Gå til innhold

Ned 5 kg til jul


Gjest bennep

Anbefalte innlegg

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Bare hiv deg med :-)

 

Herlig artikkel! Dere er skikkelig motivasjon for meg. Flott gjeng :D

Har vært morsomt å få regnet ut alt! Må lese artikkelen litt mer detaljert etter kveldsmaten. Skal steke egg med stekt skinke på. Namnam!

Imorgen skal jeg på jobbintervju, så forhåpentligvis får jeg min første vakt snart jeg og!

Bra å høre at du har fått et knall tilbud. Nå er det bare å stå på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på intervjuet!

Jeg har akkurat fullført en praktisk eksamen idag, og gleder meg til å få det av skuldrene og begynne å få inn noen knall økter igjen:)

Er likevel stolt over at jeg har klar å få inn 5-6 økter i uke selv om eksamenstresset har stått på - har funnet ut at en viktig del av det er å glede seg over det vi får til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Ser ut som det blir jobb ;)

Idag har jeg vært flink med maten. Spist hver 3 time. Lagde meg kylling med grønnsaker til middag. Har i tillegg fullført min første spinningsøkt på 45 minutter og spilt håndballkamp. Fantastisk godt!

Imorgen blir det en avslapningsdag. Kan ikke trene hele tiden.

Hvordan går det med dere? Klarer dere å spise sunt?

Hva lager dere til middag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppers

Tror jeg er ganske flink til å lage sunn mat. Men jeg må innrømme at jeg fikk meg et lite sjokk når jeg så hvor mange kalorier det var i en spiseskje med solsikkeolje (97 kcal!!!). Jeg har jo bare helt oppi stekepanna uten å tenke meg om, men nå er det kun en spiseskje som gjelder, og det går helt fint:)

 

Jeg har dessuten flyttet veiedagen min fra fredag til mandag. Tror jeg må lure meg selv til å være flink i helgene. Den vanlige regla er jo at jeg går opp i helgen ned i ukedagene, og da blir man bare værende på samme vekt.

 

Hvor mange trimpoeng ligger dere på i uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HannaMontana

Høres ut som det går bra med dere! ;) Både med trening og mat!

Jeg syntes det er litt vanskelig.. jeg trener jo en del, men det har vært så utrolig mye sosialt den siste tiden.. både fredag, lørdag og søndag.. så blir det plutselig vanskelig å motstå alle fristelser. I tillegg er det så mye å gjøre på skolen så det blir mange timer med lesing = sitte ned. I morgen er det også snakk om fest sammen med basisgruppa på studiet, syntes det er litt viktig å være med siden vi ikke har vært i gruppe sammen så lenge og jeg vil jo gjerne være med, så det blir nok "lørdag" for meg i morgen. Ikke fordi jeg drikker så mye, men har dere noe forslag til noe gode drinks med ikke alt for mange kalorier?

 

Jeg var forresten til foredrag i går med en trener/fysioterapeut som jobber for danmarks svømmelandslag og for noen av danmarks beste innen for triatlon og team danmark. (jeg bor i danmark) Han snakket om trening, spesielt løp siden jeg var der mer løpeklubben. Det var veldig spennende, spesielt i forhold til trening og motivasjon. I tillegg var det 25% på treningsklær.. Så nå er jeg klar til å løpe intervaller i kveld ! :D

 

Forresten super bra artikkel!

 

Har du fått jobben bennep? Isåfall gratulerer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genitalt! Den var veldig kjekt å bruke. Det ble jobb på meg, jippi :-)

Jeg føler jeg ikke klarer å gå noe ned i vekt jeg. Veldig spent på vekta imorgen. Føler jeg heller har gått opp. Men er samtidig morsomt å se at kroppen er blitt strammere. Har gått inn 1 cm i midjen. Veldig fornøyd med det selv om jeg skulle ønske vekta ble med meg.

Hvordan går det med dere?

 

Har kommet meg godt over 10 trimpoeng i uka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge cm går nedover, så får man jo i alle fall endringer på kroppen - det er vell det man er ute etter? Så vær stolt over det:)

grete roede har virkelig begynt å fungere hos meg. endelig er rutinene begynt å komme inn, og med 6-7 økter i uka, har jeg nå gått ned 4 kg på 5 uker, og cm går fort nedover. Det føles godt!

