Gå til innhold

Ned 5 kg til 1 juli?


Gjest Bruden2011

Anbefalte innlegg

Gjest LinnH91
--------------------------------------------------------------------------------

 

Æsj....falt for fristelsen og veide meg i morges....59' date='5 kg!!! opp 1,5 kg....hva f....... er det som skjer??? Og jeg som ikke har skeiet ut noe spess heller ;(

Jeg gir opp altså...hva gjør jeg egentlig feil?....har trent hver dag med sammenlagt 20,5 tp også. Huff....håper det bare er vann i kroppen eller noe i den duren... =S

 

Kan det ha en sammenheng med at jeg spiste bare 3 måltider i går?

Middagen oversteg kcal grensen på 900 kcal...men sammenlagt på hele dagen havnet jeg på 1450 kcal. Ingen sjokkis engang...

 

 

 

jaja.....[/quote']

 

Hei , ser du sliter litt.. har du regnet ut hvor mange kcal du skal ha i løpe av en dag? Og ja, det kan ha en sammenheng med hvor mange måltider du spiser, ser ut som du har hatt en ganske kcal rik middag, 900 kcal ?! Det er faktisk ikke bra i det hele tatt, det er alt for mye.. Du bør spise hver 3-4 time, dermed må du dele opp det du kan spise i løpe av en dag, sånn at du alltid har påfyll.. Dermed går forbrenningen din opp! Og du trener utrolig mye, som er kjempe bra. Men da er det ikke alltid vekten viser nedover hele tiden, pga du får mer muskelmasse og fettet forsvinner (Muskler veier mer enn fett) , men det kommer nok etterhvert og hvis du måler deg samme dag som du veier deg skal du se at du går ned i "cm" om du ikke går ned i "kg". Så lenge du ikke skeiet kjempe masse ut, da må du være litt klar for vekt økning. Lykke til ! :D

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar
Gjest LinnH91

Jeg vil gjerne henge meg på her, ser at alle her er ganske lave.. Værtfall de som har sagt hvor høy de er.. Jeg er 150 cm så er nok lavest, veier 62,5 kg, ønsker å komme ned til 55 kg først, så tror jeg at jeg skal hive meg rundt og få bort 5 kg til. Det vil nok ta litt tid, jeg har gått 2 GR-kurs snart (2 veiinger igjen) , skal fortsette på mitt 3 kurs. I løpe av mine 2 kurs har jeg gått ned 6.1 kg, det er jeg helt fornøyd med men ønsker å klare 2.5 kg til på de siste to gangene mine.

Deretter har jeg som mål å klare 58 kg til sommerferien min, som er 9 juli.

 

Bare lurer på noen små ting om alle sammen:

- Hvor gammel er dere?

- Hvor bor dere ?

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Heihei!

 

Svinger innom for å bare melde inn rapport :D

 

 

Veiedag i går, ikke ned et gram.... Heeelt stille. Men 3.5 cm var borte fra kroppen, så jeg krymper selvom vekta viser noe annet :)

 

 

Nå har jeg gjort unna en time Pulstrening og skal på jobb. Jeg har lagt opp til endel trening i helgen som vanlig, og når mine 20 trimpoeng per uke. Det er greit å ha et mål på trimpoeng også!

 

 

Til dine spørsmål LinnH91 (velkommen forresten): Jeg er 30 år og bor i Oslo!

 

 

Ha en fin lørdag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden dere allerede har holdt på i to uker nå, så tar jeg utgangspunkt i en veknedgang på tre til fire kilo innen 1. juli :D

 

Har tatt av ca 7 kg siden februar, men stått på stedet hvil (+ 0.5 kg ) siste mnd...

Så trenger litt motivasjon nå kjenner jeg og synes denne tråden passer midt i blinken for meg :)

 

Da teller jeg til tre og setter i gang; 1 2 3

 

Rapporterer om eventuell vektnedgang på fredag

 

Lykke til alle sammen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først en god start og så en kjempesmell!

