Gå til innhold

Ned 5 kg til 1 juli?


Gjest Bruden2011

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar
Gjest Maya82

Jeg vil gjerne være med =) jeg er 157 cm og veier pr dags dato 59 kilo. Jeg har gått opp 5 kg på få mnd, og er desperat på å komme ned til idealvekta mi, og kanskje litt til :) Jeg prøver å trene hver dag og fokusere på normal sunn kost. Jeg spiser ca 1500-1600 kcal...Men har enda ikke hatt noen nedgang ;( Har vært aktiv her siden i Februar og merker jeg begynner å gi opp =S Det jeg sliter mest med er helgekosen...er aaalt for glad i godis, spessielt sjokolade.

 

Det som irriterer meg mest er at magen min er stor....der er målene 83 cm over navlen og 89 cm på det største området under navlen....jeg ser jo gravid ut jo ;(

 

Jupps...det var litt om meg =)

 

Håper på fremgang framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosin252

hejsan, jeg vil veldig gjerne være med. veier 66 kg, og vil gjerne ned på 59, er 165 cm høy.

 

skal vi ha en fast veie dag? :) kanskje en liten konkuranse?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Jeg er med på å prøve iallefall!

 

Jeg er 1.58 høy og veier 62 kilo. Jeg skal ned til 55 kilo, men klarer nok ikke mer enn typ 58-57 innen 1. juli.

 

 

Min veiedag er fredager - det gir boost til helgen å evt se en nedgang!

 

Jeg har også trua på å bruke målebånd aktivt, jeg trener såpass mye nå at jeg vil tro vekten ikke alltid stemmer overens med tap av centimetre - muskler veier jo også endel :D

 

 

Jeg foreslår at vi bruker denne tråden som oppbacking av hverandre når det er tungt! F.ex må vi få Maya82 til å føle at hun ikke trenger den derre sjokoladen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosin252

god ide med veiedag på fredag.. :)

 

er det noen som har noen gode forslag til trening? jeg har litt dårlig motivasjon, blir mye styrketrening, og jogging(litt lei)... forslag til annen trening, som man forbrenner mye og som er gøy?

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på jeg og!

 

Jeg er 159 cm lav og veier idag 54 kg. Vil ned til 50, men det går så saaaaakte. I jaunar 2010 veide jeg 65 kg og gikk så ned til 51 kg i juni. Men så kom ferien og late dager med altfor mye mat og for lite trim... Så i januar i år var vekta oppe på 55 kg igjen... Prøvde litt halvhjertet å ta tak, men så for en måned siden bestemte jeg meg og tok et skikkelig tak og nå endelig begynner vekta å gå nedover...Sakte.

 

Trimmer minst en time hver dag. Mest rask gange eller jogging. Litt (for lite) styrketrening.

 

Håper at vi kan motivere hverandre til å stå over de fristelsene vi blir utsatt for i tiden fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosin252

nå har jeg satt opp 3 delmål, og et mål, for og komme meg fra mine 66kg til 59kg, for at det ikke skal virke så lenge til mål. så har man noen små deadlines inni mellom for at man ikke skal miste motet underveis:)

 

Delmål 1: 64 kg, 29 mai

Delmål 2: 62 kg, 16 juni

Delmål 3: 60 kg, 1 juli

 

og mål: 59 kg 10 juli!

 

ble litt over 1 juli, men så er det også 7 kg som skal kastes vekk.. :)

håper dette vil fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya82

Lettsomenfjaer: Det hørtes ut som en god ide =P..hehe...

 

Da har jeg hatt mi treningsøkt med 4,7 tp =) fornøyd med den. Ellers så er målet mitt for denne uken å oppnå 20 trimpoeng. Nå skal jeg ta meg en tur ut i sola =))

 

Ha en fin fin dag forlkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Veiedag på fredag... Jeg "føler ikke" at jeg har tatt av meg noe kroppsvekt denne uka, men hva vet vel jeg. Jeg har vært god på å "stå imot" suget.

