Gå til innhold

La Dolce Vita


Gjest camillok

Anbefalte innlegg

Gjest camillok

Jepp - da er vi i gang dere!

 

En felles tråd for alle som skal holde vekten :D Her er det meningen at vi skal bli bedre kjent med hverandre og å skrive om stort og smått i hverdagen. Etter en liten gjennomgang inne hos Soleia fant vi ut at vi er få her inne på vektklubben som holder vekta, og i hvertfall få som bruker sidene på hold-vekten-forumet aktivt. Dette vil vi gjøre noe med og nå setter vi i gang det gode liv ;)

 

Her er alle velkommen, de som aldri nådde målet HELT, men som likevel holder seg stabil, de som akkurat er ferdig med nedgang og som skal starte opp med stabilisering, de som har nådd målet og gått litt opp igjen og de som er normalvektige men som vil spise sunnere og ha en bedre livsstil. Noen jeg har glemt da folkens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar
Gjest camillok

Hehe :) Jeg er i elendig form etter en laaang eksamensperiode som endelig er over, første joggetur var mandag. Vekta tror jeg faktisk er grei, men merker at kroppen (spesielt rumpa) er slapp og trenger trim! Skal komme meg ut på joggetur etterpå og trene litt lett styrke på stuegulvet.

 

Og dere: jeg skal aldri mer ha eksamen! Det er over! HURRA HURRA HURRA :D

 

Om min vektnedgang: Gikk ned fra 73 til 58 i 2003, deretter la jeg på meg jevnt og trutt til 79 kg i 2009. Etter å ha tatt tak i meg selv på selveste kvinnedagen i 2009 brukte jeg i underkant av ett år på å gå ned til ønsket vekt (og enda litt til) - vektbeltet ligger i dag på 62-64 kg. Min røde sone er faktisk bare på 65+, som vil si at jeg lett kommer over i rød sone - noe jeg har valgt med vilje. Hos meg er det tydeligvis ikke stor forskjell i antall kg på hvor jeg føler meg vel og ikke - samsvarer nok med at jeg også går en str opp i klær hvis jeg kommer opp i ca 66 ;) Det er en god reminder om at jeg må holde meg i øra og gjøre noe NÅ de gangene jeg har kost meg litt for mye en periode...

 

Er spent på å bli bedre kjent med dere jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Krepsedama her:D

 

Begynte her inne nå sist gang i slutten av oktober 2010 med matchvekt på 82 kg.

I slutten av februar flyttet jeg inn på HV med vekt under 65 kg, og der er jeg fortsatt......selv etter en tur til Roma med hjemkost på fredag kveld, viste vekta 64,9 kg i går :-)

 

De sonene dine kan jeg like Camillok:-) Har bare ikke tenkt helt likedan. Jeg har ingen sone på samme måte, jeg har streken - La Linea!! Den ligger på 65 kg, og jeg har tenkt å holde meg under den kritiske der.....

 

Men det å ha 62-64 som sånn mål, virker lurt...hmmmm....får kanskje satse på den. Får litt mer slakke da.....når en skal noe ekstra.

 

Jeg har også vært inne her en lang periode tidligere; 2007-2009, men glemte å skru på holdningsknappen i hodet og gikk opp igjen. Den gangen ble jeg "kjent" med flere kjempekjekke jenter og vi har funnet hverandre igjen her inne og holder koken.

Grunnen til det er kanskje at jeg spiser fordi det er godt og sjelden fordi jeg er sulten. Er mer enn alminnelig interessert i mat og smaker og er vel en livsnyter!

 

Nå derimot - har jeg tenkt å fortsatt nyyyyte, men bare i litt mindre porsjoner.

D tenker jeg er eksklusivt.....eller...!!??