 

Jeg hadde første veiedag forrige fredag, med en nedgang på 0,6 kg. Var godt fornøyd med det. Helgen gikk bra, uten noen utskeielser, men i går hadde vi en middag som ikke hører noen steds hjemme... Grillet kylling med grillet paprika og løk, saus, hjemmelaget potetsalat av majones og kesam og fløtegratinerte poteter med norvegia og jarlsberg + salat. Huff og huff. Så nå må jeg være kjempeflink resten av uka, og prøve å hindre oppgang i det minste.

SKJERPINGS!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Har samme mål som dere. Ned 5 kilo

 

Er 1.60 høy og veide 59.8 på siste veiing!

 

Har som mål å komme ned til 55, men kroppen min jobber saaaaakte. Har lavt stoffskifte og må stadig øke på medisinene, for vi finne rikke riktig dose. Men, jeg gir ikke opp, og vil veldig gjerne klare de siste 5 kiloene.

 

Dere høres ut som en bra gjeng, så jeg oppdaterer her. har dere fast veiedag? jeg pleier å veie på fredager, for da er det lettere å holde i skinnet i helgen!

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Jeg har også veiedag fredager! Samme erfaring som deg monicabebe, særlig hvis jeg har gått ned på veiedagen, da er jeg rimelig motivert for å holde meg gående gjennom helgen :)

 

Før hadde jeg på mandager, men mandager er så kjipe i utgangspunktet, at de trenger ikke stå i fare for å bli dårligere fordi jeg ikke går ned noe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hellinor

Etter et særdeles rolig år i ny studenttilværelse, ha vekta sakte men sikkert krøpet oppover, og jeg synes særlig det er magen det legger seg på. Jeg er 170 høy, og veier nå rett i underkant av 67 kg, trives best rundt 63, men da med en del muskler som gjør at jeg blir litt fastere i fisken :D Kjenner og ser godt at det har vært lite trening i år.

 

Startvekt: 67 kg

Rundt navlen: 87 cm (grøss)

Mål: 63 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renate

Da var en ny kursuke gått og jeg har kun gått ned 200 g. Men det skyldes nok at jeg ble overrasket med mitt eget utdrikningslag på lørdag, og da kunne jeg jo nesten ikke la være å drikke pga. at jeg var på kurs. Så da prøvde jeg å være flink de siste dagene i steden for. Det gikk jo greit siden jeg gikk ned, men nå er det full skjerpings slik at det blir et kilo denne uken slik som den første :D

 

Da ser utviklingen min slik ut:

 

Startvekt 10. mai: 62,4 kg

18.05: 61,4 kg (-1 kg)

24.05: 61,2 kg (-0,2 kg, totalt -1,2 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosin252

veiedag=) i dag lå vekten på 63,9 ned 0,9 kg fra forrige uke=) strålende fornøyd med det, til tross for eksamens lesing,med lite trening og litt snaks om kveldene:S

 

det holder motivasjonen oppe!

 

jeg er foresten 21 år fra oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Så bra med nedgang, renate og rosin252

 

Veldig bra når tallene går riktig vei. Og det er jo så tilfredsstillende å få resultatene man har jobbet for!

 

Stå på videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento

Hei :-) jeg ønsker også å gå ned. Mitt mål er 3-4 kg innen midten av juli. Er 168 cm høy og veier 60.9 kg.. Vil ned til 57 kg.. Ligger på meny 2, altså 1600 kcal om dagen..

Er ikke så veldig flink til å trene da jeg jobber utrolig mye. Får aldri tid, men prøver å spise riktig.. Er dere skikkelig nøye med å veie maten? Jeg tar det litt med øyemål :-p..

 

Er det noen som går på meny to og lyst å si hvordan en typisk frokost er for dem? Jeg spiser havregrøt, den vanlige orange posen til AXA..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

En typisk frokost er for meg:

 

3 knekkebrød av grov sort(mye fiber) eks. Wasa sport. Lett smøreost med kylling eller en annen variant/mager leverpostei/kokt skinke/lett gulost/ og masse grønt på toppen(agurk, tomater)

 

Jeg har det samme til lunsj. Og da utgjør hvert av disse måltidene ca 220 kalorier per måltid.

 

Jeg veier ikke all mat hver dag, men har noen kontroller innimellom. For det kan fort bli feil på øyemål. Middagen veier jeg nesten alltid, for der er det lett å ta på for mye synes jeg. Særlig pasta/ris/potet.

