Gå til innhold

Ned 5 kg før jul!


Gjest sunn89

Anbefalte innlegg

Det er nå 8 uker til jul, og jeg SKAL ned 5 kg innen det. Noen som er med?

Har vært av og på kaloritelling i mange uker nå, så vekta går ingen veier. Nå turte jeg så vidt å gå på vekta, og det var ikke et hyggelig tall. Opp nesten 2kg den siste uka. Skjerpings!

 

Siden motivasjonen hele tiden svikter tenker jeg at det kanskje kan hjelpe å skrive her.

Jeg er 173 høy og vil ned på 60 kg. Veier nå 69kg. Jeg er riktignok ikke overvektig, men det er de ekstra kiloene som gjør at jeg overhodet ikke føler meg vel. Første delmål er derfor 64 kg til jul :)

 

Tenker å ligge på max 1400 kcal om dagen og trene minst annenhver dag. Eneste som funker for meg er å telle kalorier og ha oversikt over inntaket hver eneste dag. Veiedag blir på mandager, og første veiedag blir 7/11. Da vil jeg forhåpentligvis se et snev av resultater og får motivasjon til å fortsette. Er noen med meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar
Gjest Slankejento
Det er nå 8 uker til jul' date=' og jeg SKAL ned 5 kg innen det. Noen som er med?

Har vært av og på kaloritelling i mange uker nå, så vekta går ingen veier. Nå turte jeg så vidt å gå på vekta, og det var ikke et hyggelig tall. Opp nesten 2kg den siste uka. Skjerpings!

 

Siden motivasjonen hele tiden svikter tenker jeg at det kanskje kan hjelpe å skrive her.

Jeg er 173 høy og vil ned på 60 kg. Veier nå 69kg. Jeg er riktignok ikke overvektig, men det er de ekstra kiloene som gjør at jeg overhodet ikke føler meg vel. Første delmål er derfor 64 kg til jul :)

 

Tenker å ligge på max 1400 kcal om dagen og trene minst annenhver dag. Eneste som funker for meg er å telle kalorier og ha oversikt over inntaket hver eneste dag. Veiedag blir på mandager, og første veiedag blir 7/11. Da vil jeg forhåpentligvis se et snev av resultater og får motivasjon til å fortsette. Er noen med meg? :)[/quote']

 

Jeg er med! :-) Jeg vil også ned. Lyst å gå ned 2-3 kg til begynnelsen av desember.

Hver uke sier jeg til meg selv: Nå skal jeg klare det. Går fint 2-3 dager, men så sprekker jeg. Kanskje hvis vi er to så går det letttere?:)

 

Er 167 cm høy og var 56.8 kg i dag. Vet at jeg har lav BMI fra før av, men føler meg heller ikke vell med de 2-3 kiloene.

Jeg prøver å få trent 4-5 ganger i uken, blanding av styrke + kondisjon. Mitt problem er at jeg ligger på rundt 9-1000 kcal om dagen, for så å komme opp i 2-2500 kcal 2-3 ganger uken. Vet at dette ikke er noe sunt, da kroppen går på sparebluss hvis den får i seg under 1000 kcal daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :) Det går helt sikkert lettere når vi er to!

Jeg kjenner meg veldig igjen i problemet ditt. Sprekker etter få dager selv, også sklir det ut i noen dager.. Jeg har også prøvd å ligge i underkant av 1000, men det er jo som vi begge vet altfor lite. Men jeg er så utålmodig at jeg vil se resultatene fort:P Men så går jeg bare opp igjen med en gang. Så nå skal jeg holde meg på rundt 1400 og satser på at jeg klarer å holde det, så får det heller ta litt lenger tid. Jeg vil jo klare holde trivselsvekta når jeg når den også:)

 

Dette greier vi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå 8 uker til jul' date=' og jeg SKAL ned 5 kg innen det. Noen som er med?

Har vært av og på kaloritelling i mange uker nå, så vekta går ingen veier. Nå turte jeg så vidt å gå på vekta, og det var ikke et hyggelig tall. Opp nesten 2kg den siste uka. Skjerpings!

 

Siden motivasjonen hele tiden svikter tenker jeg at det kanskje kan hjelpe å skrive her.

