personlig melding så jeg får svart deg kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lenamor94

Heisann! :) Eg vil gjerne henge meg på denne tråden sammen med dere :-)Er godt å kunne komme innpå her og skrive om mine nedturer og oppturer og såklart følge med på deres vei til å bli fornøyd med dere selv! :-D

 

Eg er ei 18 år gammel alenemor til en gutt på 2 mnd og har en del kg og ta av! Siden eg var 12 år har eg slete med kroppen min og har aldri vært fornøyd og mobbing er mye av årsaken. Etter ett svangerskap med mye vektøkning ble ikkje selvtilliten min akkuratt bedre, så no skal eg virkelig ta tak og komme meg ned i 65 kg! Eg veide 89,8 kg på det tyngste og har klart og komt meg ned i 79,7 kg, men no stiger vekta igjen pga eg klarer virkelig ikkje og holde meg unna sjokolade og brus! Har og vært gjennom operasjon etter fødselen som gjor at eg måtte holde meg i ro en stund og da ble det såklart myyyye sjokolade og brus på kveldene... Fikk bare ammet 1 mnd pga operasjon og sterke smertestillende tiden etterpå.. Men no er eg frisk og motivasjonen er på topp! Svangerskapskiloene og de ekstrakiloene eg hadde før svangerskapet skal vekk for godt! Har tenkt mye på å ta kurs gjennom internett, har det funket bra på dere? Og dere som har barn, hvordan trenings opplegg har dere? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ned30kginnenjuni2013

Takk for langt svar :) og selv om jeg hadde håpet å høre at alt søtsuget forsvinner og man aldri faller tilbake til gamle uvaner svarer du som jeg kanskje hadde trodd.. At dette er en kamp man ikke bare kan legge vekk når kiloene er av, for etter et liv med stadig økende matinntak skal det mer enn et skippertak til for å holde på det lave og sunne inntaket. Kroppen vil alltid ha mer og metthetsfølelsen er jo så deilig, ihvertfall synes jeg..

 

Det imponerer at du teller fortsatt, men det viser bare din motivasjon og styrke! Dette er ikke en av mange slankinger, dette er din aller siste :)

 

 

Jeg snek meg på vekten i dag og den stod visst stille,, kanskje jeg ikke var så flink i helgen likevel..? Men nå er det fullt fokus. Jeg planlegger å ikke ha "helgekos" for med turnus jobber jeg jo så mange helger. Litt godt en gang i uken skal jeg nok unne meg, men det viktigste er å få til flest hverdager. Jeg må komme inn i tralten igjen!!

 

Til deg som sendte meg epost: ja jeg vil gjerne slå følge med deg, det er så kjekt å være flere som følger hverandre og som har samme utgangspunkt! Jeg fant deg ikke blant medlemsnavnene, kan du sende meg en personlig melding så jeg får svart deg kanskje?

 

Hei, da fikk du svar på mailen fra meg. Jeg tenker jeg enten prøver å henge meg litt på denne tråden dersom du fortsetter her MissMuppet, eller om den har dødd litt ut siden "hovedpersonene" har nesten nådd målene sine?...

 

Jeg har da et noe forsiktig og langsiktig mål på 25-30kg ned (veier nå 96,8....) innen utgangen av mai 2013....da har jeg grovt regnet ca 45 uker på meg. Har liksom ikke turt å sette meg noe delmål enda, for har aldri kommet til det skrittet før at jeg skjønner at det er en livsstilsendring som må til ellers kommer jeg til å forbli den slitne mammaen som labber rundt og har dårlig humør pga vekta...

 

Jeg har aldri forsøkt GR før, men siden vi da er en familie, fungerer det ikke for meg å hele tiden skulle spise annerledes enn resten...vi er en enhet og jeg vil ha kos rundt måltidene. Jeg jobber kveldstid, og har dermed ikke tenkt å melde meg på kurs heller. Tenkte å prøve ut den nye gullsaken på nettsiden her før jeg ev vurderer nettkurs.

 

Hvordan stiller deres menn seg til at dere ønsker et nytt og bedre kosthold? Stiller de opp og er positive, eller fortsetter de sitt "gamle" liv dersom de spiser usunt og mye snop/brus?...Min mann har nylig fått beskjed om at han har noe forhøyet kolesterol til sin alder, så setter inn alle kluter på at han er med på "moroa"...