 

La Dolce Vita :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke 34 lenger, men 40... sier vel litt om hvor lenge jeg har holdt på.... Startet karrieren som 14åring på første slankekurs (eller slankeklubb som det het da, og ingen 14åringer som lenger får gå alene på kurs og godt er det!!), med en startvekt på 74,9kg - og det vil si at jeg imellomtiden har vært oppe i drøye 100kg, for etter 25år å veie det samme som utgangspunktet. Gikk på Mor&Barn kurs for nesten 6 års siden, men ikke hold vekten, så det meste snek seg på igjen. Da et meget nært familiemedlem på 35 år blir syk og dør for 2år siden - den sprekeste&sunneste jeg viste om, samt en overhengende vennetur til Italia året etter som "skrekk&gru" med bare slanke&lekre venninner er skrekken total.... Jeg kan ikke møte 40årene som "feit&ferdig". Begynte kurs1 i august 2009, gikk 5 kurs og begynte på hold vekten i august i fjor - og ikke akkurat holdt den.... Men, jeg har erfart at alt sitter i hodet - dette er livsstilsendring og når man har surret med "problemet" i 25år, så tar det nok mer enn ett par år å endre også - noe jeg er innstilt på og åpen om. Til høsten er det enten ett nytt standard kurs om jeg ikke er innenfor "trivselsbeltet" eller så blir det mer Hold vekten, for det trenger jeg.

 

Hverdagene fungerer bra når jeg kan holde meg til mine grove brødskiver med skinke etc og har kontrollen, men når det blir helg og gjester etc så blir det fort for mye - "en liten kortslutning" i hjernen og gamle vaner sniker seg på. Så det er dette jeg jobber med og roser meg selv for når det har gått strålende:-) - og så har jeg ikke vært flink til å trimme, men det kommer seg da:-)

 

Syntes det blir veldig hyggelig med en felles skravletråd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottchen

Jeg har prøvd å få til en egen tråd, men det ble litt ensomt i lengden, selv om noen av dere skrev enkelte kommentarer til meg :-). Trengte vel mer oppmerksomhet enn det, hehe. En felles tråd med tittelen "La Dolce Vita" er jo midt i blinken og et fantastisk tiltak. Jeg har fulgt mange av dere "faste" gjennom lesing, og må ærlig innrømme at selv om dere kjenner ikke meg, er jeg blitt veldig glad i dere.

 

Jeg er 36 år og har en lang slankehistorie bak meg. Den startet vel som 6 åring (!), det er sant, gjennom deltakelse i mammas uendelige slankekurer og innbrent redselen om at jeg er for tjukk. Som ungdom og voksen har jeg hatt vekten på 100 kg og også nede på 61 kg (er 166 cm høy). Den siste og laveste vekten hittil nådde jeg etter mitt første GR kurs.

 

Nå har jeg som trivselsbeltet 69-71 med klær på og veiing om kvelden hos HV-kurset. Hjemme, naken og om morgen er min "match-vekt" 67-69. Jeg har holdt på med dette HV-kurset nå i 7 måneder og begynner akkurat den 8.måneden. Det har vært tøft, tøffere enn jeg trodde. Selv om vi ikke skal ha det slik, ble det mange ganger en form for jojo-slanking. Opp i tallet 70 eller 71 (naken om morgen) og så spise lite kcal for å rekke å komme ned igjen i trivselsbeltet, i hvert fall før veiingen på kurset. Den stabile er jeg altså overhodet ikke. Jeg er spesielt spent på hvordan det skal bli med meg nå med to måneder sommerpause fra kurset. Derfor har jeg klikket meg inn her igjen, og ser at denne tråden kan være min store hjelp for å bli stabil. Jeg vet hvordan jeg skal leve, men mine dårlige vaner er vondere å vende den gang enn noen ganger før. (Vil si at jeg hadde mange år hvor jeg veide 70 og hvor det så ut som om jeg endelig hadde klart å leve "riktig" med mat. Så, etter flere år med stabilitet, snek kiloene seg på opp til 81 kg før jeg begynte på GR kurs igjen august 2010).

 

Nok om meg - gleder meg til å være her inne sammen med dere!