Jeg er 173 høy og vil ned på 60 kg. Veier nå 69kg. Jeg er riktignok ikke overvektig, men det er de ekstra kiloene som gjør at jeg overhodet ikke føler meg vel. Første delmål er derfor 64 kg til jul :)

 

Tenker å ligge på max 1400 kcal om dagen og trene minst annenhver dag. Eneste som funker for meg er å telle kalorier og ha oversikt over inntaket hver eneste dag. Veiedag blir på mandager, og første veiedag blir 7/11. Da vil jeg forhåpentligvis se et snev av resultater og får motivasjon til å fortsette. Er noen med meg? :)[/quote']

 

Jeg er med!!! Jeg er også 173 og trives best på 60kg. Jeg er rundt 64-65 kg. nå. Jeg og har god erfaring med å telle kalorier, jeg trener en del så jeg bør ikke ha noe problember med den delen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, jeg vil også gjerne være med!!

 

per veiing i dag veier jeg 60,1 kilo, men skulle gjerne vært på 55 kilo!

 

 

da blir det telling av kalorier hver dag, veiing og trening! så satser jeg på å være tilbake i gammel mætsj-vekt til juletider..:) det burde jo være mulig med fem kilo til jul, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg startet dagen rett så bra!! Ute på to timers joggetur, og over 7 trimpoeng i boks!!! 5kg. frem mot jul er helt klart mulig. For min del tror jeg det er veldig viktig at jeg har andre å gå ned i vekt sammen med. Det er så mye lettere når vi kan motivere hværandre. Siden jeg halte i land så mange trimpeng, tror jeg at jeg skal unne meg et glass vin i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg og vil ver me. Var med i annen tråd, men den ble litt rolig.

Jeg veier idag 66,5 nå og skal ned til 60, egentlig under men dette er første delmål. jeg er 165 cm høy.

 

Eg har akkurat samme problem som dere, er kjempe flink i 2-3 dager og så sprekker jeg. kjempe irriterende.

 

Men nå håper jeg at jeg klarer å holde meg sånn noenlunde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg og vil ver me. Var med i annen tråd' date=' men den ble litt rolig.

Jeg veier idag 66,5 nå og skal ned til 60, egentlig under men dette er første delmål. jeg er 165 cm høy.

 

Eg har akkurat samme problem som dere, er kjempe flink i 2-3 dager og så sprekker jeg. kjempe irriterende.

 

Men nå håper jeg at jeg klarer å holde meg sånn noenlunde :)[/quote']

 

Velkommen. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært flink i to eller tre dager... Noen ganger har det kansje til og med holdt ei lita uke. Tror at en av grunnene er at jeg er for streng med meg selv, så når jeg da får en liten sprekk gir jeg bare opp. Denne gangen skal jeg tillate litt mere kalorier pr. dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja tror det er lurt:)

eg og e sånn at hvis eg først spiser noe feil, så skal jeg liksom skikkelig ha pause den dagen....kjempe teit

 

idag har jeg hatt en liten sprekk, jeg spiste et stykke pizzabakeren pizza for jeg var så sulten. Men heldigvis har jeg bare spist knekkebrød tidligere, så det ble ikke så gale.

 

Ikveld blir det masse god frukt og pepsi max :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg startet dagen rett så bra!! Ute på to timers joggetur' date=' og over 7 trimpoeng i boks!!! 5kg. frem mot jul er helt klart mulig. For min del tror jeg det er veldig viktig at jeg har andre å gå ned i vekt sammen med. Det er så mye lettere når vi kan motivere hværandre. Siden jeg halte i land så mange trimpeng, tror jeg at jeg skal unne meg et glass vin i kveld.[/quote']

 

Så flink! To timer er veldig imponerende. Jeg er kjempefornøyd med at jeg klarte å jogge 40min i går og 30min til morgen idag, hehe. Er i kjempedårlig form, men et sted må man jo starte!

 

Nå har jeg nettopp proppet i meg 300kcal med marsipan. Huff.. Er likevel godt under 1400, men ikke akkurat der jeg bør hente kaloriene fra :) I tillegg skal jeg unne meg to sommersby lite ikveld, så da havner jeg på litt i underkant av 1500 kcal. Det er jo lørdag, så får jeg heller sørge for at de neste dagene blir sunnere :)

 

Så gøy at så mange slenger seg på :) 5 kg før jul er absolutt oppnåelig, samtidig tenker jeg litt nå at det får ta den tiden det tar. Jeg gidder ikke å gå sulten, men jeg skal ikke tillate meg noe mer enn 1500kcal om dagen (100 mer enn jeg først tenkte, hehe), men helst mindre, og hvis jeg i tillegg trener minst annenhver dag må det jo gå nedover sakte men sikkert :) Enig, hjelper masse å motivere hverandre! Dette greier vi alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg vil gjerne være med på denne tråden. Dere ser ut til å ha omtrent de samme målene som meg: Ned 5 kg til jul. Jeg er 169 cm, og veier atm 65 kg.