 

Det første grepet jeg allerede har klart å ta er å kutte ut Pepsi Maxen. Jeg vil nå se om null aspartam har noe for seg i kampen mot kiloene. Det skrives jo og sies mye rart om aspartamen og mange av søtstoffene. Så tenker det må ligge noe i det...Ikke savner jeg det heller heldigvis :) Neste grep som må tas er null godis på hverdagene...den er litt verre. Men satser på å ha masse frukt i hus og heller gyve løs på det om lysten blir for stor.

 

Nå kjenner jeg at dette innlegget begynner å dra seg ut i lengde, så får heller stoppe mens leken er god og skrive mer i neste ;) Gleder meg til å bli bedre kjent med dere jenter!

 

Ettersom det snart er midnatt ønsker jeg dere en god natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Heisann! :) Eg vil gjerne henge meg på denne tråden sammen med dere :-)Er godt å kunne komme innpå her og skrive om mine nedturer og oppturer og såklart følge med på deres vei til å bli fornøyd med dere selv! :-D

 

Eg er ei 18 år gammel alenemor til en gutt på 2 mnd og har en del kg og ta av! Siden eg var 12 år har eg slete med kroppen min og har aldri vært fornøyd og mobbing er mye av årsaken. Etter ett svangerskap med mye vektøkning ble ikkje selvtilliten min akkuratt bedre, så no skal eg virkelig ta tak og komme meg ned i 65 kg! Eg veide 89,8 kg på det tyngste og har klart og komt meg ned i 79,7 kg, men no stiger vekta igjen pga eg klarer virkelig ikkje og holde meg unna sjokolade og brus! Har og vært gjennom operasjon etter fødselen som gjor at eg måtte holde meg i ro en stund og da ble det såklart myyyye sjokolade og brus på kveldene... Fikk bare ammet 1 mnd pga operasjon og sterke smertestillende tiden etterpå.. Men no er eg frisk og motivasjonen er på topp! Svangerskapskiloene og de ekstrakiloene eg hadde før svangerskapet skal vekk for godt! Har tenkt mye på å ta kurs gjennom internett, har det funket bra på dere? Og dere som har barn, hvordan trenings opplegg har dere? :-)

 

Hei Lenamor :) Så hyggelig at flere vil slå følge, for min del er det vanskelig å slanke seg alene! Det er fint å kunne backe hverandre opp, rose oppturer og trøste i nedturer :) Veldig hyggelig at du blir med! Hvor høy er du da? Så flink du er som allerede har tatt av 10 kg... Gleder meg til jeg kan skryte av det!

 

Jeg tok internettkurs da jeg startet første gang i januar 2011. Det funket fordi jeg synes det ville være flaut å ikke ha gått ned til kursdatoen og det gav ekstra motivasjon å føle jeg hadde noen som fulgte ekstra nøye med. Jeg har mange allergier og kunne ikke følge opplegget helt som hun anbefalte, derfor får jeg mer ut av å legge egne planer her, skrive dagbok HVER dag og ha fast veiedag som noteres i tråden. Men jeg må si at internettkurset gav meg et realt spark i riktig retning og man får mange fine tips og ideer, kanskje det passer bedre for deg?

 

Treningsopplegget er ikke eksisterende for øyeblikket. Jeg er støttemedlem på treningssenter og trente i fjor 2-3 ganger i uken. Jeg har store planer om å komme dit igjen, men kneika er litt for høy enda.. Et par uker med sunn mat så kommer treningsmotasjonen tilbake... Jeg jobber tredelt turnus og har to små barn så jeg får ikke trent faste dager, men må tilpasse det til jobb og familie.. Zumba var favoritt i fjor, satser på å hive meg på time om ca 2 uker....

 

Mitt første delmål er å komme under 90 kg. Dagens vekt er 95,5 (høyde 166 så BMI er skyhøy). Jeg har jo et drømmemål om å komme ned i 70 kg, under det er uoppnåelig tror jeg.. Jeg husker hvor hardt det var å fortsette å slanke seg etter -13 kg, så jeg satser på å komme ned på 80 kg i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Hei, da fikk du svar på mailen fra meg. Jeg tenker jeg enten prøver å henge meg litt på denne tråden dersom du fortsetter her MissMuppet, eller om den har dødd litt ut siden "hovedpersonene" har nesten nådd målene sine?...

 

Jeg har da et noe forsiktig og langsiktig mål på 25-30kg ned (veier nå 96,8....) innen utgangen av mai 2013....da har jeg grovt regnet ca 45 uker på meg. Har liksom ikke turt å sette meg noe delmål enda, for har aldri kommet til det skrittet før at jeg skjønner at det er en livsstilsendring som må til ellers kommer jeg til å forbli den slitne mammaen som labber rundt og har dårlig humør pga vekta...

