Gå til innhold

Vil gjerne ha èn å samarbeide om 10 kg med..


Gjest tomt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om programmet kan regne ut % fett' date=' protein og karbohydrater for maten vi fører inn? Er det noen av dere som vet hva som er anbefalt kalorimengde per dag ofr en på 1.70 og rundt 70 kilo. Jeg har lite tid til trening (full jobb og tre små barn) - litt turer for det meste. Jeg vil ikke ned mer enn 0.5 max. i uken.[/quote']

 

Å kunne få frem næringsinnholdet i maten man legger inn, er noe vi jobber med og som vil komme frem etterhvert. Flott med tilbakemeldingen din på at det er et behov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Å kunne få frem næringsinnholdet i maten man legger inn' date=' er noe vi jobber med og som vil komme frem etterhvert. Flott med tilbakemeldingen din på at det er et behov![/quote']

 

Takk for svar - kjekt at dere jobber med å enkelt gi oss % fett, protein og karbohydrater - vil være til veldig hjelp når du skal vurdere eget kosthold.

 

Jeg bruker Explorer for Mac eller PC og har registrert mange små problemer men ikke værre enn at jeg kan leve med de, selv om det er kjedelig å bli sparket fra siden den korte tiden det tok å skrive dette innlegget slik at jeg måtte kopiere det og logge inn på ny og lime inn + skrive litt ekstra her nå. Jeg vil ikke skifte programvare (til firefox som anbefales) fordi vi er mange som vil bruker sammen leser både hjemme og på jobb.

 

Men nå når jeg vet at du følger meg på chaten har jeg enda et ønske - selv har jeg mange ting som går igjen på menyen min daglig - store mengder frukt og grønnsaker, frokostblanding, melk, juice etc. Det tar lang tid å legge inn alt dette. Kan det utvikles som en del av programmet at du kan kopiere enn dag til neste dag og heller ta ut det som varieres daglig? Vil spare mye tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya og Stbs: Da står vi ganske likt - det blir spennende og se hvordan det går med dere.

Får dessverre ikke trent noe særlig om dagen (skjer så mye annet). Men skal komme sterkt tilbake på dette område. Ellers forsvinner jo ikke kiloene....

 

 

må si at jeg ikke får trent mye jeg heller.med to barn og arbeid blir det vanskelig,men jeg skal prøve. må finne på noe med barna:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar - kjekt at dere jobber med å enkelt gi oss % fett' date=' protein og karbohydrater - vil være til veldig hjelp når du skal vurdere eget kosthold.

 

Jeg bruker Explorer for Mac eller PC og har registrert mange små problemer men ikke værre enn at jeg kan leve med de, selv om det er kjedelig å bli sparket fra siden den korte tiden det tok å skrive dette innlegget slik at jeg måtte kopiere det og logge inn på ny og lime inn + skrive litt ekstra her nå. Jeg vil ikke skifte programvare (til firefox som anbefales) fordi vi er mange som vil bruker sammen leser både hjemme og på jobb.

 

Men nå når jeg vet at du følger meg på chaten har jeg enda et ønske - selv har jeg mange ting som går igjen på menyen min daglig - store mengder frukt og grønnsaker, frokostblanding, melk, juice etc. Det tar lang tid å legge inn alt dette. Kan det utvikles som en del av programmet at du kan kopiere enn dag til neste dag og heller ta ut det som varieres daglig? Vil spare mye tid.[/quote']

 

Hei igjen! Siden du bruker Explorer tror jeg at en del av småfeilene du merker nå, vil forsvinne så snart vi har fått rettet opp alle "barnesykdommene" som har meldt seg etter lansering. Sjekk evt hvilken versjon du har.

Ang. det å kunne kopiere dine standard matvarer så skal jeg bringe dette videre til teknisk avdeling, takk for fin tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette må vel være gruppa for meg som skal ned fra 70 til 60 kg. :-)

 

Startdag: 12.10.05

Vekt: 70 kg

Høyde: 164 cm

Alder: 36 år

Trivselvekt: 60 kg

 

Har ganske god kontroll på matinntaket nå, men trenger litt motivasjon for å

komme meg i bevegelse.