 

PS: jeg er ikke norsk, derfor kan det være en del feil i det jeg skriver...Orker ikke alltid å gå gjennom det skrevne og samtidig er det godt å kunne skrive raskt, da kommer feilene i hvert fall snikende. Beklager på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Hadde akkurat skrevet en hel masse, så slo PC'n seg av gitt - fjols! Bare å starte opp igjen da...)

 

Jeg kopierer litt inn fra min egen tråd og som overskriften, smom møter 40-årene sprek og fresh! sier så nærmer O' store 40 seg, og målet da jeg startet inne på 10-20 i august 2010 var nettopp å bli sprek og fresh i tide til den store dagen. Jeg hadde 13 måneder på meg og nådde målet 27. januar, 7 måneder "før fristen" så nå gjelder det å holde seg her da! Og jeg skal selvsagt ikke sluntre unna etter fylte 40 heller ;).

 

Jeg ser ingen grunn til at jeg ikke skal klare det, for hvorfor gjøre denne jobben enda en gang?

Jeg har ikke gått på kurs underveis og gjør det heller ikke nå, men har brukt regisreringen av mat og trim aktivt og ikke minst forumet. Stor hjelp i å ha en heiagjeng å stå til rette for og hjelpe. Også har jeg hatt en stor posjon stahet det første halvåret.

 

Det tok litt tid å innse at jeg faktisk er fornøyd her jeg er nå med mine 64-65 kg. 13-14 kg er borte i løpet av høsten og vinteren og jeg trodde aldri jeg skulle klare 3 engang da jeg startet. Hadde som mål å gå ned 10 kg i første runde, men modifiserte litt underveis og nå har jeg bestemt meg for at jeg er egentlig dødsens fornøyd med meg selv som jeg er nå. Klær er fint igjen og jeg har kroppslig selvtillit, kanskje for første gang...

 

Jeg ligger å vaker mellom 64 og 65,5 stort sett og har vært nede i "63,husker ikke helt", og jeg kjenner at nå, når det har gått noen måneder, så er nok 64 mitt endelige mål å ligge jevnt på. Jeg har satt trivselsbeltet mitt til 64-66, men skal i løpet av sommeren bestemme meg om jeg skal justere det litt...ikke mye, men 63,5-65,5 kanskje for med en gang jeg er over det så føler jeg at det er for mye.

Er kanskje ikke så rart man blir litt rar, med det fokuset som er på vekt og mål. Er lett å aldri bli fornøyd og skulle ønske seg litt tynnere hele tiden...

 

Men det aller viktigste jeg skal gjøre nå om dagen, fram til ferien er:

1)å prøve å bli frisk, har slitt med infeksjoner i kroppen hele skoleåret og er nå sykemeldt ut juni for å se om det hjelper + at jeg har tatt all verdens prøver som jeg venter svar på.

2) trene forsiktig (i forhold til overnevnte) slik at jeg strammer opp litt igjen, for som jeg har sagt før slank og stram er en ting, slank og kvapsete noe helt annet! Og om bikinidrømmen skal bli så søt som jeg tror det skal må jeg ha en oppstrammer.

Og fordi formen har vært litt laber blir det nå heller kortere, men flere joggeturer (i steden for løpeturer) og litt styrke på wii'en hjemme i stua.

3) skjerpe meg på kosematen - jeg er veldig flink hele dagen, spiser etter boka og så har vi sååå lyst på noe på kvelden. Prøver å være standhaftig, men det glipper stadig. Også er det lett å si at det ikke gjør noe for vekten er jo fin...blæh! Skjerpings!

Ellers, litt om meg: Gift med supermannen i 3 år, mamma til 3 gode gutter 12, 9,5 og 21 mndr (de 2 eldste på deltid og lilleprinsen på fulltid) + 2 stebarn, så hos oss kommer det og går barn både nå og da.

 

Treningen min består i utgangspunktet av 2 løpeøkter i uken med en venninne, like mye mental hygiene som treningen. Vi pusher hverandre og får pratet ut om ukens hendelser... I tillegg trener jeg styrke på wii hjemme i stua 1-3 ganger/uke. Alt ettersom tid og lyst.

 

Gleder meg til å bli bedre kjent med dere, og dele erfaringer, inspirere/inspireres og motivere/motiveres!

