Gå til innhold

La Dolce Vita


Gjest camillok

Anbefalte innlegg

Moro med en tråd med litt liv i !

Og velkommen til sist ankomne; Sienna! ( Miller...?? :) :) )

 

Jenter, i dag har jeg vært på shopping- igjen! Bankkortet ynker seg, men jeg hører ikke etter ;)

Jeg kjøpte Triumph- bikini, en turkis sådan, og så flesket jeg til med en underdel ekstra- turkis med litt brunt mønster i, som passer til den turkise toppen. Ikke billig, men den satt sååå fint, og har stilige snorer i siden. For en gangs skyld var det ikke hærkete å kjøpe bikini.

 

Så svingte jeg innom Vero Moda- skulle baaaare titte, må vite- men endte opp med søt topp i olastoff, to singleter og en knelang, litt posete olabukse. Alt dette fikk jeg for 300 kr, så da kompenserte jeg litt for bikinikjøpet, eller hva, jenter?!! :)

 

Ha en fin kveld. Jeg er nydusjet etter en time Zumba, nå venter en tallerken med Fitness kornblanding, toppet med norske jordbær. Til dessert; et par skiver vannmelon. Livet er fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar
Gjest krepsedama

Ja, livet er faktisk et bra sted å være!

 

....og i den 7. himmel....eller hva :-)eia? Det høres ut som du koser deg verre....og den shoppingturen hørtes skikkelig digg ut!! Jeg unner deg både bikinien og det øvrige....ikke hør på bankkortene....de ynker seg når vi trives:D

 

Bikini????? Jo, da, når jeg stiller i den sorte og lyset er helt dempet på bådet.......wow, what a babe:D ....Men så kommer dagslyset, oh shit...det er aldri moro å våkne midt i gode drømmer....

 

Vel, alternativet er verre og jeg gleder meg fortsatt over både hverdager og alle de andre dagene!

Ha en flott kveld jenter - jeg nyter alle innleggene her inne og benytter også anledningen til å ønske alle til stede på La Dolce Vita!

 

Sammen - er et godt sted å være :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bikinien og ekstradelen hørtes superlekker ut Soleia - og ikke hør på bankkortet som skriker, jeg føler at det alltid protesterer!

 

Og flere super damer i tråden er jo strålende for motivasjonen - velkommen!

 

Her har jeg bestått BÅDE jobblunchen og gjestebudet i kveld med "Særdeles godt" - jeg klarer jo det jeg vil og denne gangen ville jeg ikke "ramle utpå". Valgte skalldyrsalat til lunch, dressingen ved siden av (og da spiser jeg ikke den). Og desserten hoppet jeg over, unnskyldte meg med at det ville være både bløtkake og brownies i kveld, så jeg måtte ha litt å gå på. Har forresten "lært" på kurs at det er greit å ha en holdning til at man ikke spiser dessert som en del av lunchen ute, og jeg gjør jo ikke det i hverdagen min - syntes jeg ser to grove brødskiver med kokt skinke og Tiramisu til dessert i kantinen på jobb:-)

 

Her reiser vi til Danmark i morgen, må tenke litt på disse tre dagene i Danmark. Av erfaring er det ikke den sunneste maten i parker (Legoland), så jeg har informert reisefølget at vi skal innom en matbutikk og handle med oss litt rundstykker, kjøttpålegg og frukt til å ha med i parken - da har iallefall mor noe å "redde" dagen med.

 

Ønsker alle en fin St.hansnatt - og god helg når den kommer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur til Danmark tove34!

 

Alltid deilig å komme seg bort litt, men da er ofte utfordringen å spise rikitig og få tid til å trene. Vi skal snart to uker til Danmark, har leid feriehus. Satser på å ta noen fornuftige valg i matbutikken og ikke legge opp til kos hver kveld når ungene har kommet i seng. Rart hvor lett det er å være nøye på at ungene ikke spiser godis og usunt så ofte, men bare la det skli ut med seg selv....

 

Jeg har også et junibarn. Husker godt da han ble født for ni år siden. Da var det rekord på fødeavdelingen og nybakte mødre i hver lille krok. Skjønner godt at det er vanskelig å få spist ordentlig og riktig når det er så travelt på jobb, soleia.