Sitter foran PC'n hele dagen på jobb, og mosjonen strekker seg til et par turer ut med hunden pr. dag. Nå har jeg fått meg en "skritt-teller" og trimsykkel foran TV'n i loft-stua, så da er det vel bare til å sette i gang.....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå når jeg vet at du følger meg på chaten har jeg enda et ønske - selv har jeg mange ting som går igjen på menyen min daglig - store mengder frukt og grønnsaker' date=' frokostblanding, melk, juice etc. Det tar lang tid å legge inn alt dette. Kan det utvikles som en del av programmet at du kan kopiere enn dag til neste dag og heller ta ut det som varieres daglig? Vil spare mye tid.[/quote']

 

Hei Luna.

Det er mange som har samme ønske som deg, så dette er noe vi har merket oss. Vi håper at dette vil bli implementert i neste versjon av sidene våre.

Dessverre går det ikke an å gjøre dette enda.

 

Ha en fin dag!

 

Margrethe på Support! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thebiggestlooser

Vil gjerne være med jeg også.Må visst ha litt konkurranse for å få fortgang på slankinga.Har holdt på i mange mnd.men gått ned kun 3-4 kg.begynte på vektklubben fredag.162 cm lang og 76,5 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg begynner for alvor i morgen tidlig. Jeg har slitt en stund med 10 ekstra kilo' date=' men det er, heldig for ham, samboeren min som har mistet dem. NÅ skal jeg også ned og vil gjerne ha èn person å samarbeide med. Kanskje du også skal ned 10 kg? Jeg har ikke satt noen tid på det, men forhåpentligvis over halvveis før jul. Er det en person "her inne" som er interessert i dette?

Håper på det!

 

Haukås[/quote']

 

Hei! Jeg vil også være med på 10 kg. jeg er 168cm og veier 79,8kg. målet er og gå ned 12-15 kg, men det er bra og begynne med 10. Har gått på GR kurs i fjor vår, og da gikk jeg ned 6 kg på et kurs. Har prøvd meg på egenhånd, men det er veldig vanskelig, så det er kjempebra og samarbeide med noen. Legger inn rapport hver mandag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at vi er mange som vil støtte hverandre i det langsiktige målet å gå ned 10 kg - det gjør oss ikke så sårbare om noen mot formodning faller fra. hvordan skal vi gjore det praktisk. Skal vi lage en vektregistreringstråd i tillegg til en diskusjonstråd a la:

 

10 kg klubben - mål og vekt,

i denne tråden kan vi alle ha ett innlegg hvor vi først skriver målene ved starten og så redigerer/endrer vi ukenlig vårt eget innlegg og legger til nye resultater.

 

10 kg klubben - støtte og spørsmål ,

her kan vi spørre, klage, muntre hverandre opp så godt det lar seg gjøre over internett.

 

Hva sier dere andre? Hva synes du Haukås som starten denne flotte tråden?

 

Jeg (Fru Luna) holder forløpig et kaloriforbruk på 1600 kcal/dag (+grønnsaker) og det er ca. 500 kcal under behovet hvis jeg trimmer litt iløpet av uken. Er litt sulten, men det går seg nok til. Var ute å kjøpte lett Jarlsberg igår - utrolig mange kalorier i Jarlsberg, gitt, ikke rart den smaker godt ;^). Dersom ikke dette fungerer har jeg tenkt å gå ned til 1450 kcal/døgn.

 

Hva gjør dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg med på -10kg før jul!! Jeg skal ned 15-20kg, men anser 10 som passe julegave til meg selv. Startet mandag så det passer jo bra for å være med i "mandagsklubben" Tror dette er en grei motivasjon!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg begynner for alvor i morgen tidlig. Jeg har slitt en stund med 10 ekstra kilo' date=' men det er, heldig for ham, samboeren min som har mistet dem. NÅ skal jeg også ned og vil gjerne ha èn person å samarbeide med. Kanskje du også skal ned 10 kg? Jeg har ikke satt noen tid på det, men forhåpentligvis over halvveis før jul. Er det en person "her inne" som er interessert i dette?