 

Fikk en sandwich-is av ei venninne på kaffebesøk her forleden, den spiste jeg - og merkelig nok så har jeg vært sukkersugen siden. Det er så rart at kroppen og hjernen reagerer sånn!! MEN, jeg har holdt meg i skinnet. Ække morro, men ække morro å være på evig slankekur heller :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosin252

startet dagen i dag med 40 minutters løping, og 70 situps. deilig start på dagen. 1,8 tp. var fornøyd med dette til jeg så maya82 sine 4,7tp på en økt,hehe....... hva trente du for og få så mange tp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya82

Har akkurat veiet meg og har gått ned 1 kg + at jeg har gått ned 2 cm rundt midjen (1 cm over navelen), og 1 cm på det største området på magen =D Da kan helgen bare komme..hehe

 

Jeg bruker å kombinere en intensiv kondisjonsøkt på en halv time. ellipsemaskinen på treningssenter blir hyppig brukt for min del. Jeg pusher meg helt til jeg kommer opp mot 400 kcal på pulsklokka. Deretter trener jeg styrketrening i 1 time. Jeg har en rute jeg følger, så 1 time går faktisk ganske fort :)

Så rosin252: Så hvis du hadde trent enda litt mer styrketrening, så hadde trimpoengene steget ganske mye :)

 

I går sto jeg i 45 min på ellipsemasina og forbrente 566 kcal (det skal sies at jeg har mye motstand og kjører harde intervalløkter) + at jeg hadde min faste runde med styrketrening...tilsammen 5,1 tp =)

Men det skal sises at jeg spiste en stooor snickers kake i går og orket ikke tanken på at den skulle ødelegge for veiingen idag...

 

Jeg er 157 cm

Jeg er nå 58 kg

 

Startvekt 59 kg

delmål 54 kg

Trivselsvekt 49/50 kg

 

Midjemål 83 cm (en cm over navelen) Nå: -2 cm --> 81 cm

Midt på magen 89 cm =( Nå: -1 cm --> 88 cm

 

Det er magen jeg sliter mest med....

 

 

 

Dere får ha en strålende helg =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Wooooohoooow!

 

1. Grattis maya82!! FLOTT nedgang!

 

2. Jeg har tatt av 800 gram og 2 cm!!! I ROCK! Idag har jeg på meg bukser (som jeg måtte gå og bråkjøpe i anledningen) og sist jeg brukte bukser (som ikke er joggebukser eller treningstøy) er 1996. Jeg kødder ikke.

 

 

Digg å krympe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankmagetakk

Hei dere! Kan jeg henge meg på?

 

Jeg er 22 år og 160cm lav. Jeg begynte på Grete Roede Ung kurs for ganske nøyaktig 5 uker siden og har gått ned 4 kilo!! Superfornøyd!

 

Startvekten var 65 og nå veier jeg 61 kg. Målet er 55 kg, så jeg er snart halvveis :)

Jeg er på meny 2, altså 1600 kcal.

 

Hvordan går det med dere? Jeg begynner å bli litt beskymret for 17.mai, da blir det nok is, vin og fet mat hele dagen. Tipper jeg tredobler mitt daglige kcalbehov. Huff!!

 

MEN: En lollipop inneholder bare 78 kcal, så jeg skal prøve å velge de sunneste alternativene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Slankmagetakk: velkommen!

 

Vi er på samme bølge, dvs. jeg veier også 61 kilo nå og skal ned til 55! La oss følge hverandre?

 

 

Her går det bra! Jeg holder meg stort sett unna godteri - jeg spiser en liten pose med snack a jacks som godteri i helgen, og det stilner verste suget etter noe trash! Også klarer jeg å ligge på 20 trimpoeng i uka, det hjelper på vil jeg tro!

 

 

Nå har jeg kommet tilbake fra en helvetes treningsøkt; 1 time kondisjon og 1 time bodypump. Helt ferdig, men digg! Så jeg tok sånn digg lørdagslunsj med speilegg, salat og bacon (den go og mager bacon er faktisk mye bedre enn vanlig bacon syns jeg!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya82

--------------------------------------------------------------------------------

 

Æsj....falt for fristelsen og veide meg i morges....59,5 kg!!! opp 1,5 kg....hva f....... er det som skjer??? Og jeg som ikke har skeiet ut noe spess heller ;(

Jeg gir opp altså...hva gjør jeg egentlig feil?....har trent hver dag med sammenlagt 20,5 tp også. Huff....håper det bare er vann i kroppen eller noe i den duren... =S

 

Kan det ha en sammenheng med at jeg spiste bare 3 måltider i går?

