Gå til innhold

Ned 5 kg til jul


Gjest bennep

Anbefalte innlegg

Ønsker å fullføredenne planen for denne uka :-)

 

Mandag - fotballtrening

Tirsdag - Spinning

Onsdag - Fritt

Torsdag - Håndballtrening

Fredag - pump

Lørdagen - Treningskamp håndball

Søndag - håndballtrening

 

Matinntaket skal jeg forsøke å holde anbefalt kcal løpet av dagen og være flink til å drikke mye vann som jeg ellers er dårlig til :-) skaper en mer metthetsfølelse hvert fall hos meg sånn at jeg slipper å få lyst på noe godt hele tiden.

Suser avgårde på fotballtrening snart :-D

Hvilke planer har dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar
Gjest HannaMontana

Høres ut som en god plan! :)

 

I dag har det blitt 70 min løp

Tirsdag: Stram opp

Onsdag: Løpetrening

Torsdag: Bodyfit og mage/rygg

Fredag: Kondis/styrke

Lørdag: Løpetrening

Søndag: Gå tur

 

Sykler til og fra skolen, og det gir jo litt.

 

Nå skal jeg bare få en god rutine på matinntaket.. syntes ikke det går så værst egentlig.. men kan vel hende jeg skal gjøre noen endringer som setter opp forbrenningen litt! :) Det er alltid noe som kan forbedres :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HannaMontana

Sjokoladen er også min værste fiende, men også min beste venn! :) hehe..

Hva er det dere tillater å spise av godteri.. Skal prøve å holde meg til en liten sjokolade på lørdager.. Jeg var hos svigers igår å spiste middag, vi skulle ha is til dessert, men jeg takket nei. Det var ikke så lett, men jeg klarte det da. Vet bare ikke helt hvilke grenser jeg skal sette. Det er jo også viktig å kose seg litt.

 

Hva inneholder en normal dag med mat for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant. Prøver også å holde meg til det minimale. Har funnet ut at jeg klarer meg med et par klubber, da kan jeg holde på dem lenge mens jeg får dekt sukkersuget.

En vanlig dag,

 

- Frokost, et glass biola eller melk. Enten brødskive eller knekkebrød med et sunt pålegg :-) tenkte også noen dager å lage meg omelett, eller havregrøt :-) da holder jeg meg mett veldig lenge.

- lunsj, den synes jeg er vanskelig. Det er her jeg sliter mest. Tenkte å fresh opp med litt roastbief og salat med litt majones under, forfriskende godt! Eller så er kyllingsalat veldig godt. Men går nok mest i tørre brødskiver med ost og skinke siden jeg studerer og ikke er noe morgenfugl.

- mellommåltid spiser jeg enten en banan eller ei pære før å få i meg litt frukt.

- Middag varierer veldig. Prøver alltid å ha salat eller grønnsaker til slik at jeg får i meg grønt. Det kan man heldigvis spise mye av uten at det blir noe kaloribomber.

- Kvelds, enten knekkebrød eller brødskive. Coop's musli er og fantastisk godt. Bare passer på at jeg ikke kjører i meg for mye kalorier på kvelden siden man skal legge seg og ikke får forbrent alle kaloriene.

 

Vet ikke om dette var noe til hjelp, men det er iallefall mine dager :) hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HannaMontana

Takk for svar, det høres veldig bra ut! Jeg syntes også lunjen er litt vanskelig..

 

Til lunsj har jeg prøvd å være flink til å steke en bit med laks kvelden før, eller kyllingfilet og litt ris til + gulrot i biter eller brokkoli. Metter og smaker godt :) men vi har også kantine på skolen med buffet hver dag, og det koster heller ikke så mye. Jeg pleier noen ganger å blande salat og ha hjemmelaget rundstykke til. Ellers har jeg ofte havregrøt med litt banan i til frokost uten sukker og med bringebær. Mellommåltid er ofte en biola-shot og et eple. Middagen idag var skinkestrimler og blandet salat i grovt pitabrød. Har også noen ganger blandet masse grønnsaker og kokt i kyllingbuljong med kyllingbiter i eller lapskausblanding. Masse godt man kan lage, jeg er bare ikke alltid så kreativ. Når jeg kommer hjem fra skolen pleier jeg å spise yoghurt naturell med litt frisk frukt og bær så blir det sen middag og ingen kveldsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ofte disse porsjonpakningene med havregrøt fra Axa til frokost. Vi har en haug på jobb, men mener å huske at de ikke koster så mye heller, type 20 kr. Man heller bare kokende vann i boksen og lar den stå noen minutter. Er vel type 180 kcal i en boks. Jeg har litt honning i for å gjøre den litt søtere. Da lander jeg på rundt 220 kcal, som er rett og slett en perfekt frokost.