 

Skulle gjerne turt å kjøpe meg en bikini. Har aldri følt meg vel i det og tror nok det gjør at jeg aldri kommer til å gå i det... samma hvor tynn jeg hadde blitt. Merker og ser stor forskjell på bh-størrelsen nå og for 8 mnd siden. Jeg ammer ikke lenger og i tillegg har jeg gått ned en del, ser ut som 4 av de kiloene er fra puppene - ikke moro ;)

Men KANSKJE jeg skal se etter noe fra Triumph, hvis det sitter bra og dekker litt...

 

Først må det bli ordentlig sommervær. Her bøtter det ned.

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Vi reiser også til Danmark neste uke, og da er det om og gjøre og motstå den danske remuladen. Den man alltid får i en skål ved siden av nesten alt på restauranter. Kjempegod og dyppe pommes frites i eller ha på pølser. Dette året må jeg bare begrense meg.

 

Ser det snakkes om bikinier her. Jeg foretrekker alltid bikiniskjortser. Og de skal ikke være for trange - gjerne vidde i bena så de nesten ser ut som ett skjørt. Ikke ofte jeg finner sån, men handlet en i går på Gina Trikot som jeg er veldig fornøyd med. Jeg er forøvrig stor optimist og tror sommerværet kommer for fullt over hele Skandinavia til uken. Dessuten har jeg bestilt det til ferien min. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Bare en kjapp tur innom;

 

Saa utrolig koselig og FLOTT aa se at traaden lever og blomstrer! Jammen hadde vi ikke rett - dette trengte vi :)

 

I skrivende stund sitter jeg paa Madeira, og her er jeg ikke tilbakeholden paa kcal. Saann er det og saann skal det vaere! Men bikinien er flott, jeg er flott og de 2 kg ekstra som sikkert kommer vil fordufte i loepet av sommeren med sunn livstil. Det er NAA jeg har ferie! Vi koser oss glugg i hjel med sommer, sol, fantastisk fisk og Madeiravin ;) Jeg proever aa bli brun, kjaeresten proever aa ikke bli brun (han er Indisk - men det er selvsagt han som har faatt det stoerste skillet selv om han oppholder seg i skyggen...) :)

 

Ferien blir saa altfor kort, vi drar hjem paa tirsdag, og etter 2 dager med tur innom hos ho mor og flytting ut fra hybelen og inn til min kjaere saa blir det hverdag igjen - min foerste jobb som lege og sunn mat & trening. Jeg gleder meg!!!! :)

 

Takker for alle lykkehilsner fra dere, og jeg foelte meg superstolt der jeg stod med vitnemaal i haanda - fikk ikke tid til aa lese skikkelig igjennom naa, men det kommer naar jeg er tilbake i moderlandet!

 

Staa paa alle sammen, for en utrolig flott gjeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En våt og grå mandag her- hvor bliver sommeren av...?! Skal den rett og slett regne bort, og gradvis gå over i høst...? Huff :)

Kjenner jeg blir litt tung, godt det er flere turer sydover på tapetet!

 

Ellers ligger jeg 2 kilo over trivsel ( what else is new...?) men jeg jobber på for å bli kvitt mest mulig innen 1 uke. Da reiser vi til Sverige.

 

Til vår kjære lege camilok i Madeira; kos deg videre, nyt og ikke tell kalorier!

 

Dere andre, oppdateringer?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Min plan er egentlig og veie meg annenhver dag nå for å kontrollere. Men nå er jeg premenstruell og da later jeg som om vekten ikke eksisterer noen dager. :)

 

Var forresten flink i dag da jeg sto og ventet på bussen. Var så sulten at jeg holdt på å segne om. Litt rart egentlig - for jeg spiste en helt vanlig brødskivelunsj, men hodet og magen skrek etter mat. Så jeg gikk inn på narvesen og holdt på å kjøpe meg en pølse, men endte i stedet opp med en sån liten ola-pakke skive med grovt brød og egg. Veldig glad for at jeg tok det valget nå, og har lært. Skal alltid ha en frukt eller en wasabar i vesken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....kjempebra valg, Sienna- det er det som gjør at du klarer å holde vekten :)

 

Her er det ellers sommerstille....

 

Jeg kan berette om at jeg bevilget meg fotpleie idag til den nette sum av 560 kr....

Men nå har jeg silkemyke, sommerbrune føtter med lys rosa neglelakk :)

 

Ellers kjøpte jeg meg et par linkjoler i str S- men nå må a mor knipe igjen lommeboka snart. Seriøst. Det koster å være slank :)

 

Ellers; ned 400 g fra i går, så her er det bare å jobbe målrettet.

