Gå til innhold

Ned 5 kg før jul!


Gjest sunn89

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

 

Så flinke dere er alle sammen!

 

Jeg har vært syk en uke nå, så det har ikke blitt noe trening på meg. Har prøvd å ligge litt under 1600 på kaloriinntaket mitt siden jeg ikke får trent, og det har gått greit. satser på en bedre uke denne uka!

 

tips til søtt og godt:

Oppskjærte grønnsaker og frukt med hjemmelaget dip

Mager vaniljekesam med frukt

En bit mørk sjokolade (hvis du klarer...)

Sukkermeloner (alle unntatt vannmelon) er så godt som kalloritomme

 

Stå på denne uka også jenter!

 

Christine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar
Gjest Slankejento

flinke dere er!:) For min del så har jeg ikke veiedag før på Torsdag. Skal bli spennende å se om det noen forandringer..

Ble ikke noe trening på meg,kom meg aldri opp av sengen. Sov i 13 timer noe som ikke er normalt for å være meg. Er som regel den som står opp kl.7 av meg selv. Men ble en tur på 40 min / 4 km.

 

Lykke til videre i uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å se at det går nedover på vekta deres! Håper det gjør det med meg og. Jeg har veiedag på fredager, men denne fredagen er jeg bortreist, og det blir heller lite trening denne uka, så jeg tror jeg venter til neste fredag med å gå på vekta. Litt lenge å vente for en nysgjerrigper, men men... får se om jeg klarer å holde meg borte :)

 

Denne uka blir det bare trening mandag, tirsdag og søndag, så får jeg ta igjen det tapte neste uke :) Og jeg har sakt til samboern min at han skal passe på at jeg ikke spiser snavvel på kveldene, men heller spiser kveldsmat. Det gikk faktisk ganske bra i går, så får håpe det bare blir lettere, og at jeg klarer å slutte helt med det, spesielt i uka. (Får lov i helgene, i små mengder)

 

Hvordan gjør dere det når dere er bortreist... får dere trent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går syndet jeg virkelig. Suksessterta jeg bare skulle ta et stykke av tok jeg sikkert 5-6 stykker av. Selv om jeg spiste veldig lite resten av dagen overskred jeg nok kaloribehovet med glans. Heldigvis sendte jeg avgårde resten av kaka med besøket hjem, ellers hadde jeg slukt den i meg i går kveld. Men selv om mandagen gikk skeis, har uka heldigvis 6 dager på å rette det opp på! :-) Resten av uka SKAL jeg være flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento

Har veiedag om torsdagen,men etter en helg med feiring av flere bursdager og mye kakespising og annet godt, måtte jeg veie meg i dag... vekta visste 58.2 :) Fikk sjokk selvom jeg visste at hadde lagt på meg..Har spist alt for mye de siste 4 dagene- fått nok et kcalinntakk på over 3000 kcal...

På torsdag i forrige uke var jeg 56.5kg, så lagt på meg 1.7 kg.. Ikke noe gøy :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sååå fornøyd med at jeg har fått lagt inn en joggetur på en time, med stramme tidsprogramet som jeg har idag. 3,4 trimpoeng i boks!! Nå er det ungenes tur, her skal det skysses både hit og dit ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento
Er sååå fornøyd med at jeg har fått lagt inn en joggetur på en time' date=' med stramme tidsprogramet som jeg har idag. 3,4 trimpoeng i boks!! Nå er det ungenes tur, her skal det skysses både hit og dit ;-)[/quote']

 

Når du legger inn joggeøkten din, legger du den inn under pulsklokke? Ligger jeg den inn under jogge 6 km f.eks får jeg mye lavere kcalforbruk enn det som kommer på tredemølla..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei eg snik veide meg idag, og då hadde eg plutselig gått opp til 66,6 hb det går fort ned igjen. Ble litt demotivert kjente eg...