 

Jeg har aldri forsøkt GR før, men siden vi da er en familie, fungerer det ikke for meg å hele tiden skulle spise annerledes enn resten...vi er en enhet og jeg vil ha kos rundt måltidene. Jeg jobber kveldstid, og har dermed ikke tenkt å melde meg på kurs heller. Tenkte å prøve ut den nye gullsaken på nettsiden her før jeg ev vurderer nettkurs.

 

Hvordan stiller deres menn seg til at dere ønsker et nytt og bedre kosthold? Stiller de opp og er positive, eller fortsetter de sitt "gamle" liv dersom de spiser usunt og mye snop/brus?...Min mann har nylig fått beskjed om at han har noe forhøyet kolesterol til sin alder, så setter inn alle kluter på at han er med på "moroa"...

 

Det første grepet jeg allerede har klart å ta er å kutte ut Pepsi Maxen. Jeg vil nå se om null aspartam har noe for seg i kampen mot kiloene. Det skrives jo og sies mye rart om aspartamen og mange av søtstoffene. Så tenker det må ligge noe i det...Ikke savner jeg det heller heldigvis :) Neste grep som må tas er null godis på hverdagene...den er litt verre. Men satser på å ha masse frukt i hus og heller gyve løs på det om lysten blir for stor.

 

Nå kjenner jeg at dette innlegget begynner å dra seg ut i lengde, så får heller stoppe mens leken er god og skrive mer i neste ;) Gleder meg til å bli bedre kjent med dere jenter!

 

Ettersom det snart er midnatt ønsker jeg dere en god natt :)

 

Hei hei :) Denne tråden dør ikke ut enda, jeg har fisket den fram fra dypet og har tenkt å holde denne gående en stund til ;) så det er veldig hyggelig hvis du slår følge på veien. Det var ikke så mange som slo følge på slutten før jeg forsvant her annet enn de som har sine egne tråder, og det er veldig hyggelig noen fortsatt husker meg.

 

Så flink du er som klarer å kutte ut Pepsi Max. Den er det som vil holde meg i livet de neste månedene/året. Jeg burde kanskje lære meg å drikke kaffe, for det har jeg aldri gjort.. Flink er du i hvertfall.

 

Vi veier jo likt. Hvor høy er du da? Jeg har ikke orket å regne ut BMI enda, den er antagelig begredelig høy. Mye hyggeligere å regne ut når mange kilo er borte for da kan jeg se hvor mye bedre den har blitt.. Jeg har et forsiktig mål om å komme under 80 kg. Klarte ikke det sist, men veide på en slank dag 83 kg før vekten pekte oppover igjen. Drømmen er som jeg skrev ovenfor 70 kg.. Satser jeg for høyt med en gang mister jeg bare motivasjonen. Første mål er å komme under 90 kg!!!! Så er hver 5. kg en stor milepæl.

 

Sist slankerunde lagde jeg ukesmenyer basert på grete roede middager som alle spiste. Min mann har vel aldri vært så ufrivillig slank noen gang ;) Maten er nydelig, bedre enn vi lager ellers faktisk og ungene liker maten godt. Jeg klarer ikke å følge opp med den sunne maten uten å ha laget ukesplan og planlagte ukeshandlinger, så det er også noe jeg må ta tak i. Mannen min ønsker ikke selv å slanke seg, men jeg ønsker at han skal gå ned litt, hehe. Han saboterer litt med å spise snop og potetgull når jeg ikke skal, men vesentlig mindre enn tidligere. Han har nå fått beskjed om at VI skal slankes, så han har faktisk ikke snopet på mange dager selv om jeg har gjort det! Min utfordring på hans vegne er å få ned middagsporsjonene, for de er store.. Stakkars mann ;)

 

Jeg kjøpte boken "lett og lettvint" her inne og den har så mange fine raske middager.. Anbefales.

 

Skal vi finne en fast veiedag jenter? Mandag for eksempel? For da må man holde seg litt i skinnet i helgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ned30kginnenjuni2013

Hei,

 

jeg er også 166cm, så da er vi rimelig like. Selv om det overhodet ikke har noe å si, ble jeg da litt nysgjerrig på klesstørrelsen din? Selv bruker jeg (avhengig av butikk)46-48 i bukser og 44-46 i overdeler. Jeg er en typisk epleform, så trenger ekstra plass rundt midjen.