 

Håper flere stabile stikker innom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra Danmark, både jeg og noen gram ekstra tenker jeg! Vel, det gikk etter planen i parken - vi hadde med rundstykker og godt pålegg. Is er min svakhet, og på tur må jeg bare unne meg litt. (Må og må, jeg velger iallefall det da..) Skulle egentlig på vekten idag tidlig, men ønsker ikke å møte ett for høyt tall, så jeg venter til nærmere helgen - det er hverdag igjen og det fungerer:-) Men, Danmark var deilig - de dagene vi var der og fikk skikkelig feriefølelse, så her telles det ned til ferie ja.

 

Kjenner nesten sommeren komme når jeg leser her inne også; om Madeira, bikinier og sommerbrune føtter som får lommeboken til å løpe;-) Flotte og motiverende jenter ja!

 

Ha en super dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....tove :) Hørtes bra ut med Danmark, da! Sikkert lurt å vente noen få dager før du veier deg, kroppen blir gjerne litt i ulage etter reise også.

 

Tripper ellers bare innom for å klappe meg selv på skulderen. I disse dager har jeg vært stabil ett år. Hipp hurra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Nå fikk jeg også lyst til å ta fotpleie som deg Soleia - det hørtes fantastisk deilig ut. Men det blir litt dårlig tid for jeg reiser på ferie i morgen. Siden vi reiser på ferie i morgen måtte jeg på vekten i dag, og til tross for mens viste vekten flott nedgang. Ned 600 gram siden forrige uke. Nå er jeg 100 gram fra målet mitt, så nå er jeg offisielt på hold-vekten-stadiet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med målgang, sienna!! :)

Riktig god ferie!

 

Hvor er alle dere andre; krepsedama, Tauza, smom, cammilok....er dere på ferie?

 

Vekta tusler pent nedover og jeg ser lyst på å klare målet mitt ( 400 g unna ) innen avreise 4 juli. Klarer jeg det, er jeg "bare" 1 kilo over La Linea, og den knekker jeg i løpet av Sverigeferien. Lett :)

 

Jepsipepsi- her skinner sola og det er allerede + 25 nå kl 10. Småtrolla er på fotballskole og jeg skal rett og slett ut på terassen med en god bok ( "Barnepiken " av Kathryne Stokket- anbefales!!! ) og noen jordbær i en skål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg er her jeg. Bare litt fjern om dagen, mye å tenke på i forhold til at jeg skal på jobb i morgen etter å ha vært borte lenge. Tenkt mye på hva som gjør at jeg "knekker" når det blir litt for mange ting og hva jeg skal gjøre i forhold til jobben med tanke på alt sammen.

 

Jeg vet jo at hver for seg hadde ikke disse tingene gjort så stor "skade", men tilsammen ble det altfor mye og da blir jo ikke jobben viktig.

 

Jeg har også tenkt mye på hva jeg skal si til kollegaer om alt og hvor mye jeg skal la ligge. Og hva jeg skal snakke med sjefen om i forhold til arbeidsoppgaver jeg ikke er så fornøyd med.

 

Er jo bare en dag på jobben og så er det 4 uker ferie og godt er det for jeg vet at jeg ikke hadde klart å gå tilbake til fulle dager enda. Da hadde jeg måttet tatt en ny tur til legen.

 

Fikk prøvesvarene tidligere i uken og det er _ikke_ halsen min som feiler noe så det er mer på det psykosomatiske planet, som antatt. Og det er jo alltid litt vanskelig å forholde seg til, både for en selv og andre.

 

Men jeg holder så fokus jeg kan, ligger under 66 og må vel bare være fornøyd med det. Kjenner at kroppen samler på mye vann om dagen og det gjør jo fort utslag.

 

Skulle ønske vekt ikke var et issue akkurat nå, men er ikke klar for å la det flyte heller, så jeg må bare holde stand - hvis ikke går det skeis og oppgang er ikke en ting jeg ville takle særlig godt akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist at du har det slik Smom, skjønner at du gruer deg til jobb i morgen - må du fortelle så mye til kollegaene dine da? - du er der bare i morgen og så har du 4uker til på deg til å komme deg litt.

