Gå til innhold

Trenger råd


Gjest cat123

Anbefalte innlegg

Hei

jeg er ganske ny her inne, men lurer på om det er noen som kan gi meg noen gode råd.

Jeg prøver å følge Grete roede dietten, mitt problem er at jeg har veldig problemer med å få i meg frokost og kveldsmat, jeg har alltid hatt problemer med det og har aldri vært spesielt glad i disse to måltidene. Det ender derfor ofte opp med at jeg ikke spiser frokost og kveldsmat, eller at jeg spiser mindre enn jeg skal.

På bakgrunn av dette har jeg vurdert å drikke pulver shake morgen og kveld, men selvfølgelig spise etter Grete Roede metoden ellers. Jeg vet at det i utgangspunktet ikke er riktig, og at jeg ikke burde gjøre det, men er så lite motivasjon å aldri se resultater også.

 

Er det noen her inne som har noen tips til bra pulvererstatning som du har erfaring fra?

 

På forhånd takk for svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler IKKJE pulvershaker, verken morgen eller kveld! MEN eg vil anbefale deg å `tvinge`kroppen til å få i seg spess frokosten - kanskje er det den som skal til for at du beg. å gå nedover i vekt.

Da får du satt igang forbrenninga di tidlig og drar nytte av den HEILE dagen!

 

Hadde samme problemet som deg når eg starta på G.Roede kurs, og eg satt med tårer i augene og trykka i meg dei to skivene eg skulle ha til frokost og kvelds. Var GRUSOMT. Men det gjekk berre kort tid, så vart deg enklare og enklare og eg kjendte at kroppen hadde SÅ godt av det - og no MÅ eg ha frokosten min! - og kveldsen.

Til frokost er det spess viktig å få i seg NOK mat for å kickstarte forbrenninga di. Men kvelds - kan du ete den litt tidligere enn rett før du skal i seng?

Viss du holder deg til kun det du skal til de andre måltidene, så er min erfaring at man også blir sulten til kveldsen.

 

Stå på - frokost og kvelds klarer du!!!! Tenk at du skal få til frokosten denne veka - og kveldsen neste veke, så om to veker så spiser du både frokost og kvelds! :- ))))

 

LYKKE TIL!!!

 

Twinsmum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost må ikke være brød.

Det kan være havregrøt med litt syltetøy (Uten sukker)¨

Det kan være yoghurt med 4-korn eller musli, oppi.

Det kan være en smoothi - masse vitaminer, som du lager selv

av banan, bær som du liker, litt yoghurt, juice. Putt oppi noe du liker.

Lag den om kvelden så er det bare å drikke om morgenen.

 

Frokosten må heller ikke være akkurat når du har stått opp.

Den kan jo spises når du har kommet på jobb, skole.

 

Jeg starter dagen med en appelsin og i løpet av en time er jeg sulten og spise en skive brød.

Begynn med eple for da kommer sultfølelsen fordi magen begynner å jobbe.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...