Gå til innhold

Bort med de store tunikaene


Anbefalte innlegg

En erkjennelse er gjort. Jeg kan rett og slett ikke ha store, gode tunikaer i skapet!!!

 

Moten som har vært de siste årene med tunikaer og "lag på lag med klær" har ikke vært bra for meg. Jeg har gradvis lagt på meg ettersom nye tunikaer har funnet veien inn i skapet....

 

Jeg spiser mer - når jeg føler meg trygg og god, godt skjult i et stort plagg (les telt, som gjør kroppen ganske så uformelig)

Og på samme måte har jeg nå erkjent, spiser sunnere og tar bedre valg når jeg går med kroppsnære plagg.

 

Jeg har bestemt meg for flere ting på min vei for å bli kvitt mine 12 overflødige kilo. En av dem er at tunikaene må bort!

 

Så nå er det værsågod til finn.no og Fretex :-)

 

Noen som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakkes, det der hørtes utrolig kjent ut ja;-)

Var faktisk senest i dag å skulle finne meg noen store tunikaer som skal skjule litt både her og der. Men kom hjem tomhendt.

Men etter å ha lest det du skrev nå skal skal jeg ikke kjøpe en eneste en lenger.

Litt deilig å innrømme for seg selv :-)

Å det er jo sant det "moteekspertene" sier at store damer blir større i store klær.

Lykke til videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt skrevet og godt poeng! Helt enig med deg. Har flere ganger hatt ryddesesjoner i skapet men likevel er det fortsatt fylt av klær jeg ikke bruker, bla. tunikaer og uformelige kjoler. Har tenkt at jeg kan jo ikke gi bort alt av klær enda, jeg må jo kjøpe noe nytt og det vil jeg ikke før jeg kommer dit jeg vil med vekta! Men nå tror jeg det er på tide og ta en skikkelig opprydning - alt som ikke er brukt av sommerklær i sommer - det må UT nå, det kommer ikke til å bli brukt neste sommer heller. Så får jeg heller kjøpe meg et par nye kroppsnære (men ikke helt tettsittende som viser alle valkene, lol!!) topper og bruke de samme klærene ofte, til vektmålet er nådd.

 

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreyMinerva

Jaaaaaa!

Det dukket gradvis opp flere og flere "kledelige" tunikaer og kjoler som jeg ikke så/nektet å se at så ut som TELT på min stadig voksende kropp!

Siden i vinter (omtrent når jeg sa at NÅ ER DET NOK!) har jeg vært tilbake i tettsittende klær, selv om det ikke var det mest kledelige til å begynne med.

Nå, 16 kilo etter, føler jeg meg riktig vel, selv om det fremdeles er noen små "kosekilo" rundt ekvator som bør strammes opp. :D

 

Mye av det er gammelt tøy som har blitt plukket frem fra poser og esker, men noe er nytt.

Enda mer nytt blir det så snart jeg er kvitt de siste, gjenstridige centimeterne - DA skal det shoppes, da! *fnis*

 

Men frem til det strutter jeg frem gjennom gangene på jobb med høye hæler og tighte topper - and I feel good... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humre humre :-) Takk for tilbakemeldingene damer! Godt å høre at dette ikke bare gjelder meg - denne moten har sannelig satt spor....

 

Da er vi på rett vei - og jeg har fått enda flere bekreftelser på at tunikaenes tid er forbi her i huset :-)

 

Lykke til alle sammen - og ha en god helg med riktige valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...