 

Håper vi kan motivere hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink! To timer er veldig imponerende. Jeg er kjempefornøyd med at jeg klarte å jogge 40min i går og 30min til morgen idag' date=' hehe. Er i kjempedårlig form, men et sted må man jo starte!

 

Nå har jeg nettopp proppet i meg 300kcal med marsipan. Huff.. Er likevel godt under 1400, men ikke akkurat der jeg bør hente kaloriene fra :) I tillegg skal jeg unne meg to sommersby lite ikveld, så da havner jeg på litt i underkant av 1500 kcal. Det er jo lørdag, så får jeg heller sørge for at de neste dagene blir sunnere :)

 

Så gøy at så mange slenger seg på :) 5 kg før jul er absolutt oppnåelig, samtidig tenker jeg litt nå at det får ta den tiden det tar. Jeg gidder ikke å gå sulten, men jeg skal ikke tillate meg noe mer enn 1500kcal om dagen (100 mer enn jeg først tenkte, hehe), men helst mindre, og hvis jeg i tillegg trener minst annenhver dag må det jo gå nedover sakte men sikkert :) Enig, hjelper masse å motivere hverandre! Dette greier vi alle sammen :)[/quote']

 

Jeg hadde ikke planlagt en så lang joggetur, men hunden min stakk av!! (det er en jakt hund og den fikk teften av ett eller annet dyr) Jeg er i rellativt god fysisk form, så jeg er ikke spesielt stiv og støl i dag. Ellers ble vi invitert på hjemmelaget pizza i går, og jeg greide å spise bare et stykke og to-tre små sjokoladebiter. Regnet kallorier da jeg kom hjem, og fant at det ble ikke så ille Totalt kalloriforbruk i går ble ikke mer en ca1300. velkommen til charval også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også med! Er 169, og veier 68kg nå. Ønsket vekt er 63. Jeg har vært flink til å trene mye styrketrening i det siste, og kjenner på kroppen at den er under forandring. Min utfordring er kveldene, når suget etter potetgull og godis kommer. Jeg har ikke klart å la være å spise snavvel på kveldene, og det har medført at vekta har stått bom stille. Motivasjonen blir deretter, og tanker slik som at "det skjer ingenting", siden jeg ikke ser forandring på vekta, er der ofte.

Jeg VET at vekta hadde krøpet nedover hvis jeg hadde klart å holdt meg unna alt som frister om kveldene. Så min utfordring til meg selv er å ikke la meg friste, og lære meg å se film uten det å måtte spise noe samtidig.

 

Jeg tror at det å være med på slike tråder, hjelper på motivasjonen, så får vi se hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento

Denne helgen ble ikke så sunn som planlagt. Masse burdasgfeiringer og dermed masse kaker og godt..

 

Men ny uke i morgen og dermed nye muligheter. Har heller ikke blitt noe særlig trening i helgen. Grunnet et veldig vondt kne har jeg tatt helt fri.

 

Noe som vet om ellipse er en effektiv kondisjon/fettforbrennings erstatning for mølla? Føler liksom mølla er best, men hvis jeg ikke klarer å løpe pga. kneet bør jeg finne noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento
Jeg blir også med! Er 169' date=' og veier 68kg nå. Ønsket vekt er 63. Jeg har vært flink til å trene mye styrketrening i det siste, og kjenner på kroppen at den er under forandring. Min utfordring er kveldene, når suget etter potetgull og godis kommer. Jeg har ikke klart å la være å spise snavvel på kveldene, og det har medført at vekta har stått bom stille. Motivasjonen blir deretter, og tanker slik som at "det skjer ingenting", siden jeg ikke ser forandring på vekta, er der ofte.

Jeg VET at vekta hadde krøpet nedover hvis jeg hadde klart å holdt meg unna alt som frister om kveldene. Så min utfordring til meg selv er å ikke la meg friste, og lære meg å se film uten det å måtte spise noe samtidig.