 

Jeg tror jeg må enten melde meg på nettkurs for å få ordentlig retningslinjer jeg skal følge, eller så må jeg dra ut masse info av deg som har vært gjennom dette ;) Innbiller meg liksom at det kan'ke være sååå vanskelig å spise sunt og trene litt....lavkarbogreiene har aldri vært noe for meg - nettopp fordi jeg ikke vil spise noe annerledes enn familien. Vi har en sønn på snart 2 som sikkert kunne levd på pasta om han fikk lov, så trenger ordentlig sammensatte middager til han. Den boken du refererer til mener jeg at jeg har i samlingen min, så skal ta en titt og få inspirasjon der :)

 

Jeg har forresten veiedag mandag. Men kan ikke si jeg gleder meg til førstkommende mandag. For denne uken har vært litt sånn "venne-seg-av-med-noe-men-trøste-seg-med-noe-annet"...bahh..så alt i alt spørs det hvor grei vekta er med meg ;)

 

Når det kommer til meg og trening, kjenner jeg at jeg gleder meg mer til lillemann begynner i bhg i midten av august. Jeg jobber 50% og kun kveldstid, så får hele dager for meg selv (og hunden). Skal hvertfall sette av 3 formiddager til lange turer i skogen, og 1 kveld i uka i svømmehallen. I tillegg melder jeg meg inn på livegym.no så jeg kan trene i stua når jeg er aleine hjemme :) Eeeelsker jo å danse, så zumba er en favoritt :)

 

En fin dag flotte jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Hei,

 

jeg er også 166cm, så da er vi rimelig like. Selv om det overhodet ikke har noe å si, ble jeg da litt nysgjerrig på klesstørrelsen din? Selv bruker jeg (avhengig av butikk)46-48 i bukser og 44-46 i overdeler. Jeg er en typisk epleform, så trenger ekstra plass rundt midjen.

 

Jeg tror jeg må enten melde meg på nettkurs for å få ordentlig retningslinjer jeg skal følge, eller så må jeg dra ut masse info av deg som har vært gjennom dette ;) Innbiller meg liksom at det kan'ke være sååå vanskelig å spise sunt og trene litt....lavkarbogreiene har aldri vært noe for meg - nettopp fordi jeg ikke vil spise noe annerledes enn familien. Vi har en sønn på snart 2 som sikkert kunne levd på pasta om han fikk lov, så trenger ordentlig sammensatte middager til han. Den boken du refererer til mener jeg at jeg har i samlingen min, så skal ta en titt og få inspirasjon der :)

 

Jeg har forresten veiedag mandag. Men kan ikke si jeg gleder meg til førstkommende mandag. For denne uken har vært litt sånn "venne-seg-av-med-noe-men-trøste-seg-med-noe-annet"...bahh..så alt i alt spørs det hvor grei vekta er med meg ;)

 

Når det kommer til meg og trening, kjenner jeg at jeg gleder meg mer til lillemann begynner i bhg i midten av august. Jeg jobber 50% og kun kveldstid, så får hele dager for meg selv (og hunden). Skal hvertfall sette av 3 formiddager til lange turer i skogen, og 1 kveld i uka i svømmehallen. I tillegg melder jeg meg inn på livegym.no så jeg kan trene i stua når jeg er aleine hjemme :) Eeeelsker jo å danse, så zumba er en favoritt :)

 

En fin dag flotte jenter :)

 

Tenk det du, helt like høye og like tunge. Litt "morsomt" at vi har samme utgangspunkt. Jeg bruker str 44-46 i bukser (44 i stretch) og 44 i overdeler. Passer ikke buksen eller genseren i de størrelsene velger jeg ikke å kjøpe, dermed eier jeg ikke plagg i str 48 av rent prinsipp.. Så jeg har nok gått glipp av noen fine klær ;) Jeg vet ikke hva slags form jeg har jeg, hva vil eple si? Rund på midten? Jeg er godt fordelt tykk over det hele, et gigantisk timeglass kanskje? Eller så kan det være jeg ønsker å være timeglass, men er eple jeg også..

