Gå til innhold

Ned 20-30 kg, søndag 12. februar 2006


Gjest queen

Anbefalte innlegg

Hei

Det samme skjedde meg for et par uker siden. Hadde vært flink hele uka og så hadde jeg likevel gått opp 400g. Det er kjedelig. Jeg regner ikke med noen nedgang denne uken. Har skeiet ut litt for mye. Onsdag var jeg i Danmark og i går spiste jeg både det ene og det andre + vin. I dag skal jeg ta meg sammen. Jeg må snart begynne å trimme også for det gjør jeg ikke nå.

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen- 17.5 trimpoeng er jo kjempebra, da må det skje mye med cm etterhvert:)

 

Har tenkt igjennom mine delmål og hva mitt første mål skal være. Nå er det 8 uker til påske og innen da vil jeg ha gått ned 5 kg (0,6kg i uken). I tillegg skal jeg pr uke ha de anbefalte 7 trimpoengene som ett minimum.

Nå kommer jeg også til å bli mye strengere med veiing av maten i en god periode, får å få lagt nye vaner på plass og unngå overspisning i sene kveldstunder ( eller potetgull/sjokolade foran tvn). Denne gangen har jeg forbedret meg bedre; har funnet frem sysaker og puslespill til stunder da "suget" etter mat/godteri kommer. Som belønning for meg selv skal jeg en gang per mnd kose meg med massasje;) sparer tross alt inn litt kr når man ikke spiser godteri;)

 

Så nok en gang trengs det støtte fra dere og ikke minst deres råd!

 

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig dag. Denne helgen har vært stille og rolig Morsdagen skal jeg feire neste søndag, barna er hos papsen i helgen. Igår lagde min mann et nyyydeligt måltid til meg bestående av svinefilet og broccoliblanding, det er det beste jeg har smakt på lenge. Han veide opp til meg og alt i alt så inneholdt herligheten bare 300 kcal. Jeg har snikveiet meg i dag og det lover godt he he. Ha en strålende søndag folkens, Jeg legger inn målene mine i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hangglidern

Har heldigvis ikke opplevd å gå opp enda, men det var sannelig ikke langt unna forrige uke, og det med over 20 trimpoeng.

Det er da en begynner å lure på om det er riktig det en holder på med. Heldigvis klarte jeg å legge det bak meg, og har forsatt likedan denne uken også.

Er skikkelig spent på vekta i morgen.

 

Stå på videre Queen, håper du ikke er i ferd med å gi opp. Legg det bak deg fortest mulig, og start denne uken på ny frisk.

 

Jeg har vært ute på ski i dag - kjempeherlig. ;)

 

Hilsen Hangglidern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver og skriver om min slanke historie til GR. Så klarte jeg og slette hele greia..... SUKK.............. MEn var da endelig godt at jeg visste hva Trinny het for noe. Rett inn på gulesider og finne nr hennes. For jeg hadde sendt henne historien på mail før jeg skulle sende den til GR. Sitter nå og venter på og få den tilbake. Godt at det ordner seg for snille jenter...

Tusen takk Trinny at du tar deg tid til og sende den tilbake til meg uansett om du er borte:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den siste tiden følt meg utrolig lite motivert, og veldig lei av hele dritten. Er lei, lei, lei. Det er slitsomt å tenke sunt og riktig i matveien på et lite kjøkken alene. Jeg har bare lyst til å våkne opp, tynn og pen. Jeg er lei av å ha dårlig samvittighet for at jeg ikke har fått trent, lei av dårlig samvittighet for at jeg har spist feil og for mye, jeg er lei av ikke å få det til. Men jeg er også grusomt lei av å være feit. Jeg prøver å finne motivasjon, og jeg kan sette opp ei liste med ti-tyve punkter til forklaring på hvorfor jeg bør/skal/vil/må ned i vekt - men det hjelper ikke. Jeg får det bare ikke til. Jeg har bare lyst til å gi opp hele greia. Har ikke veid meg denne uka - hele tiden funnet unnskyldning for ikke å gå på vekta. Jeg gidder ikke, orker ikke. Makter ikke enda en gang å se at jeg har gått opp, eller i beste fall stillstand.

