Gå til innhold

Gammel dame søker følge


Gjest Edith

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er en liten og i utgangspunktet spinkel kvinne i 60-årene. Vekten min varierer mye, også helsen. Jeg har gått på flere kurs, så jeg kjenner prinsippene - og synes de er fine!

Nå har jeg klart å gå opp 5 - 6 kilo i løpet av et halvt år. Jeg vil tilbake til min normalvekt, få på meg klærne mine igjen, og komme i god form.

Er det noen som vil følge med meg; vi kan utveksle erfaringer, støtte og oppmuntre hverandre.

Jeg går seriøst inn for dette. Er takknemlig om du henger deg på!

Hilsen Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Edith

Vi er noen damer på din alder på tråden Sliterne.

den har vært aktiv lenge nå, men ikke la deg skremme av det :)

 

Det kommer av og til noen nye damer der.

jeg selv er etterhvert blitt 62 år, en flott alder - når det er så lenge siden vi ble født!!!

 

Du er velkommen der :)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å være skikkelig gang!

Så lei av å "prøve å være litt forsiktig" - noe som jeg selvfølgelig ikke greier....

 

Hvis du er i samme situasjon som meg, heng deg gjerne på denne tråden.

Hilsen Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Edith!

Vil gjerne følge deg!

Jeg er i samme situasjon, er 65 år, har lagt på meg 5-6 kg og mener alvor nå. Jeg har gått to kurs men det er mange år siden.

Har i dag meldt meg på kurs for seniorer som starter 26/10. Jippii.

Er du flink til å gå lange turer?

 

Hilsen Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Karin,

Så hyggelig og fint at vi kan være sammen om dette!

Jeg har gått mye opp og ned de siste årene - og verre og verre blir det å få av seg disse kiloene. Jeg er 63. Jeg tenker at vi nå legger et viktig grunnlag for hvordan våre eldre dager skal bli. Det gjelder å holde seg i form, og vekten under kontroll! Ja - nå er det alvor!

 

Jeg ønsker deg masse lykke til med kurset. Det er ikke så lenge siden for meg, så nå skal jeg klare meg med arbeidsboken og dette forumet.

 

Og ja, jeg er glad i å gå tur, også å svømme. Målet er en daglig tur, og svømmehallen to ganger i uken.

 

Vi snakkes!

Hilsen Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg blir gjerne med. Er 56 år. Er med i en annen tråd også, men nå er det lite aktivitet på den.

 

Jeg har i mange år ligget på 58kg men de siste årene har det sneket seg på noen kilo slik at buksene har blitt for trange og bunaden er blitt ubehagelig å ha på. Det er blitt 2 GR-kurs i løpet av de 3 siste årene og det gikk veldig bra mens jeg deltok. Gikk ned 5 kilo hver gang. Men nå er jeg snart tilbake til startvekten jeg hadde da jeg begynte.

 

Jeg er en person som har trent i alle år og vært litt for glad i søtt. De siste årene har det blitt mindre trening og minst like mye spising og det er grunnen til vektøkningen. Det har blitt for mye jobbing og jeg har ikke klart å ta på treningstøyet når jeg har kommet hjem fra jobben på kvelden. I tillegg har jeg slitt med overbelastninger. Kroppen tåler ikke like mye som før. Min utfordring nå blir å komme tilbake til trivselsvekten og motivere meg for mer trening som jeg tåler.

 

Jeg startet opp med ny giv i forrige uke. Det har så langt gått bra. Registrerer alt jeg spiser på Vektklubben og har foreløpig klart å motivere meg for mer trening. :P Veiedagen min er på mandager. Forrige uke lå vekta på 60,9 kg i går var den på 60,4. Målsetning er 57-58 kg. Av tidligere erfaring er den siste kiloen den vanskeligste å gå ned i tillegg, samt å holde vekten når målet er nådd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Birkebeiner!

Så flott at du er i gang og allerede har oppnådd resultater!

Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver om kurs - og opp og nedturer. Jeg er som sagt i utgangspunktet lett og sped, så vekten alene sier ikke stort. MEN jeg er 158 cm høy og 90 cm. rundt livet, hulk, hulk. Har knapt en bukse som passer....