 

Bennep og HannaMontana- Imponert over ukesplanene deres. Jeg er nok ikke like flink som dere denne uken, og denne uka startet litt feil i og med at jeg hadde bursdag i går. Når man få kake på jobb så kan man liksom ikke si nei;) Ikke biff av kjæresten heller;)

 

Tror jeg satser på noe som dette denne uka:

 

Tirsdag: Joggetur

Onsdag: Styrketrening på senter

Torsdag: Yoga + gå til jobb

Fredag: Gå til jobb (40 min) + styrketrening på senter

Lørdag: Lang gåtur i fjellet

Søndag: Ikke helt sikker enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mine mål:

 

05.09; 69,0

12.09: 67,8

19.09: 67,9

26.09: 66,8

03.09: 66,4

10.10: 65,3

17.10:

24.10:

31.10: 62,0 (MÅL)

 

Har gått fint så langt, -7 cm, det meste rundt midjen. hadde vært mer selvsikker på å nå målet mitt dersom jeg ikke hadde hatt de to ukene med stagnasjon, men med minimum 1 kg vektnedgang de andre ukene, tror jeg det er overkommelig:) ikke krise for meg å ta en ekstra uke for å nå målet. 62 kg er bare mål nr 1- stopper ikke der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt er vel ca 65-66 kg, mål er 60 kg før jul, og 58 kg til februar.

 

 

 

uke 0: 19 okt: startvekt 65 kg

uke 1: 26 okt

uke 2: 3 nov

uke 3:10nov

uke 4:17 nov

uke 5: 24 nov

uke 6:1 des

uke 7:8 des

uke 8:15 des

uke 9: 22 des: Mål 60 kg

 

Jeg begynner internettkurs i neste uke, og vil da veie meg. Tror jeg veier 65 kg. For å klare vektmålet mitt må jeg gå ned 0,55 kg per uke.

 

wish me luck :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HannaMontana

Velkommen i gjengen down5! :) Lykke til med målet.. Dette skal vi klare sammen!!

 

Det er noen flotte resultater du har friskogflott, det går den rette veien! Supert!! :)

 

Fin ukeplan du har snuppers!!

 

Har dere hatt en bra dag idag alle sammen?? :D

 

 

 

 

Huff huff.. har blitt litt mange kalorier i dag pga noen rundstykker.. de trekker fort opp. Fikk så dårlig samvittighet, så tok 2 timer spinning.. håper det ikke har får noen betydning..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at flere hiver seg med, bare trivelig :-)

Synes du har en god ukesplan du og snuppers. Bare man er i aktivitet så har man kommet et godt stykke på vei.

Jeg må nok innrømme har ikke vært flink idag med noe trening. Men kaloriinntaket har tilsammen vært 1150 idag, så egentlig har ikke det noe og si for vekta sin del. Ble heller fokus på studieoppgave som jeg faktisk ble helt ferdig med, så nå kan jeg få mer ut av dagene :)

 

Bra jobba friskogflott! Snart er du der du skal.

 

Viktig å ikke få for dårlig samvittighet når man overspiser en dag så lenge det ikke skjer hver dag :-) litt kos innimellom må man unne seg. Men bra økt idag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie H

Ser at dette er en gjeng som passer for meg!! Jeg er 158 cm høy, i min beste alder, og veier 65.5 kg.

 

Jeg gikk på kurs før sommeren, og gikk ned totalt 10 kg på 3 kurs, var ikke helt ferdig, og noen små er kommet tilbake, så før jeg begynner på Hold Vekten kurset, vil jeg har vekk de siste 5 kiloene.

 

Startvekt 12.10 65.5 kg

 

Lykke til alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutt på 22 år her. Har vært på vektklubben siden januar, og jobbet meg nedover. Startet i klubben 10-20 kg ned.. Føler nå jeg kanskje kun mangler 5 kilo til jeg er happy. Evt litt til. Føler det er kun magen som mangler.. Altså gjerne noen cm til bort der.

 

Sett dere skrevet litt her de siste dagene, og dere er veldig flinke til å motivere å komme med tips. SÅ lurer på om jeg kan slenge med med?

Trenger motivasjon og tips på de siste kiloen, føler de er vanskelige å få bort :s

 

Vil selvfølgelig dele min erfaring og tips, og samtidige være med motivere..

 

Mvh meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie H

Så flink du har vært Gutt21. :-) Har du gått på kurs, eller klart det alene?