 

Men må bare kjempe mot. Idag skal eg på spinning og styrketime, så hb det sette fart på frobrenningen. Merke det blir mye stillesitting nå når eksamen nærmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er forferdelig vanskelig om dagen. Mandag skeiet jeg ut, tirsdag skeiet jeg ut (men gikk i 0 tror jeg), og i går havnet jeg på mellom 1600 og 1700, men jeg trente ikke heller.. Håper det går bedre i dag! Tips til hvordan man skal komme seg opp av sofaen og avgårde på trening? Burde være så lett, men så er det likevel så vanskelig.. Trenger motivasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du legger inn joggeøkten din' date=' legger du den inn under pulsklokke? Ligger jeg den inn under jogge 6 km f.eks får jeg mye lavere kcalforbruk enn det som kommer på tredemølla..[/quote']

Pulsklokka mi har vært inne til batteribytte, så nå har jeg ikke fått brukt den. Men jeg bruker å jogge samme rute mer eller mindre hver gang, og da vet jeg sånn ca. hva jeg forbrenner av kalorier. Du vet at du kan velge mellom 6, 8, 10, og 12 km/t her på registreringa ja?? På aktiviteten jogge kan du velge mellom 6 og 8 km/t og på aktiviteten løpe kan du velge mellom 10 og 12 mener jeg... Så du kan nå prøve å justere opp tempoet å se om det nærmer seg det du får på tredemølla da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento
Jeg synes det er forferdelig vanskelig om dagen. Mandag skeiet jeg ut' date=' tirsdag skeiet jeg ut (men gikk i 0 tror jeg), og i går havnet jeg på mellom 1600 og 1700, men jeg trente ikke heller.. Håper det går bedre i dag! Tips til hvordan man skal komme seg opp av sofaen og avgårde på trening? Burde være så lett, men så er det likevel så vanskelig.. Trenger motivasjon :)[/quote']

 

Det beste er å gå på trening rett ettter jobb/skole. Går man hjemmom først er det mye vanskeligere å komme seg ut. Trøttheten kommer som regel når man har kommet seg inn døren og satt seg ned i sofaen. Det skjer ihvertfall med meg, derfor går jeg alltid før eller rett etter skole/jobb.

 

 

Denne uken har jeg klart meg så langt, men ligger kun på 8-900 kcal om dagen. Kvelden er værst synes jeg. Føler meg alltid sugen på noe søtt etter middag :-/ Hørt at hvis man pusser tennene vil søttbehovet forsvinnet. Eller når du har lyst på noe søtt, kom deg opp og ut og gå en tur :) Sitter man hjemme er det lett for å ty til noe søtt..Har prøvd det denne uken og det har hjulpet :)

 

Håper du fikk noen tips

Stå på & lykke til! Dette klarer du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento
Pulsklokka mi har vært inne til batteribytte' date=' så nå har jeg ikke fått brukt den. Men jeg bruker å jogge samme rute mer eller mindre hver gang, og da vet jeg sånn ca. hva jeg forbrenner av kalorier. Du vet at du kan velge mellom 6, 8, 10, og 12 km/t her på registreringa ja?? På aktiviteten jogge kan du velge mellom 6 og 8 km/t og på aktiviteten løpe kan du velge mellom 10 og 12 mener jeg... Så du kan nå prøve å justere opp tempoet å se om det nærmer seg det du får på tredemølla da.[/quote']

 

Det er veldig stor forskjell på hva tredemølla viser og hva som kommer opp her. Jogger jeg en time kan jeg forbrenne opp i 580-620 kcal, alt etter fart. her inne kommer det kanskje opp 3-400 kcal. Føler tredemølla har rett, for har hørt flere ganger at man kan forbrenne oppi 600 kcal hvis man jobber i 1 time..

 

Hva forbrenner du på 8 km / en time? vet det er veldig individuelt pga. vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en times joggetur er jeg alltid over 600 i kaloriforbruk, så det høres ikke urimelig ut. Nå aner ikke jeg hvor fort jeg løper, men ut i fra lengden på ruta jeg jogger ligger jeg nok på mellom 8 og 10km/t. En annen rute jeg av og til tar er nøyaktig 15km og det bruker jeg 1,5 timer på og da ligger jeg på ca 1100 kaloriforbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slankejento:

 

Takk for tips! Jeg bor 2 min gåavstand fra både skole og treningssenteret, så synes det er så greit å dra hjem for å skifte osv. Men skal prøve å begynne å ta med treningstøy på skolen isteden. Men idag kom jeg meg opp av sofaen! Jogga/løp en halvtime, det er da bedre enn ingenting. Og nå skal jeg straks ut å gå en times tur med en venninne :) Ligger på ca 1500kcal hittil, og planen er å ta et eple etter gåturen også gå å legge meg før søtsuget hogger til!