 

Så bra du også veier mandag. Førstkommende mandag blir første "offentlige" veiing og jeg har full skjerpings mot den! Første to ukene jeg slanket meg for halvannet år siden gikk jeg ned mye, så jeg håper på det denne gangen også. Det er så utrolig morsomt å få en kick-start.. Et tips til å klare seg uten noe snop de neste dagene er å ikke tillate deg selv noen ting rett og slett FORDI DU KAN klare deg uten. Det har vært mitt mantra i dag. Jeg har snoket og vært grinete og lett etter sjokolade fra i dag tidlig, når jeg har funnet noe har jeg tenkt "nei, f*** heller, jeg SKAL ned i vekt til mandag". Også må du notere alt du spiser!!!!! :) Veldig lett å si, men vanskelig å gjøre. Dette handler ikke om motivasjon, for den er ikke der.. Dette handler om ren og skjær vilje for min del.. (huff, dette ble belærende, men det er for å sette en rakett i ræva på meg selv)..

 

Og det er bare å spørre så mye du vil, det er mange dyktige her inne som både har gått kurs og er "egenlært" i slankingekunsten.. Men det viktigste tror jeg er å notere ALT hver dag. Det gir mange aha-opplevelser. Mine største ahaopplevelser gjelder ost, det er kaloribomber.

 

Lenamor er du med??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Gårsdagen gikk som før, det vil si uten kcaltelling og med rikelig sjokolade.... Spist er spist og jeg satser på en søndag med lite kcal for å hente meg inn igjen.. Veide meg i går morges og det var ned nesten to kg fra utgangsvekten, men det er stor fare for at lørdagen har sabotert resultatet. I morgen starter jobb igjen, og der ligger min største utfordring. Blir så sulten på jobb og synes det er fort blir for lite mat på GR diett..

 

Hvordan går det med dere andre? Teller dere kcal eller prøver dere uten? Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

1498 kcal i dag som er vel og bra, hadde det ikke vært for at mellommåltid og kveldsmat må sløyfes til fordel for sjokoladen jeg på død og og liv bare måtte ha... Åååh, blir så irritert på meg selv, at jeg ikke klarer å ta meg sammen helt i starten av en slankekur engang.. Nye og blanke noteringsark ligger foran meg i morgen, heldigvis!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ned30kginnenjuni2013

God kveld :)

 

Beklager manglende respons på mailen MissMuppet. Jobbet hver kveld og hatt besøk i dag. Har ikke talt noen kalorier overhodet....så aner ikke hvordan denne uken har gått. Må finne meg en rutine på kaloritelling...

 

Kommer nok innpå i løpet av morgendagen for å fortelle hva vekta stoppa på ;)

 

Ønsker dere en flott kommende uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Første veiing siden oppstart og vekten viste 93,8 kg som er ned 1,7 kg :D ganske kult når lørdag og søndag ble spist i gamle rutiners ånd... Er straks på vei til første arbeidsdag etter ferien, all mat og mellommåltider er møysommelig veid,, dette blir en bra dag :)

 

Lykke til jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ned30kginnenjuni2013

Juubi - på tross av null kontroll på kaloriinntaket (ingen telling) viste vekta i dag -1,2kg :) Tenker jeg tar måling av midjemål kun en gang i mnd, for der skjer det nok ikke noe med det første ;)

 

Tror jeg må sette meg et nytt kostholdsmål for hver uke for å få innarbeidet nye vaner :) Synes det er lettere å sette meg mål som inneholder at jeg skal lære meg å spise noe nytt (sunt) hver uke enn å nekte meg et eller annet....

Så denne uken; skal spise min.1 frukt pr dag, min.150gr grønnsaker hver dag og fisk min. 2 ganger :)

 

Har dere noen spesielle mål dere setter dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Juubi - på tross av null kontroll på kaloriinntaket (ingen telling) viste vekta i dag -1,2kg :) Tenker jeg tar måling av midjemål kun en gang i mnd, for der skjer det nok ikke noe med det første ;)

 

Tror jeg må sette meg et nytt kostholdsmål for hver uke for å få innarbeidet nye vaner :) Synes det er lettere å sette meg mål som inneholder at jeg skal lære meg å spise noe nytt (sunt) hver uke enn å nekte meg et eller annet....