Og mitt oppi dette holder du fokus på vekten - det er til å ta av seg hatten for:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist at du har det slik Smom' date=' skjønner at du gruer deg til jobb i morgen - må du fortelle så mye til kollegaene dine da? - du er der bare i morgen og så har du 4uker til på deg til å komme deg litt.

Og mitt oppi dette holder du fokus på vekten - det er til å ta av seg hatten for:-)[/quote']

 

Takk for kloke ord - nei, du har rett, jeg trenger kanskje ikke å si så mye. Jeg må ta det litt på feelingen i morgen tror jeg. Æsj, det er vanskelig dette, for jeg er jo ikke syk, men syk likevel på en måte...

 

Og vekten, ja den må jeg bare klare for å legge på meg igjen nå vil bare gjøre vondt verre, men takk for hatteløftet :) Jeg er egentlig ganske fornøyd med det selv altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Måtte opp grytidlig selvsagt, og sov ikke stort. Rart det der med at man blir så spent/nervøs av første dag i ny jobb enda man vet at mesteparten av dagen vil gå til å ordne opp i div administrativt, se seg om, hilse på folk etc. Tror det blir en finfin jobb jeg :)

 

Soleia; barnepiken var veldig fin ja :)

 

Var på vekta i dag morges, 64,5 kg etter ferie - det er jeg superfornøyd med, er jo tross alt ikke over i rød sone :) Det ekstra kg skal imidlertid bort så fort som mulig. Vet ikke hvor mye trening jeg får til på hverdagene de første ukene med ny jobb - av erfaring kan det være slitsomme uker... men det skal nå ihvertfall bli en tur på treningssenteret i løpet av helgen!

 

Smom, kjedelig å høre at du har en tøff peride. Får du skikkelig med hjelp og oppfølging? Holder med deg i at det ikke er lurt å slippe seg helt løs når det gjelder maten i sånne situasjoner, som du sier føles ikke det noe bra etterpå...

 

Slenger meg med på gratulasjoner til Sienna; gratulerer med å ha nådd målet ditt! fantastisk :)

 

Nei, liten powernap her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Her er det grått, grått og vått!!

 

Men på lørdag dere, da feira jeg 65-års dag!! Jeg hadde aldri tatt kroppsmassasje før og tenkte at DET skal jeg starte dagen med. Kl. 10.00 dro jg for en 80 minutter med deilig behandling og da jeg kjørte hjem kom SOLA :-)

 

Ikke til å tro - med sant! Jeg hadde åpent hus fra klokka to og 20 personer var innom. Hadde buffet og hele partyet ble på terrassen:D En strålende dag!!

 

I går var alt ved det gamle; grått....og litt grått!!

 

Har nå en ukes ferie, og har lovt meg selv mer aktivitet!! Ha vært både syk og vært litt slapp på trimfronten i det siste, men skal få med meg beina og ta en tur:D

 

Ha en flott sommer jenter - Synes dere holder STAND veldig bra - KLAPP-KLAPP!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er liksom "ferie" nå da - 3 barn hjemme, 2 til ankommer i kveld og mannen jobber til og med torsdag.

 

"Nydelige" lilleprinsen på snart 2 har ferie fra barnehagen i 4(!) uker og dette er dag 1 - haha, dette kan bli artig :)!

 

Joda, han er nydelig, verdens beste nesten-2-åring (den som så søtt sa at man alltid er i beita for en 2-åring tror jeg har glemt hvordan de er... :)), men du verden for en vilje han har om dagen - og den viljen vil ikke det jeg vil i hvert fall. Han utforsker nå konseptet å ikke sove på dagen, og det passer meg særs dårlig. Han blir jo bare sur, men skjønner det ikke selv, og gjett hvem som da også blir litt sur? Når bare supermannen også får ferie nå så blir det bedre, men etter 3-4 veldig dårlige netter så er det ikke sååååå gøy.

 

Her er planen å vaske klær og rydde hus de neste dagene - er litt å ta tak i kan man si. Håper de store har kjempelyst til å passe lilleprinsen litt innimellom så det er mulig å få gjort noe av det uten å bli avbrutt i ett kjør.

