Gå til innhold

Ned 5 kg før jul!


Gjest sunn89

Anbefalte innlegg

Hei igjen jenter!

Jeg har mest lyst til å ikke skrive her i dag, for denne uka gikk ikke særlig mye bedre. Det er eksamenstid, og mange timer på lesesal resulterer ofte i at jeg belønner meg selv med søtsaker etter lesing. Jeg vet jo at det ikke er særlig lurt.

Så, jeg innrømmer det. Jeg har mislyktes sterkt til nå, og idag viste vekta 69, og det er vel opp 100g denne uka hvis jeg ikke husker feil. Jeg er nok ikke motivert nok nå oppi all lesingen.. Jeg har jo slutta å gå ut i helgene pga eksamenstid, og da er det lett å overse de kiloene som er til overs når jeg bare går i kjedelige hverdagsklær.

Men i morgen er det ny uke! Jeg vet at jeg en dag skal skrive her at jeg har nådd målet mitt! :D Jeg har avtalt treninger til uka med en venninne, da er det lettere å komme seg opp og sofaen og ut døra. Jeg skal også bli flinkere til å telle og skrive opp alt av kalorier, og ikke slutte å skrive opp når jeg nærmer meg dagsbehovet.. Hvis jeg da ikke klarer å holde meg unna alt jeg har lyst på, skal jeg i det minste skrive opp alt og lære av det..

Håper det går fremover for dere! Og hvis ikke, så er det ingen grunn til å gi opp målet :) Jeg har hatt mange dager jeg har vært flink, men dagene jeg ikke har vært flink er nok fler, og da ødelegger de jo alt. Så jeg skal gjøre alt jeg kan for å snu på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar
Gjest Slankejento

Denne uken har ikke vært noe bra.. Har ikke registrert hva jeg har spist, vært lite aktiv og spist masse masse usunt mat! Merker jeg sliter med motivasjonen. Føler jeg konstant går rundt å tenker på hva og når jeg skal spise.

 

Jeg har mange dager hvor jeg klarer å holde meg, men så kommer de dagene hvor jeg spiser ekstrem mye. Det ødelegger for de dagene jeg har vært flink.

Jeg hadde veiedag på torsdag og veide fortsatt 56.5- hadde utrolig nok ikke gått opp. Men selvom vekten ikke viste noe oppgang i kilo føler jeg meg mer " klumpete" hvis dere skjønner.

 

Men som sakt i morgen er det nye uke og nye muligheter. I kveld skal jeg lage en treningsplan for uken, og DEN skal gjennomføres!=)

 

Jeg spiser det samme hver dag til frokost & lunsj. Begynner å bli ganske lei. Tenkte at vi kanskje kunne gi hverandre frokost-,lunsj- og middagstips? :D Alltid kjekt å få sunne mattips :) Hva sier dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Lenge siden jeg har skrevet inn her. høres ut som mange har hatt en tung uke. det er slik som skjer. alle har dårlige uker. Vi lærer her inne å ta "de riktige valgene". De riktigen valgene etter en slik uke, er å tenke at ok, det var den utskeielsen, da blir det ikke flere på en stund. Dersom man tenker, jaja nå har jeg skeiet ut, da kan jeg bare fortsette så tar man ikke de "rette" valgene.

 

Jeg har de siste ukene hatt noen gode uker. startet på 70 kg, og er i dag ned i 64. Målet til jul er 62 kg. Om jeg kommer lenger ned er det bare bra, for går nok litt opp i julen, og vil gjerne starte 2012 på 62 kg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento

FriskogFlott20: Gratulerer med nedgangen!:D Helt riktig det du sier. Er normalt med utskeielser,er nesten umulig å unngå dem, men viktigste er å klare å komme tilbake på "rett vei" igjen.

 

 

Jeg har sittet og tenkt i helgen og kommet fram til at: Jeg skal ikke spise noe som helst kake,godteri eller chips resten av november måned. (målet er egentlig å holde meg til midten av desember, men begynner først med ut november måned). Desember måned blir det alltid ekstra mye kaker & godteri.

 

Jeg vet det kommer til å bli tøft,for jeg ELSKER alt som er søtt. Men problemet mitt er at når jeg først begynner, klarer jeg ikke stoppe. Tenker hver gang at jeg klarer meg med en bit, men ender opp med at jeg tømmer skålen og sitter igjen med dårlig samvittighet. Derfor har jeg tatt det valget her. Skriver det her inne, for da blir jeg mer motivert. Er ikke så gøy å skrive her etter en uke at jeg ikke klarte å holde løfte jeg gav..