For et år siden var alt mye bedre. Da bodde jeg et sted jeg kjente flere, jeg hadde ei å trene sammen med, jeg hadde et kjøkken jeg trivdes på, jeg hadde en samboer som støttet og oppmuntret meg. Men selv om jeg da trente tre-fire ganger i uka, gikk jeg heller ikke ned i vekt. Dog registrerte jeg ikke mat, prøvde bare å tenke lurt i matveien - kjente ikke til Vektklubben. Men jeg gjorde mange grep etter råd fra ernæringsspesialist, og burde sett effekt. Jeg begynner å lure på om jeg er en sånn person som ikke kan gå ned i vekt, at kroppen min har festet seg på rundt 118-120 kilo.

Jeg har akkurat sett på The biggest looser på TVNorge, og burde kunne hente inspirasjon derfra - de har jo klart det, gått ned mye, ser så mye forbedret ut. Men så tenker jeg på at de tross alt har fått så mye hjelp og støtte, og hatt det som et heltidsprosjekt. Det har ikke jeg mulighet til. Så da dropper jeg helt ut.

Det verste er at det virker ikke som om det hjelper å få verken oppmuntring eller kjeft her inne. Jeg glemmer eller ignorerer det, får meg ikke til å sette ting ut i praksis. Jeg har lyst til å gi opp, men jeg har lyst til å bli tynn også... Jeg merker at jeg er sliten og lei av å føle meg dårlig med meg selv, men jeg klarer ikke å gjøre noe med det.

Jeg prøver å analysere om dette bare er en tøff periode, fordi jeg har mye å gjøre med studier og jobb og annet. Men jeg vet ikke. Det er så mange grunner til at jeg må ned, så hvorfor går det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg veldig godt enitS. -Det er ingen som synes dette er emkelt, og det er iallefall ikke lett når man skal gjøre så mye på egenhånd, uten støtte fra de man er glad i. -Det viktigste for oss (sliter også for tiden!) er å slutte med dårlig samvittighet! -Vi kommer ingen vei med å bli nedbrutt og nedfor når vi gjør feil, men den enkleste måten å unngå dette på er å være aktiv, i godt humør, og spise sunt. -Hvis du går på vekta nå og har holdt deg stabil, så er egentlig det en seier! -Jeg kan garantere deg at selv om du føler at vekta di har stabilisert deg på 120kg, så gjelder det KUN når du forsøker å gå ned! -Hvis du slipper opp, så vil vekta ganske raskt gå oppover, og du vil få enda mer å slite med i årene fremover!

 

Mitt råd til deg er egentlig å sliutte å slanke deg for tiden! Det er lettere å gå ned i vekt når du har faste rutiner og rammer i livet ditt, som jobb, samboer, og daglige gjøremål. -Ikke forvent å gå ned nå, men forsøk å være aktiv, forsøk å velge magrere alternativer, og gjør en eller flere enkle med merkbare endringer!

-For deg vil jeg anbefale at du slutter å drikke brus! (Vannvet jeg du liker, og med sukketter burde du få til te også!) -Hvis du er streng med deg selv på ett område, så er det lettere å kontrollere det, og i de fleste anledninger kan du kjøpe en flaske vann, be om vann eller drikke te. -Ha med deg en flaske vann og sukketter i veska, så har du ingen unnskyldninger for å drikke brus. -Alternativet er å gjøre som jeg ; slutte med sjokolade eller godteri. -Tror du kanskje vil synes det er tøffere, så derfor synes jeg brusen bør forsvinne først. -Det som er litt OK, er at for meg som er såvant med å spise sjokolade, så blir jeg helt frustrert når jeg har lyst på ne snop! Jeg er ikke glad i potetgull, og når jeg kjøpte smågodt, så var minst halvparten sjokolade! -Når jeg har lyst på noe godt nå, så er jeg programmert til å ikke kjøpe sjokolade, men det er sannelig ikke mye annet som frister heller! Endte opp med å kjøpe ett stykke kake, og i hega lagde jeg popcorn. Kakestykket mått jeg sette igjen halve av, men popcorn gikk ned ;)

