Gå til innhold

Ned 5 kg til jul


Gjest bennep

Anbefalte innlegg

Har heller ikke vært så veldig flink på lørdag da det ble noen øl ute på byen, men har fortsatt troen på et godt resultat imorgen på vekta.

Har gått på lavkarbo diett, men etter mi mening mener jeg dette kun er en diett man bør gå kort tid på hvis man feks vil "rense" kroppen. Det er som min mor sier, skal du gå på diett må du nesten gå på det hele livet for å få resultater av det, og skal du leve av bare lavkarbo vil det få konsekvenser for blant annet ditt kolesterol.

Jeg har troen på at man kan spise alt, bare med måte. Dette er for meg den løsningen som har fungert best når jeg ser tilbake på ting.

Gruer meg også til eksamenstid. Det blir mange timer på baken i tillegg til at man får lyst på noe søtt som holder blodsukkeret oppe, men jeg skal være flink å ta meg pauser og gå meg en småturer.

I dag har jeg vært flink med maten. Holdt meg innenfor grensa og spist delvis "sunt" bortsett fra det ene stykke pizza som ble til middag.

Synes selv det er vanskelig å holde seg innenfor 1300 grensa da jeg også blir veldig sulten på kveldene, men jeg drikker meg et stort glass vann eller pepsi max for å dempe sulthetsfølelsen, fungerer for meg :)

 

Lykke til på veiedagen imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Føler jeg har hatt en veldig fin uke, selv om det ikke syns på vekten. Jeg tror at det 1,9 kg vekttapet mitt den første uken rett og slett var vekta som tulla litt med meg. Den er helt ny og jeg trenger å "lære" meg den. Har blant annet funnet ut at den viser feil første gang man går på den. Så jeg må veie meg ca 5 ganger før den "stabiliserer" seg;)

 

Men totalt sett så har jeg jo gått ned 1,5 kg på to uker uansett. Så det bør jeg jo være fornøyd med. Har hatt 4 fine treningsøkter denne uka, og det ser ut som om det skal gå fint denne uken også:)

 

Lagde forresten sunn pizza til meg og kjæresten min i helga. Helt genialt! Grov bunn med litt revet mozzarella, løk, tomat, parmaskinke, ruccola og pinjekjerner.

Anbefales!!

 

Når det gjelder lavkarbo så tror jeg det kan være lurt som et kickstart på et sunnere liv, men tror ikke det er bra i lengden. Poteter og korn var jo en stor del av kostholdet til foreldrene mine når de vokste opp, og de var tynne som streker. Sukker derimot var ikke spesielt vanlig, så jeg tror man bør tenke mindre av de gale karbohydratene. Tror også porsjonsstørrelsene har vokst over de siste tiårene, derfor forsyner jeg meg kun en gang.

 

05/10 - 65,4 (startvekt)

10/10 - 63,5 (tror vekta var på bærtur)

17/10 - 63,9 (Glad for å være nede på 63-tallet)

24/10

31/10

7/11

14/11

21/11

28/11

5/12

12/12

19/12 - MÅL - 59,9 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Håpte jeg kunne slenge meg på her. Jeg er en jente på 23 år. Jeg er 165 høy og veier idag 67,3 kg. Målet er 60 kg til jul, og håper inderlig jeg klarer det.

 

Idag er første dagen min på GR, syntes det går fint til nå hehe men er litt usikker på hvor mange kalorier jeg skal spise til dagen, noen som har litt mer peiling enn meg?

 

Planen er å trene spinning og styrke 3 ganger i uken, og de andre dagene gå en lang tur.

 

Jeg håper vektnedgangen ser noe slikt ut:

 

17/10: 67,3

24/10:66,5

31/10: 65,7

7/11:64,9

14/11:64,1

21/11:63,3

29/11:62,5

6/12: 61,7

13/12: 60,9

20/12: 60

 

Men det får vi vente å se :) kjenner jeg gleder meg til å komme skikkelig i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HannaMontana

Takk for svar :) Har bare hørt mye forskjellig om lavkarbo, men skal heller satse på å spise med måte.. syntes bare det er vanskelig med så mye kos, men så lenge jeg ikke har gått opp så er jeg fornøyd til nå! :)

 

Jeg gikk på vekta idag og trodde den ikke hadde endret seg siden sist eller gått opp, men ble da positivt overrasket.

 

Startvekt: 66,6 kg

10/10 - 66,2 kg - TP: 22

17/10 - 65,7 kg - TP: 21,1

24/10

31/10

7/11

14/11

21/11

28/11

5/12

12/12

19/12 - MÅL - 62 kg

 

Syntes dere har noen fine resultater til nå Bennep og Snuppers.

 

wbskinny, du er selvfølgelig velkommen til å slenge deg med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens :) Henger fortsatt med og er flink for tiden! Men har så lite tid til overs, så rekker ikke å engasjere meg her. Vil bare si fra så det ikke virker så jeg har gitt opp. For det har jeg IKKE! :D Lykke til alle sammen, you can do it! :)

 

Neste gang det frister med noe godt, se for deg selv i bikini uten den lille ekstra magen så kanskje man tenker seg om en gang til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra uke folkens!!

Det ble vektnedgang på de fleste av oss, gratulerer. Snuppers, du ligg fortsatt på 63 tallet, så det bør du være fornøyd med! Bare å stå på :-D

Idag klarte jeg å motstå fristelsen! Måtte innom butikken før håndballkampen idag siden jeg glemte å levere pantlappen. Stod 5 minutter og tenkte på hvilken sjokolade jeg kunne spise som var lite kalorier i siden jeg skulle å trene, MEN! Kjøpte heller tyggis som jeg gnagde på. Woho!

