Gå til innhold

La Dolce Vita


Gjest camillok

Anbefalte innlegg

Gjest Sienna71

Hei - igjen - tilbake fra en uke i Danmark med strålende vær og litt for mye kosemat. Resultat: Opp 1 kg. Det er litt for mye så nå er det skjerpings.

 

Gratulerer med barn i magen til Cammillok. :) Og gratulerer med dagen som var til Krepsedama. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

God kveld alle sammen:-) Her er det feriestille ja.... tenker på dere alle og håper dere har en fin ferie, både med "dine, mine og fellesbarn" Smom. Svenske Soleia koser seg vel og er på "La Linea", så da er det vel bare å gratulerer deg Krespedama med dagen som var, og gratulerer med den positive testen Camillok; kan enda kjenne følelsene jeg hadde de tre gangene jeg testet positivt - gled deg :-)

 

Sienna71 - den kiloen forsvinner fort igjen!

 

Her er det deilig dager på hytta; familien har vært på 3timers sykkeltur idag, opp&ned delux - barna har vært vanvittig flinke (og egentlig mor også;-)) Tenker jeg tar veiedag i morgen, men har en sjekk annenhver dag og dette funker faktisk. Spiser Dreamis på kvelden og det gjør at jeg ikke ramler utpå når det gjelder snoking i skap etc. Har forresten vært flink til ikke å fylle opp skapene, handler på butikken som om det er hverdag - noe det også skal være.

 

Fortsatt god sommer til alle som er innom her og leser;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

.....for burdagshilsener jenter:D Det er stas med bursdager selv om man blir eldre og eldre for hver gang man har bursdag.......Hvor tåpelig kan en bli da?

 

Jeg er innmari for det å bruke enhver anledning til å be venner og ha det kjekt sammen med god mat og drikke.....bare noen få eller mange.....jeg har sagt det før og gjentar det så gjerne;

SAMMEN - er et godt sted å være :-)

 

Holder meg fortsatt i La Linea - selv om jeg lå 100 gram over Streken denne veiinga. Vel, det er ikke noe å gråte over, men jeg liker meg heller under enn over.

 

Her er det gråvær, men det er meldt om et par dager med sol denne uka. Vel, det hjelper jo lite når en er på jobb på dagen, får nok heller ta en time i :-)senga - den er i alle fall PÅ

 

Deilig med litt brunfarge på sommer tid!

 

Ha flotte sommerdager, jenter og nyyyyt hver dag - både med og uten sol:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Ser ut som det skal bli sol her i Oslo de neste dagene - har to uker ferie igjen og vil gjerne jobbe litt til med brunfargen. :)

 

Den ene kiloen jeg la på meg i ferien har blitt redusert med 700 gram på to dager. Kanskje veiingen på søndag ikke var helt reell? Hadde jo sittet i bil en hel dag, kanskje man får mye vann i kroppen da? Uansett - det ser ut som om jeg klarer å justere og holde vekten likevel. Hurra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunfarge ja - det høres fint ut:-) God å høre at kiloen fordufter i solen igjen, hos meg svinger det som regel mye, spesielt etter at jeg har vært på ferie/tur etc.

 

Her er lykken stor, jobber av meg "jentetur" og "Danmarkstur" kiloene - jeg går fort opp 2-3kg (opp til 5kg på 4dager er rekorden!!!) ila et par dager på ferie..... Viktig at de ikke får feste seg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest krepsedama

Ja, så har ferien startet og du verden for en start vi fikk. Så har Norge fått sitt Nine Eleven og vi kunne så absolutt vært foruten. Mitt barnebarn fylte 17 år den 22. juli, men hun var hjemme og derfor ikke berørt. Jeg tenker på alle de som har helt andre tanker og bekymringer enn meg i dag......

 

Er nettopp ferdig med jazzuka her i Molde. Har vært med i frivillighetskorpset og i går kveld var det en verdig avslutning for alle som har vært med. Lørdag var jazzfestivalens siste dag og konsertene var alle sammen minnekonserter - veldig spesielt. Street-paraden som går hver dag i jazzuka klokka halv tolv, var et sørgetog som på lørdag gikk til domkirka; Vakkert!