 

Synes også at de siste kiloene er de vanskeligste, det går seinere nedover og man begynner å bli litt lei... Men da er det lurt med hyppigere "belønninger". Og det er viktig å ikke gi opp før du er i mål, for da er det så lett for at det går opp igjen...

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg er 23 år gammel, 165 høy og veier nå 66,1 kg. Jeg har gått på lavkarbo siden jul og har gått ned 15 kg til nå. Jeg vil ned til 58 innen jul, og klarer ikke å motivere meg til lavkarbo lenger.

 

Mitt problem er at jeg spiser alt for sjeldent og da ofte overspiser på kvelden. Så jeg skal spise hver tredje time, og prøve at alle mellommåltidene skal være frukt eller nøtter.

Trener spinning 2-3 ganger i uken og i tillegg styrke 2 ganger. Har vært litt slakk i det siste, så må hive meg på igjen nå før kiloene begynner å renne på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til alle nye og gratulerer med vektnedgang til dere :-) Det er de siste kiloene som er vanskeligst, men ikke umulig. Stå på!

 

Har selv gått på lavkarbodiett. Gikk ned 1 kilo i uken i 4 uker, tilsammen 4 kilo. Men så straks jeg begynte å gradvis spise normalt gikk jeg opp to kilo. Siden jeg hadde god effekt på helsen min også fortsatte jeg med hel produkter. Vekten ble stabil etter de to kiloene hadde lagt seg, og siden slet jeg med å gå ned i vekt. Nå har jeg gått over til lettprodukter igjen og holder meg til anbefalt dagsinntak her på vektklubben med mye frukt og grønt. Er veldig spent på mandagens veiing, men føler selv at det går rette veien. :-) Lykke til!

 

Idag er det håndballtrening. Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg merket at jeg sliter litt med å legge vekk lavkarbo tankene mine om matvanene. Jeg tror nok det kommer til å ta noen dager før jeg klarer å tenke kalorier igjen, så jeg begynner veiing neste uke.

 

Men med frukt o.l det kan jeg vel spise om kvelden og slikt? i moderate mengder så klart :) er så vant til å tenke at jeg ikke kan ha frukt, så må bare spørre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært Gutt21. :-) Har du gått på kurs' date=' eller klart det alene?

 

Synes også at de siste kiloene er de vanskeligste, det går seinere nedover og man begynner å bli litt lei... Men da er det lurt med hyppigere "belønninger". Og det er viktig å ikke gi opp før du er i mål, for da er det så lett for at det går opp igjen...

 

Lykke til[/quote']

 

 

Takk :) Ingen kurs her, men har lest mye på nett. Plukke opp my her og der!!

Ja, unner meg fort gode ting i helgen nå, men jobber fortsatt hardt :)

Målet er å alt ligge i minus på kalorier, og minst mulig karbo, men mange dager er det my karbo å. Må ha brød, og Litt pasta, etc.. Så hoved fokuset er å ligge i minus: )

 

I dag har jeg fått trent litt styrke og 4*4, bra økt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis frukt i moderate mengder så tror jeg det skal gå bra. Heller frukt enn sjokolade da :)

Jeg spiser ofte ei pære til mellommåltid da den er akkurat på 110 kalorier :)

 

Hvordan har uka deres vært?

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie H

Så langt har det gått fint, det var litt vanskelig i går å bare spise 30g snop... tenker det er bedre å holde meg 100% unna, men jeg vet at jeg må øve meg på å være fornøyd med mindre... det er jo en livstilsendring dette, ikke bare en vektnedgang...

 

Ha en fortsatt fin helg.

Gleder meg til veiing mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk på vekten i dag, uff, 66.5kg. da har jeg lagt på meg 1,5 kg på 3 uker, uff og uff. målet er fremdeles 60kg til jul.

 

hvor mye spiser dere? jeg klarer ikke holde meg på 1300 cal, blir så sulten på kvelden :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HannaMontana

Mange som er flinke her :)

 

Ikke for å virke negativ..men jeg har virkelig ikke fått til maten den uken her.. jeg trener mye, så det er jo positivt.. men den maten.. hmm.. Bare i basisgruppen på skolen er det 5stk som har bursdag innenfor de neste 14 dagene, og alle feirer = mange kalorier. Det er innflytningsfester og filmkvelder og jeg har hatt besøk i helgen av noen gode venner..da ble det jo også litt ekstra. Syntes det også er vanskelig å være "hun som ikke kan kose seg" i alle anledninger. I tillegg nærmer det seg eksamen og det blir mange timer på baken. Noen som har noen gode råd, eller vil motivere litt?? :)

Er det noen som har vært på lavkarbo-diett som har positive opplevelser?

 

Har dere hatt en bra helg? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...