Vant forresten med 1 mål.

 

Nå skal jeg spise knekkebrød med kaviar og ost! namnam.

 

Og velkommen til nye "fjes" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen. Blitt noen dager siden jeg har vært inne om her nå. Etter god vektnedgang 5 uker på rad, og med synlige endringer på kropp og form, var motivasjonen på topp, og følte meg uovervinnelig. Så ble det plutselig store endringer i privatlivet pga dødsfall i nær familie. Har nå hatt to dager, hvor jeg stort sett har spist og spist. Det skal sies at jeg har hatt meg to laaange joggeturer, for å luftet hodet og tenkte, men på matfronten har jeg nok vært på rundt 3000 kcal de to dagene. Noen ganger er man så langt nede, at det føler at slanking og vektnedgang er bagateller uten betydning..

når det er sagt kjente jeg når jeg våknet i dag, at jeg har ikke planer om å gi opp alt jeg allerde har klart, og derfor søker jeg inn her for motivasjon. fikk utsatt veiingen til neste uke, men føles så håpløst når jeg hadde de to dagene med "spisemarraton". hva sier dere? er løpet kjørt for neste veiing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trist å høre. Varme tanker til deg og din familie.

 

Tror ikke løpet er kjørt for neste veiing. Kan hende hvis du er flink resten av uka vil vekta enten bli stående, eller at du har gått litt ned :-) et par dager med et sånt inntak tror jeg ikke har betydning så lenge det ikke foregår en hel uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei det har gått veldig fint disse to dagene. Men jeg lurer litt på noe angående nei maten. Er det slikt at man ikke kan få i seg noe av dette her? Jeg kjøpte mat på skolen, og der var der litt majones i. Tok vekk det meste, men noe var igjen, så når jeg registrerte dette så kom det opp at dette var nei mat.

 

Igår var jeg på spinning og styrke, så fikk brent en del der. Og i dag er det ut på tur :)

 

Det var trist å høre med dødsfallet, er ikke like lett da nei. Men du kommer nok godt i gang igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening så kan man spise nei mat, bare i små mengder. Det er i tillegg viktig å få i oss riktige fettstoffer som nei-maten inneholder. Bare pass på kaloriene så tror jeg det går helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takk :) idag gikk det litt skeis ;) jeg ventet på at middagen skulle bli klar og var ganske sulten, så lå det noen stykker brownies der. I sultmania så tok jeg et stykke :) så der røk nesten alle frimerkene mine. Men skal gå en litt ekstra lang tur ikveld og håper skaden ikke er for stor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syntes det går veldig fint på denne dietten. deilig å måtte variere i kostholdet. Nå er det bare noen dager igjen til første eksamen i år, kjenner jeg er vant til å spise mye mer trøstemat på denne tiden, så jeg tror nok jeg begynte på rett tid. jeg er enda litt usikker på hvor mange kalorier jeg skal spise til dagen, men ligger mellom 1400 - 1600 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei folkens!

Det er rolig å stilt nå rundt dere, hvordan går det?

Jeg har hatt to dager jeg har vært ute på livet grunnet konsert, det har vært sinnsykt bra da ;)

Så i helgen er det rolig. Må uansett begynne lesingen til eksamen som bare er 3 uker unna.

 

I dag blir det kylling og ris til middag/kveldskos :) Hva med dere? GOD HELG :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra vekttap bennep!

 

Jeg aner ikke hva jeg veier, for vekta mi viser forskjellig hver gang jeg går på den. Det er snakk om 62,6, eller 63,7 eller 64,1. Den er helt ny, så den burde jo funke. Får prøve igjen i morgen. Hadde en bra treningsuke, men det ble litt ekstra kos i helgen. Så forventer vel ikke noe stort tall. 62,6 vet jeg er feil, 63,7 håper jeg stemmer. Blir skuffa hvis det er 64,1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ferdig emd eksamen ;) kjenner det er kjempe deilig. Nå er det ikke nye før i begynnelsen av desember.

 

Vekten igår viste 66,3 kg. veldig fornøyd med det. Og egentlig ganske overrasket, for eg har absolutt spist ekstra mye denne helgen.

 

Idag skal jeg gå en lang tur, litt styrke hjemme og ikke minst vaske hele huset og det krever nok kalorier det hehe

 

17/10: 67,3

24/10: 66,3 (mål 66,5)

31/10: mål 65,7

7/11: mål 64,9

14/11: mål 64,1

21/11: mål 63,3

28/11: mål 62,5

05/12: mål 61,7

12/12: mål 60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento

Hei ;)

 

Er det noen som vet hvordan man regner ut hvilke meny man skal ligge på?

Lå på meny nr2., altså 1600 kcal. Den gang veide jeg da 62 kg. Nå er jeg nede i 56-57 kg. Er 1.69 cm høy.

Trener ganske mye, 5-6 ganger uken.

 

Lyst å gå ned 2.5-3 kg slik at jeg er nede i til 54 kg til februar. Merker at de siste kiloene forsvinner mye senere, og det er vanskeligere å ha motivasjonen oppe!

:-/

 

Noen som driver å bruker ellipse-maskinen istedenfor jogging? Normalt pleier jeg å bruke tredemølla og jogge 3-4 ganger i uken. Men den siste uka har knærne mine vært så utrolig vonde, at jeg klarer ikke mer enn 10 min på mølla. Tror jeg har vridd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...