 

Mat og drikke og vakt har vært siste ukas melodi....ute og jazzet med pils eller vakt uten....:-) Slik blir det vel problemer av, men har ikke sjekket enda i dag. Hopper over denne uka og er på NY frisk fra neste uke av. Skal ha ferie i 14 dager til og lover å være aktiv og på tå hev!

 

Vil bare ønske dere alle en fortsatt god sommer og en masse gode sommerminner:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagers hendelser har på en måte gjort at jeg har hatt tanker og fokus et helt annet sted enn å sjekke denne tråden...

 

Nå er det en uke siden jeg kom hjem fra to ukers familieferie i Danmark. Har kost oss masse - på alle måter... For å kunne kose meg bestemte jeg meg for å komme meg ut på en liten jogge- eller gåtur hver dag. Startet stort sett hver morgen med en tur før frokost, fikk til og med med meg niåringen en morgen kl 7 :) Selv om det frista å ligge litt lenger og ta helt fri fra treninga så var det verdt det. Opp/ned 0 kg i løpet av ferien. Veldig fornøyd med det altså.

 

Kjøpte meg ny sykkel rett før vi dro og gleda meg veldig til å bruke den da jeg kom hjem. Gikk ned 700 g første uka hjemme, men har ikke så veldig fokus på å gå ned. Mer på å opprettholde treningsmengden og sunt kosthold.

 

Mannen min er tilbake i jobb etter pappaperm så nå er jeg hjemme med 3 barn fram til skolestart - da begynner han ferie. (Heldiggrisen). Ikke så lett å få til trening på dagtid med tre mellom 10 mnd og 9 år, men skal få til noen trilleturer hvor de eldste sykler.

 

Fortsatt god sommer alle sammen! (Håper sommerværet dukker opp snart)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg er tilbake, har vært det en uke, men ikke orket å nette så mye før nå. Er sliten i hodet - mer om det i min egen tråd.

 

Gratulerer med graviditeten Camillok - lykke til og håper du holder deg i fin form i svangerskapet!

 

Jeg syns nok jeg har holdt vekten ganske bra gjennom ferien, men litt opp hadde jeg regnet med etter nesten 2 uker i USA. Ikke alltid bare-bare å gjøre gode matvalg der altså! Ikke når man er ute og går hele dagen og har en 2-åring på slep. Da blir det lett kjappe måltider på veien og mange steder er det jo umulig å gjøre gode valg enten man vil eller ei.

 

Men jeg ligger og vaker mellom 65,7 og 66,9 om dagen, men kroppen er ikke helt i lage etter reisen + at mensen kom i forrige uke. Da blir jo alt litt rart. Målet mitt da jeg startet 2. august i fjor var jo å bli sprek og fresh til 40-årsdagen og det vil jeg si at jeg er uansett om jeg veier 64 eller 67. Vektmålet jeg satte den dagen var 68 og selv om det er justert underveis vil jeg si at jeg har klart det viktigste - livsstilsendringen!

Også har jeg fortsatt 3 uker på meg til å finjustere - hehe. Og etter det skal det fortsatt jobbes for å holde seg stabil og fresh for alltid :).

Skal igang med de vanlige løpeturene igjen denne uken, blir bra å få rutine på det igjen. Hjelper også på det mentale å få lov å skravle løs 2 ganger i uken med en god venninne!

 

Regner med det sakte, men sikkert blir mer og mer livlig her inne mot skolestart - rart med det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Heia alle sammen, blitt en stund siden sist her! Jeg er kvalm. Alt dreier seg igrunn om kvalmen som trenger på hele tiden unntatt når jeg sover. Skulle gjerne ha sovet gjennom hele kvalmetiden :) vekten er ikke så ille som signatur sier, 65,4 har den vist noen morgener nå. Trening blir ikke aktuelt, selv små spaserturer er et h... Sykemeldt fra i dag, men jeg VIL ikke være så lenge, bare et par dager så jeg kanskje kommer litt ovenpå igjen?!?