 

Jeg lå på 800 om dagen sist jeg gikk ned.. Gikk ned 11kg på 8 uker, men klarte ikke holde meg der særlig lenge. Tror kroppen går litt på sparebluss hvis den får så lite, men det er jo sikkert individuelt:) Så flink du er forresten, takk for motivasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento
Nå gikk jeg inn på registrering her og la inn en times joggetur 8km/t. Da kom det opp 517 kalorier. Hvordan fikk du til 3-400???

 

 

Når jeg la inn 8 km = 1 time kom det opp 431 kcal...Har nok med forskjellig vekt å gjøre :) Man forbrenner mer/mindre utifra hvor mye man veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har bare vært tull for min del :D har ikke klart å fulgt dietten i det hele tatt, og trent veldig lite. Jeg føler ikke at jeg klarer å følge denne dietten, for det er avbrytelser hele tiden, og så merker jeg at jeg jukser fort, og det er jo bare meg det går ut over så det er jo kjempe teit.

Skal begynne for fullt imorgen igjen, men så skal jeg reise vekk på fredag og bli der til mandag, og da vet jeg at jeg ikke klarer å holde meg.

 

Trenger noen skikkelige motivasjonstips nå, blir nesten deprimert av å hele tiden føle at jeg skuffer meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kruspersille

Jeg er med!!

 

Trenger vel ikke føye til så mye mer enn dere andre. Får opp spiriten i løpet av helgen når jeg føler meg ordentlig søplete av alt godtet, og starter helt supert, men så bare dabber det av utover i uka, og helgen starter bare tidligere og tidligere. SÅ... jeg orker ikke ha dårlig samvittighet over at jeg smaker på ribba til jul, og tenker at NÅ...NÅ er det nok!

 

Veier i dag, mandag 7/11 62,6 kg. Er 170 høy. Hos meg legger vekta seg konsekvent på rompa, hoftene og på magen/sidene. Jobber som sykepleier, og går i "pysj" på jobben, og det er lett å skjule det man ikke er fornøyd med. Når jeg etter vakt tar på meg klærne igjen, blir jeg nok en gang oppmerksom på det jeg ikke er strålende fornøyd med!

 

Ser frem til en strålende trenings og spise-høst med dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har bare vært tull for min del :D har ikke klart å fulgt dietten i det hele tatt' date=' og trent veldig lite. Jeg føler ikke at jeg klarer å følge denne dietten, for det er avbrytelser hele tiden, og så merker jeg at jeg jukser fort, og det er jo bare meg det går ut over så det er jo kjempe teit.

Skal begynne for fullt imorgen igjen, men så skal jeg reise vekk på fredag og bli der til mandag, og da vet jeg at jeg ikke klarer å holde meg.

 

Trenger noen skikkelige motivasjonstips nå, blir nesten deprimert av å hele tiden føle at jeg skuffer meg selv :)[/quote']

 

