Gå til innhold

Ein person som vil følga meg ca 7kg?:)


Gjest solsikkene

Anbefalte innlegg

Gjest solsikkene

No har eg prøvd å vera med i ulike trådar... Men eg trur det eg treng er ein "slankekamerat" som er motivert, og er med på å oppdatera kvar veke til me har nådd målet:)

 

Eg er ei jente på 33 år, 174 cm, ca 77,5 og vil ned til ca 70...

 

Send meg gjerne ei privat melding om du er interessert:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 166
  • Created
  • Siste svar

Jeg er med på "10 siste kg sitter som støpt", men det er morro å være med i andre og som ikke er stapp fulle! :-)

 

Jeg har indirekte ikke mål enn mer enn 4 kg til, men jeg kjenner i meg at jeg er veldig klar for å være på 7 mindre. For det er der jeg lå før vektoppgangen startet...

 

Jeg er 27 år, 160 cm, veide 63.5 kg da jeg startet og veier nå 59.0 kg. Nedgang -4.5 kg.

Mål: 55 kg, men veldig gjerne 52 kg.

(Jeg er lita i vekst...)

 

Hva er dine mål for å klare dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Så bra:)

Eg hadde i utgangspunktet 72 som mål, men no trur eg at eg skal klara 70...

Men eg er glad for alt eg "kvittar meg med".

Startvekta mi var 89 kg (etter fødsel) så eg har fått vekk ein del. Men det er verre å få vekk det siste!

Pleier ha veging på søndagar (så eg ikkje tar heilt av med laurdagskos;))

Har trent mykje dei siste vekene, og vekta har stagnert. Men eg ser jo at kroppen vert strammare, så eg skal fortsetta med det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest embla123

Jeg kan godt være med. Enig i at det kan bli for mange på noen av disse trådene., så du burde sette en grense da. Sånn at vi blir et lite team som kan følge hverandre.

 

Jeg startet den såkaldte treningen i dag. Har ligget på 74 kilo de siste 2 årene, og er mektig lei nå. Er 1,68 høy, å veier da altså 74 kilo. Målet mitt er 68, en nedgang på 6 kilo.

 

Den søndagsveiingen er nok lur, da man automatisk vil begrense seg på lørdagen. :)

 

Er forresten 33 år jeg me :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Lurt:)

Då set eg ei grense her;)

 

Heyhey, Embla 123 og Solsikkene

 

Skal me ha ein dato som utgangspunkt? F.eks 19 juni?

Det er 10 veker til. Lenge nok til at me har litt tid på oss, og kort nok til at me har litt press på oss. Og så hadde det vore fantastisk å vera klar til sommaren;)

 

Eg skal ned til 70. Tenker det er 7-8 kg. Første veginga mi blir søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest embla123

Kjempe flott! Da blir vi en akkurat passe stor gjeng!

 

19 juni høres fint ut for meg. Å 6 kilo på 10 uker burde jo være muligt også :)

 

Da tar vi søndagene som veiedag. Jeg har hatt fredagene før, fordi da "kunne" jeg mumse litt ekstra på lørdagen..Men det ødelegger jo alt!

 

Skal bli koseligt dette. Noen som følger med å motiverer er akkurat det man trenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Dette blir supert!:)

 

Må innrømma at eg bedriv litt veging ellers også:) Men det er greit å føra opp vekta ein fast dag i veka. Lettare å samanlikna då.

 

No kom eg akkurat inn etter ein times gåtur... Så då er det på tide med lunsj:) Me var tidleg oppe her i huset i dag:D (Ufrivillig frå mi side, men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest embla123

Har vært ganske god på spisingen idag, men hvordan klare å begrense seg til middag? Det er jo bare sååå godt! Hadde grønnskasuppe da, så var ikke så ille, men måtte toppe det med alt for mye smør på flatbrødene!! Lenge leve viljestyrken!

 

Nå skal jeg ha en god gåtur, på minst 1 time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene
Har vært ganske god på spisingen idag' date=' men hvordan klare å begrense seg til middag? Det er jo bare sååå godt! Hadde grønnskasuppe da, så var ikke så ille, men måtte toppe det med alt for mye smør på flatbrødene!! Lenge leve viljestyrken!

 

Nå skal jeg ha en god gåtur, på minst 1 time :)[/quote']

 

Eg har også problem med å begrensa meg til middag! Trur det er det + lørdagskos som er mine to hovudproblem...

Ein ting som funkar er å eta noko ei stund før middag (banan eller liknande) Då slepp ein å bli så glupsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest embla123
Eg har også problem med å begrensa meg til middag! Trur det er det + lørdagskos som er mine to hovudproblem...

Ein ting som funkar er å eta noko ei stund før middag (banan eller liknande) Då slepp ein å bli så glupsk!

 

Bananen var en god ide, men blir overraska over at skjemaet kaller det for "litt" mat! Er ikke bananer sunt da??

 

Nå har jeg gått 1 times tur etter middag! Herligt i våryr luft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Akinom81

Hei!

 

Lurte på om de har plass til berre ein til? Har fulgt andre trådar, men kjenner på det same at dei ofte vert for store. Hadde blitt kjempe glad om eg fikk fylgje dykk på vegen då eg er på same plass som dykk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe
Bananen var en god ide' date=' men blir overraska over at skjemaet kaller det for "litt" mat! Er ikke bananer sunt da??