 

Klem fra smom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super tråd!

 

Jeg er 36 år, gift og mamma til to herlige, aktive gutter på seks og åtte. Jeg begynte min "slanke-karriere" allerede som 20-åring. Da gikk jeg ned 15 kilo og holdt det sånn nogenlunde frem til jeg ble gravid som 26-åring. Etter to tette svangerskap ballet det på seg, og jeg meldte meg på GR- kurs i 2005. Gikk ned 20 kilo og var strålende fornøyd. Ga blaffen i hold-vekten- kurs og gikk opp alt. Begynte på nytt igjen i 2008 med en vekt på 96 kilo. Var i mål for straks ett år siden og veide da 73 kilo. Jeg er 174 cm høy og trives godt med den vekten.

 

Jeg har som mål å ligge under 76 kilo. Dvs, alt under 75,9 kilo er fint. Det skal sies dog at jeg trives veldig godt på 73-74, men det har vist seg at det koster mye for meg å klare å holde den lave vekten.

Per i dag er jeg faktisk to kilo over trivselsvekt, og jobber ihverdig med saken. Her i gården er det meny 2, og daglige besøk på SATS. Kroppen slipper ikke lett, men jeg gir meg ikke. Jeg skal rett og slett innenfor målet mitt innen sommerferien, som starter 4 juli i år ;)

 

Gleder meg til å ha trivelige samtaler i denne tråden!

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Det er flere av dere jeg ikke har møtt før, og flere jeg har vært inne og lest hos :)

 

I dag er det en stor dag, ni års universitetsutdannelse er over og jeg er ferdig lege! Riktignok har jeg vel strengt tatt ikke lov til å kalle meg lege før turnus er ferdig, men må nøye meg med canditatum medisinae - eller cand.med. Men shit au: jeg er lege!!! :) skikkelig feiring med utdeling av vitnemål, musikk, pynta folk og foreldre! I dag har det blitt champgne og nå straks skal vi spise en bedre middag ute. Ingen kcaltelling her i dag med andre ord :)

 

Så; jeg er 28 år, rykende fersk lege og rykende fersk samboer. Ingen barn foreløpig men håper det ikke blir så lenge til ;)

 

Håper det skal bli lettere å holde vekten i en hverdag som består av en jobb - ikke bare sitte på rompa og leseleselese... Skal melde meg på hold-vekten kurs til høsten. Tenk det- et og et halvt år etter vektnedgangen er jeg klar for kurs! Det er jo selvsagt en faktor at jeg da har lønn også selvsagt...

 

Nei, nå er det middagstid!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, camillok- du kommer til å bli en fantastisk lege ;)

Champis og god middag i kveld er deg vel forunt.

 

Her siger fredagskvelden på . Har hatt en tung dag i dag, ettersom vekta er usannsynlig- og litt uforklarlig- høy. Blir deppa, og får lyst til å spise. Masse. Men jeg nekter å bli feit igjen. Så- etter middag- troppet jeg opp på en times Power Step. Godt for kropp og sjel. Og jeg er optimist igjen :) Her skal det jobbes!

 

Hvordan gjør dere andre stabile det, egentlig? Regner dere kalorier per dag? hvor mye ligger dere på? Eller tar dere det litt på gefühlen, og strammer inn hvis vekta peker feil vei? Jeg er vel mest på det siste, men jeg ser at det er en fordel å ha mer oversikt over kaloriregnskapet. Så det er jeg i gang med nå.

 

Ønsker dere alle en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med vel gjennomført studium Camillok- kan tenke meg det er deilig ja:-) Hvilken fagområde har du lyst til å peile deg inn mot etter turnus? Bare jeg som er nyskjerrig;-)) SKÅL:-)

 

Og Soliea, jeg føler vel ikke at jeg har klart dette stabiliseringsgreiene helt godt - i begynnelsen prøvde jeg opptapping, men har vel endt med å følge meny 1 i ukedagene for å reparere for utskeielser i helgenen....det er jo ikke bra! Så nå er det "rykk tilbake til start" fra høsten av.... Veldig spent på å høre hva dere andre gjør også...