 

Problemet for de fleste av oss er at vekten ikke stopper noe bestemt sted. -Vi har anlegg og vaner som etterhvert kommer til å gjøre oss fysisk og psykisk syke, og i værste fall risikerer vi at vi ikke lenger fungerer i dagliglivet. -Målet må være å lære seg å trives uten at man må proppe i seg sukker til en hver tid! -Ingen forventer at vi skal bli syl-slanke, men ved å ha en pose med gulrøtter og en flaske vann i veska kan man kanskje uinngå at man går videre opp?

 

Tenk for all del positivt, se deg selv i speilet og se hvor flott du egentlig er! -Ikke fokuser på valker, men se etter glansen i øynene! -Hvis den ikke er der, så må du for all del jobbe med å finne den først! -Uten livsglede og trivsel blir ikke vektreduksjon noen varig løsning, og iallefall ikke lett å oppnå!

 

Sliter selv med reduksjon for tiden, men er egentlig veldig fornøyd med at jeg ikke går opp! -Skulle jeg ikke klare de siste 12-14 kiloene, så må jeg iallefall lære meg å leve uten å fyke opp igjen! -Håper på en gavepakning med motivasjon nå, men for tiden er hodet for fullt av snørr og høyt trykk til at det er plass til motivasjonen! Atsjjooo!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei CamCam!

 

Tusen takk for langt svar. Å være her føles nesten som om å ha venner, og at noen tar seg bryet med å svare ei håpløs jente som meg føles utrolig godt! Det gjør noe med selvtilliten min, som vel er min store hemsko. Den er ikke akkurat veldig god. Selv om jeg har en fantastisk kjæreste, og vi har vært sammen i fem og et halvt år, så har jeg relativt ofte dager hvor alt er helt bånn og jeg ikke klarer å forstå hva han skal med ei dundre som meg. Han veier i tillegg nesten bare halvparten av meg, så av og til når vi er sammen (både offentlig og alene) føler jeg meg utilpass. Du vet, normen er jo at han er størst (bare se på komiserier på TV: Hun er slank, han har "pondus"). Jeg har dager jeg ikke orker å gå fra hybelen, for jeg tenker at alle blir kvalm av å se meg. Noen dager tåler jeg ingenting, før alt rakner. Andre dager er jeg sterkere.

 

I dag føler jeg meg ganske sterk. Jeg gikk på vekta. Og den viste 118,4 kilo. Ikke forstår jeg hvordan og hvorfor, men jeg er nå på det laveste tallet jeg har registrert i år. På en måte får jeg lyst til å prøve igjen, men samtidig så orker jeg ikke sånne bølgedaler - både emosjonelle og i forhold til tall. Kanskje like greit å fokusere på noen uvaner i spisemønsteret, og jobbe med de - også gjøre mer og mer etter hvert. Jeg skal jobbe for å bli flinkere til å spise flere måltider HVER dag, og jeg skal finne noe annet som kan fungere som trøstemat når jeg har de vanskelige onsdagene med fag jeg ikke liker. Og brus er noe jeg skal drikke kun ved spesielle anledninger. De tre punktene er mye å jobbe med for meg, men en god start tror jeg. Også må jeg jobbe med døgnrytmen, slik at jeg får lest mer til eksamen 1. mars! :-) Men med bedre døgnrytme vil jeg trolig også få plass til flere måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Start med de små, men farlige tingene, og vær snill med deg selv på andre måter enn å putte noe inn i munnen, så er du godt på vei! -Vi er her og følger med hvordan det går!

 

(PS, Jeg har en laaang slank kjæreste, og om ca 7 kg passerer jeg han på veien nedover ;))

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...