 

Fredag reiser vi av gårde på fjellet, en uke med alle barna på slep. Hyggelig og utfordrende. Og om 2 uker er det minifamilien (supermannen, lilleprinsen og jeg) som skal på tur, nesten 2 uker i USA, det blir veldig stas - det er de to ukene i året hvor vi absolutt ikke trenger å tenke på hvem sitt barn som gjorde hva mot hvem, og hvorfor han får når ikke han fikk og så videre...Da er de 4 store hos hver sine andre foreldre og vi kan ta helt og holdent mentalt fri fra dem. Håres kanskje voldsomt ut, men det er til tider tøffe tak i stefamilien når vi er sammen i lengre strekk som nå i ferien. 2 av dem er jo vanligvis hos oss bare annenhver helg og da kjenner man ikke ukesrutinene så godt og det blir lett konflikter på mange områder.

 

Ellers går det så som så med sommerstøtet, jeg spiser bra i løpet av dagen, drikker nok vann og koser meg litt på kvelden... Jeg ble nok mer sliten enn gira av å ta i så hardt med treningen den første uken og mistet liksom piffen, men vekten er nede på 64,5 (Sommermålet på 63 til fredag tror jeg at jeg glemmer :)) og jeg er innenfor både Sommerbeltet og Trivselsbeltet. Det er bra for jeg ser at jeg er mest tilfreds mellom 63,5 og 64,5. Og det er vel litt av dette HV-prosjektet også? At man skal finne ut hva som faktisk er trivsel over en periode. For å si akkurat hva som passer best når man akkurat er ferdigslanket er jo ikke så godt å vite. Er i alle fall stabil.

 

Regner forresten med at det blir et par kilo som skal vekk etter USA-turen, det er ikke lett å få kontroll når man er borte + at det er en del ting jeg ikke ønsker å ofre, som for eksempel turen innom Starbucks etc. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det grått' date=' grått og vått!!

 

Men på lørdag dere, da feira jeg 65-års dag!! Jeg hadde aldri tatt kroppsmassasje før og tenkte at DET skal jeg starte dagen med. Kl. 10.00 dro jg for en 80 minutter med deilig behandling og da jeg kjørte hjem kom SOLA :-)

 

Ikke til å tro - med sant! Jeg hadde åpent hus fra klokka to og 20 personer var innom. Hadde buffet og hele partyet ble på terrassen:D En strålende dag!!

 

I går var alt ved det gamle; grått....og litt grått!!

 

Har nå en ukes ferie, og har lovt meg selv mer aktivitet!! Ha vært både syk og vært litt slapp på trimfronten i det siste, men skal få med meg beina og ta en tur:D

 

Ha en flott sommer jenter - Synes dere holder STAND veldig bra - KLAPP-KLAPP!![/quote']

 

Gratulerer med dagen som var lørdag! Stas når feiringen går over all forventning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Første uka på jobb unnagjort, veldig kjekt og givende! Slitsomt å plutselig skulle opp kl 06.15 hver morgen, men begynner å komme inn i det nå! Den Finfine vekta på 64,5 kg etter ferie var visst bare en bløff, dagen etter viste vekta 66,5... 3 kg opp på to uker? Høres rart ut og jeg får det ikke til å stemme med matinntaket. SÅ mye spiste jeg ikke på ferie!!! Idag var vekta riktignok gått ned til 65,6.

 

Jeg lurer på om det kan henge sammen med at jeg jeg er gravid?! :) :) testet positivt i dag, så det er en grytidlig graviditet og alt kan skje selvsagt. Men jeg lurer litt på om jeg kan ha samlet litt vannvekt av den grunn? Noen som vet? Jeg er livredd for å bli tykk igjen under/etter graviditeten og tenker at 10 kg opp er maks. Altså 76 kg ved fødsel. Det var litt av denne grunn at jeg jobbet meg ned mot 63 kg også, ville liksom ligge trygt i beltet når en graviditet startet... Tror jeg lager meg en graviditetstråd inne på gravi/amme forumet...

 

Nei, dette blir spennende dere! Håper og tror egentlig at graviditeten har noe med den økte vekta som kom så og si over natten å gjøre - vet av erfaring at vekta mi gjerne går opp to kg over natten på det viset når jeg samler vann, ved f.eks mens og støl et etter trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Gratulerer med graviditeten camillok!!! Så koselig da:-) Jammen har du timet dette bra altså - rene kinderegget jo!

 

Ferdig utdannet og ny jobb, vektnedgang og graviditet.....helt topp! Du må jo stråle verre...jeg er sikker på at smilet er fra øre til øre :)

 

Ha fine sommerdager og nyyyyyt følelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...