Håper du kommer seirende ut av kvelden og at det hjalp med litt trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, gratulerer Camillok - 28 og ferdig lege - det står det respekt av altså!!! Du har ALL grunn til å feire og glemme alt av kcal ja!

 

Spennende å bli kjent med dere her - blir mye lettere å holde seg når man må rapportere til noen.

 

Jeg holder ikke særlig regnskap, men spiser ofte det samme til frokost, lunsj og kveldsmat, og middag har jeg noenlunde kontroll på. Det er alt det andre som er vanskelig...hehe...holde seg unna fristelsene er liksom ikke så lett nå som selve nedgangen er gjort. Men jeg håper jo det holder da...også blir det skjerpings om vektbeltet overstiges.

 

Nå er det snart natten her, skal bare først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger både her og på 10-20 for nå skal jeg stabilt ned noen 100 gram ;)

 

Har vært på shopping i dag, på Norwegian Outlet...og fant såååå mye fint!

 

Var der for ett år siden og da måtte jeg ha 44 og XL, i dag var det S som gjaldt. Så moro!

 

Fikk kjøpt 4 sommerkjoler, en shorts, en hettejakke, en strapless BH (i 75c i steden for 90e :) - har aldri ønsket meg big boobs og syns jeg ser bra ut nå, hihi) og ballerinasko.

MEN, jeg ser at selv om jeg kjøpte S nå så kommer jo det tidligere nevnte kvapset tydeligere fram i korte kjoler så jeg har kommet fram til at jeg skal ha et sommerbelte og et vinterbelte; 63-65 om sommeren og 64-66 om vinteren. Ikke store forskjellen, men for å ligge i sommerbeltet må jeg stramme opp litt mer og det har jeg jo bare godt av :).

 

Så nå skal jeg sette inn nådestøtet, ned 1-2 kg før ferien og intensivere styrketreningen, oppstart i morgen den dag! Det 20 dager til ferien og bikinilivet i "offentligheten" starter. Veiedag? Tenker jeg kjenner meg selv godt nok til å si at det blir nesten hver morgen jeg...men offisielt hver søndag - det blir litt press for helgeinntaket.

 

Så - her er planen for den første uken:

Søndag: Veie/måle, Jogge/løpe + påfølgende kort styrkeøkt.

Mandag: Lang styrkeøkt

Tirsdag: Jogge/løpe

Onsdag: Hviledag

Torsdag: Jogge/løpe + påfølgende kort styrkeøkt

Fredag: Hviledag

Lørdag: Lang styrkeøkt

 

Dette bør gi resultater, om ikke på tallet på vekten, så på kvapset. Skal også finne fram målebåndet i morgen tidlig + registrere i dagboken.

Må bli bra vel?

 

Nå skal det soves, for søvn er også viktig for formen...

 

GOD NATT :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en flott ukesplan- gir vel fiiine resultater ;)

 

Er det ikke gøy å kjøpe klær om dagen? Høres fryktelig overflatisk ut, men sånn er det bare. Jeg nyter å kjøpe lette, sommerlige plagg. Unntatt den forhatte bikinien, da! Er er herk å prøve de....grelt lys, og alle valker og cellulitter kommer frem...og så er det vanskelig å finne en underdel som sitter pent, synes jeg. Jeg skal vel finne meg en i år, også. Slipper uansett å lete i XLNT sin konfeksjon i år!

 

Ha en fin søndag alle sammen!

 

ps- ned 1 kg fra i går. Mitt opplegg funker, og sommerformen er i ferd med å finslipes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med stabil-jentene?!

 

Jeg har en fin dag. Sola skinner, det er varmt og jeg koser meg på terassen med god bok. Rett ved der vi bor, står det nå en bod som selger bringebær, moreller og NORSKE jordbær.....Så gjett hvem som skal sette tenna i et saftig et nå? ;)

Det er sommerkosen sin, det!