Håper på det!

 

Haukås[/quote']

 

Hei, jeg vil gjerne være med i 10-kilosklubben:) Er 168 cm høy og veier 78 kg. Målet er å komme ned på 65 kilo. Har tidligere gått Grete Roede-kurs med godt resultat (-20kg), men nå har over halvparten av kiloene lagt seg på igjen :-( Trenger hjelp til å motivere meg. Vet hvordan jeg skal gå ned i vekt, men klarer det ikke. Begynner å bli ganske fortvila.. Gode råd mottas med takk:)

 

Heidrun:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at vi er mange som vil støtte hverandre i det langsiktige målet å gå ned 10 kg - det gjør oss ikke så sårbare om noen mot formodning faller fra. hvordan skal vi gjore det praktisk. Skal vi lage en vektregistreringstråd i tillegg til en diskusjonstråd a la:

 

10 kg klubben - mål og vekt' date='

i denne tråden kan vi alle ha ett innlegg hvor vi først skriver målene ved starten og så redigerer/endrer vi ukenlig vårt eget innlegg og legger til nye resultater.

 

10 kg klubben - støtte og spørsmål ,

her kan vi spørre, klage, muntre hverandre opp så godt det lar seg gjøre over internett.

 

Hva sier dere andre? Hva synes du Haukås som starten denne flotte tråden?

 

Jeg (Fru Luna) holder forløpig et kaloriforbruk på 1600 kcal/dag (+grønnsaker) og det er ca. 500 kcal under behovet hvis jeg trimmer litt iløpet av uken. Er litt sulten, men det går seg nok til. Var ute å kjøpte lett Jarlsberg igår - utrolig mange kalorier i Jarlsberg, gitt, ikke rart den smaker godt ;^). Dersom ikke dette fungerer har jeg tenkt å gå ned til 1450 kcal/døgn.

 

Hva gjør dere andre?[/quote']

 

Dette er en kjempegod ide! Skal vi ha mandag som veie-og måledag?

 

Hedrun:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott hvis vi kunne strukturert oss litt, slik at det ble lettere å holde tråen ang. resultater og oppmuntring - men hvordan dette best gjøres i praksis er jeg litt mer usikker på. Ser at "5-kg klubben" lager en ny link for hver dag, kanskje det hadde vært en ide?

 

Jeg har mandag som veie-dag, men har allerede vært på vekta igjen og blitt positivt overrasket. Nå er det jo helg, og "store fristelser" i vente.

Er spent på hvordan det blir å spise frukt og grønnsaker, mens de andre i familien koser seg med SJOKOLADE. Jeg er redd for å unne meg litt i "kosemerke", for da LITT fort kan bli til MYE

 

Har ikke vært så flink å legge inn hva jeg spiser etc på disse sidene, synes det tar litt for mye tid. Men har vært veldig strukturert ang. mengde og klokkeslett på faste måltider.

 

Ha ei fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en kjempegod ide! Skal vi ha mandag som veie-og måledag?

 

Hedrun:-)

 

Passer bra for meg, da er det lettere å ikke skjeie ut i helgene....;^), men vi kan vel ha det slik at alle oppdaterer på sin dag, men at mandagsrapportererne starter moroen? - iallefall dersom vi har en fast tråd

 

LSK foreslår ny tråd hver uke - jeg har foreslått en som redigeres. Kanskje vi kan få Anne Thea til å klistre trådene (at de kommer først) - det er mulig i vbulletin. Vi kan spørre henne dersom det er stemning for dette.

 

Andre innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja jeg er gjerne med i -10 klubben. Selv har jeg gått ned 7,2 kilo - startet 18.mai i år, så det går neimen ikke fort, men ok, det går framover. Jeg har planer om å komme inn i bunaden min til sommeren, så det er altså noen 10-kilo igjen. Nå veier jeg 99,2, og må antagelig ned på 85 eller 80. Men vi kan støtte hverandre, enten vi bare skal ned 10 eller 30. Det er jeg med på. Jeg synes at GR-kursene er flotte, og det er jo så mye mat. Håper virkelig at vi kan støtte hverandre veldig!!!

