Gå til innhold

sittende livsstil


Gjest tinkerbell
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest tinkerbell

Hei!

Jeg er ei jente på 18, som har en veldig sittende livsstil grunnet mye skolearbeid. Dette er vanskelig å forandre, for skoledagen varer vanligvis fra 8-16, i tillegg til et par timer leksearbeid om ettermiddagene! Jeg er ikke overvektig, og har minimale bryst, men på grunn av den sittende livsstilen begynner bakdelen å vokse voldsomt fort! Hva kan jeg gjøre for å sette en stopper for dette? Jeg trener på et treningsstusio ca3 ganger i uken, og bruker mye av tiden på steppmaskinen, men det hjelper lite. Jeg vet det ikke er mulig å punkt-slanke seg, men det må da likevel være noe jeg kan gjøre før den blir så stor at jeg ikke får plass gjennom døra? Håper på svar fra noen som vet litt.. Please? *Redd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå tur! Det er sunt både for hodet og for kroppen, med tanke på at du leser. Du slipper også belastningsprobl. Jeg går tur 2 ganger i uken. Og trener 2 ganger i uken på PULS, med Aerobic og body pump. Kjempegøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje det fins noen aktuelle lydbøker du kan høre på mens du går laaaange turer? eller du kan lytte til Victoria av Knut Hamsun kun for kosens skyld :) Kanskje du kan lese inn ditt eget pensum/lærestoff på mp3 og ta med ut i skogen? travle studenter må ofte slå to fluer i en smekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er ei jente på 18' date=' som har en veldig sittende livsstil grunnet mye skolearbeid. Dette er vanskelig å forandre, for skoledagen varer vanligvis fra 8-16, i tillegg til et par timer leksearbeid om ettermiddagene! Jeg er ikke overvektig, og har minimale bryst, men på grunn av den sittende livsstilen begynner bakdelen å vokse voldsomt fort! Hva kan jeg gjøre for å sette en stopper for dette? Jeg trener på et treningsstusio ca3 ganger i uken, og bruker mye av tiden på steppmaskinen, men det hjelper lite. Jeg vet det ikke er mulig å punkt-slanke seg, men det må da likevel være noe jeg kan gjøre før den blir så stor at jeg ikke får plass gjennom døra? Håper på svar fra noen som vet litt.. Please? *Redd*[/quote']

 

Hei!

Jeg har fått redusert mine hofter og bakenden masse ved å gå tur, så det er i hvert fall noe jeg kan anbefale. Og dessuten føler jeg meg langt bedre i hodet etter en tur i skog og mark enn etter en time med aerobic. Da jeg trente på helsestudio, fikk jeg aldri så smale hofter som jeg har fått nå. Jeg går oppoverbakke til nærmeste topp her jeg bor, og det er skikkelig motbakke i 1/2 time. Kjempetrim!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det du skrev om turgåing.. at du har fått smalere hofter og mindre bakende ved å gå mye tur. Jeg er en som sliter med det problemet at jeg har for store lår og for stor rumpe. Utrolig plagsomt, føler det er et misforhold mellom over. og underkroppen. Er ganske smal på overkroppen, og da ser jeg ut som om jeg er enda mer bred i underkroppen enn jeg egentlig er. Trener en god del aerobic/step, har trent i 7 år! Men ikke blitt noe særlig mindre for det om.

 

Kan du fortelle mer om hvor ofte du går tur og slikt!? Hvor lenge? Og om du alltid går mye i oppoverbakker?

 

På forhånd takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det du skrev om turgåing.. at du har fått smalere hofter og mindre bakende ved å gå mye tur. Jeg er en som sliter med det problemet at jeg har for store lår og for stor rumpe. Utrolig plagsomt' date=' føler det er et misforhold mellom over. og underkroppen. Er ganske smal på overkroppen, og da ser jeg ut som om jeg er enda mer bred i underkroppen enn jeg egentlig er. Trener en god del aerobic/step, har trent i 7 år! Men ikke blitt noe særlig mindre for det om.

 

Kan du fortelle mer om hvor ofte du går tur og slikt!? Hvor lenge? Og om du alltid går mye i oppoverbakker?

 

På forhånd takk for tipset![/quote']

 

Hei!

Kan selvfølgelig ikke garantere at du får smale hofter, men jeg har i hvert fall slanket bort "halve baken" med mine knep. Har gått ned 13 kilo siden i mai uten å gå på kurs. Spiser mellom 1300 og 1600 kalorier pr dag sånn i snitt, og går som regel minst tur en time pr dag, enten i form av landevegsturer eller i skog og mark med oppoverbakke. I sommer, da jeg var spesielt opptatt av å komme i bikiniform, hendte det at jeg gikk rundt et vann her, og den turen er på 18 kilometer. Da gikk jeg med vogn, og det tok meg ca 3 timer 15 minutt. Jeg ammer fortsatt, så jeg får vel litt gratis gjennom det, men nå er gutten min 9 måneder, så det er etterhvert mindre uttelling for ammingen enn av andre tiltak. Jeg har en søster som går mye tur i skogen, og hun er også veldig slank over baken. It's worth a try! Det er uansett deilig å komme seg ut. Og nå i høstmørket er kanskje en hodelykt også greit å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinkerbell

Gikk til og fra skolen i dag:) Det tar ca en halvtime å gå, og er nedoverbakke TIL og oppoverbakken FRA skolen. Litt kjipt å komme hjem svett, men får i hvert fall mye bedre samvittighet enn av å sitte på bussen:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...