 

Stå på, så klarer du målet ditt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91
Hei :-) jeg ønsker også å gå ned. Mitt mål er 3-4 kg innen midten av juli. Er 168 cm høy og veier 60.9 kg.. Vil ned til 57 kg.. Ligger på meny 2' date=' altså 1600 kcal om dagen..

Er ikke så veldig flink til å trene da jeg jobber utrolig mye. Får aldri tid, men prøver å spise riktig.. Er dere skikkelig nøye med å veie maten? Jeg tar det litt med øyemål :-p..

 

Er det noen som går på meny to og lyst å si hvordan en typisk frokost er for dem? Jeg spiser havregrøt, den vanlige orange posen til AXA..[/quote']

 

Det er ganske viktig å veie maten, for det er lett for å ta feil begge veier hvis ikke:) Jeg veier alt jeg spiser, måler opp og er veldig nøye på det!

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91

Jeg gikk ned 0,7 denne uken:) fornøyd, selvom det ser mørkt ut for delmålet mitt som jeg ville klare innen neste uke. Kanskje jeg klarer det på to uker, håper det!

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Det er jo superbra med 700 gram ned! hurra! Og du når nok målet ditt på de neste to ukene så flink som du er!! Stå på!

 

jeg har veiing i morra. Spent, for det svinger veldig om dagen. Men vet at jeg ikke har skeiet ut, så da håper jeg på det beste!

 

Har sååå lyst til å være under 59.8, for det vil bety at jeg faktisk klarer å gå nedover på 59-tallet også, og det har ikke skjedd på 3-4 år!

 

Krysser fingrene for gode resultater for de som skal veie i dag og i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Er jo helt i tåka. Glemte å veie meg i morges før jeg tok på klær. Så da kommer det vektoppdatering i morra i stedet!! men fikk dratt opp genseren og målt livvidden. Og den var krympet en cm. Så da er jeg 74 cm litt over navelhøyde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hellinor

23.05: 67 kg

30.05: 65,8 kg.

 

Vektnedgang på 1,2 kg første uke, kickstart gitt. Har jobbet en del nattevakter og snudd døgnet, noe som har gjort at jeg har fått i meg litt for lite et par av dagene, men det gjorde jo susen. Men forberedt på at jeg kan stå litt stille denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91
23.05: 67 kg

30.05: 65' date='8 kg.

 

Vektnedgang på 1,2 kg første uke, kickstart gitt. Har jobbet en del nattevakter og snudd døgnet, noe som har gjort at jeg har fått i meg litt for lite et par av dagene, men det gjorde jo susen. Men forberedt på at jeg kan stå litt stille denne uka.[/quote']

 

Kjempe bra, stå på !!

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Så flinke dere er, jenter!!

 

jeg har stått stille på vekten, men har gått inn en cm i livet. Så det er bra!

 

Satser på noen gram nedgang til denne fredagen. Gjør det jeg skal, saå det burde gå veien.

 

Klarte å tryne på joggetur i går, så nå er jeg oppskrapet i hendene og på kneet. kan derfor ikke trene håndball i dag. Ikke godt å ta imot ball med sår i hendene...

 

Stå på, jenter! Vi skal klare nedgang framover også! heier på oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosin252

uff uff uff, hadde en bytur på lørdag som gikk over stokk og stein, og i dagene etter så har jeg vært trett og sliten, så har ikke trenet siden fredag, og i tillegg vært ute og kjøre i mat veien....:S huff, har sååå dårlig samvittighet.. og nå er det så vanskelig å komme på rett spor igjen! i dag må jeg klare og vende tilbake igjen til den sunde veien... såå vanskelig når man først har "sprukket", i går lå jeg på nesten 3500 kcal! hjelp! hehe har veiedag i morgen! :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monicabebe

Stå på rosin252. Sånt skjer innimellom. Og det gjelder bare å ta seg inn igjen før det går for langt. Da er det enklere. Du er superflink når du vil og orker. Ikke la en dårlig helg påvirke resten av uka. Du fortjener det beste! Jeg heier på deg og tror du klarer å komme på rett kjøl.

 

Heia, heia!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...