Hildur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med, har gått to kurs på nettet nå men ikke nytt kurs før i slutten av november. Jeg hiver meg på fra mandag av (17.10), mye lettere når vi er flere.

Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg begynner for alvor i morgen tidlig. Jeg har slitt en stund med 10 ekstra kilo' date=' men det er, heldig for ham, samboeren min som har mistet dem. NÅ skal jeg også ned og vil gjerne ha èn person å samarbeide med. Kanskje du også skal ned 10 kg? Jeg har ikke satt noen tid på det, men forhåpentligvis over halvveis før jul. Er det en person "her inne" som er interessert i dette?

Håper på det!

 

Haukås[/quote']

 

Hei Haukås.

Jeg er også ny i vektklubben og ønsker å følge deg og de andre. Jeg skal også ned 8-10 kilo, med start i morgen. Skal prøve å veie meg hver mandag. Huff dette blir et slit, men det må gjøres. Gleder meg virkelig! Monalille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Nå er det vel på tide å ta seg selv i nakken!I morgen skal jeg jammen begynne! Ned 10 kilo til jul! Har før gått på Grete Roede kurs og gikk ned 20 kilo, men har gått opp 13 i løpet av 3 år :(

Er 28 år og bor i Stavanger. Var ute og gikk tur i dag og lurte på om jeg skulle begynne med jogging. Har alltid syntes at det hørtes dønn kjedelig ut, men må man så må man...! Er 177 cm og 80 kg.

 

Hilsen S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er min første uke veid og målt.

 

Til tross for en veldig stillesittende helg med endel feil mat gikk det ganske bra.

 

Minus 1,5 kilo og minus 3 cm i livet.

 

Jeg pleier vanligvis å ta av mer første uke (vet det er vann), men skeiet ut i helgen, så jeg er strålende fornøyd med resultatet.

 

Kommer vel til å bruke noen dager på etterslepet av sjokoladen i går, men får bruke skrittelleren og virkelig bevege meg i massevis.

 

Håper dere andre har hyggelige (for dere selv) resultater å melde inn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen og gratla med vekttapet Ninass.

 

Vekten min viste 73 kg i dag, hurra, - 3,7 kg. Er kjempefornøyd, det hjelper virkelig å måtte rapportere til dere "jenter". Nå er jeg i gang, sunn livsstil det er gøy det.

Håper dere andre og har en positiv opplevelse sammen med vekten i dag.

Tastes neste mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

 

gratulere med vekttap til alle.

 

ja nå har jeg veid meg igjen.vekta viste 75,1 og da er det 1,4 kilo ned. er fornøyd. har brukt to mnd på 4 kilo,så nå går det fortere.

 

jeg har ikke målt midjen min fra start så jeg begynte med det i dag.

 

har kjøpt meg stepp teller og den virker kjempe bra:)

 

lykke til til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!

 

Jeg har gått opp fra 67.2 til 67.6, jeg. Og magemålet gått opp 1 cm. Jeg følger 1600 kcal, har flere trimpoeng enn de 7 og går likevel ikke ned. Har stått på den samme vekten i hele år, selv om jeg både har gått et GR-kurs og følger GR-meny. Men husker fra kurset at den uken jeg hadde hatt fler kalorier enn jeg skulle ha, det var den uken jeg gikk ned noe. Så mulig jeg må prøve 1900-meny. Skal prøve det uken som kommer og se om det hjelper. Hvis ikke må jeg vel ned på 1300-meny muligens.

 

Det er så rart, for det er akkurat som om kroppen min ikke klarer å gå ned i vekt. Da jeg var gravid med mitt siste barn, hadde jeg hyperemesis og kastet opp alt i 4-5 måneder. Likevel gikk jeg ikke ned. Jeg fikk bare ikke til å gå på do lenger i stedet. Akkurat som om kroppen regulerte det selv. Jeg hadde ikke behov for å gå på do rett og slett, kun for å tisse da. Og det samme merker jeg skjer nå. Mulig det er sånn kroppen min setter seg på sparebluss? Kanskje jeg dermed må opp på 1900-meny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...