Gå til innhold

Konkurranseinstinkt?


Gjest sofiepau

Anbefalte innlegg

Etter å ha "tapt" veiingen forrige uke, er motivasjonen min sterkere denne uka. Så langt har jeg fått til de to joggeturene jeg hadde satt meg som mål, så da er det bare en styrkeøkt igjen. Og det skal jeg klare innen lørdag :)

 

Slankejento: motivasjonen er en varierende ting, det må man kanskje bare godta. Men prøv å tenke på hvorfor du gjør dette og hvorfor det er viktig for deg, så kommer nok motivasjonen tilbake. Husk at vi er her for å støtte hverandre selv om vi konkurrerer også. Og hvis du har hatt noen umotiverte dager, men allikevel har trent, så synes jeg du skal være fornøyd! Tenk hvor mye du kan få til når du er motivert! Så er det jo sånn med utskeielser at de ikke ødelegger dersom de bare forblir utskeielser og ikke blir normalen :D

 

Ha en flott midtukedag! Stå på frem til lørdag, så går det nok veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento

Denne uken blir jo bare verre og verre! 3 utskeielsesdager hittil! Gride Meg tıl å se resultatet imorgen. Vunnet har jeg nok ikke, men så lenge jeg ikke har gått opp skal jeg klare å holde mote oppe!

Tar meg faktisk en tur på trening nå i skrivende stund :-)

2 uker til jul og 1-1.5 kg igjen til mål.. Det kan gå, eller?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det klart for veiing nr 2. Mitt resultat ble 54,5 kg (ca, pga vekta). Altså ned 300 g fra forrige lørdag. Det er ikke mye, men det går riktig vei. Når det gjelder de andre målsetningene, så fikk jeg jogget 2 ganger, men det ble ingen styrketrening. Og jeg sparte alle unntatt ett frimerke til i dag! Og bra er det, for det er bursdagsfeiring i kveld igjen.

 

Neste onsdag blir jeg ferdig med eksamen, så da ligger alt til rette for mer trening. Frem til da er målet 2 joggeturer med påfølgende styrketrening. Og så klart å spare frimerkene til neste lørdag.

 

Hvordan gikk det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento

Opp 200 gram :D Dermed ble taperen av denne uken MEG. Er ikke så kjekt å skrive at jeg har gått opp, men er det en konkurranse så gjelder det å være ærlig:)

 

Selvom dette er en konkurranse, føler jeg at vi kan søke trøst og motivasjon hos hverandre. I høst har jeg slitt. Jeg har vært flink i 6-10 dager, gått ned 0.5 kg, for så å spise usunt i en uke og ligge på meg det jeg har mistet. Slik har det vært nå siden oktober. Jeg merker jeg er veldig lei, og det sliter veldig på humøret mitt. Føler jeg aldri får til det jeg vil - nemlig å gå ned de siste 2 kiloene.

I midten av november var jeg nede i 56.1 kilo, men det varte ikke lenge.. Nå er jeg oppi i 56.8 kg og ganske utafor.. Er så lei av å mislykkes!

 

Feilen min er nok at jeg føler jeg har gjort meg fortjent til noe godt ,når jeg ser vekta beveger seg nedover. Men en bit er ikke nok for meg! har jeg først tatt en bit, blir det mange. Ikke bare den dagen, men også dagen etterpå.. og etter der igjen..

Derfor har jeg bestemt at fram til jul skal jeg holde meg unna alt som heter julekaker og godteri. Hvis det å holde meg helt unna er det som kan hjelpe meg, får det bli sånn!

 

Mitt problem er at jeg også spiser for lite. Kommer ofte opp i kun 1100 kcal de dagene jeg holder unna kaker +++. Dette er ikke noe bra for forbrenningen min, da jeg ligger veldig i underskudd. Spesielt mye de dagene jeg trener mye..

 

Målet for denne uken er å øke gradvis kaloriinntaket (men i sunn form) + 4 treningsøkter: 2 x 1 time fortgåing (kan forttsatt ikke jogge + 2 styrkeøkter og en pilates time.

 

 

 

Denne konkurransen vil fortsette også etter nyttår, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart konkurransen fortsetter etter nyttår! For min del fortsetter den til jeg har nådd målet mitt, og så lenge det er flere som er med, så er jeg her. Derfor er det hyggelig at vi har fått en konkurrent til! Velkommen andkali :)

 

Det er veiing igjen i morgen, noen andre enn meg som mistet litt oversikten da vektklubben var nede? :P Håper vekta går riktig vei allikevel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento

Hei jenter!!

 

Hvordan går det med dere?? Når dere målet til jul?

Ser at det har blitt veldig stille i denne gruppen, så håper ikke dere har gitt opp!

 

Jeg har ikke internett hjemme derfor har det blitt liten oppdatering fra min side. Byttet leverandør, men dem har fortsatt ikke kommet :-/

 

Går så om så her. Noen dager klarer jeg meg, andre dager ikke. Er virkelig vanskelig i juletida! Er jo så mye som skjer.

 

Vet ikke om jeg når målet mitt til jul (tviler sterkt, har nok heller lagt på meg igjen *aargh*).. ble ikke veing på meg forrige lørdag, så spent hva vekta viser på julemorgen.. Så lenge jeg ikke er over 57.0 ( det jeg startet på) skal det gå greit.. Kjedelig, men bedre enn å ha gått opp.

 

 

Har dere satt noen frist for når deres endelige vektmål skal være nådd?:-)

 

 

 

Lykke til med resten av uken! Siste innspurt nå!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...