 

Nå skal jeg lage treningsplan for denne uken,så kan mandag og ny uke bare begynne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slankejento:

Dårlige dager og dårlige uker kommer alltid. Gjelder å ikke gi seg!

Jeg er veldig for å dele mattips! Selv er jeg leder i en gourmetklubb, og generelt veldig matinteressert. Likevel spiser jeg ikke alltid så spennende, men lager meg hvertfall skikkelig middag hver dag.

Til frokost og lunsj blir det ofte brødskiver eller rundstykker, stort sett hjemmebakt. Neste gang jeg baker kan jeg regne ut kcal per 100g og legge ut oppskriften her :)

Til middag er jeg flinkere til å variere, og prøver å lage alt fra bunnen av. I går lagde jeg ost og baconpai, men jeg dropper paideigen. Det blir altså ganske likt en omelett, bare at det smaker mye bedre:) Ingen slankepai, men uten paideigen blir den velig mye sunnere, og den smaker godt med grovt brød og salat til. (Og selvfølgelig burde man byttet ut bacon med skinke, men jeg synes det smaker så mye bedre med bacon..)

Her er oppskriften:

 

6egg

6dl ekstra lett melk

6dl revet ost (helst jarslberg, men lettost er sikkert lurere..)

400 gr baconterninger

25 g purreløk (gjerne mer, var det jeg hadde igjen..)

ønsket mengde gressløk

salt og pepper

 

Kaloriinnhold per 100g ferdig "pai": 160 kcal

 

Skal bli flinkere til å skrive ned oppskriftene mens jeg lager mat og regne ut kaloriinnholdet undeveis. Følger sjeldent oppskrifter, og liker å mikse og trikse litt :)

I morgen blir det fiskesuppe laget fra bunnen (raskt og enkelt, virkelig), og i helga blir det pinnekjøtt. Neste uke er planen hjemmelaget fiskegrateng, hjemmelaget kyllingsuppe, og andre gode ting jeg får lyst på i løpet av helga. Så hvis dere vil kan jeg legge ut oppskrifter!:)

 

Denne uken: Mandag gikk skeis, tirsdag fikk jeg vel i meg 2000, men hadde en god treningsøkt. I går landet jeg på 1500 og trente, og i dag har jeg landet på 1500 og tatt en times gåtur. SKAL greie å holde meg til 1500 fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento

Oppskrifter på spennende matretter er alltid ønsket, så ja, legg gjerne ut :) Det blir vi glade for!

 

Jeg hadde veiedag idag. -300 gr til tross for over 2000kcal tors-søn forrige uke. Har hittel 13.8 TP, så mye trening har nok bidratt til at jeg klarte å komme under 56.5 :-) Delmålet mitt var 56.0 i dag, klarte det ikke. Men som du sier, så gjelder det ikke å gi seg ;-)

 

Jeg er ikke så flink til å lage maten fra bunnen av. Til frokost spiser jeg som regel havregrøt med kanel + noen små eple biter. Lunsj pleier jeg å ha omelett med tomat og agurk vedsiden av, eller knekkebrød med cottage cheese + skinke eller annet magert pålegg.. Til middag går det mye i fisk, kyllingfile, salater. Spiser ikke så mye ris eller potet, ikke så fan av det.

 

Ligger på rundt 8-900 kcal om dagen. Vet det er for lite, så prøver å øke gradvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei jeg har falt helt ut. Bare stappet i meg tull i det siste, og ingen trening. Er mye stress med eksamenslesing nå, og litt ekstra som foregår på privat fronten, og er det en ting jeg har lært om meg selv i livet er at jeg er en som trøstespiser når ting ikke er på topp. Men må bare bite det i meg og komme igang igjen.

 

Eg har fonne ut at eg planlegge ka eg ska spise dagen før, og legger alt inn her slik at eg ser kor mange kalorier det blir. Tenkte å prøve dette i noen dager fremover for å se koss det går.

 

Veldig mye negativt som kommer fra meg føler eg, men fra nå av skal ting bli bedre, og jeg skal bli mer strukturert overfor meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento

wbskinny: Desverre har vi alle slike dager som du har nå. Jeg har ofte falt ut selv flere ganger,men det viktigste er å ta tak i det -og komme tilbake i den fine sirkelen igjen :-)

 

