Gå til innhold

Ned 20-30 kg, søndag 5. februar 2006


Gjest queen

Anbefalte innlegg

Heisann:)

 

Søndag er en fin dag. Spesielt når jeg har fri og kan gå ut på tur:)

 

Har gått ned 2 kg denne uka:) og oppnådd 19 trimpoeng, så jeg er godt fornøyd.

 

Det går i rykk og napp, forrige uke var det 200 gram. Men jeg har det ikke travelt, dette er et langsiktig prosjekt.

 

Ha en fin dag, alle slankevenner:)

 

**Hemmeligheten ved suksess er alltid å ville noe**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tornerose

Så flink du har vært Queen, 19trim poeng. Hvordan får du det til'? Og 2kg er jo kjempe bra...

Lurer på hvordan det går med meg... Lenge til jeg får vite det (: Men det blir jo bare ekstra spennende da..

Skal sykle 1time på sykkelen i dag... D får holde eller kansje jeg tar med ungene og mannen ut på tur...

Får se, mannen ser ganske slakke ut her han ligge på sofaen... Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Synes du er flink jeg. Tenk å sykle i en time. Jeg har også trimsykkel i kjelleren, men jeg kommer ikke opp på den. En kollega foreslo at jeg skulle bruke en krakk, så jeg nådde opp;)

jeg er jo høy nok, men har det man kan kalle trimsykkel vegring. For meg er turer med staver det jeg liker aller best.

Venter på Pilates dvd, via Iform, så det blir spennende å se om det er noe for meg.

 

Ha en fortsatt fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 trimpoeng på en uke er bra! For ikke å snakke om en time på trimsykkel:eek

jeg hadde ramlet av etter 15minutter;) Stolte kan dere være queen og tornerose! Hvor stor overvekt er det dere kjemper med? Jeg husker ikke og gidder ikke bla tilbake..

 

Jeg skal bruke litt kari Jaquesson dvd med 20 min superlett trim idag, så tilslutt bruker jeg oppvarmingen på pilates til uttøying. Maken til god strekk i ryggrad skal man lete lenge etter..

 

Måke snø må jeg antagelig også, så dagen blir ikke så verst med trim:)

 

Ellers blir det bok, te, vann og sofakrok idag!

 

Trinny;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde som opprinnelig mål å gå ned til 85 kg, men i følge min bmi bør jeg veie 75.

 

Jeg veier nå 96, så det er et stykke fram, men jeg har satt av dette året også:)

 

Jeg er så spent på den pilates dvd'n. Har inntrykk av at det er en treningsform folk her liker.

 

Bok, te, vann og sofakrok høres herlig ut. Viktig å kose seg også. Jeg har inngått et forhold med Henning Mankell. Synes han skriver så spennende og bra bøker:)

 

Ha det godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det er flere bokormer her enn meg:) En perfekt måte å slappe av på spør du meg. Jeg leser "kate Hannigan" av Cathrine Cookson. En bok om kjærlighet, drømmer og verdighet i England tidlig i 1920-årene...

 

Sånn ellers har jeg 2 Pilates dvd; winsor pilates og power of pilates. Jeg er også spent på iform sin pilates dvd.. Jeg har ikke brukt disse dvd så mye, jeg er ennå for svak i grunnformen, men gleder meg til å ta de ordentlig i bruk!

 

Jeg for min del har lang vei å gå for å nå trivselsvekt; skal ned fra 127kg til 85kg.

 

Ha en fin Søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer, så flink du har vært, Queen!! jeg er skikkelig misunnelig. Jeg har ikke helt oversikt over mine trim poeng, trro det er ca 4-5, men det er svært mye bedre enn 0, som har vært tallet de siste par månedene....

 

Syns jeg har vært rimelig flink denne uken med kosten. HAdde utskeielse i går og pitte-litt på fredag.... Gjennomsnittlig på 5 dager ligger jeg på 1635 kcal i døgnet, og da er kosemerker og grønnsaker også med. Det er vel ikke så værst, eller??? (Skal ligge på 1600, men for min kropp er det nok best med ca 1450....)

 

Skulle trene masse i går, men er hjemme og tar vare på min syke mor, og så ble det masse husarbeid for henne i stedet. Ikke det at jeg brukte så mange kcal, men jeg satt i alle fall ikke i ro. I dag føler jeg meg lat og trett. Det er bikkje kaldt ute, og frister ikke til spasertur selv om sola skinner. (Vinden gjør det nok til effektive 25 minus!!)