 

Jeg tror at det å være med på slike tråder, hjelper på motivasjonen, så får vi se hvordan det går :)[/quote']

 

Akkurat som meg! klarer ikke holde meg unna. Om kveldene kommer søtsuget og klarer ikke være sterk nok!:) Denne helgen har det blitt mye kaker.

Har vektdag på torsdager, så har fortsatt 3 dager på meg.

 

Dette skal vi klare jenter =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne helgen har vært helt grei. Har vært veldig flink med frukt, men ble litt sjokolade og popcorn. Men har faktiskt ikke overstege kalorigrensen, så er ganske fornøyd.

I dag var det komle til middag, det elsker jeg så var godt fornøyd :)

 

Jeg har veiedag imorgen, men regner ikke med de store forandringene fra jeg ble med på denne siden. men blir spennende å se imorgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte først med kaloritelling på torsdagen,veide da 78kg noe som er ALT for mye på mine knappe 160cm.. :/

Men nå er jeg striks med meg selv,ifølge profilen min skal jeg ligge på maks 1600kalorier om dagen så da sier jeg det sånn.. Men jeg drikker veldig mye vann og springer på do i ett sett,om det bare kunne regnes som trening.. :)

Treningen har jeg ikke startet på enda,men det blir til uka nå,best å gjøre sånt alene og uten barn syns jeg..

Har lastet ned diverse treningsvideoer som Zumba og Pilates,i tillegg har jeg xbox 360 Kinect med Dance Central som er gøy og effektiv trening!! :)

Har tenkt på å melde meg inn på noe treningssenter,men det er da så dyrt!! Beste alternativ jeg har sett så langt i Trondheim er Actic på Husebybadet,da med tilgang til svømmehallen til ca250kr/mnd,men der har de ikke noen fellestimer med noe som helst..

Er så absolutt med på å gå ned MINST 5kg til begynnelsen av desember.. Tror jeg skal klare det!! :)

 

All trening er god trening tror jeg,det kommer egentlig bare an på intensitet og varighet..

 

På kvelden her i helgen har det fungert veldig godt med gulrøtter og grønne frukter.. Drikker vann med litt sitron,sånn for smakens skyld.. Vil tro det kanskje er godt med et par frosne bær i vannglasset også..

Jeg kan også anbefale å spise så mørk sjokolade som mulig,det er jo sunnest og man orker ikke så store mengder av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg slenger meg med jeg også:)

 

Jeg har gått ned en del fra før, og trodde jeg villle være fornøyd med å ligge på ca 67-68 kg. Har ligget stabilt på dette siden juni måned, men merker at det er noen kg igjen før jeg vil føle meg helt vel. Vil helst ned til 63 kg. Jeg er 170 cm høy.

 

Mannen min mener det er bra nå, men jeg har sagt til ham at om jeg blir "for tynn" så er det ikke akkurat vanskelig å legge på seg igjen:)

 

Jeg pleier å trene 6 ganger i uka (kondisjon og styrke), så det er ikke treninga jeg sliter med... Og jeg er superflink med kaloritelling frem til kl 19 på kvelden... På kvelden er jeg en skapsnoker gitt.... Merker jeg trenger motivasjon, og håper det hjelper å være med i forumet:)

 

Jeg kommer til å ha veiedag på mandager jeg også.

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser de fleste sliter med å holde seg unna skapene på kveldene.. Det er jo da søtsuget kommer snikende. Noen som har gode tips?

 

I går var planen et par sommersby lite, men det endte i stedet med hjemmekveld og fruktsalat med mager vaniljekesam. regnet ikke kalorier, men ble to skåler (men bruker veldig lite kesam), så det ble sikkert like mye som i et par cider.. Men mye mer sunne kalorier :)

I dag har jeg fått dekket søtsuget etter å ha fått servert treretters middag med fantastisk (og lite sunn) dessert. Tror likevel jeg har holdt meg under dagsbehovet, men har ikke helt oversikt..

I morgen får jeg middagsbesøk, og det blir suksessterte til dessert. Skal virkelig sørge for at den blir sendt med gjestene hjem iallefall.. Og skal likevel klare å holde meg til 1500kcal.

Etter i morgen skal jeg velge sunne ting når søtsuget kommer. Frukt med mager vaniljekesam hjelper som sagt veldig! Et annet tips er å lage gele av funlight og ha bær i! Jeg har også liggende noen Jell-o's light geleer som jeg snart skal prøve meg på.

