Gå til innhold

Stå imot førjulskosen-konkurranse


Gjest Svirre

Anbefalte innlegg

Adventen står på døra, det er kanskje ei vanskelig tid å styre unna fristelser. Jeg ser at sjokolade og pepperkaker og julebrus står lenger framme i skapet, enn vanlig.

 

Jeg har ei utfordring: Vi setter våre egne mål for når vi vil starte jula og hvordan adventen skal se ut. For hver dag vi klarer å overholde målet vårt får vi et poeng av makspoengsum. Den som prosentvis kommer nærmest målet vinner ære, heder og verdighet.

 

Eksempel: A vil tillate seg 200 kcal julegodteri hver lørdag, og ellers holde seg unna godteri fram til julaften. Det er tre lørdager i desember, det betyr at det blir 20 godtefrie dager fram til og med lille julaften. Målet blir dag 20 poeng. A klarer å følge planen, med unntak av juleavslutninga på jobb og en marsipangris som blir fortært under julehandelen. Da får A 18/20 poeng og 90% score.

 

Man styrer altså litt sjøl hvilke mål man vil sette, men må være ærlige med rapportering av hvorvidt man overholder målene eller ikke.

 

Noen som vil være med?

 

--------

 

Mitt mål er å ikke spise godteri, kaker, brus, is, eller lignende fram til og med 23. desember, med tre unntak: torsdag 8. og lørdag/søndag 10-11, er det lov å kose seg litt ekstra med kaker og dessert på grunn av egen bursdag og bursdagsfeiring.

 

Min maksscore er altså 20 poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Bra tiltak:D

Jeg har en periode nå hvor jeg så absolutt kan trenge både litt konkurranse OG noen til å "passe på" meg. Den enkleste å lure, er jo meg selv;)

 

Så jeg er med! Jeg må bare tenke litt på hva som faktisk er målet mitt først. Det jeg sliter mest med, er at når jeg først har en godteridag (..eller helg, kremt), så spiser jeg så altfor mye. Dessuten er det så mye alkohol i desember, og gløgg. Gløgg er av mine store julefavoritter, kunne drukket det hver dag..

 

Utkast til mål:

1. Kun alkohol én kveld hver helg frem til julaften. Dvs julebordet i morgen, julebordet om to uker, og en valgfri dag neste helg.

2. Ikke spise julemarsipan før 22. desember.

3. Ikke spise mer enn max 100 g smågodt når jeg først skeier utpå.

4. Ikke drikke mer enn 1 (2?) kopper gløgg når jeg får det servert.

 

Må som sagt tenke litt på dette først! I'll be back...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Burde jo kanskje ha et halv poeng de dagene man har utskeielser dersom man holder seg innenfor det planlagte egentlig' date=' for det er jo så lett å bare gi seg hen og spise alt for mye dersom man allikevel har "fritt"... ?[/quote']

 

Det går jo at å si at man får poeng for å holde seg innenfor kalorigrensa for den aktuelle dagen? Altså, dersom du spiser et lite, planlagt kakestykke som ikke overskrider det du skal spise den dagen, er du innenfor, men dersom du spser så mye at det går utover dagsrasjonen er det minuspoeng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten, kjekt at flere er med!

 

Jeg klarte meg fint i går, men er spent på hvordan kvelden vil gå. Jeg er fryktelig fysen på noe godt nå. Men jeg har druer og mandariner, så jeg skal prøve å klare meg med det. Har vært skikkelig fysen i hele dag, og spiste ei eske dent før frokost..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Skulle skrive meg inn i går, men tia fløy fra meg og jeg måtte nesten løpe ut døra her.

 

Følgene mål har jeg:

1. Ingen alkohol før evt gløgg lille julaften

2.Ingen sjokolade/kjeks/godteri før 22 des. (har klart meg siden forrige lørdag, litt stolt;)). Skal da kjøre fra Kjøllefjord til Alta, må ha noe i bilen..

3. Kun "proteinbar" etter trening som inkluderer styrke

4. Julebord den 16. des, spise samme mengden som i går.

5. Er det gulrotkake til desert på dette julebordet kan jeg ta et lite stykke, ellers holde meg unna deserten.

6. Kun julemat 16 des, ellers vente til julaften (men dette er et veldig enkelt tiltak for meg, pleier ikke spise julemat før 24.)

 

Jeg hadde satt meg følgende mål for gårsdagens julebord:

1. Forsyne meg med 2. små posjoner middag,

(Kom gjennom med bare liten posjon:D)

2. bare smake på deserten, ikke forsyne seg med en full posjon.

(gjennomført)

 

Alkoholen hadde jeg ikke satt noen begrensning på, for drikker sjeldent og har ingen andre events jeg trenger å drikke på før jul. Det ble 3 glass hvitvin og en drink. Og 4t dansing, klarte å brekke av hælen på skoen!

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...