 

Om to uker setter vi avgårde til Sverige. Sol, sjø, båt, krabbefiske, .....mmmm

La dolce vita!! Innen det er det flikking på sommerkroppen.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en flott ukesplan- gir vel fiiine resultater :)

 

Er det ikke gøy å kjøpe klær om dagen? Høres fryktelig overflatisk ut' date=' men sånn er det bare. Jeg nyter å kjøpe lette, sommerlige plagg. Unntatt den forhatte bikinien, da! Er er herk å prøve de....grelt lys, og alle valker og cellulitter kommer frem...og så er det vanskelig å finne en underdel som sitter pent, synes jeg. Jeg skal vel finne meg en i år, også. Slipper uansett å lete i XLNT sin konfeksjon i år!

 

Ha en fin søndag alle sammen!

 

ps- ned 1 kg fra i går. Mitt opplegg funker, og sommerformen er i ferd med å finslipes![/quote']

 

Ja, det er deilig å shoppe når man ikke må kjøpe telt ;) Det må da være lov å si det vel.... JA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, jo, det går greitt med meg Soleia! Holder meg under La Linea, selv om jeg tenkte å skulle ligge litt mer under.....Ha en slik buffer at jeg fortsatt er under om jeg går ut en kveld....eller tar et glass vin eller tre hjemme. Men 64,8 når streken er 65, er grei den, men litt for nær.....;)

 

Vel, er ikke kommet riktig på det det hugget enda, men synes de fasene som du Camillok har, virker forlokkende.....MÅ ha, bare mååå prøve i alle fall, så jeg får satse neste fjorten dagene, tenker jeg.

 

Ikke flink å drikke vann, så jeg har nå fylt på med et glass rent vann som jeg har hatt i kjøleskapet OOOOG med isbiter og sitronskive i :-) Som ikke det var nok har jeg også puttet et limefarga sugerør i.....Her er det på stell gitt og nesten fest...

 

Ha en flott og stabil uke jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottchen

Camillaok - Gratulerer så mye med ferdig utdannelse til lege! Dette er nok en fantastisk opplevelse og mye spennede som skal skje fremover, regner jeg med.

 

Herlig hvor mange av dere som klarer dere fint i disse dager. Godt med trening ser jeg og fine tall på vekta.

 

Jeg må skjerpe meg en stor del nå. Psykisk er jeg overhodet ikke stabil - æh - altså hva gjelder matinntak ...hehe, ellers anser jeg meg som temmelig stabil psykisk :-). Kjenner meg veldig godt igjen i det tove34 har beskrevet, nemlig slankemeny under uka for å reparere for helgens utskeielser. Ikke bra! Men nå er det blitt enda verre! Siden pinsehelgen (altså allerede neste halvannen uke siden) har jeg hatt altfor omfattende utskeielser hver eneste dag. Vekta, som gjerne skal ligge under 70 kg, viste i morges 71, 5, uuuuuaaaahhhh. Heldigvis er jeg så skremt at jeg nå skal sette inn støtte og gå ned igjen til mine hyggelige 69. Overraskende er jo dagens vekttall ikke, men i hvert fall skremmende nok. Jeg nekter også for å bli større igjen, basta!

 

Ha en riktig fin fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' det er deilig å shoppe når man ikke må kjøpe telt ;) Det må da være lov å si det vel.... JA!!![/quote']

 

Ja, dette kan jeg også henge meg på - jeg har fortsatt en tendens til å begynne med for store størrelser når jeg skal prøve klær.

 

Jordbær ja Soleia - det er bare så godt. Fikk helt sommer&feriefølelse av innlegg ditt:-) Jeg venter på at prisen skal synke og at jeg kan kjøpe inn ett par kasser for å lage "rørt jordbærsyltetøy". Barna syntes at "mors syltetøy" er det aller beste og vil ikke ha "kjøpe syltetøy". La Linea = Krepsedama og jeg har begynt å tenke på det ordet selv istenden for trivselsvekten, du er smittsom Krepsedama, og godt er det:-)

 

Ser at vi har samme mål Lottchen, bare at du er litt nærmere La Linea enn meg:-) Om vi holder oss på menyen og ikke må rette opp helgenes utskeielser er vi der igjen - du før meg!