En annen ting jeg eeelsker er smoothie. Min favoritt er å bruke dobbel 0% yoghurten og frosne skogsbær og bringebær. Blir syrlig, men det er det jeg liker best. Tar masse forsne bær så blir det nesten is :)

 

Dette ble langt, hehe. Har noen gode tips til å dekke søtsuget uten å ty til det "forbudte"? :)

 

Forresten blir veiedagene mine på søndag isteden. Klarte ikke la vær å gå på vekta i dag tidlig fordi jeg følte meg mer vel enn ellers, og da viste den 67,4. Jippi! Kroppen har tydeligvis merket at jeg er i gang allerede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikkje at eg er så flink til å holde meg unna søtsaker selv, men merker veldig at det hjelper å ha masse god frukt oppskåret :) og det er jo nesten ingen kalorier i det, så du kan jo spise deg ihjel. I tillegg så fant eg ein sjokolade mousse som du kan lage. Den heter lys sjokolade mousse, tror det er freia sin...er ikke helt sikker. Er ihvertfall sånn pose du kjøper og tilsetter bare melk. Den hadde bare rundt 130 kcal per 100 gram. Og 100 gram holder mer enn nok for min del ihvertfall. syntes det var en god nødløsning.

 

Ellers er jeg veldig spent til å veie meg imårå. Har ikkje blitt mye trening i helgen, men har lagt gode treningsplaner for uken.

 

Nå er det god natt for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag når jeg veide meg viste vekten 66,2 kg. Så ned 300 gram. Er faktisk veldig fornøyd siden dette bare er siden fredag :)

nå må jeg levere småen i barnehagen så er det avgårde til skolen

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikkje at eg er så flink til å holde meg unna søtsaker selv' date=' men merker veldig at det hjelper å ha masse god frukt oppskåret :) og det er jo nesten ingen kalorier i det, så du kan jo spise deg ihjel. I tillegg så fant eg ein sjokolade mousse som du kan lage. Den heter lys sjokolade mousse, tror det er freia sin...er ikke helt sikker. Er ihvertfall sånn pose du kjøper og tilsetter bare melk. Den hadde bare rundt 130 kcal per 100 gram. Og 100 gram holder mer enn nok for min del ihvertfall. syntes det var en god nødløsning.

 

Ellers er jeg veldig spent til å veie meg imårå. Har ikkje blitt mye trening i helgen, men har lagt gode treningsplaner for uken.

 

Nå er det god natt for min del :)[/quote']

Uff,,, ikke gå i samme felle som jeg gjorde for noen år tilbake... Jeg spiste veeeldig mye frukt!! Å frukt er sunt og inneholder lite kalorier i forhold til snop. Men banan og druer for eksempel, inneholder en del kalorier. Ikke tenk at det er noe du spise ubegrenset av. Mener ikke å være negativ, men du trenger ikke gjøre samme feil som jeg gjorde ;-) Vei og regn kalorier er mitt tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bare gå på vekta i dag tidlig, og jeg har gått ned 6-700 gr. siden lørdagsmorgen!!! Men to timers joggetur og zumbatrening i går, burde vel også vises på vekta når jeg i tillegg har vært kritisk til hva jeg putter i munnen.

JIIIPPPI!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Så godt å lese mange motiverende innlegg!

 

Jeg har ikke så mange søttips, men har tydd til JA-yoghurt og hjemmelaget sjokoladepudding tidligere. Mitt mål er å endre atferd så jeg ikke skal føle behov for å småspise på kveldene... Så kanskje jeg skal begynne å spise knekkebrød på kvelden. (Jeg er ille til å bytte ut kveldsmaten med sjokolade eller noe...)

 

Å la hendene være opptatt av noe mens man ser på tv er også lurt synes jeg, feks med strikking eller noe.

 

I dag var det første veiedag, og jeg veide 68,4.

 

Ha en fin dag!

 

Uke 1: 68,4 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff' date=',, ikke gå i samme felle som jeg gjorde for noen år tilbake... Jeg spiste veeeldig mye frukt!! Å frukt er sunt og inneholder lite kalorier i forhold til snop. Men banan og druer for eksempel, inneholder en del kalorier. Ikke tenk at det er noe du spise ubegrenset av. Mener ikke å være negativ, men du trenger ikke gjøre samme feil som jeg gjorde ;-) Vei og regn kalorier er mitt tips![/quote']

 

 

Ja skal være forsiktig hehe :) Det går mest i melon her, og jeg veier alt, så satser på at jeg klarer å holde det under kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...