Supert at du fikk jobben - gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow!! Høres ut som det kurset hjelper. Hva er det du egentlig lærer på det kurset? føler ikke at jeg som student har råd til 2000 kr til et kurs ;)

 

Gratulerer med vektnedgangen! Stå på :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HannaMontana

Det ble ikke veiing i går, etter en sen kveld med mye godt på torsdag. Så nå tenker jeg å flytte veiingen til mandager, så må jeg være litt ekstra flink i helgen. Det legger også litt mer press på meg, siden det er i helgene jeg er svak. Jeg har også lyst til å gå kurs, men så må det blir over nettet. Hvordan fungere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man sender inn rapporter en gang i uken (selvvalgt veiedag) og på rapporten skriver du vekt og mål, og svarer på diverse spørsmål. I tillegg har kursleder tilgang til å se hva du registrere som mat, og om du har spist nok grønnsaker, frukt og melk og hvor mange trimpoeng du har hatt. I tillegg kan du sende inn spørsmål til kurslederen, og det varierer kanskje litt fra kursleder til kursleder, men jeg får i alle fall svar veldig fort (samme dag eller dagen etter). I tillegg får man alt materiale (kursbok og sesongbok) slik som de som går på vanlig kurs får. Vil tenke meg at dersom man har veldig vanskelig for å motivere seg selv kan det være bedre å gå på et skikkelig kurs, men som for meg, hvor mange av de gode vanene allerede var inne, men trengte litt mer struktur, så kan internettkurs være greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et flott opplegg. Ska se om jeg ikke får spart meg opp litt kroner nå som jeg begynner i jobb.

Tror det er lurt med veiedag på mandager. Tenkte på det selv her om dagen. Tror man automatisk blir flinkere i helgene.

Da flytter jeg herved min veiedag til mandager.

 

-------------------------------------------

17/10

24/10

31/10

7/11

14/11

21/11

28/11

5/12

12/12

19/12 - MÅL 60kg ;))

 

 

Lykke til dere! Er dere foresten med å føre opp dagene hva man spiser? Så kan man kritisere og motivere litt sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HannaMontana

Tusen takk for svaret.. Friskogflott20 :D Jeg har veldig lyst til å prøve det, og det er det eneste som er aktuelt siden jeg bor i danmark.

Jeg får se om det hjelper med veiedag mandag, bra du slenger deg med bennep :) Jeg håper snart jeg ser noen resultater, prøver å være flink og trener en god del, men vekta står stille. Hmm..

Syntes middagen er litt vanskelig, jeg og kjæresten prøver å lage noe som begge liker, men det er ikke alltid like lett ihvertfall ikke når det også skal være sundt. I tillegg blir det ofte sent (19:00-20:00 tiden) for danskene spiser sent. Vet dere om det har noen betydning? det blir jo ikke noe mer mat etter det.

 

Jeg vet ikke helt om jeg tørr å skrive ned alt jeg spiser ;) hehe.. men hvis du begynner bennep, så slenger jeg meg sikkert med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp til hver enkelt hva de vil. Skal se om jeg blir å skrive ned hva jeg spiser, men er mye mer oversiktlig om man skriver det ned sånn at man ser selv hva man spiser.

Middager er veldig vanskelig. Går mest i kylling og laks her. I helga koste jeg meg med taco, nammnamm!! Eneste godteriet jeg spiste var to klubber. woho!

Begynner fullt og helt imorgen med inntak av mat. Treningen går av seg selv nå hos meg ;)

Har hørt at du helst ikke bør spise et stort måltid etter kl. 20.00. Så hvis dere spiser sen middag bør du vel ikke spise deg helt stappe mett. Er vel siden man forbrenner minst om kvelden/natten så hvis inntaket er stort får man ikke forbrent det.

Er bare det jeg har hørt, men er ikke sikker om det er riktig.

 

Vi prøver veiing på mandager så ser vi hvordan det går. Trur det var en kjempe ide slik at man terper i helgene også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

05/10 - 65,4 (startvekt)

10/10 - 63,5 (-1.9 kg)

17/10

24/10

31/10

7/11

14/11

21/11

28/11

5/12

12/12

19/12 - MÅL - 59 kg

 

Kjenner jeg er ganske happy men vekttapet denne uka, men regner med at det fra nå av blir mye verre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HannaMontana

Det her skal vi klare! :) Gratulerer med super vektnedgang.. Det er bare å kjempe videre, og ja.. all nedgang er god nedgang! :) dere er flinke!!

 

Hva har dere av planer denne uka, trening og mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...