 

Føler at magen er litt mindre utstående enn den var forrige søndag, målebåndet i morgen vil vise om jeg halusinerer eller ei. Mor har ikke vekt, så får ikke veid meg, kanskje jeg sniker meg på min søsters vekt i ettermiddag, men det blir ei helt annen vekt enn min egen og med klær, så vekta vil være misvisende uansett. Likevel, det er nå cm inn som teller. (Kan jo være jeg har fått mer musker????)

 

Lykke til for alle som har veiedag i morgen, og ønsk meg det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Jeg er også gladi å lese. Holder på med Sandra brown nå. Knallbra forfatter. liker helst krim. er flink å ikke spise mens jeg leser, men drikker heller en del vann, te og litt kaffe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jobba bra denne uka:)

Det er ikke alltid en får trent det man ønsker, men du har vist omsorg for din mor, det er god helse i det også! God samvittighet + det at man stiller opp for sine er viktig, og gjør godt for henne og deg selv!

 

 

 

Lykke til med veiinga i morgen. Helt enig i at cm betyr mest!

 

Sara Brown, skriver hun også krim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle slankevenner.

 

Jeg lurer på hva pilates er for noe. Dere snakker ofte om det. Skjønner at det har noe med trening å gjøre men hvordan fungerer det?

I går hadde jeg selskap for min sønn som fylte 20. Da ble det noen glass med rødvin for mye. Det er der jeg har problemer med å styre unna i helgene. Før var det fredag og lørdag men nå er det en gang i uka. Jeg er så vanvittig glad i rødvin. Tror dere at rødvin er med å ødelegge alt det andre jeg har vært flink med. Nå skal jeg faktisk ut å gå en lang tur på over 1 time.

 

Vi snakkes etter turen

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tornerose

Skal ned fra 80kg til 58kg jeg, er ikke så veldig høy...

 

Pilates er en rekke øvelser som skal strekke og styrke kroppen, slik at du får lange fine muskler. Øvelsene er greie de og har forskjelige intensitets nivåer. Det skal vist være veldig effektivt, og det sies at etter 30ganger med pilates så har du fått en helt ny kropp. Men det anbefales å trene noe kondisjon ved siden av, derfor sykler jeg annenhver dag og trener pilates annen hver dag......

 

Dette har vært en bra uke, håper den neste blir like bra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er jeg akkurat kommet hjem fra en slitsom tur. Gikk sammen med min svigerinne. Jeg ble kjempesliten etter en liten stund mens hun som er litt sprekere til å gå ikke var sliten i det hele tatt. Må prøve å gå litt mer. Ellers vil jeg gratulere alle som har gjort en bra innsats.

Hva synes dere om årets grandprix låt. Jeg synes det var dårlig med den som vant. Hadde håpet på noe med mer fart.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehei!

 

Da har jeg satt kjæresten på flybussen, og er tilbake i hverdagen. Jeg har akkurat lagt inn det jeg har spist av mat i helga, og har klart å ligge på riktig kalorimengde til tross for kos og avslapping på strengheten mot meg selv. Jeg har spist godteri, som har gjort at jeg har fått i meg mer enn kaloriene - men for meg var det i helga et mål å klare å holde meg på riktig kalorimengde ved den vanlige maten, også skulle jeg tillate meg å kose meg. Jeg har også klart å spise fire bra måltider - hverdagene byr på så mye å gjøre at jeg stort sett bare rekker tre. Dessuten har jeg fått til 1,8 trimpoeng i helga, så det var nok bra å få kjæresten på besøk! Han fikk rumpa mi opp av sofaen. Han veier nesten halvparten av det jeg veier, så det var godt å se at han ble minst like andpusten og sliten av turen vår. Kondisjon og styrke er ikke bare avhengig av vekta!

 

Håper dere andre også har hatt ei bra helg! Her har det snødd, så da kanskje det blir lysere og triveligere ute - og lettere å komme seg ut. *håpe, håpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig snart hverdager igjen! -Har hatt en forholdsvis grei helg i mat-veien, men jeg har ikke fått trent i det hele tatt! -Både jeg og resten av familien er snørrete og trege, og det frister ikke engang å base i dyp ny-sne!