Stå på :) Dette skal vi klare sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wbskinny: Sånt skjer alle, og det har skjedd meg mange ganger siden min første post her. Jeg har jo bare gått oppover jeg egentlig.. Nå har jeg ikke veid meg på en uke, og har ikke planer om å veie meg før til søndag. Da ser jeg forhåpentligvis forandring, noe som i så fall vil gi meg masse motivasjon :) Det er veldig bra du skriver her likevel, jeg tror at hvis man sklir ut er det lett å gi opp, og da unngår man ofte å skrive her.. Du er innstilt på å klare det, og DET er den eneste måten man kan starte på!:) Og jeg har eksamenstid selv, og merker at det gjør det ekstra vanskelig. Vi må fortsette å prøve, og møte jula med en annen innstilling enn: "Nå skal jeg spise alt jeg orker og makter av godsaker." (Samtidig som jeg skal kose meg i jula og ikke telle kalorier. Skal være flink til å trene, men som student føler jeg det er urealistisk og ikke spise meg mett på pappas fantastiske julemat. Men til forandring fra tidligere år, skal jeg ikke spise godteri til jeg blir kvalm.)

Jeg har som sagt ikke vært flink. Men siden onsdag har jeg klart meg bra med å ligge på 1500 hver dag, unntatt lørdag og søndag der jeg fikk i meg opp mot 2000. Men det skal jo i prinsippet ikke føre til at jeg går opp, og fortsetter jeg på 1500 fremover må det jo gi resultater. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går skeiet jeg ut IGJEN. Men jeg havnet på 1900 kcal, så det er likevel under dagsbehovet. I dag tok jeg straffen og jogget en time i strekk :) Det er ny personlig rekord for meg. I tillegg har jeg havnet på 1200kcal, og når jeg ifølge Roede har forbrent nærmere 800kcal på dagens treningsøkt er jeg veldig fornøyd! Slike dager skal det bli fler av, og jeg er spent på vekta til søndag. Hvordan går det med dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento

Jeg har hatt 2 dårlige dager, men over 2000 kcal! har ikke lagt det inn, for vet ikke nøyaktig for mye jeg har spist. MEN det er nok over 2000 kcal..

 

NY dag i morgen !=)) Vi skal klare dette =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg at jeg er ordentlig i gang igjen, endelig! Når jeg startet denne tråden veide jeg 69, og gikk ned til 67,4 i slutten av oktober. Men så gikk det bare oppover igjen, og på det meste viste vekta 69,7!! Jeg ble frustrert, demotivert og følte at veien plutselig hadde blitt veldig mye lenger. Og det hadde den jo også. Så jeg bestemte meg for å ikke veie meg på et par uker, for ikke å miste motivasjonen. I dag skulle jeg veie meg, men vurderte å vente enda en uke, for jeg vil se resultater.

 

Men jeg var altfor nysgjerrig. Har hatt to veldig gode uker, med en utskeielse en gang i blant, men uten å overskride dagsbehovet, og tatt en "straffetrening" dagen derpå. Har trent en del, og kjenner at jeg har minsket inn litt både rundt magen og i nakken (av alle steder.. merker når jeg bøyer hodet bakover, "valken" er borte. Haha..)

 

I går dro jeg frem motivasjonsplagg fra garderoben, og merket tydelig forskjell. Merket også forskjell fra slutten av oktober da jeg veide 67,4. Derfor bestemte jeg meg for å veie meg i dag, og håpet jeg skulle bli positivt overrasket. Til min store skuffelse veide jeg 67,5, noe som jo er litt mer enn i slutten av oktober. Men ettersom plaggene helt tydelig passer bedre, MÅ det ha blitt mer muskelmasse på denne kroppen etter all treningen. Muskler veier jo mer enn fett :)

 

Hvordan går det med dere? :) Håper dere velger å fortsette å skrive her selv om man ikke har klart det man hadde planer om, på den måten er det lettere å holde oppe motivasjonen og ikke gi opp!

Er forresten dårlig til å poste oppskrifter her, men det er eksamenstid og jeg har ikke tid til å lage så mye spennende mat om dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento

Gratulerer Sunn89!:) Så kjekt at du er sikkelig motivert igjen.

 

Jeg var veldig godt i gang selv,men så ble jeg sjuk og hjemmeværende. Da hendte selvfølgelig det jeg var redd for - for mye usunn mat og lite trening, dermed gikk vekta opp til 57.og kg. Jeg som var nede på 55.9 igjen.

 

Nå derimot føler jeg meg bedre, og begynte for fult igjen i går. Målet mitt er 2 kg fram til jul.

Er med i en annen tråd også ( konkurranseinstinkt ), så denne gangen skal jeg klare det. Feilen jeg gjør er å ligge på under 1000 kcal, og over 3000 to dager i uken. Denne gang skal jeg dermed komme opp i 1400 kcal, så ikke kroppen går på sparebluss. Det har den nok gjort tidligere, og det blir det ikke resultater av.

 

4 uker til jul. Dette skal vi klare sammen.

 

Hvor ofte trener du og hvilke type trim trener du?