Spiser for så vidt sunt, men så er det kveldene da - et glass vin eller to, og med det følger ost, kjeks, chips mm. Sjokolade er også deilig.

Vet at dette mye er en vanesak. Greier jeg holde meg unna en uke eller to, avtar suget raskt!

Det blir straks mer forpliktene når vi er flere sammen!

 

Ha det godt, vi snakkes!

Hilsen Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp Edith. Det går opp og ned med oss alle. Det er bare å prøve på nytt. Hvis du klarer å være i aktivitet hver dag, har du kommet langt. Da vil du på sikt se forandringer. Husk å ta mål av kroppen, ikke bare se på vekta.

 

Hvordan går det med deg Boss? Selv om kurset ikke starter før i oktober, kan det være lurt å begynne allerede nå. Hva med aktivitetsnivået? Blir det noen turer på deg?

 

Jeg har klart meg ganske bra denne uka, selv om det har gått litt opp og ned. Det har dessverre blitt alt for mye jobbing og da har det vært vanskelig med både trening og riktig mat. Jeg får gjøre opp status på mandag etter veiingen. Ha en fin helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter inn til dere! Men "gamle" damer er ikke dere heller, det får vi snakke om når vi blir rundt 80... jeg er 65, men det er lenge siden jeg har følt meg så ung som nå. Veide 86 kg ( er 161 cm høy) for noen år siden, nå er 16 av dem vekk, og det er utrolig deilig! Går lange turer, sykler, danser sving, trener styrke-alt er jo så mye lettere nå. Men har fremdeles ca 5 kg igjen, tror det er nok, man blir fort skrukkete hvis en går ned for mye. Man føler seg iallefall som et nytt menneske, etter å ha lagt om kost og fått gode treningsvaner. Ønsker dere lykke til alle sammen! Hilsen sekstito.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld!

For en imponerende innsats, sekstito! (Gammel var vel mest en spøk :-))

Hvordan går det med dere? Går det greit å følge planene? Hører gjerne fra dere igjen :-)

 

Min uke har stort sett gått fint, både når det gjelder mat og trim. Kjenner at det koster litt å legge om, men det er vel som det skal være etter bare én uke. Satser på at det går seg til etter hvert. Spent på resultatene - måler og veier søndag.

 

Lykke til til alle oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra Edith. Så flink du har vært.

 

Sekstito. Du har virkelig stått på. Man er ikke eldre enn hva man føler.

 

Men jeg merker selvsagt at jeg blir eldre. Kroppen sier ifra. Har ikke lenger samme fysiske kapasitet som for 30 år siden

 

Det ble ikke mye vektnedgang på meg siste uke. Ned 0,1kg. Trøsten var at det ikke var opp. Men magemålet har skrumpet inn med 2 cm. I går sprakk jeg. I dag har det heldigvis gått riktige veien igjen og jeg har fått trent både intervall og styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, Birkebeiner (et ambisiøst navn du har :-))!

Jo da, det gikk bra, men jeg skeiet ut både fredag og søndag, én dag for mye. Vin, ost og kjeks. Har lett for å bli "enten - eller" - enten sååå flink eller gi blaffen og tenke at jeg skal ta det igjen senere. Blir for mye skippertak.

Kunsten er å finne en rytme og stil som vi kan leve med i lengden. Der er jeg ikke. Ikke enda!

 

Du har vært flink, du også - bra resultat med livmålet! Det er vel ikke sånn at vekt og mål nødvendigvis følges ad. Så bra at du driver styrketrening. Jeg vet jeg burde det. Har strikk, kan det gjelde som styrke?

 

Boss - er du ute og går lange turer? Lader opp til kurset ditt?

Jeg merker faktisk bedring i den fysiske formen etter bare en uke. Det er oppløftende! Aldri for sent å komme i god form!

 

Ønsker oss alle en aktiv og fin uke!

Hilsen Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! 1 kilo til og 2 cm. rundt livet! Nå gjelder det bare å ikke hvile på laubærene. Er ikke lenger like nøyaktig med å føre opp alt. Tror det er viktig at jeg skjerper meg. Her vært på dette punktet mange ganger - synes det går sååå bra, og dermed gir litt f...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...