Middagen oversteg kcal grensen på 900 kcal...men sammenlagt på hele dagen havnet jeg på 1450 kcal. Ingen sjokkis engang...

 

 

 

jaja.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Gi faen i hva vekta viste idag. Det du får på veiedagen, er det som teller. Når har du veiedag?

 

Jeg har gått opp og ned 1 kg fra dag til dag. Det ække no stress. Det viktige er utviklingen som skjer fra uke til uke, OVER TIIIIID. Ikke vær så jævlig utålmodig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Hopper inn hos dere jeg :-)

 

Status pr i dag:

165 cm - 60 kg

Midjemål 80 cm.

Trives best på 53 kg, men har foreløpig som mål å komme ned til 55.

 

Min største last er vel at jeg ikke trener... Det går greit på vinteren når jeg kan gå på ski, men om sommerne blir det veldig rolig. Jeg spiser forholdsvis sunt, men kanskje for store porsjoner og få måltider. Er ikke glad i sjokolade og godis, så der har jeg dessverre ikke noe å kutte.

 

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det andre skriver her om en alt for stor mage...

 

Mitt mål for sommeren: Tren regelmessig og spis flere små måltider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag: 54,8 kg

 

Og jeg kan ikke huske sist jeg så 54 tallet??? Dette kan jeg bli vant med! Har økt treningsmengden noget og er plutselig ekstremt opptatt til tider hva jeg putter i meg og prøver så godt jeg kan å gjøre sunne valg.

 

En av mine store svakheter er vingummi og jeg fant en kjempefin oppskrift:

 

1 pose heistad lav kalori jordbær gele

2,5 dl vann

søtningsstoff om du vil

 

Kok opp vannet og ha i geleen.... ha dette i en form....la det stå i kjølskapet i ca 8 timer.... del det opp i firkantete biter...voilá, du har "vingummi" :)

 

Fikk pulsklokke i går, så jeg håper den blir en motiverende faktor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Akkurat nå syns jeg Grete Roede er et helvete. Noen dager er jeg bare så jævlig suuuuugen på MASSE MAT. Og godteri. Og alt annet jeg ikke skal ha i meg. Noen dager føler jeg meg liksom bunnløs.

 

 

Da er det så hardt å stå imot ass. Har ikke driti meg ut idag, men nå må jeg liksom skynde meg og komme meg på trening snart så ikke jeg får trangen til å spise. Jeg har 250 kcal igjen for dagen, det holder til litt kveldsmat.

 

 

 

AAAAARGH! DETTE ER SÅ SLITSOMT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosin252

lettsomenfjaer:

 

spis masse sterk mat hvis du liker det, har altid vært veldig søtsugen, men etter at jeg har begynte og spise mye sterk mat og masse cayenne krydder, så gir søtsuget seg veldig;) bruker det på nesten ALT..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosin252

veiedag:)

 

forrige uke lå jeg på 66,3 , og i dag veie jeg 64,8:) kjempe fornøyd! good start på dagen og snart ha nådd delmål 1, som er 64.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hoppsideisi

Jeg veier nå 70,6 kg, vil gjerne ned 5 kg innen 1. juli. Tror nok det skal holde hardt, men jeg prøver! 68 kg skal jeg være fornøyd med.. Har gått sakte de siste ukene.. Er 164 cm forresten.

 

Har gått ned 8,4 kg siden 1. feb, og 15,4 kg siden august 09. Målet mitt er 65 kg, sånn i første omgang hvertfall;-) Har ikke veid under 68 kg på 6 år, men ser jo nå at jeg nok ikke blir fornøyd med 68. Håper jeg blir det på 65:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renate

Håper det er greit at jeg også henger meg på her! Jeg har akkurat begynt på aktiv spinning-kurs og syns det er greit å ha noen her inne å rapportere til også! :D Jeg skal gifte meg i august og kjolen skal hentes i begynnelsen av juli, så målet er å være "ferdig" til juli og så holde meg der til bryllupet.

 

Målet er ned 7 kg til 1. juli og så langt har jeg klart 1 kg :)

 

Startvekt 10. mai: 62,4 kg

18.05: 61,4 kg (-1 kg)

24.05:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...