 

Lykke til med eksamensperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slankejento:

Takk!:) Sånt skjer, og du har iallefall rett innstilling :) Nå er du igang igjen, og jeg tror planen din om å oppjustere til 1400 er veldig lurt! Da er det letter å ikke sprekke på slutten av uka.

 

I kveld skeiet jeg ut litt igjen.. Havnet på 1954 (nøyaktig, heheh), og er ikke særlig fornøyd med det. Ikke har jeg trent heller. Men det skal jo i prinsippet ikke føre til at jeg går opp noe, selvom jeg tror jeg likevel gjør det nå som kroppen er vant til å få litt mindre. Så i morgen blir det straffetrening! Har planer om å tilbakelegge 1 mil på mølla i morgen. For meg er det mye:P I det siste blir det stort sett bare løpetrening på mølle.. Har meldt meg på halvmaraton til sommeren, både som motivasjon og for å overgå meg selv. Så nå må jeg komme i løpeform:) Men jeg burde likevel variere treningen litt mer, og skal prøve å komme meg på puls og spinningtimer etterhvert igjen, også få trent litt styrke i tillegg..

 

Denne uken har jeg trent mandag, onsdag, torsdag og fredag. Skulle trene i dag også, men så ble det sjokolade isteden.. Huff. Ny dag og ny uke i morgen! Vi er i gang, og JA, vi klarer dette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra sunn89 :D jeg veide meg for første gang i går, har vært litt redd for hva den skal vise, og med god grunn. Den viste 68,2 så jeg har altså gått opp en del. Noe som ikke er overraskende etter hva jeg har spist. men nå må det ihvertfall gå ned over. Skal trene det jeg får tid til, og skal spise så sunt jeg kan, uten å føle at jeg ikke kan spise noe, for da går det rett tilbake til den der tulle spisingen.

Spise mye frukt og fiber :)

 

Så nå er min startvekt 68,2, og mitt nye mål til jul er 65. Så håper jeg såklart på mer resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento

Sunn89:

 

løp for meg også! Jeg kan ikke løpe lenger grunnet skadet i venstre bein. Er så utrolig kjipt, for løping var den trening som gav meg best resultat. Har ikke løpt på over 2 mnd nå, og er nok en stund til jeg kan starte igjen.

 

 

WbSkinny: du er ikke alene!

Jeg også ble medlem her for å gå ned i vekt, men endte opp med at jeg gikk opp! Har gått opp og ned de siste ukene. Nå er jeg lei (igjen) og har bestemt meg for å klare det denne gang. Er under 4 uker til jul og målet mitt er å holde meg helt unna godteri helt fra til jul. Blir jo uansett mye spising da :-)

 

Stå på jenter, dette skal vi klare sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Wbskinny: Kjenner meg veldig igjen. gjelder å ikke gi opp :D til slutt klarer man det, og da føles det kjempebra!

bra at du har satt deg et nytt mål og starter på nytt. legg nedturen bak deg og fokuser på dagene fremover :)

Slankejento: Så kjedelig! Har desverre blitt dårlig med løping for deg også, hehehe. Hatt en og en halv uke nå uten NOE trening... Det er eksamenstid, og samtidig har jeg proppet i meg sjokolade omtrent hver dag. Typisk.. Jeg var jo så godt igang, men så greier jeg ikek styre meg når eksamen er alt jeg greier å fokusere på. Det er igrunn en veldig dårlig unnskyldning, men.

 

Så, forrige uke var ikke bra i det hele tatt. Null trening, masse sjokolade. Samme denne uka også frem til nå. I dag har jeg også spist sjokolade, men ikke overgått dagsbehovet i det minste.. Også holdt jeg på å fly på veggen etter noen frustrerende oppgaver jeg satt å jobba med, så jeg bestemte meg for å løpe av litt frustrasjon. Og jeg jogga 1,2mil! Kjempefornøyd med det :D Så satser på bedre dager fremover. I dag viste vekta 69 kg igjen, veldig kjedelig. Mitt nye mål er 66,5 til jul. Håper jeg klarer å styre meg fremover selv om to eksamner gjenstår.. Hvordan går det med dere? :)

 

Forresten! Forrige gang jeg la inn 1 time jogging på 8km/t ble det 720 kcal. Og når jeg la inn 8km/t i 1,5 timer nå, så ble det ikke så mye mer, så jeg sjekka hva det ble med en time. Nå ble 1 time på 8km/t bare 540 kcal :S Og jeg har ikke endret vekta her siden sist jeg la inn den joggeøkta på en time.. kjemperart! Noen som vet hvorfor det er sånn? Skjønner ingenting jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...