 

Her er det forøvrig siste skoleavslutning i morgen kveld - medbrakt mat til hver familie og det er supert. Torsdag er det både lunch ute med jobb og gjester hjemme på kvelden - her er det bare å ha full fokus og ikke la seg stresse med mat&gjester.

 

Kjenner jeg er litt "skravlesyk" idag ja... Har meldt meg på Standardkurset eller forhåpentligvis Holdvekten kurs fra slutten av august igjen - vekten avgjør om jeg må på Standard først, men det hjelper å ha kursene hengede over meg i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off. nå har jeg litt dårlig samvittighet damer.. Jeg som var så positiv til dette og så klarer jeg ikke følge opp... tiden flyr når en har det kjekt... evt travet!

 

Meg: 27 år mamma til to gutter på 9 mnd og snart 3 år. Jeg har prøvd dette før jeg.. begynte i 2006 på mitt første roede kurs.. gikk sakte oppigjen i studietiden. I graivditetene mine har jeg vært dårlig i bekkene noe som førte til kjedespising og trøstespising.. MIn siste store uvane er ryddespising... det er den jeg må jobbe mest med i det daglige nå!!

 

Denne gangen kom motivasjonen min fra ett annet sted! jeg var gira på sunt fett, mye mosjon og faste måltid. Denne motivasjonen gjorde seg og jeg gikk raskt ned i vekt. fra 93 i januar til 76 ca nå. Her skal jeg stabilisere og har allerede holdt meg stabil siden midten av mai.. joohoo en mnd! ligger nå på ca 2200kcal pr dag.

 

Jeg har nå blitt spurt om å være solskinnshistorie for Grete Roede og har sagt at jeg vil være det.. så etter sommeren blir jeg intervjuet og blir mini kjendis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er ok å henge seg med her...

 

Blir veldig inspirert av å lese det dere skriver alle sammen. Føler vi har mye til felles.

 

Jeg er 32 år, har tre barn : 9 år, 6 år og 9 måneder. Har vel økt litt i vekt for hvert svangerskap, og hadde som mål nå å komme ned i det jeg veide da jeg ble gravid første gang. 17. januar startet jeg på 80 kg, og er nå nede i 66,7 (målet var 72 kg, så ble det 68 kg som var bryllupsvekta for 11 år siden). Har blitt veldig glad i å trene, mest sykling, jogging og å gå turer. Må ta i et tak når det gjelder styrketrening - ser at det trengs...

 

Nå er målet å holde vekta, evt sakte og jevnt bli enda litt lettere. Men hovedmålet er å ikke gå opp.

 

Sommerferien starter snart, men mannen min og jeg kjøpte nye sykler i går og har avtalt å gi hverandre litt tid til trening så dette bør gå bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg cars- koselig det! :) Grattis med flott vekttap, forresten!

 

Tauza- så gøy å være solskinnshistorie for GR da? Får vi også lese...?

 

Selv er jeg ferdig med to netter, og mye rar-spising har det blitt. Mange føder barn i juni, og jeg løp flettene av meg i natt....Spiste innimellom det jeg "kom over", og det ble nøtter, et kakestykke, et eple, en toast...Ikke fornøyd! ;)

 

OK. Fra i morgen er det slutt. Jeg skal til Kypros 5 aug, og frem til da blir det ingen kjære mor. Rett og slett fordi jeg ikke føler meg vel med 2 ekstra kilo.

I morgen skal jeg på Zumba, og så guffer jeg på med en eller annen form for trening hver dag.

 

Hvordan går det med dere andre? Noen spennende reiseplaner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tauza- så gøy å være solskinnshistorie for GR da? Får vi også lese...?