 

I dag har jeg isteden lest nok en av Narnia historiene, (jeg planlegger å se filmen, og jeg liker best å ha lest boka på forhånd), og leser egentli så ofte jeg kan. Jeg leser alt fra krim (har lest alt av Mankell unntatt den nyeste. Må ha pocket boka til samlingen), Manga, skjønnlitterære bøker, noveller, fantasy (Diskworld, Narnia o.l) og tegneserier (Books of Magic, Nemi, og Modesty Blaise mm) -Er av typen som desperat leser bakpå dopapir pakken hvis jeg ikke har med meg lesestoff på do :)

 

-Det beste med å ikke være student lenger er at man slipper å ha dårlig samvittighet for å lese annet enn fag-bøker! :(

 

Er spent på neste ukes veiing, for denne uka har jeg hatt 2 middager på restaurant, og har ende en igjen i før veiingen på onsdag.. Greit nok at jeg har en feeling av at jeg ikke har overdrevet maten, men man vet aldri helt hva som er ingrediensene, og de tenker vel mer på smak enn kalorier på denne typen steder.

 

Ser at dere andre har vært kjempeflinke denne uka! -2kg ned på queen er jo fantastisk, og kikk og Tornerose med trening og gå-tur! -Godt å se at xray er back on track også! (Noen ganger må man gjøre prioriteringer, og husarbeid for en syk mor høres ut som en veldig riktig prioritering!) Trinny; flott med måking, og husk at du ikke trenger å få alt til 100% for at pilates (og Kari) skal være efektive! -Hvis du forsøker å få til øvelsene, kanskje 2 ganger i uka, så vil du garantert begynne å nærme deg øvelsene i løpet av 2-3 uker! -Det er like mye teknikk som styrke som kreves for å få til endel av de grunnleggende øvelsene, og de fleste av øvelsene kan du regulere utifra dine egne forutsetninger med litt øvelse! Gi oss tilbake melding på hvordan utviklingen din er!

 

PS. Hvor høye er dere egentlig trinny, xray, tornerose, kikk og queen?

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at jeg ikke er den eneste laban-damen her inne :)

 

Både 1.74 og 1.80 er anstendige høyder det! -Da er jeg sikker på at du bare trenger øvelse for å fikse pilatesen trinny! -Vekta i seg selv sier egentlig lite, og for alt jeg visste kunne du vært 1.50, og da kan det kanskje være litt vel tøft å få til disse DVD'ene med en gang. (-Ikke for det, han en venninne på godt over 100 og langt under 1.60 som er sprek som ett lokomotiv! -Egentlig blir vel konklusjonen at hverken vekt eller høyde sier alt om hva slags form man er i!)

 

Har ikke blitt noe Narnia i enda! -Fikk brev fra Plan-faderbarnet mitt i går, så da ble det brev-skriving i steden! -Nåja, har vel en halv-times tid før leggetid, so Narnia, here I come!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er cirka 1,67 - vanskelig å måle seg selv alene, men det er det jeg går utifra når jeg regner kaloribehov.

 

Jeg har forresten et godt boktips til de som liker crazyhumor og fantasy sammen: Terry Pratchetts Discworld-serie. Fanatisk bra bøker! Jeg er helt hekta, og sluker bøkene. Det er en av de få tingene jeg orker å lese når pensum har fått sitt. Klarer ikke en gang å lese avisa jeg abbonerer på hver dag... Det vil si - nå sluker jeg ei bok om Roma, etter at kjæresten og jeg har bestilt ferie dit. Vi skal også til Toscana, så ei bok om det ligger også klar. Jeg er reiseklar! Drømte kjapt om å være slank og lekker, gå i korte skjørt og topper, spise italiensk is på fortauskafeer, bade i havet og nyte ferien. Men så innså jeg at det er drøye fire måneder til vi drar, og at jeg NEPPE går ned 50 kilo på den tiden! :-D

 

Hvordan regner man forresten ut idealvekt? Jeg har som overordnet mål å komme på et tosifret tall - foran komma. Men jeg innbiller meg jo at 99,9 ikke er idealvekt - bare en drøm. Når (!) jeg kommer dit, må jeg jo sette meg nytt mål. Men jeg orker ikke å tenke at jeg skal ned til 70 eller 60, og vite at jeg må gå ned 50-60 kilo. Det er deprimerende. 20 kilo føles mer overkommelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig enitS! -Leser dem allerede, og er omtrent midt i bokrekka! -En periode leste jeg en ny bok annenhver dag, men så fikk jeg Sondre :)

 

Skal på reise med jobben til Trondheim i morgen, og har pakket Terry Pratchett i bagen!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...