Min uke har heller ikke vært noe bra. Skeiet ut både mandag og tirsdag, men gikk ikke veldig mye over (trodde jeg). Så hadde jeg to gode dager på ca 1500, og i helgen var det ute av kontroll igjen. Men fredag fikk jeg i meg ca 1800, og lørdag og søndag har jeg ikke overssikt. Men ble helt ute av meg når jeg gikk på vekta i dag... 68,9! Det er opp 1,5 kg på en uke :) Det har vært to bursdager i helga, og jeg har bakt både kake og muffins, så det er jo kaloribomber som jeg burde holde meg langt unna.. Utfordringen fremover blir å ikke forsyne seg av godteskålene når jeg er borte, og ikke bake så mye når jeg vet at jeg ikke har disiplin nok til å holde meg unna. Ble demotivert nå kjenner jeg.. Men det er ingen grunn til å gi opp :) Det er bare å begynne igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento
Min uke har heller ikke vært noe bra. Skeiet ut både mandag og tirsdag' date=' men gikk ikke veldig mye over (trodde jeg). Så hadde jeg to gode dager på ca 1500, og i helgen var det ute av kontroll igjen. Men fredag fikk jeg i meg ca 1800, og lørdag og søndag har jeg ikke overssikt. Men ble helt ute av meg når jeg gikk på vekta i dag... 68,9! Det er opp 1,5 kg på en uke :D Det har vært to bursdager i helga, og jeg har bakt både kake og muffins, så det er jo kaloribomber som jeg burde holde meg langt unna.. Utfordringen fremover blir å ikke forsyne seg av godteskålene når jeg er borte, og ikke bake så mye når jeg vet at jeg ikke har disiplin nok til å holde meg unna. Ble demotivert nå kjenner jeg.. Men det er ingen grunn til å gi opp :) Det er bare å begynne igjen![/quote']

 

Man- lør forrige uke klarte jeg meg kjempe bra. Holdt meg unna alt som het godteri og kaker...så kom søndag kveld da... Da ble det langt over, samme igår og samme i dag..

Er så lei av å love meg selv hele tiden og aldri klare det :-/ Det sliter på og jeg mister motivasjonen. Men som SUNN89 sier - det er bare til å begynne igjen. Hver dag er en ny mulighet, eller hva jenter ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja me må klare dette :D jeg reiser vekk imorgen, så på ferie skal jeg prøve å begrense meg, men tviler på det blir noe vektnedgang. Men fra om med når jeg kommer hjem, må jeg bli mer strukturert, ellers kommer jeg til å holde på med dette i mange år fremover, og det orker jeg ikke.

 

Det eneste jeg vil er å komme ned til det jeg vil, og så heller jobbe med å holde meg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Igjen damer!! Sist uke gikk veldig bra, helt til fredagskvelden... Men med ikke mindre en 21 trimpoeng(!!!) forrige uke, ble resultatet ned 1,2 kilo. Litt skuffende siden jeg bare måtte snike meg på vekta fredagsmorgenen og vekta viste at jeg var på god vei mot 2 kilo mindere, enn uka før...

 

Mandag og tirsdag har vær så som så denne uka... Tror ikke det var så veldig ille, men har ikke telt kalorier.

 

Først i dag har jeg tatt meg tid til å sett meg ned å les litt her, og ser at det er flere som kaver litt.. Så vi får bare prøve og holde fokus og støtte hverandre.

Jeg skal fokusere på at jeg er i gang, og se positivt på at jeg er 1,2 kilo lettere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento
ja me må klare dette :D jeg reiser vekk imorgen' date=' så på ferie skal jeg prøve å begrense meg, men tviler på det blir noe vektnedgang. Men fra om med når jeg kommer hjem, må jeg bli mer strukturert, ellers kommer jeg til å holde på med dette i mange år fremover, og det orker jeg ikke.

 

Det eneste jeg vil er å komme ned til det jeg vil, og så heller jobbe med å holde meg der.[/quote']

 

Som jeg skulle sagt det selv! Er lei av å love meg selv om og om og om igjen. NÅ skal vi klare det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Lenge siden jeg har vært her inne nå, men her kommer en oppdatering fra min kant. Treningen går bra; jeg teller ikke trimpoeng, men trener fem til syv ganger i uka. Maten er problemet mitt. Det er ikke det at jeg spiser usunt, jeg spiser bare for mye. Jeg blir fort sulten, og klarerer ikke holde meg til 1600 kcal per dag. Vet ikke hva jeg skal gjøre egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned 4 kilo. De siste kiloene før målet er nådd er de seigeste. Jeg er 56 kilo nå og 162 cm høy. Jeg gikk på Rode-kurs for noen år siden, og da skulle jeg spise 1200 kcal om dagen. Nå ser jeg at her på vektklubben er det 1600 om dagen. Noen som har erfaring her? Ikke vits i å pine ned på kaloriene om det ikke er nødvendig, tenker jeg. Men funker vekttapet på 16oo om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...