 

Spiser det jeg greier å få i meg, men takket være gode vaner så tror jeg faktisk ikke det er så aller værst :D dilla på friskis nå da :P

 

Håper det har gått sånn nogenlunde med dere alle sammen i ferien og at det bare er et par feriekg vi må ta av hver ( og som forhåpentligvis sitter løst - de gjør ofte det etter min erfaring!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg Camillok, håper kvalmen gir seg etterhvert! Jeg har ingen gode råd for jeg tror man bare må finne sin måte å takle kvalme på. Noen må lukte i chipsposen og noen må bare ligge helt stille...

Jeg har 3 svangerskap bak meg og ingen av dem like, kvalm på helt forskjellig måte med de 2 første guttene og ikke kvalm mer enn et par dager med lilleprinsen (var sikker på at han var jente siden det var så veldig annerledes enn de to første, men det var nok bare at det var forskjellig pappa gitt for gutt er han :))

Jeg spiste lollipop med en av de to første, men hvem av dem husker jeg ikke...graviditet er merkelige greier, kroppen bestemmer mer enn hodet og det er en rar følelse.

 

Her er det rolige dager, noen barn kommer og noen går - det er overnattingsbesøk og aktiviteter på hver sin kant. Har hatt 2 barn av gangen noen dager nå og i kveld har vi plutselig 4, så er det 3 fra torsdag igjen og så 1 fra søndag. Man blir ganske fleksibel da.

 

I kveld skal jeg på venninnebesøk, og det blir så veldig koselig! Lenge siden sist og skal bli godt å komme seg ut av huset litt alene. Lett å velge sofa og film sammen med supermannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

[Highlight]Gratulerer[/Highlight] med bebbis i magen! Kvalmen vil gi seg snart, vet du. Lange turer i frisk luft kan hjelpe godt!

 

Jeg forsvant brått herfra for et par år siden, da det ble mye styr på arbeid og tungt. Deretter ble jeg gravid uten å ha planlagt det, noe som også var ganske tungt i starten, men som nå er vår alles lille solstråle! (Ikke noe tull altså, hun er 100 % innen familien! men prev. virker ikke alltid). Og så er jeg tilbake her. Husket verken nick eller passord, så jeg laget meg ny profil! Hvis du husker Augusta07, er det meg (har funnet meg her nå..). Men det er Filiokus som gjelder nå.

 

Vi hadde et flott treningsopplegg gående, og jeg ser du har fortsatt i fin stil nedover! [Highlight]Gratulerer[/Highlight] med det også! Om du skulle ha noen kg ekstra etter fødsel (som jo er normalt) vet du at du kan komme fint igang med turer og etter hvert trening igjen. Sunn mat kommer du sikkert til å spise hele tiden!! Jeg har (dessverre) havnet på gruppe Ned 20-30 kg, men er igang igjen med trening nå, etter et slack år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det ikke bare er meg her inne som ser frem til helgen? Første arbeidsuke etter ferien er over for min del - ikke helt enda om jeg skal se på klokken, men jeg har nå tatt helgen for det da;-) Nå skal jeg straks ut og samle et trimpoeng - skal hente minstemann på Aks (Aktivitetsskolen = SFO), så da går jeg meg en ekstra liten runde først.

 

Her skinner solen og kjenner at det gjør godt for kropp&sjel. Snikveide på vekten idag, og resultatet skulle egentlig tilsi at jeg burde blitt demotivert etter 4 supre GRdager da den bare viste minus 100gram.... Men, jeg vet at jeg har fulgt boken til punkt og prikke, har trimmet - og er veldig motivert igjen, så da må bare resultatet bli bra på mandag når den offisielle veiingen er...

 

Vi reiser på hytta, skal sykle en langtur, lese bok, strikke og IKKE ha gjester - dette må bare bli en super helg:-)

 

Ønsker dere alle en fin helg, hvor livet går på skinner;-) (selvom de skinnene innimellom kan være litt "bølgete" og gå opp&ned..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...