 

Nå har jeg gått 1 times tur etter middag! Herligt i våryr luft![/quote']

 

All mat med en del kalorier kalles for "litt" eller "nei". Det er fordi man må passe på mengdene av disse hvis man skal holde seg under en kalorigrense. "Ja"-mat er bare mat med veldig få kalorier. For eks grønnsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest embla123
All mat med en del kalorier kalles for "litt" eller "nei". Det er fordi man må passe på mengdene av disse hvis man skal holde seg under en kalorigrense. "Ja"-mat er bare mat med veldig få kalorier. For eks grønnsaker

 

 

Ja da kan jeg vel egentlig nyte bananene mine med god samvittighet likevel da :) Bare jeg ikke overdriver.

 

Husker jeg hadde et halvår jeg hadde fulstendig dilla på druer...Plutselig hadde jeg lagt på meg 3 kilo, på 6 mnd...pga DRUER!! Ikke lett å forstå seg på, men det er vel "druesukkeret" da! Så nå gofler jeg ihvertafll ikke druer lengre!!

 

 

 

 

Ny dag, nye muligheter..Sol fra blå himmel og rett og slett nydeligt! I dag skal jeg ha to timers tur på heia.

 

Normalt sett har jeg med meg 4 nugattiskiver og husholdnings saft!! Men nå skal jeg lage noe mer sunt.

 

Knekkebrød med ost, 2 gulerøtter og en flaske med vann! Flinke meg !

 

 

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest embla123

Klarte å spise 790 kalorier til middag! Uhuu..Ikke lett når man lager indrefileet og båtpoteter dynket i bernaise!!

 

Skjerpings her!! Men har vært veldig flink ellers å havner under 1600 i dag allikevel.

 

Skal ha meg en kjapp tur ut å gå før farmen!

 

Ha en fin dag folkens!

 

PS: Ser noen skriver kommentarer i bunnen av innleggene sine..Feks vekt ved forskjellige datoer å sånt. Hvordan får man det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Potetbåtar er så godt! Lett å eta masse då:)

Skal ha taco i dag... Kvifor er det rekna som usunt eigentleg? Er det så mykje verre enn mange andre ting eigentleg? Eg har masse grønsaker i mine (ikkje altfor mykje kjøt) og så har eg naturellyoghurt i staden for ost (synes faktisk det er betre enn ost)

 

No kjem helga, og me får besøk. Det er ekstra vanskeleg å slanka seg då... Vil jo helst by gjestane på god mat, og så blir det ofte kveldskos. Hmmm... Kanskje eg skal ordna grønsaker og dip (av kesam) Og så får eg prøva å kjøpa inn litt mindre laurdagsgodteri enn eg pleier;) (porsjonera det til ungane, og ikkje ha så store mengder utanom)

 

Nei... Satsar på at veginga på søndag blir bra:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest embla123

Ja helgene er jo et evigt problem, man skal liksom kose seg, men så må man i tilegg begrense seg! Jaja...

 

Spent på veiingen i morgen da... Forrige søndag var jeg 74,0 Kg! Skal kjøpe nye batterier i vekta, for føler den ikke er helt stabil for tiden :)

 

Ha en fortsatt fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Eg er ikkje så veldig optimist for i morgon. Vart altfor mykje kos i går og i dag:(

I tillegg er eg premenstruell, og det virkar ofte inn på vekta hos meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest embla123

Er ikke bare du som sliter nei..Har vært kinamat og kino med popcorn og brus i helga! Å i mårra er det på heia sammen med pølsene og dotsene! Huff, ikke lett med de vanene!

 

Veier du deg på morgenene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Alltid om morgonen ja:)

 

10 april, 77,6

 

Inspirert av ei eller anna tabloidavis... Skal me ta ein konkurranse på størst nedgang dei neste fire vekene? Er jo ikkje premie, men eg treng litt press på meg frå starten av :) Premien er å bli slank;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest embla123

Jeg er med!! Å hvorfor ikke premie?? Vi kan jo ha det sånn at vinneren mottar en gave på ca 100 kr fra de andre 2-3 som er med ? :) (visst dere vil dele adresse da)

 

Jeg har ikke veid meg enda :)...Men har kjøpt nye batterier...så NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest embla123

Da er uke 1 over for min del :)

 

Det har vært en grei uke, jeg har fått mitt første gull eple, så det tilsier jo at jeg har vært så aktiv som jeg burde. Kalori inntaket har ligget rundt 1500 hver dag, å jeg har spist forholdsvist sunt :)

 

MEN, så kom helgen da!! Å det er vel flere en meg som gremmer seg! Kinamat, cola, ostepopp, pølser, kjeks...jaaaa, you name it!!

 

I dag er det veiiedag, å jeg hadde kjøpt inn nye batterier til vekta mi, siden den var litt på bærtur..Men det hjalp desverre ikke..Så nå har jeg veid meg 5 ganger å fått 5 forskjellige resultater..Så i morgen er det ny vekt, og VEIING på meg!

 

Men noe positivt må jeg jo ha med da..Jeg har gått ned 1 cm rundt livet! Hurra!! Så kanskje det er dette av et par hundre gram da!

 

Ukens:

 

Midje: 97 cm!

Vekt: Kommer.......

GULLEPLE!

 

Fornøyd, men må jobbe MYE mer med helgene fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...