 

Det regner jeg med. Tror de skal bruke det på nettsidene eller i persillebladet. regner med jeg får vite mer når jeg har blitt intervjuet etter sommern:)

 

Ferieplanene våre er ikke store. Eldstemann har tre uker ferie fra denne uka så vi skal nok på en del småturer. Begynner med en til Måløy nå i helga. Ser at det er is som er mest fristende om dagen. og unner meg en is om dagen siden det er ferie. Gasser på med trening som vanlig.

 

Grillet deilig fiskepakker på grillen i dag:) med rødløk, gulrot, fenikkel og litt hermetiske tomater over og poteter ved siden av. NAM! griller fisk alt for sjelde.. det blir ofte lett å ty til kjøttet.

 

Cars- velkommen i gjengen. Ser vi har like gamle bebiser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg Cars fra meg også - du har vært superflink:-) Og Tauza - jeg elsker solskinnshistorier og det er så moro med "noen man vet om".

 

Ferie ja - heldigvis ikke lenge til! Skal en snartur til Legoland - lovet minstemann for lenge siden at det ble tur når han blir 6 år, så Soleia: jeg har ett av disse junibarna som kommer som perler på en snor;-) Ellers skal vi være på hytta - superdeilig og avslappende, skal ta med meg hverdagene mine dit.

 

Ønsker alle en fin St.hans:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....her inne må man henge med i svingene om en ikke skal bli akterutseilt ;)

 

Sa mange flinke jenter på et og samme sted skal en vel lete en stund for å finne andre steder enn HER!!!! Men HER fins dom :-)

 

Og alle med den ene solskinnshistorien etter den andre....ja, men så er vi jo kommet inn på HV-teamet da og da er det vel for det meste "oppholdsvær" og slikt blir det jo solskinnshistorier av eller "trivselshistorier". Uansett - det viktigste er at vi kan bli motivert av hverandre. Det gjelder ikke minst nå som en er kommet i mål.

 

Ha en flott sommer alle sammen....n025.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Heisann - så flott å finne en aktiv tråd her inne. Dette er mitt første innlegg på hold vekten. Henger fortsatt med i en annen tråd, siden jeg har noen få gram igjen og det er så koselige damer der - men jeg kan fint være to steder jeg. ;)

 

Jeg nærmer meg 40, er gift og har to barn. For ett drøyt år siden fikk jeg påvist for høyt stoffskifte. Det vanligste er jo for lavt, men mitt var altså for høyt. Jeg ble satt på medisiner, ganske høy dose og legen advarte meg mot at jeg kunne gå opp i vekt siden medisinen på en måte påtvang meg lavt stoffskifte. Ble derfor anbefalt å følge med. Vel, jeg hørte tydeligvis ikke godt nok etter for i løpet av ett drøyt halvår hadde jeg lagt på meg 5 kg. Jeg vil ikke bare skylde på medisinene, for jeg må innrømme at jeg de siste årene har vært veldig slapp med trening og ikke vært flink med kostholdet.

 

Så i april meldte jeg meg på internettkurs, og fulgte opplegget slavisk. Ikke ett eneste frimerke ble brukt, alt ble veid og treningen sluntret jeg ikke unna. Det ga resultater, og selv om jeg er noen gram fra målvekten må jeg si meg fornøyd med kroppen min nå. 7 kg klarte jeg og kvitte meg med fra kursstart. :)

 

De siste to ukene etter at kurset var ferdig har jeg begynt og spise ørlittegrann mere, og trener 4 dager i stedet for 7 dager i uken. Jeg må finne en rytme som passer hverdagen resten av livet og jobber med det nå. Jeg har nylig kommet meg under 61 kg og det er også min røde grense. Jeg vil ikke over 61 kg igjen. Ser at utfordringene står i kø nå som sommerferien er rett rundt hjørnet, men satser på å samle motivasjon her hos dere. :) Min svakhet i kostholdet er ikke sjokolade og kaker, men rett og slett gode fettrike middager. Det er tøft og velge magert kjøtt og salat når man spiser på restuarant mens hodet skriker etter mat med fett og tomme kalorier.

 

Vel - det ble ett langt innlegg, men da har jeg hvertfall introdusert meg godt nok. :) Gleder meg til å følge dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...