Så denne uken; skal spise min.1 frukt pr dag, min.150gr grønnsaker hver dag og fisk min. 2 ganger :)

 

Har dere noen spesielle mål dere setter dere? :)

 

Grattis med flott nedgang :) Det er gøy det går nedover.. Jeg har faktisk ikke målt midjemålet i det hele tatt, burde kanskje gjøre det.. Får se om jeg husker i morgen. Fine mål du har satt deg også, høres veldig fornuftig ut å gjøre det på den måten. Jeg sliter jo med å overholde alle nektene mine, derfor sklir det ut nesten daglig. Har spist sjokkis hver dag :( men har ikke vilje til å holde meg unna. Jeg har begrenset meg i hvertfall, det er da noe. Etter som tiden går blir det nok mindre av det, det er i hvertfall erfaringen fra sist. Mitt mål er å klare å spise riktig på jobb, for der har jeg slitt mest. Vil så gjerne spise enormt til frokost, mellommål og lunch for jeg blir så sulten, men har klart å spise 800 kcal og under, resten fordeles til middag og kvelds. Er veldig fornøyd med det. Det rare er at jeg ikke har vært sulten heller, lurer på hvorfor egentlig? Sitter kanskje mest mellom øra...

 

Lurer på om jeg bikker under 90 i løpet av august? hadde vært morro... Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ned30kginnenjuni2013

Hehe,

 

tenkte i dag tidlig om jeg skulle begynne å veie maten og telle kalorier...men får meg virkelig ikke til å styre med det. Lillemann er jo så sulten når vi står opp, og siden han ikke er i bhg enda, blir det for masete ved lunsj også.. Middagene våre er generelt veldig sunne, så der er det neppe store kaloriinntaket heller. Kanskje jeg faktisk hadde fått en tankevekker ved telling om at jeg fikk i meg for lite og dermed kanskje ikke får fullt utslag på nedgang siden kroppen reagerer med sparebluss.

 

har dere et forslag til mat/mengde dere har til hvert enkelt måltid og når dere spiser disse? Så kunne jeg tatt en forsiktig sammenlikning :)

 

Mine utskeielser de siste dagene har bestått i 150gr sjokolade/skolekritt, 1stk iskaffe mocca og noe gjærbakst HVER DAG :( Meeeeeenn...kanskje disse ekstrakaloriene hindrer kroppen min nettopp å gå i sparebluss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Tøft å innrømme sine utskeielser, jeg ønsker bare å fortrenge minee, haha.. :) Her går det utelukkende i sjokolade, helst operamints.... :P

 

Jeg er ensporet i maten pga allergier og når jeg får påleggsdiller varer de en stund. For øyeblikket spiser jeg leverpostei og makrell i tomat. Jeg vet hvor mye brød og pålegg jeg kan spise så jeg veier ikke lenger frokost, lunch og mellommåltid. Min matdag:

 

0730 frokost 220 kcal: to tynne skiver og tynt lag leverpostei og agurk

 

0930 mellommål 110 kcal: ei halvskive eller knekkebrød

 

1130 luch 220 kcal: To tykke skiver med makrell - så her havner jeg på 350-400 kcal som er godt over anbefalt. (det er mye kalorier i makrell og ost, så jeg kan med fordel velge lettere pålegg).

 

1400 mellommål 110 kcal: Yoghurt

 

1700 middag 400 kcal: En potet, et laksestykke og grønnsaker f.eks.

 

2000 kveldsmåltid og da spiser jeg resten av kcalkvota, ofte i sjokolade :blink: I tillegg skal 2-3 melkeenheter og grønnsaker inn i totalen på 15-1600 kcal..

 

Sparebluss er kjipe greier, jeg prøvde det en lengre periode i fjor og minnes ikke det med glede. Det viktigste er vel å spise ofte og nok ja.. Hvordan ser din dag ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ned30kginnenjuni2013

Hei igjen,

 

tiden løper fra meg når gubben har ferie og jeg nesten jobber mer enn jeg burde ;)

 

Vekten i dag slang meg rett tilbake til utgangspunktet...68,9kg :( Aner ikke hva det skyldes. Har riktignok ikke vært altfor mye på do i det siste, men veit ikke hvor mye jeg kan skylde på det.

 

Har vært masse på tur den siste uken - til og med forsøkt det de kaller jogging...(husker jo hvorfor jeg ikke likte det ;) )

 

Når herren i huset begynner på jobb til uka, skal jeg ta meg bedre tid og lage matdagbok og veie mer sånn at jeg kan få et inntrykk av hva jeg faktisk inntar.

 

Disse målene mine med frukt, grønt og fisk har gått overraskende bra. Har klart min.1 frukt pr dag - oftest to. Grønt hver dag (i varierende mengder dog...) og fisk 3 - TRE - ganger :D :D

 

Hvordan fungerer de trimmerkene som GR opererer med? Hadde vært artig å begynne og telle de også :)

 

Hvordan har den siste uka deres vært da? Skal virkelig bli flinkere til å komme innom her :) Føler liksom at jeg trenger dere midt oppi dette prosjektet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...